سفارش تبلیغ
صبا ویژن







بسم الله الرحمن الرحیم

نوروز یکی از اعیادی است که هم در سابقه و تاریخ ایرانیان از هزاران سال پیش ثبت شده و گرامی داشته می شود و هم در احادیث معصومین ذکر آن رفته و حتی ما ایرانیان برای شروع سال جدید دعایی را زمزمه می کنیم که ظاهرا از معصوم نقل شده ، پیشینیان ما حتی در زمان رژیم ستم شاهی زمانی که می خواستند به بچه ها یا بزرکترها عیدی بدهند آنرا از میان صفحات قرآن کریم برمی داشتند و به عنوان تبرک و برکت مال عیدی می دادند و بدینوسیله هم عیدی گیرنده خوشحال می شد از دریافت عیدی و هم این جمله و حرکت در عمق جان او می نشست که این عیدی از کجا آمده و  برای چه مایه برکت مال خواهد بود ، برخی از رسومات پیش و بعد از عید نیز در احادیث ستوده شده مانند دید و بازدید که در اسلام بسیار سفارش شده و ... و برخی از اعمال هم مزمت شده مانند اعمال پریدن از روی آتش و ... ، هر چند برخی این عمل را نوعی تفریح برای جوانان می دانند لکن اگر به نیت سرخی و زردی و ... باشد و تمسک به عقاید زرتشتی یا ایران و ... با تعصب ایرانی باشد قطعا مذموم است .

یکی از ثمرات انقلاب اسلامی بی شک برخورد با این اعمال و امثالهم در حوزه فرهنگ بود که با برخورد صحیح و فرهنگ سازی به مردم فهیم و عاقل ایران ریشه این گونه رفتارها شناسانده شد و مردم نیز خود این رفتارها را به تدریج ترک کردند اما متاسفانه چند سالی است باب این خرافه ها به اجتماع باز شده و بدتر از آن اینکه در این ایام برخی بجای ایجاد سرور و شادی خانواده هایی را به عزا می نشانند و چه دستها یی که قطع می شود و چه چشمهایی که دید خود را از دست می دهند که باعث تاسف است زیرا همه این جوانان آینده سازان این کشور هستند و صدمه دیدن آنها باعث لطمه به کشور می شود .

ما در این مجال قصد نصیحت یا واکاوی این گونه اعمال را نداشته و شاید بضاعت آنرا نیز نداشته باشیم اما اخیرا در محافل و خبرها می شنویم و می خوانیم که طرحی در دست است تا نوروز امسال را در کنار خرابه های تخت جمشید بر پا نمایند و برای برپایی این جشن از سران برخی کشورها دعوت می شود که از آن جمله می توان به دعوت از پادشا ه سفاک اردن که هر روزه در کشورش خون مردم مسلمان را برزمین می ریزد اشاره کرد .

وااسفا که در این دوران که مسلمانان منطقه در خیزشی عظیم و اسلامی که برگرفته از انقلاب پویا و اسلامی ایران است و در روزگاری که مسلمانان جهان به وجود جمهوری اسلامی  افتخار می کنند و برای پیشرفتهای علمی – فرهنگی و سیاسی این کشور شادی می نمایند و در مشکلات آن غصه می خورند برخی دولتمردان که احتمالا جناب آقای رحیم مشاعی ریاست محترم !!!! دفتر رئیس جمهور (که الان دیگر باید ایشان را نفر اول دولت و رئیس جمهور منتخب را به نوعی نفر دوم خواند) رد پایشان کاملا آشکار است اقدام به چنین اعمالی می نمایند که باعث خون دل خوردن صاحبان انقلاب یعنی خانواده مترم شهداء و ایثارگران و خادمان انقلاب است .

سئوال اینست که مگر در این کشور چه اتفاقات جدیدی رخ داده که آقایا ن چنین در وادی مکتب ایرانی و نوروز ایرانی و جهارشنبه سوری و ... افتاده اند ؟؟؟

اصولا مگر انقلاب عظیم اسلامی که دنیا را متحیر خود کرده و سالهاست ابرقدرتهای شرق و غرب سعی در مهار آن دارند اما هر روزه شاهد شکوفایی بیشتر آن و اقبال بیشتر مسلمانان جهان هستیم با تکیه بر این عقاید ناسیونالیستی شکل گرفت و به پیش می رود ؟؟؟

مگر جنگ تحمیلی 8 ساله دنیا به ایران اسلامی به واسطه دفاع از اسلام ناب محمدی ( ص) و پرهیز از عقاید ناسیونالیستی نبود و اگر صرفا این مسائل مطرح بود پس چرا جوانان عزیز این مرز و بوم که گروه گروه به جبهه عازم می شدند در سربند هایشان نام ائمه طاهرین نقش بسته بود و ارزوی شهادت در راه خدا و اسلام عزیر را داشتند ؟؟؟ هر چند دفاع از کشور و آب و خاک هم در اسلام مقدس است اما واقعا اولویت با دفاع از اسلام است یا  ایران و ... ؟؟؟

مگر پادشاه فعلی اردن که خود ظالم و ستمگر و عامل مستقیم سرویسهای جاسوسی انگلستان است فرزند ملک حسین اردنی نیست که در جنگ تحمیلی بیشترین کمک را به صدام کرد و افتخارش این بود که گلوله توپی به سوی ایران شلیک کرده است ؟؟؟ آقایان توجیه میکنند که دعوت از این جرثومه فساد قبل از خیزشهای اسلامی در منطقه بوده و شاید هم در ایران حضور نیابد !!!! سخن اینست که شما که خیلی به ایران و سنتهای آن افتخار می کنید حداقل به عنوان یک ایرانی از کسی که سالهاست مردمش را قلع و قمع می کند و افتخارش مقابله با ایران است نباید دعوت می کردید که حالا بفرمائید شاید نیاید و ... و اصولا به استناد کدام قانون الهی ، میهنی این ادم به کشور دعوت شده ؟؟؟

بگذریم از اینکه هزینه چنین  جشنی آنهم در تخت جمشید چه ارقام سرسام آوری را براین ملت تحمیل خواهد نمود لکن این گونه مراسمات مردم زجر کشیده و مستمندان تحت پوشش کمیته امداد و ... را که ماهانه مستمری ناچیزی را از این کمیته دریافت می دارند و با سختی معیشت مواجهند و سایرین را به یاد جشنهای 2500 ساله نخواهد انداخت ، هر چند ممکن است بفرمایند مفاسد آن جشنها را ندارد اما برگزاری چنین مراسم هایی خون به دل ملت نخواهد کرد ؟؟؟؟

در پایان عرض می کنیم   :

اولا برگزاری جشنهای نوروز با این سبکها و یا سفر جناب رئیس دفتر !!! رئیس جمهور به نیویورک برای برگزاری نوروز باستانی در سازمان ملل یا بین ایرانیان خارج از کشور نه تنها توجیه عقلایی نداشته بلکه امید مسلمانان منطقه را به این انقلاب کمرنگ تر می نماید .

ثانیا رد پای آقای رئیس دفتر در برگزاری و پر رنگ کردن این گونه ایام شدیدا مشهود است و بیم آن می رود که این نوع رفتار نوعی برگشت به عقب انقلاب تصور شود که در ان صورت خون دل خوردگان این انقلاب قطعا در قبال این گونه رفتارها ساکت نخواهند ماند .

ثالثا همانگونه که مقام عظمای ولایت بر ماتکلیف کردند اعلام می داریم که هر چند از اهانت و فحاشی بیزاریم و در مطالب قبلی نیز چنین موردی را نمی توان یافت اما همچنان بر مواضع انتقادی خود پایبند بوده و تلقی برخی آقایان از سخنان معظم له که فکر می کنند انتقاد را تحریم فرموده اند را بر نخواهیم تافت .

در پایان به این اقایان عرض می کنیم اگر چنانچه این انسان منفور یا افرادی مشابه به ایران اسلامی قدم بگذارند حزب الله و خانواده معظم شهداء و ایثارگران که برای تداوم و حفظ این انقلاب خون داده اند و جوان داده اند ساکت نخواهند نشست و این سفر را به کام میهمان و میزبان تلخ خواهند نمود .

در این جا جای دارد از رئیس جمهور خدوم و مبارز که با حضور در مجامع جهانی و رفتارهای انقلابی خود باعث سرفرازی این کشور شده اند خاضعانه و ملتمسانه بخواهیم که کمی بیشتر دقت کنند که در اطرافشان چه می گذرد و به ایشان عرض می کنیم که ملاک این مردم در انتخاب حضرتعالی پایبند ی شما به ولایت و اسلام ناب محمدی است پس با میدان دادن به اطرافیان خود و تائید این گونه اقدامات این مردم زجر کشیده را دلسرد نکنید زیرا این مردم از برگزاری چنین جشنهایی خاطره خوبی ندارند و نگذارید از شما نیز دلسرد شوند .

پروردگارا ظهور آقا و مولایما ن حضرت ولی عصر(عج) را نزدیک بگردان و  به ما زندگی در سایه ولایت ، شهادت در را ه ایشان را در این دنیاو همنشینی با امام الشهداء حضرت روح الله (ره) و همسنگران شهیدمان را  در آخرت مرحمت بفرما و سایه مقام معظم رهبری حضرت سید علی را برسر ما مستدام بدار و وجود ایشان را از هر نوع گزندی مصون بدار 

 

 



  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :آرش کماندار::نظرات دیگران [ نظر]
    کلیه ی حقوق این وبلاگ متعلق به نویسندگان آن می باشد
    گروه فناوری اطلاعات آن لاین تکنولوژی