سفارش تبلیغ
صبا ویژن







نظر شما چیه؟
یه مدت می گفتن این حادثه که توش مرکز تجارت جهانی آمریکا 11 سپتامبر سال 2001 در نیویورک آمریکا توسط تروریست ها بمباران و تخریب شد و هزاران آدم رو کشت و پیامد های بسیار وخیمی داشته و داره، در قرآن پیش بینی شده بوده و قرآن در 14 قرن پیش خبر آن را داده ، جایی که خداوند در آیه 109 سوره توبه می فرمایند:
افمن اسس بنیانه علی تقوی من الله و رضوان خیر ام من اسس بنیانه علی شفا {جرف هار}فانها ربه فی نار جهنم و الله لا یهدی القوم الظالمین؛
آیا کسی که شالوده و اساس مسجد را بر پایه تقوا و پرهیز بنا کرده و هدفش جلب رضایت خدا است بهتر است یا کسی که آن را کنار پرتگاه سستی بنا نموده که ناگهان در آتش جهنم فرو می ریزد، و خداوند گروه ستمگران را هدایت نمی کند.
آنگاه تطبیق این آیه را با فاجعه ویرانی مرکز تجارت جهانی آمریکا چنین پنداشته اند:
1- این فاجعه روز یازدهم بود، آیه فوق نیز درجزء 11 سوره توبه است.
2- ماه سپتامبر ماه نهم میلادی است ، سوره توبه نیز سوره نهم قرآن است.
3- سال  2001 است، از ابتدای سوره تا آیه فوق 2001 حرف وجود دارد.

 http://frsa12.persiangig.com/11September2001.jpg

پیش بینی قرآن از حوادث 11 سپتامبر - حادثه فرو ریختن دو ساختمان مرکز اقتصادی آمریکا که بزرگترین ساختمانهای جهان بودند قبلا در قرآن گفته شده بود.

 مسجدهایی که بغرض ...ایا این دوساختمان مسجد بود نه اما حوادث بعدش و نابودی پرچمداران دروغین اسلام یعنی طالبان والقاعده و صدام ....به این ایه مربوط نمیشود؟

ایا وعده خداوند تحقق نمی یابد ایا نابودی کافرین به دست کافرین در معانی قران نبوده؟

دل نوشت : امروز روز جهانی بقیع بود . داغ دلم تازه میشه وقتی بقیع را به یاد میاورم هر روز که به بقرستان بقیع بروی بیشتراز روز قبل به  مظلومت ائمه  پی میبریم .

آخر یک روز شیعه برات حرم میسازه

 پ ن : در حال راه اندازی انجمن هستیم به همین بهانه از شما دعوت میکنم در این انجمن برای ارتقای بیشتر و بهتر به ما کمک کنید           www.tamishe.ir

ادامه پیش‌بینی قرآن درباره یازده سپتامبر  در ادامه مطلب 

پیش بینی 11 سپتامبر در قرآن !

همه دوستان حتما با چنین نوشته هایی در شبکه اینترنت روبرو شده اند:

أَفَمَنْ أَسَّسَ بُنْیَانَهُ عَلَى تَقْوَى مِنَ اللّهِ وَرِضْوَانٍ خَیْرٌ أَم مَّنْ أَسَّسَ بُنْیَانَهُ عَلَىَ شَفَا جُرُفٍ هَارٍ فَانْهَارَ بِهِ فِی نَارِ جَهَنَّمَ وَاللّهُ لاَ یَهْدِی الْقَوْمَ الظَّالِمِینَ (108) لاَ یَزَالُ بُنْیَانُهُمُ الَّذِی بَنَوْاْ رِیبَةً فِی قُلُوبِهِمْ إِلاَّ أَن تَقَطَّعَ قُلُوبُهُمْ وَاللّهُ عَلِیمٌ حَکِیمٌ (109)آیا کسی که اساس کار خود را بر پایه تقوای خدا و رضایت او گذاشته کارش بهتر است یا کسی که اساس کار خود را بر کنار پرتگاهی نهاده که در حال فروریختن است و با آن در آتش جهنم می‌افتد؟ و خدا مردم ستمگر را هدایت نمی کند. (108)
بنایی که ساخته‌اند همواره مایه تشویش در دلهایشان خواهد بود تا آن هنگام که دلهایشان تکه ‌تکه شود و خدا دانا و حکیم است(109).

آدرس برجهای دوقلو:

New York City, No. 108/109 JORF HARR Street

حالا به این نکات توجه کنید :

- در آیات مورد نظر عبارت "جرف هار" به کار رفته که نام خیابان برجهای دوقلو “Jorf Harr” است.
- شماره آیات مورد نظر 108 و 109 می باشد که برابر با آدرس برجهای دوقلوست. ضمناً در بعضی از نسخه های قرآن شماره این دو آیه 109 و 110 می باشد که در این صورت نیز 110 برابر با تعداد طبقات برجهای دوقلوست.
- سوره توبه 9امین سوره قرآن می باشد که برابر با ماه حادثه 11 سپتامبر است.
- سوره توبه در جزء 11ام قرآن قرار دارد که برابر با روز حادثه 11 سپتامبر است.
- سوره توبه در حزب 21ام قرآن قرار دارد که برابر با قرن حادثه 11 سپتامبر است.
- تعداد حروف سوره توبه تا این آیات 2001 حرف می باشد که برابر با سال حادثه 11 سپتامبر است.
که حقیر را بر آن داشت که در مورد جرف هار تحقیق کنم و ببینم که آیا واقعا در شهر نیویورک خیابانی به نام "جرف هار" هست یا نه که با یک سرچ در یک سایت خارجی با این مطلب روبرو شدم
Is there any streets named JURF HAAR or JORF HARR in the new york city?
I am just studying a comment about one of the Quran claimed to predict the 9/11 attack on NY and i really want to check whether such a street exist in NY or not? I also would be grateful if somebody tells me that why they (New York municipality) named this street Jorf Haar ? It looks like very strange name to me

ترجمه مطلب از حقیر:

به صورت خلاصه گفته که میگویند قرآن حادثه یازده سپتامبر رو پیش بینی کرده و من میخواهم بررسی کنم که آیا واقعا خیابانی به این نام وجود دارد در نیویورک یا نه ؟ من میخواهم بدانم که اصلا چرا شهردای نیویورک اسم این خیابان را جرف هار گذاشته ، چون این نام برای من خیلی عجیب هست
و بنده هر پاسخی را که بررسی کردم در جواب گفته اند No, that street does not exist in NYC.، چنین خیابانی به این اسم در نیویورک وجود نداره و یکی هم در پاسخ نوشته Maybe it translates into something
حتی شخصی نوشته که اصلا چنین خیابانی در منطقه وقوع حادثه هم وجود ندارد.
چرا که سالها در نیویورک کار کرده و زندگی نموده است و با آن آشناست.
آیا حقیقت دارد که واقعه 11 سپتامبر در قرآن کریم ذکر شده است؟
در پاسخ به این سؤال توجه به نکات ذیل حائز اهمیت است:

یکم :

مسلما در اینکه خداوند متعال به تمامی حوادث عالم از ابتدای خلقت تا پایان آن علم کامل دارد هیچگونه جای شک و تردیدی نیست اما این که توقع داشته باشیم که هر حادثه ای هر چند مهم که در جهان اتفاق می افتد در مرتبه ظاهر قرآن آمده باشد، به هیچ وجه با فلسفه قرآن و هدف از نزول آن سازگار نیست. زیرا هدف از نزول قرآن، هدایت، تربیت و تکامل انسان است و در این راه این کتاب ارزشمند الهی از هر آنچه که برای نیل به سعادت فردی و اجتماعی بشر در دو جهان لازم است، فرو گذار نکرده است (ما فرطنا فی الکتاب من شیء» (انعام، آیه 38).
منتها گاهی به صورت کلی این اسباب بیان شده است مانند دعوت به کسب علم و دانش و... و گاهی به جزئیات پرداخته مانند بیان معارف عظیم الهی، احکام اسلامی و مسائل اخلاقی، پند و اندرز از سرگذشت اقوام و ملت های پیشین وبیان مسأله مرگ و جهان آخرت و... در هر صورت قرآن کتاب هدایت است و بس.
البته باید توجه داشته باشید که آنچه اکنون مورد بحث ماست مرتبه ظاهر قرآن است که برای بشر عادی فهم پذیر است نه مرتبه باطن آن که در دسترسی راسخون فی العلم است. بنابراین مانعی ندارد که همه حقایق هستی در مرتبه باطن قرآن وجود داشته باشد و پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) از آن اطلاع داشته باشند، ولی در مرتبه ظاهر و فهم بشر عادی قابل فهم و درک نباشد.

دوم :

این که انتظار داشته باشیم که تمامی حوادث جهان از ابتدای خلقت تا پایان جهان در قرآن آمده باشد و قرآن حوادث مربوط به آینده را پیش گویی کرده باشد به هیچ وجه با آنچه ما از ظواهر قرآن می یابیم تناسب ندارد بلکه چه بسا برخلاف فلسفه و کار ویژه آن باشد، بله در قرآن کریم در مواردی که اصل هدایت انسانها و یا اعجاز قرآن اقتضا می نموده، سرگذشت های آموزنده از زندگی ملت های پیشین و پیامبران آنان آورده و یا این که برخی موضوعات نظیر پیروزی لشکر رومیان در مقابل امپراطوری ایران (در سال های اولیه ظهور اسلام) را پیش بینی کرده است، ولی همانگونه که گذشت به هیچ وجه انتظار تبیین تمامی حوادث را نمی توان از قرآن داشت.

سوم :

هر چند قرآن کریم از بیان تمام جزئیات حوادث زندگی بشری در آینده امتناع ورزیده، اما در راستای اهداف خویش یعنی هدایت، تربیت و تأمین سعادت دنیوی انسانها، به تبیین خطوط اساسی زندگی بشر براساس سنت های ثابت و غیر قابل تغییر الهی پرداخته است؛ سنت هایی که از ابتدای حیات بشر همواره ترسیم کننده سرنوشت آن بوده و تا قیامت نیز ادامه خواهد داشت.
به عنوان نمونه ؛ قرآن کریم در آیات متعددی از قطعیت سقوط فرهنگ ها، تمدن ها و نظام های بشری بحث می کند و این تغییر و تحول در میان زندگی امت ها را یکی از سنت های مهم و غیر قابل تخلف دستگاه حکیمانه خلقت تلقی می کند: «قد خلت من قبلکم سنن فسیروا فی الارض فانظروا کیف کان عاقبه المکذبین . هذا بیان للناس و هدی و موعظه للمتقین . ولاتهنوا و لا تحزنوا و انتم الاعلون ان کنتم مؤمنین...؛ پیش از شما سنت هایی وجود داشت پس در روی زمین گردش کنید و بنگرید سرانجام تکذیب کنندگان آیات خدا چگونه بوده است این بیانی است برای عموم مردم و هدایت و اندرزی است برای تقوا پیشگان و شما ای ایمان آوردگان سست نشوید و اندوهگین مگردید که شما برترید اگر به راستی ایمان داشته باشید...» (آل عمران، آیه 137 تا 139)
بررسی آیه فوق این واقعیت را نمایان می سازد که علت انحطاط تمدن ها دوری و فاصله گرفتن آنها از خداوند و تعالیم پیامبران الهی بوده است، این آیه ضمن عبرت آموزی به مسلمانان، به آنها امید می دهد که در صورت حفظ ایمان به خداوند و حرکت در مسیر هدایت الهی نه تنها دچار انحطاط نمی شوند، بلکه برتری و پیروزی از آن آنهاست.
براساس یکی دیگر از سنت های الهی، بین دگرگونی های اجتماعی با تحولات و تغییرات درونی جامعه و مردم همبستگی عمیق وجود دارد، طبق این ضابطه الهی تنها دگرگونی و تحول فکری و عقیدتی و رفتاری و اخلاقی مطلوب و یا نامطلوب، یک قوم و یک جامعه و ملت است که می تواند زمینه پرداز و علت دگرگونی ها و تغییرات تکامل یا ارتجاعی در ابعاد و جوانب مختلف حیات آن قوم و نسل جامعه باشد: «ان الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیروا ما بأنفسهم ؛ خداوند سرنوشت هیچ قوم و جامعه ای را دگرگون نخواهد ساخت مگر زمانی که خود آن جامعه حالشان را از درون دگرگون سازند» (رعد، آیه 11)
به طور خلاصه از دیدگاه اسلامی و با بررسی سرنوشت تمدن هایی که دچار فروپاشی و انحطاط شده اند، می توان به این جمع بندی دست یافت که مهمترین عامل سقوط تمدن ها عبارتند از:
1- بشری بودن آنان و عدم ارتباط با تعالیم الهی.
2- انحراف و انقطاع از تعالیم اصیل الهی .
و اگر تمدنی از دو خصوصیت فوق مبرا باشد یعنی اولا بر پایه تعالیم اصیل الهی شکل گرفته باشد و ثانیا به صورت مستمر در این راه باقی بماند، به هیچ وجه زوال و نابودی در آن راه ندارد. زیرا هر امری که صبغه الهی داشته باشد، جاودانی است: «ولو ان اهل القری آمنوا و اتقوا لفتحنا علیهم برکات من السماء والارض ولکن کذبوا فأخذناهم بما کانوا یکسبون؛ اگر مردم آبادی ها ایمان می آوردند و راه توحید و تقوا را پیش می گرفتند، بی تردید برای آنها برکت هایی از آسمان و زمین می گشودیم اما آنان راه تکذیب و انکار لجوجانه حق را در پیش گرفتند پس به خاطر کارهایی که انجام دادند آنان را مؤاخذه کردیم» (اعراف، آیه 96)
و همچنین در آیه ای دیگر می فرماید: «و ألو استقاموا علی الطریقه لأسقیناهم ماءا غدقا؛ و اگر اینان راه مستقیم توحید و تقوا را ادامه دهند ما اینان را از روزی و نعمت های فراوان سیراب می سازیم» (جن، آیه 16)
چهارم - بالاخره در خصوص حادثه یازده سپتامبر و ذکر آن در قرآن می توان چنین گفت: این که آیه خاصی درباره این موضوع در قرآن وجود داشته باشد مانند پیش بینی پیروزی لشکر روم (به عنوان اهل کتاب) بر لشکر ایران (به عنوان مشرکان) که در آیات ابتدای سوره روم آمده و درست در چند سال بعد از ظهور اسلام به حقیقت پیوست، چنین آیه ای در این زمینه وجود ندارد و آیه 109 سوره توبه را که برخی افراد ناشناخته شایع کرده اند نه تنها درباره موضوعی کلی است و بسیاری از حوادث فردی و اجتماعی بشر از ابتدای خلقت تا پایان آن را شامل می شود، بلکه در جزئیات مانند تعداد طبقات برج های دوقلوی مرکز تجارت جهان آمریکا و نام خیابان و... هیچ گونه مطابقتی ندارد. اما اگر منظور مطابقت برخی آیات قرآن - که بیانگر سنت های ثابت الهی در مورد ظهور و سقوط تمدن های بشری است [ر.ک: ظهور و سقوط تمدن ها از دیدگاه قرآن، علی کرمی، نشر مرتضی قم]
با این حادثه و سایر واقعیاتی که در جامعه آمریکا مشاهده می نماییم [ر.ک: عصر امام خمینی، احمد رضا حاجتی، بوستان کتاب قم - آمریکا پیشتاز انحطاط، روژه گارودی] و همه حاکی از زوال این تمدن منحوس است، بله می توان بر اساس آیات متعدد افول و انحطاط حتمی آمریکا را پیش بینی نمود که حادثه 11 سپتامبر تنها مصداق کوچکی از آن است
.
منابع :www.askquran.ir
www.loghman.info
www.tebyan.net

معنای واژه رمضان

چرا به امام زمان(عج)، قائم گویند؟

یا لثارات الحسین چیست؟

جزیره خضرا، افسانه یا واقعیت؟!

محل اقامت امام عصر(ع) کجاست؟

بنیانگذار تشیع

مدت زمان حکومت امام زمان (ع) بعد از ظهور

فلسفه نام‎های امام زمان(عج)

حدیث لوح چیست؟

پیشگوئیهاى نوسترآداموس و انقلاب «جهانى امام مهدى(عج)»

بداء چیست ؟

مقایسه کربلا با مکه

سلمان فارسی کیست؟

تجزیه و تحلیلى درباره 313 نفر ؛ نویسنده : محمد محمدى اشتهاردى

یک سند تاریخی؛وقتی آسمان انگلیس روز عاشورا خون بارید

آلبرت انیشتین شیعه بود؟

مراد از سرداب غیبت چیست؟

خصایل یاران حضرت مهدی (عج)

پیش بینی 11 سپتامبر در قرآن !

متن مجریگری میلاد امام علی (ع)

اس ام اس نیمه شعبان و تبریک ولادت امام مهدی

راز عدد هفت کاخ ، هفت آفاق ، هفت سفره و.. . در قرآن چیست ؟

فواید میوه ها در نظر امامان

نتیجه جالب تحقیقات یک دانشمند امریکایی در مورد نماز

باقی ماندن 5 نشانه از 1200 نشانه‌ آخرالزمان

ذکر « الله » موجب تنظیم ضربان قلب می شود

نایب اول حضرت ولی عصر(عج) نزدیک ‌ترین فرد به امام حسن عسکری(ع) بود



  • کلمات کلیدی :
  • کلیه ی حقوق این وبلاگ متعلق به نویسندگان آن می باشد
    گروه فناوری اطلاعات آن لاین تکنولوژی