سفارش تبلیغ
صبا ویژن







در چند روز گذشته فضای اجتماعی - سیاسی مصر درگیر سوژه ای عجیب شده که در نوع خود تا حدی جدید و تازه است. دختری 20 ساله که خود را از فعالین سیاسی در انقلاب مصری و عضو جنبش 6 آوریل معرفی کرده، با انتشار عکسهای عریان خود در وبلاگش، به جنگ با نظرات اسلام در باب زنان و حجاب آمده و با نوعی ساختارشکنی سنتهای اصیل مذهبی مصر را به تمسخر گرفته است! وی که با صراحت اعلام داشته "از شانزده سالگی به دین اعتقاد ندارد"، خود را یک "زن آزادیخواه، فمینیست و غیرمذهبی مصری" می‌داند که برای دفاع از آزادی بیان و اعتراض به سانسور دست به این کار زده است.
این اقدام توهین آمیز وی بازتابها و واکنشهای گسترده ای در مصر و حتی جهان عرب به همراه داشت و با انزجار عمومی افکار عمومی مسلمانان مواجه شد، به نحوی که برخی از محافل خواستار مقابله جدی با این حرکت و اعدام وی شده اند!
1- این اقدام را به نوعی می‌توان بخشی از سناریویی طرحریزی شده غرب برای مقابله با به قدرت رسیدن تدریجی اسلام گرایان و طرح شعارهای ایشان مبنی بر اجرایی کردن شریعت اسلام دانست که از طریق تابوشکنی و مقابله با ارزشها و هنجارها صورت گرفته است و در این میان ایادی داخلی غرب صحنه گردان میدان شده اند. غرب‌گرایان سکولار مصری که گمان می‌کردند فرصت طلبانه خواهند توانست انقلاب ملت مسلمان مصر را مصادره به مطلوب کنند، حال به تدریج همه چیز را از دست رفته می‌بینند، لذا با اقدامی انتحاری، هنجارشکنی و حمله به ارزشهای جامعه مصر را در دستور کار خود قرار داده اند. لذا در آینده نیز باید در انتظار ظهور اقدامات مشابه باشیم.

2- نکته قابل توجه دیگر آن است که غرب از آنجا که به شدت نگران آینده مصر و شکل گیری کشوری اسلامی با گرایشهای ضدصهیونیستی است، در تلاش است تا با اختلاف افکنی و رودررو قرار دادن اقشار مختلف جامعه مصر و قطبی کردن فضای اجتماعی، زمینه درگیریهای شدید عقیدتی را در درون مصر فراهم آورده و با این اختلاف افکنی‌ها، زمینه را برای شکست بیداری اسلامی فراهم آورد.

3- این اقدام غیراخلاقی، به مذاق رسانه‌های غربی خوش آمده و با حمایت از آن و با انتشار گسترده عکسهایش به استقبال اندیشه‌های انحرافی این وبلاگ نویس رفته و وی را ستوده‌اند. به عنوان نمونه روزنامه واشینگتن پست اقدام به انتشار مطالبی درباره علیاء و اقدام او کرده و این اقدام را "انقلاب در جهان عرب" دانسته است!



  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :مهدی سعیدی::نظرات دیگران [ نظر]
    کلیه ی حقوق این وبلاگ متعلق به نویسندگان آن می باشد
    گروه فناوری اطلاعات آن لاین تکنولوژی