سفارش تبلیغ
صبا ویژن







آیین رونمایی از کتاب "هلی برن از پشت میز " با موضوع اهداف راهبردی ایالات متحده از پیگیری مذاکرات دو جانبه هسته ای با ایران نوشته آقایان مهدی افراز و سید محمد جواد زمانیان با سخنرانی دکتر منوچهر محمدی ، دکتر وحید یامین پور و دکتر کامران غضنفری و با حضور تنی چند از فعالین فرهنگی و سیاسی در محل سازمان هنری رسانه ای اوج برگزار گردید.

آیین رونمایی از کتاب "هلی برن از پشت میز "  با موضوع اهداف راهبردی ایالات متحده از پیگیری مذاکرات دو جانبه هسته ای با ایران  نوشته آقایان مهدی افراز و سید محمد جواد زمانیان با سخنرانی دکتر منوچهر محمدی ، دکتر وحید یامین پور و دکتر کامران غضنفری و با حضور تنی چند از فعالین فرهنگی و سیاسی در محل سازمان هنری رسانه ای اوج برگزار گردید.

دکتر وحید یامین‌پور در بخش اول از این نشست با اشاره به اینکه باید در نسبت میان آمریکا و دولت جمهوری اسلامی ایران به دنبال یک بازتعریف جدید باشیم، گفت: پس از شکست کودتای 88 ، آمریکا به دنبال دموکراسی هدایت شده در ایران است. امروز پیداست که دولت آمریکا و رسانه‌هایش از ایرانی‌ها بخواهند که انتخابات را جدی بگیرند چون می‌خواهند با هدایت فضای روانی جامعه گروهی از حاکمان را که با آمریکا بیشترین هماهنگی را دارند بر سر کار بیاورند.

وی ادامه داد: نفوذ فرهنگی یعنی کار کردن و اثر گذاشتن بر امیال سیاسی مردم و نزدیک کردن آنها به حاکمانی که آمریکایی‌ها می‌خواهند. از این پس آمریکا با حمایت مادی و معنوی خود برای سر کار آمدن حاکمانی همگرا با او در ایران تلاش خواهد داشت و برای همین به طور اتفاقی با مسؤولی دست می دهد یا تماس می گیرد . آمریکا برای پیشبرد امر نفوذ در کشور در ادامه حتی به حمایت های مادی از جریان های متمایل به خود نیز دست خواهد زد زیرا که این راه تنها راه نفوذ آمریکا بر کشور است و تمام راه‌های سخت جنگ یا شبه‌کودتا طی شده و شکست خورده است.

یامین‌پور گفت:رسانه های انقلابی باید تمام تلاششان مواجهه شفاف و بدون رودربایستی با مسئله باشد و جوانان انقلابی باید مواجهه صریح‌تر با موضوع داشته باشند زیرا با رفتارهای عجیب سیاستمدارن قدیمی مواجه هستند.

رییس پژوهشگاه فرهنگ و هنر ا

سلامی حوزه هنری در پایان خاطرنشان کرد: انقلاب در آستانه 40 سالگی خود نیاز به تحول نسلی در سیاستمداران و سیاست‌وزران خود دارد تا دارای رفتاری آرمان‌خواهانه‌تر از گذشته باشد.

در بخش دوم آیین رونمایی از کتاب " هلی برن از پشت میز " آقای دکتر منوچهر محمدی عضو هیات علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران به سخنرانی پرداختند.

وی افزود : امام می فرمودند ما آمریکا را می خواهیم چه کنیم برود پی کارش. اما دوستان لیبرال با جابجا کردن یک کاما می گویند ما آمریکارا می خواهیم. چه کنیم؟

این استاد دانشگاه با بیان اینکه دسته‌بندی اصولگرا و اصلاح‌طلب امروز معنا ندارد، افزود: اصول گرای دیروز، امروز به دنبال برجام است به همین دلیل این دسته بندی های اصول گرا و اصلاح طلب بی معناست. اکنون عده‌ای حکومتگرا  هستند و برخی هم انقلابی‌اند. حکومت‌گرایان می‌‌گویند تا کی باید با آمریکا بجنگیم و در واقع معتقد هستند که باید کدخدا را راضی کنیم و برای این کار باید دست از ارزش های انقلاب برداریم. دولت فعلی این گونه است.این در حالی است که ما نباید حالت انقلابی خود را از دست بدهیم چون جنگ ما با آمریکا تمام شدنی نیست.

وی در رابطه با نفوذ آمریکا از طریق مذاکرات افزود : آمریکا راه نفوذش را پیدا کرده و این دولت هم جاده صاف کن آن شده است.بدانید اگر به آمریکا امتیاز دادید باید همین طور پشت سر هم امتیاز بدهید و تمامی ندارد.

ایشان با اشاره به این نحوه مذاکره با آمریکا در ادوار مختلف از جمله سال های 82 تا 84 و یا مذاکرات یاسر عرفات افزودند: این گونه مواجهه با آمریکا شکست خورده است و امروز نیز بدانید برجام به فرجامی نخواهد رسیدجز این که آمریکا گلوی ما و دولت را محکم فشار دهد.برجام مقدمه ایست برای تسلیم جمهوری اسلامی ایران و کل انقلاب اسلامی. ولی انشاالله به این جا نمی رسد .

وی در انتها خطاب به دانشجویان و جوانان گفت: شما باید به خوبی آمریکا را بشناسید و نسبت به اهداف و مواضع آن شفاف‌سازی کرده و در برابر طرح نفوذ آن بایستید.



  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :وحید یامین پور::نظرات دیگران [ نظر]
    کلیه ی حقوق این وبلاگ متعلق به نویسندگان آن می باشد
    گروه فناوری اطلاعات آن لاین تکنولوژی