سفارش تبلیغ
صبا ویژن







دکتر احمدی‌نژاد 138 روز پس از انتخابات دهم ریاست جمهوری، دور سوم سفرهای استانی خود را یک روز مانده به سالروز ولادت امام رضا(ع) با خراسان رضوی آغاز کرد و در همان فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد هم تأکید کرد که روح حاکم بر این دور از سفرها فرهنگی است. رئیس‌جمهور در میان استقبال مردمی مسیر کمتر از یک کیلومتری تدارک دیده شده برای استقبال را در حدود یک ساعت طی کرد و سپس با حضور در صحن جامع رضوی با همان رویه‌ای که در 60 سفر استانی قبلی دولت داشت، مهم‌ترین اظهارات چند هفته اخیرش را در یک دیدار بزرگ مردمی بیان کرد.

موضوع مذاکرات هسته‌ای و هدفمند کردن یارانه‌ها، دو محور اصلی اظهارات احمدی‌نژاد بود که وی هم از کسانی که تا دیروز سعی می‌کردند با تهدید و فشار وی را به عقب‌نشینی هسته‌ای وادار کنند اما امروز با مشاهده موفقیت‌ها و دستاوردها ژست انقلابی‌گری می‌گیرند، انتقاد کند هم از برخی جریان‌ها که به‌جای همراهی در اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها به ترساندن مردم از عواقب آن مشغول هستند.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه در آستانه تحولات بزرگ هستیم، گفت: اتفاقات عظیم و بزرگی در جهان در حال وقوع است و نقش ملت ایران در شکل دهی و هدایت این تحولات نقش یگانه، ممتاز و پیشتاز است باید خودمان را برای این تحولات عظیم آماده کنیم.

وی با اشاره به نظر سنجی که در امریکا اعلام کرده است بیش از 80 درصد ملت ایران به وعده‌ها و رفتار دولت امریکا به نگاه تردید می‌نگرد، خطاب به دولت امریکا اظهار داشت: شما گفتید می‌خواهید در رفتارهای خود تغییر ایجاد کنید و منافع ملی امریکا را حفظ کنید، به شما نصیحت می‌کنم باید در سیاست‌های اصلی خود در خاورمیانه تغییر ایجاد کنید و تغییر باید در اینجا مشاهده شود.

متن کامل در قسمت ادامه مطلب می باشد

*حفظ آبرو و منافع برای امریکا با حمایت از رژیم منحوس اسرائیل قابل جمع نیست

رئیس‌جمهور ادامه داد: شما باید بین حفظ آبرو و منافع خود با حمایت از رژیم منحوس اسرائیل یکی را انتخاب کنید؛ چراکه این دو با هم قابل جمع نخواهد بود.

احمدی‌نژاد یادآور شد: ملت ایران و سایر ملت‌ها شعار تغییر در فلسطین، عراق، افغانستان و لبنان را ارزیابی خواهند کرد. علاقه‌مند هستیم که شما روش‌تان را تغییر دهید و این به نفع شما و جهان است.

وی در عین حال خطاب به دولتمردان امریکا تاکید کرد: باید بدانید امکان ادامه سیاست‌های گذشته و حفظ آبرو و منافع با هم وجود ندارد که باید یکی را انتخاب کنید.

رئیس جمهور در خصوص مسئله هسته‌ای گفت: امروز به یک نقطه بسیار مهمی رسیده‌ایم، یادتان هست چند سال قبل کجا بودیم. قطعنامه صادر کرده، جنگ روانی و تحریم می‌کردند و می‌گفتند باید برنامه هسته‌ای را به طور کامل تعطیل کنید؛ در حالی که امروز به دنبال همکاری با ایران هستند.

*فعالیت هسته‌ای ایران برای همه کشورها امر عادی و قطعی است

احمدی نژاد ادامه داد: یک روز می‌گفتند برنامه هسته‌ای نباید داشته باشید، در حالی که امروز می‌گویند بیاید با هم همکاری کنیم. وضعیت هسته‌ای ایران تثبیت شده است و امروز فعالیت هسته‌ای ایران برای همه کشورهای یک امر عادی، قطعی تلقی می‌شود.

وی با بیان اینکه روزی به ما می‌گفتند باید فقط درباره موضوع هسته‌ای مذاکره کنیم و ما امتناع می کردیم، تصریح کرد: امروز به ما می‌گویند بیاید برای همکاری در سطح بین المللی و حل مسائل جهانی با هم گفتگو و راه حل پیدا کنیم. بنابراین ببینید از کجا به کجا رسیده‌ایم.

رئیس جمهور تاکید کرد: آنها نمی‌خواستند عظمت، عزت و بزرگی ملت ایران به کرسی بنشیند ولی امروز به فضل الهی عظمت، عزت و بزرگی ملت ایران به کرسی نشسته است.

احمدی نژاد علت به کرسی نشستن بزرگی و عظمت ملت ایران را ایستادگی بی‌نظیر و تاریخی ملت در مقابل قدرت‌های زورگوی جهانی برشمرد و گفت: اما علت بالاتر در این پیروزی لطف و عنایت مولایمان امام عصر(عج) بوده است.

وی افزود: آن موقع به ما می‌گفتند برنامه هسته‌ای‌تان را باید تعطیل کنید اما امروز برای تبادل سوخت هسته‌ای، ساخت نیروگاه و راکتور‌های هسته‌ای اعلام آمادگی می‌کنند که می‌بینیم از موضع تقابل به موضع تعامل و همکاری رسیدند.

رئیس جمهور در بخشی دیگر از سخنان خود خطاب به دولت امریکا و کشورهای غربی گفت: شما چند سال مقابله با ملت ایران، تحریم، قطعنامه، تهدید و حمله نظامی را تجربه‌ کرده‌اید و نتیجه‌اش را دیدید و امروز می‌گویید که می‌خواهید رفتار خود را عوض کنید. بسیار خوب ما استقبال می‌کنیم؛ هر دستی که صادقانه به سمت ما دراز شود، آن را می‌فشاریم، اما اگر کسی به دنبال توطئه، طراحی و بی‌صداقتی باشد پاسخ ملت ما به او همان پاسخ قاطعی است که به آقای بوش و اذناب او داده است.

احمدی‌نژاد ابراز داشت: در این فاصله همه آنها ضرر کردند اما ملت ایران ضرر نکرد، آنها دچار مشکل شدند و ملت ایران ایستاد و به فضل الهی به مشکلات اصلی خود غلبه کرد.

وی خاطر نشان کرد: دنیا بداند و بعضی‌ در گوشه و کنار هم در داخل کشور بدانند تا زمانی که این دولت به دست ملت سر کار است به انداز سر سوزن هم از حقوق ملت ایران عقب نشینی نخواهد کرد.

*تامین سوخت راکتور تهران فرصتی بود که صداقت بعضی افراد و دولت‌ها و آژانس مورد ارزیابی قرار گیرد

رئیس جمهور با بیان اینکه خوشبختانه شرایط برای همکاری‌های هسته‌ای در سطح بین المللی فراهم شده است، گفت: تامین سوخت راکتور تهران یک فرصتی بود که صداقت بعضی افراد و دولت‌ها ‌و آژانس مورد ارزیابی قرار گیرد.

احمدی نژاد افزود: آژانس در تلاش است که نقش واقعی و قانونی خود را که همکاری هسته‌ای کمک به فن آوری‌ها و پیشرفت هسته‌ای ملت‌های مستقل است بر عهده بگیرد و رابطه هسته‌ای سالم بین دولت‌ها را برقرار کند.

وی بیان داشت: ما از تبادل سوخت، از همکاری‌های فنی، از ساخت نیروگاه و راکتور استقبال می‌کنیم و آماده همکاری هستیم و انتظار داریم که دولت‌های طرف مذاکره ما به تعهدات قبلی خود عمل کنند.

رئیس جمهور به قراردادهای هسته‌ای ایران با برخی از کشورهای غربی که 30 سال از عقد آن قراردادها می‌گذرد، اشاره و خاطر نشان کرد: از ابتدای انقلاب قراردادهای ما را نگه داشته اند. اگر که بنا است همکاری شود اینها باید تحویل ملت ایران شود. قراردادهایی داریم برای کارهای فنی، راکتورها و نیروگاه‌ها، بنابراین اگر بنا به همکاری است، باید این تعهدات قبلی اجرا شود.

*از همکاری که همه حقوق ملت ایران در آن حفظ شود، نگرانی نداریم

احمدی نژاد خطاب به مردم گفت: ما در مسیر درستی در حال حرکت هستیم و به فضل الهی گام به گام به سمت قله‌های عزت حرکت می‌کنیم. مطلقا از همکاری درست، قانونی و همکاری که همه حقوق ملت ایران در آن حفظ شود، نگرانی نداریم و کار را دنبال خواهیم کرد.

احمدی نژاد در ادامه سخنان خود خطاب به برخی از افراد داخلی اظهار داشت: خاطرتان هست وقتی فشارهای دشمن به نقطه اوج رسیده بود، بعضی از مدعیان در داخل کشور به جای مقابله با دشمن تحت شعارهایی مثل تدبیر و تعقل فرزندان ملت و ملت را به سازش دعوت می‌کردند و به مثابه ستون پنجم دشمن تلاش می‌کردند پشت جبهه ملت را خالی کنند.

وی اضافه کرد: چقدر سخنرانی می‌کردند و به دولت تهمت زدند و چقدر حرف‌های بی ربط زدند که شما با ایستادگی‌تان کشور را به خطر می‌اندازید. حالا که به فضل الهی با ایستادگی ملت و رهبری عزیز با عنایت ویژه امام عصر(عج) حقوق هسته‌ای ایران، غنی سازی، فن آوری و توانمندی ملت ایران تثبیت شده است و به رسمیت شناخته شده است و دوران بهره برداری از آن استقامت‌ها و فن آوری‌ها فرا رسیده است، عده‌ای به شدت انقلابی شده‌اند.

رئیس جمهور در همین خصوص عنوان داشت: ما از انقلابی شدن آنها استقبال می‌کنیم، از اینکه آنها هم متوجه شده‌اند مقاومت در برابر زیاده خواهی‌‌های دشمنان بهترین راه است، ما خدا را شکر می‌کنیم اما انتظار نداریم پیروزی‌های ملت و دستاوردهای عظیم ملت را به بهانه‌‌های گوناگون زیر سوال ببرند.

*ملتی که در مقابل همه قدرت‌های بزرگ مقاومت کرده، در برابر جو سازی‌ها مطلقاً اثری نخواهد پذیرفت

احمدی نژاد افزود: ملتی که با وحدت و انسجام و با حرکت در مسیر نورانی امامت و ولایت و با عشق به امام رضا (ع) و امام عصر ایستاده است، در مقابل همه قدرت‌های بزرگ مقاومت کرده است در برابر جو سازی‌های شما مطلقا اثری نخواهد پذیرفت.

رئیس جمهور کشورمان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بنا نیست یارانه‌ای قطع شود، بلکه باید این یارانه‌ها به صورت عادلانه و درست در اختیار اقشار و دهک‌ها قرار گیرد.

وی پیگیری عدالت را میثاق دولت و مردم با امام و آرمان‌های انقلاب عنوان کرد و گفت: بعضی خیال می‌کنند با سر و صدا و طرح برخی مسائل حاشیه‌ای موضوع عدالت از دستور کار دولت و ملت خارج شده است.

وی پیگری عدالت را موضوعی بسیار مهم و دشوار و نیازمند ایستادگی و مقاومت دانست و افزود: چند جمله درباره عدالت عده‌ای را برآشفت و از شرق و غرب عالم رسانه‌های استکباری سر و صداهایی را برپا کردند، اما دولت بر آمده از این ملت و این ملت در برپایی عدالت، مستحکم است و تا استیفای همه حقوق ملت و برگرداندن آن ایستاده‌اند و در برابر جوسازی‌ها به هیچ وجه عقب‌نشینی نخواهد کرد.

رئیس‌جمهور آئین‌نامه‌های مربوط به عدالت، حسابرسی و حساب کشی دقیق و پیگیری همه موارد در طی سال‌ها را در دستور کار دولت عنوان کرد و گفت: به فضل الهی و به زودی این آئین‌نامه‌ها به تصویب نهایی دولت خواهد رسید و به لطف خدا با قوت اجرا خواهد شد.

* هدفمند کردن یارانه‌ها اقدامی بزرگ برای اصلاحات اقتصادی و اجرای عدالت است

احمدی‌نژاد هدفمند کردن یارانه‌ها را اقدامی بزرگ برای اصلاحات اقتصادی و اجرای عدالت برشمرد و تصریح کرد: برخی بین دو موضوع خلط می‌کنند؛ در یک دوره به دنبال حذف یارانه‌ها بودند و در برنامه سوم و چهارم آن را به تصویب رساندند و این یعنی قیمت‌ها واقعی شود و هیچ چیزی هم به مردم داده نشود که این کار خطا و اشتباه بود که البته دولت‌های قبلی با اینکه آن را تصویب کردند به آن نزدیک نشدند.

وی با اشاره به مطالعه سه ساله دولت روی این طرح و بررسی و سنجیدن جوانب امر یادآور شد: به این نتیجه رسیدیم که حذف یارانه‌ها بخش وسیعی از زندگی مردم را متلاشی می‌کند و جیب عده‌ای قلیل را پر می‌کند، به همین دلیل به سمت هدفمند کردند یارانه‌ها رفتیم که در این طرح یارانه‌ها حذف نمی‌شود، بلکه درست و عادلانه توزیع می‌شوند.

رئیس‌جمهور اضافه کرد: امروز توزیع یارانه‌ها به گونه‌ای است که کسانی که بیشتر مصرف می‌کنند، بیشتر از یارانه‌ها برخوردارند و این یارانه‌ها در جهت پر کردن چاله‌ها، فاصله‌ها، خلأ‌ها و در حمایت از تولید، خدمت به کارگر، کشاورز و کاسب جزء نیست، بلکه در جهتی است که اکثر آن به نقاط خاصی سرازیر می‌شود و اکثر ملت از آن محروم هستند.

احمدی‌نژاد افزود: می‌خواهیم یارانه‌ها را به جمعیتی که باید آن را دریافت کنند، بدهیم؛ آنهایی که درآمد جزء دارند و حقوق بگیرند جزء هستند، از جمله کارگر روزمزد، کارمند ساختمانی و غیر ساختمانی، کسبه جزء و کسانی که وقتی تحولات اقتصادی اتفاق می‌افتد، آسیب می‌بینند و ضرر می‌کنند.

* یارانه آرد، نان، آب و سوخت قطع نمی‌شود

وی با رد قطع شدن یارانه‌های آرد، نان، آب و سوخت تاکید کرد که این یارانه‌ها باید درست و عادلانه توزیع شود.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه بنا نیست به مردم فشار بیاید، تأکید کرد: تمام تلاش این بود که 60 ، 70 و 80 درصد که ثبت نام کردند و شناسایی و ارزیابی شدند، آسیب نبینند بلکه قدرت خرید آنها بالاتر برود و خودشان یارانه‌ها را مدیریت کنند نه اینکه به نام آنها یارانه‌ها را به کام دیگران بدهیم، البته برخی می‌خواهند این چنین باشد تا عده‌ای قلیل، اکثریت یارانه‌ها را در اختیار داشته باشد و سود آن به عده کمی برسد.

احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه همه باید تحت پوشش و حمایت دولت باشند و یارانه‌ها عادلانه توزیع شود، خاطرنشان کرد: خانواده‌های روستایی و پایین یک سی‌ام خانواده‌های بالاتر از یارانه‌ها بهره می‌برند، یعنی کسی که دهک دهم است، بین 30 تا 50 برابر کسی که در دهه اول قرار دارد از یارانه‌ها استفاده می‌کند.

* بنا نیست یارانه‌ای قطع شود

وی ادامه داد: بنا نیست یارانه‌ای قطع شود، بلکه باید در اختیار اقشار و دهک‌های درست قرار بگیرد.

رئیس شورای‌ عالی اقتصاد در ادامه سخنان خود با اشاره به پرداخت 100 میلیارد تومان یارانه کود شیمیایی در سال، گفت: کشاورزان باید برای 2 کیسه کود شیمیایی به این در و آن در بزنند و بعد آن را به قیمت آزاد بخرند.

احمدی نژاد ادامه داد: سال‌های گذشته دولت‌ ده‌ها میلیارد یارانه سم پرداخت می‌کرد اما به دست کشاورزان نمی‌رسید، به همین دلیل می‌خواهیم یارانه ها را به خود کشاورزان بدهیم تا آنها تصمیم بگیرند که چه نوع سم و کودی را بخرند.

وی با اشاره به همکاری مجلس با دولت در بحث هدفمند کردن یارانه‌ها ابراز امیدواری کرد که یکی دو نقطه باقی مانده اصلاح و کامل شود.

رئیس‌جمهور با اشاره به برخی از جو سازی‌های برای ترساندن مردم از اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها این طرح را یک کار بزرگ و در راستای کمک به مردم در جهت حمایت و پشتیبانی از آنها دانست، نه نقطه مقابل مردم.

احمدی‌نژاد همچنین تصریح کرد: چرا یک کارمند، کشاورز و کارگری که ماهیانه 200 یا 300 هزار تومان حقوق می‌گیرد، در ماه از 50 هزار تومان استفاده کند، اما کسی که ماهی 10 یا 15 میلیون درآمد دارد ماهیانه از 3 میلیون یارانه استفاده کند؟ این یک منطق غلط است.

* هزینه بیمارستان را به خود مردم می‌دهیم و برای همه درمان رایگان و درست تنظیم خواهیم کرد

وی با اشاره به یارانه‌ها بخش بیمه اظهار داشت: عده‌ای که درآمد زیاد دارند، در بیمارستان‌ها هزینه‌های سنگینی پرداخت می‌کنند و بخش مهمی از آن را ما باید بپردازیم اما کسی که کسبه جزء است و بیمه ندارد و یا بیمه آن قوی نیست، وقتی به بیمارستان می‌رود، باید تمام زندگی‌اش را خرج کند تا یک عمل انجام دهد به همین دلیل ما می‌خواهیم هزینه بیمارستان را به خود مردم بدهیم و برای همه ملت درمان رایگان و درست تنظیم کنیم.

* با حذف یارانه‌ها از اساس مخالفیم

رئیس‌جمهور با بیان اینکه در گذشته بحث حذف یارانه‌ها مطرح بود، گفت: با حذف یارانه‌ها از اساس مخالفیم و به همین دلیل آن را اجرا نکردیم و مطالعه کردیم و به اقتصاددان‌ها فراخوان دادیم و همه راه‌ها را مطالعه کردیم و در سال گذشته نیز از همه ثبت نام به عمل آمد و مردم شناسایی شدند‌ و به زودی اعلام خواهد شد تا مردمی که ثبت نام کرده‌اند و واجد شرایط هستند، حساب‌های عدالت را پر کنند.

* سرمایه عظیم مردم باید در اختیار خود مردم قرار گیرد

احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه سرمایه عظیم مردم باید در اختیار خود مردم قرار گیرد، تصریح کرد: پیش بینی شده است که 2 یا 3 ماه قبل از شروع طرح هدفمند کردن یارانه‌ها پول‌ها را در حساب مردم واریز کنیم و تلاش کنیم که کارها دقیق باشد.

وی افزود: هدفمند کردن یارانه‌ها باید در حمل و نقل، صنعت، کشاورزی و تجارت به یک عامل محرک و ابتکار و پیشرفت و شکوفایی اقتصاد و ایجاد اشتغال و تولید ثروت ملی و توزیع مناسب آن تبدیل شود.

رئیس‌جمهور ضمن درخواست از اقتصاددان‌ها برای همکاری با دولت ابراز امیدواری کرد که از این اقدام بزرگ برای اصلاح صنعت و کشاورزی فن آوری و تجارت حداکثر بهره‌برداری صورت بگیرد.

* هدفمند کردن یارانه‌ها متعلق به خود مردم است

احمدی‌نژاد هدفمند کردن یارانه‌ها را متعلق به مردم دانست و تاکید کرد: همه بررسی‌ها و راه‌ها را دنبال کردیم که قدرت خرید هفت دهک بیشتر شود، البته سه دهک دیگر نیز پس‌اندازشان کمتر خواهد شد.

وی خطاب به مردم گفت: قرار است انرژی و منابع و ثروت کشور را خودتان مدیریت کنید.

* هدفمند کردن یارانه‌ها اقدامی برای ریشه‌کن کردن تورم است

رئیس‌جمهور هدفمند کردن یارانه‌ها را اقدامی برای ریشه کن کردن تورم عنوان کرد و با بیان اینکه هیچ جای نگرانی وجود ندارد، یادآور شد: 20 سال به طول متوسط 15 درصد تورم داشتیم و این 15 درصد تورم یعنی اینکه 15 درصد از جیب مردم و حقوق بگیر‌های با درآمد پایین خارج شده و به جیب افراد با درآمد بالا ریخته می‌شود.

احمدی‌نژاد با تاکید بر لزوم خشک کردن ریشه‌های تورم یکی از این ریشه‌ها را نحوه توزیع یارانه‌ها دانست و افزود: طرح‌های بعدی از جمله بانک و مالیات و گمرک به سرعت آماده می‌شود و انشاءالله اجرا خواهد شد.

رئیس جمهور کشورمان ضمن تقدیر مجدد از مردم به جهت حضور گسترده در انتخابات و اعتماد مردم به وی، گفت: مردم با رای قاطع خود در انتخابات اخیر مسیر انقلاب اسلامی را تثبیت کردند.

احمدی‌نژاد در بخش پایانی سخنان خود در صحن جامع رضوی، ضمن تقدیر مجدد از مردم به جهت حضور گسترده در انتخابات و انتخاب وی به عنوان خدمتگذار مردم، اظهار داشت: مردم با رأی قاطع خود در انتخابات اخیر مسیر انقلاب اسلامی را تثبیت کردند.

وی ضمن تشکر مجدد از حضور حماسی مردم در پای صندوق‌های رأی علی الخصوص مردم استان خراسان رضوی، افزود: امروز که شب میلاد امام رضا(ع) است، مردم از همه جای ایران برای زیارت این امام بزگوار آمده‌اند، پس می‌توان گفت که حاضرین در این مکان مقدس، خلاصه‌ای از ملت ایران هستد و ایران اسلامی یکدست و یکپارچه عاشق امام رضا(ع)، ولایت و امامت است.

رئیس قوه مجریه با بیان اینکه به فضل الهی ملت ایران هموراه عشق خود را به ائمه، ولایت و امامت را ادامه خواهند داد، ابراز داشت: باید گفت که همه جای ایران حرم امام رضا(ع) است اهالی مشهد به یاد دارند که حرم امام رضا زمانی کوچک بود و امروز الحمدالله چندین برابر شده است.

احمدی‌نژاد در پایان در مقابل حرم مطهر حضرت علی ابن موسی الرضا(ع)، رشد و پیشرفت ملت ایران، برطرف شدن موانع پیشرفت جوانان و منکوب شدن دشمنمان ملت را از خداوند منان خواستار شده و سخنرانی خود را به اتمام رساند.

این گزارش حاکی است در حالی که صحن جامع رضوی مملو از جمعیت بود، حاضرین چندین بار با قطع سخنان رئیس جمهور کشورمان شعارهایی در راستای حمایت از رئیس جمهور منتخب و همینطور شعار مرگ بر امریکا و اسرائیل سر دادند.

رئیس جمهور در ابتدای سخنان خود نیز با بیان اینکه رسالت همه انبیاء در طول تاریخ آشنا کردن دل‌ها با مفهوم امامت بوده است، گفت: در مقابل، نقطه مرکز هجوم همه شیاطین، غافل کردن مردم از راه امامت بوده است.

احمدی نژاد با اشاره به به فرار رسیدن میلاد باسعادت امام هشتم گفت: ایام ولادت امام رضا (ع)، نور در عالم و معدن رحمت خداوند را به شما مردم ایران و جامعه بشری تبریک می‌گویم.

وی افزود: وجود امامت بالاترین هدیه خداوند به بشریت است، امام واسطه بین زمین و آسمان بوده و آنچه که از خیرات و رحمت نازل می‌شود به واسطه وجود امام و در واقع تجلی اکمل خداوند است.

رئیس جمهور تصریح کرد: آیات الهی فراوانند و همه عالم نشانه اوست اما امام آیه‌ای اعظم است و تنها راه و کامل‌ترین راه شناخت خدا، راه امامت است. هر آیه‌ای راه شناخت خداست اما شناخت امام راه کامل شناخت خداوند است.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه تنها مسیر رسیدن به کمال، عشق، رحمت، حکمت، و علم امامت است، گفت: کسی که عاشق امام باشد عاشق خداوند نیز هست، کسی که دلداده امام است عاشق امام نیز بوده و نسبت به دیگران با رافت و رحمت برخورد می‌کند.

وی ادامه داد: کسی که به دنبال امام و هضم در وجود امام است او هم تجلی اسما‌ء الهی می‌شود؛ به میزانی که به امام نزدیک می‌شویم به خداوند نیز نزدیک شده‌ایم.

رئیس جمهور افزود: امام اسم حسنای الهی است و باید امام را شناخت و با امام زندگی و حرکت کرده و به امام توسل جست.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه امام اسوه و الگو است، تاکید کرد: راهی جز تمسک به امام برای نجات، کمال و طی طریق سعادت وجود ندارد در واقع رسالت همه انبیاء در طول تاریخ آشنا کردن دلها با مفهوم و حقیقت امام بوده البته در مقابل نقطه مرکز هجوم همه شیاطین غافل کردن از راه امام بوده است.

احمدی‌نژاد افزود: همه بدبختی‌های در طول تاریخ ناشی از غفلت از امامت بوده و تنها راه نجات بشریت بازگشت به خط امامت و پیوستن به امام و حرکت با ایشان است و این روح انقلاب اسلامی و موضوع همان حقیقتی است که می‌تواند به سر منزله مقصود برساند؛ پیام ملت ایران دعوت به امامت و همه خوبی‌ها است.

وی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: باید دست به دست هم داده و همه با هم برای نیل به جامعه مهدوی و معرفی امام به عالم حرکت کنیم چرا که امام تنها حقیقت جاری در عالم است و باید به دنبال امام در برپای حکومت جهانی به حاکمیت حضرت مهدی (عج) باشیم.

احمدی نژاد در ادامه تصریح کرد: حاکمیت امام یعنی حاکمیت یکتاپرستی، عشق، عدالت و کرامت انسانها است. امام رضا(ع) طی قرن‌ها منشا نور، هدایت، وحدت، همدلی و ایمان نسبت به ملت ایران و ملت‌های همجوار بوده است.

وی اضافه کرد: امام جلوه همه زیبایی‌های خداوند است و اگر امام نبود هیچ زیبایی و هیچ عشق و ارزشی در عالم وجود نداشت.



  • کلمات کلیدی :
  • کلیه ی حقوق این وبلاگ متعلق به نویسندگان آن می باشد
    گروه فناوری اطلاعات آن لاین تکنولوژی