سفارش تبلیغ
صبا ویژن







دروازه بان تیم ملی فوتبال اسپانیا اعلام کرد که در همبستگی با مردم محاصره شده نوار غزه در مراسم جشن قهرمانی تیم ملی فوتبال کشورش در جام جهانی که قرار است در میدان اصلی مادرید پایتخت اسپانیا برگزار شود، مشارکت نخواهد کرد.

به گزارش رحماء به نقل از تلویزیون نابلس، ایکر کاسیاس گفت : تا زمانی که اسرائیل دست از محاصره نوار غزه برندارد درمراسم جشن قهرمانی شرکت نخواهد کرد.

بهترین دروازبان جهان تاکید کرد: محال است مردم در این مراسم مشارکت کنند و خنده و شادی کنند در حالی که نوار غزه  در فلسطین همچنان در محاصره شدید و ظالمانه صهیونیست ها قرار دارد."



  • کلمات کلیدی :
  • جوانفکر: بهتر است در مورد این خانمها به جای لفظ بدحجابی، از بی توجهی و غفلت نسبت به امر حجاب، استفاده کرد؛ این خانم ها همگی دلهایشان پاک است؛ نماز می خوانند؛ روزه می گیرند و همگی عهد و عیال جمهوری اسلامی هستند.

    به گزارش بی پلاک از جهان،شب گذشته در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما، پس از واکنش های مختلف در قبال سخنان رئیس جمهور درباره بد حجابی، "علی اکبر جوانفکر"، "سید محمد جواد ابطحی" و نهایتاً "آیت الله سید احمد خاتمی" به عنوان میهمانان این برنامه نیز در این باره به ابراز نظر پرداختند.

    جوانفکر که در کنار مسؤولیت خبرگزاری دولت، عنوان مشاور رئیس جمهور را نیز با خود به همراه دارد، در آغاز سخن خود به جای پرداختن به موضوع حجاب و پدیده بدحجابی، به رعایت عفت و حیا در اشکال مختلف اشاره نمود و در همان ابتدا رسانه ها، مطبوعات و به ویژه سایت های خبری را به عدم عفت کلام متهم نمود!

    وی سپس نیروی انتظامی را متهم به این ساخت که به دختر خانمهای بدحجاب - یا به تعبیر دقیق تر او، خانمهای بی توجه به امر حجاب - فشار وارد می کند اما در خصوص برخورد قاطع و درست نسبت به باندهای فساد و فحشاء در این چند سال، کار چندانی انجام نداده است؛ لذا این باندها به صورت هدفمند به تأثیر بر روی جامعه مشغولند که در این مورد از خانمهای آرایش کرده و مزدبگیر برای تردد با وضع نامناسب در خیابان ها یاد کرد.

    سید محمد جواد ابطحی، نماینده مردم خمینی شهر در مجلس نیز ضمن ابراز احترام به احمدی نژاد به عنوان فردی دغدغه مند و متدین، ضمن قبول "فرض" تقدم کار فرهنگی بر کار اجرایی و مسؤولیت بیست و چند دستگاه در این امر، به طرح این پرسش پرداخت که به فرض آن، دستگاه های متعدد دولتی در این پنج سال چه کار فرهنگی مناسبی در خصوص حجاب و مبارزه با بدحجابی انجام داده است؟ 

    وی در این باره افزود: کار فرهنگی در جای خود، در خصوص حکم خدا در قرآن چه باید کرد؟ پس باید دزد مرتکب به سرقت را هم پس از ارتکاب جرم نصیحت فرهنگی نمود؟ یا باید حکم خدا را درباره او اجرا نمود؟ مگر نه این است که بی حجاب و بدحجاب علاوه بر کار فرهنگی به واسطه تخلف از حکم خدا نیاز به برخورد درست دارند؟

    پس از آن جوانفکر با ابراز سخنانی توأم با تسامح ابراز داشت: بهتر است در مورد این خانمها به جای لفظ بدحجابی، از بی توجهی و غفلت نسبت به امر حجاب، استفاده کرد؛ این خانمها همگی دلهایشان پاک است؛ نماز می خوانند، روزه می گیرند و همگی عهد و عیال جمهوری اسلامی هستند.

    سپس وی مسؤولیت اصلی پاسخگویی در خصوص کار فرهنگی را حوزه های علمیه، سازمان تبلیغات، فرهنگسراها و ائمه جمعه و جماعات ذکر نمود و افزود که چرا باید امر به معروف و نهی از منکر را محدود به نیروی انتظامی کنیم که دائم با سارق و قاتل و مجرم سر و کار دارد که حال بخواهد با دختر خانم دانشجویی برخورد کند. این افراد همان هایی هستند که در راهپیمایی 22 بهمن می آیند و خود صدا و سیما با آنها مصاحبه می کند!

    ابطحی نیز در ادامه، به قانون مصوب سال 72 در جلوگیری از تخلفات اداری و بندی از آن در خصوص بدحجابی و گزینش ها و ... اشاره کرد و درباره عمل به آن در ادارات دولتی توضیح خواست که جوانفکر در این باره پاسخی نگفت!

    سپس آیت الله خاتمی به عنوان میهمان تلفنی در مورد وضع بدحجابی موجود بیان داشت: «اینکه چه کسی این بدحجابی را به وجود آورده مهم نیست؛ الآن گاهی در تهران دیگر دارد کشف حجاب صورت می گیرد.  آقا به داد بدحجابی برسید! به دنبال مجرم یا مچ گیری نباشید؛ چراغ سبز به بدحجاب ها نشان ندهید!»

    وی ضمن تأکید بر تدین رئیس جمهور و اعتقاد ایشان به حجاب و رعایت آن در مورد خانواده و فرزندان، از احمدی نژاد خواست طوری صحبت نکند که بد حجاب ها بگویند دیگر کسی با ما کار ندارد.

    آیت الله خاتمی با اشاره به لزوم همزمانی کار فرهنگی و اجرایی اعلام داشت: ما اگر به متن اسلام عمل کنیم، مشکلی نخواهیم داشت.

    وی با ظلم شمردن تفسیر امر به معروف و نهی از منکر به مشت و لگد در عین حال با درست ندانستن پرسش در خصوص نسبت افراد با هم در خیابان، به این نکته هم اشاره کرد که: «جناب آقای احمدی نژاد! می فرمایید معروف باید در جامعه معروف شود؛ عزیز من! یعنی حجاب معروف نیست؟!»

    سپس آیت الله خاتمی با ذکر اینکه هر خانم بدحجاب را نمی توان توطئه گر دانست، تأکید کرد: «اما بدحجابی و بی عفتی توطئه ای حساب شده از طرف استکبار است که هدفمند برای جمهوری اسلامی تجویز گشته است.»

    پس از سخنان ایشان، جوانفکر مشاور رئیس جمهور و رئیس خبرگزاری ایرنا با وجود خطاب های اعتراضی آیت الله خاتمی به سخنان احمدی نژاد، ابراز داشت که جناب آقای خاتمی عزیز هم سخنان رئیس جمهور را تأیید کردند(!) و سپس ضمن تکرار سخنان ابتدائی خود درباره عدم رعایت عفت، ناجوانمردی و ابهام آفرینی رسانه ها، مطبوعات، سایت ها و افراد، بر این نکته تأکید نمود که این وضعیت موجود بدحجابی، نتیجه برخورد های عملی در این خصوص است و اینکه اگر برخورد نمی شد و کار فرهنگی اتفاق می افتاد، چنین نمی شد.

    وی در پاسخ به سؤال مجری برنامه در این مورد که «چرا نیروی انتظامی که تابع وزارت کشور و زیر نظر دولت است، چیزی می گوید و دولت حرف دیگری را در این خصوص می زند؟» گفت: نیروی انتظامی در مسیر سیاست های دولت عمل نمی کند؛ همه چیز در اختیار دولت نیست. وی در ادامه از توضیح بیشتر در این مورد خودداری نمود!

    جوانفکر سپس بخشی از مسؤولیت بدحجابی موجود را متوجه تولیدات صدا و سیما دانست که مجری برنامه نیز در این خصوص به فیلم های سینما که با نظارت ارشاد ساخته شده است و وضع بسیار بد و تأثیر مخرب آن بر بدحجابی جامعه پرسید که متأسفانه جوانفکر اعلام کرد هیچ فیلمی در دولت نهم و دهم با این وضعیت ساخته نشده است(!) که در پاسخ وی مجری تأکید کرد بله در همین دو سه سال فیلم هایی آنچنانی ساخته شده است که جوانفکر باز هم قاطعانه ادعای وی را رد نمود!

    بدین ترتیب به نظر می رسد گویا رئیس محترم خبرگزاری دولت - که خود نماینده اطلاع رسانی دولت و از اهالی رسانه به حساب می آید - تنها آمده بود تا تمام انتقاد های صاحب نظران، مراجع، علما و منتقدان نسبت به رویکرد دولت و سخنان رئیس جمهور درباره بدحجابی را رد نماید و همه را ابهام آفرینی، عدم رعایت عفت کلام، ناجوانمردی و ... تلقی نماید که به نظر غیر منطقی می رسد و ناخواسته دولت متدین و معتقد را در اذهان مردم تخریب می کند

    و کلام آخر رئیس جمهور از شما دیگه انتظار نداشتیم



  • کلمات کلیدی :
  • فضای باز یعنی بی حیایی        در انظار عمومی خودنمایی

    فضای باز یعنی نانجیبی           تظاهر سازی و مردم فریبی

    الا ای عارفان بی معارف          جهالت پیشگان شبه عارف

    اگر فرهنگتان فرهنگ دین است    چرا آهنگتان کفرآفرین است

    -------------

    در خیابان چهره آرایش مکن            از جوانان سلب آسایش مکن 

    زلف خود از روسری بیرون مریز        درمسیر چشم ها افسون مریز

    یاد کن از آتش روز معاد      

    خواهرم دیگر تو کودک نیستی       فاش تر گویم عروسک نیستی 

    خواهرم ای دختر ایران زمین          یک نظر عکس شهیدان را ببین 

    خواهر من این لباس تنگ چیست؟  پوشش چسبان رنگارنگ چیست؟ 

    پوشش زهرا مگر این گونه بود!

    خواهرم این قدر طنازی مکن           با اصول شرع لجبازی مکن 

    در امور خویش سرگردان نشو         نو عروس چشم نامردان مشو



  • کلمات کلیدی :
  • آلبرت اینشتین در رساله­ی پایانی عمر خود با عنوان : دی ارکلرونگ"، یعنی : بیانیه" ، که در سال 1954 ( =1333ش ) آن را در آمریکا و به آلمانی نوشته است اسلام را بر تمامی ادیان جهان ترجیح می­دهد و آن را کامل­ترین و معقول­ترین دین می­داند.

    این رساله در حقیقت همان نامه نگاری محرمانه­ی اینشتین با آیت­الله العظمی بروجردی (فوت 1340 ش = 1961 م) است که توسط مترجمین برگزیده­ی شاه ایران و به صورت محرمانه صورت پذیرفته است.

    برای خواندن ادامه نامه به ادامه مطلب مراجعه کنید



  • کلمات کلیدی :
  •  

    در آستانه 22 خرداد

    بدون شرح



  • کلمات کلیدی :
  • <      1   2   3   4      >
    کلیه ی حقوق این وبلاگ متعلق به نویسندگان آن می باشد
    گروه فناوری اطلاعات آن لاین تکنولوژی