شکار لحظه ها»
95/3/19 1:0 ص

این عکس را خودم چند سال پیش فکر می کنم روز قدس و دو سال بعد از فتنه 88 در خیابان طالقانی نزدیک درب شرقی دانشگاه گرفتم این دو در پیاده رو همراه با جمعیت نشسته بودند و بنده و با تعدادی دیگراز دوستان داشتیم عبور می کردیم تا جایی برای نشستن پیدا کنیم که این عکس را در یک لحظه گرفتم

حسین شریعتمداری و پرویز فتاح

دو مردی که هنوز بر سر اعتقادات انقلابیشان هستند آن روزها فتاح مسئولیت کمیته امداد را نداشت و امروز مسئول کمیته امداد امامی است که باید با همه توان در جهت رفع محرومیت آنها بکوشد و دیگری سردار انقلاب در عرصه فرهنگی و سیاسی و روشنگری بر علیه دشمنان انقلاب است
هر دوی این عزیزان را دوست دارم با همه هجمه ها با همه توهینهایی که دشمنان انقلاب به هر کدام از این دو به فراخور فعالیتشان می کنند هر دو را دوست دارم و برای سلامتی و موفقیتشان دعا می کنم هر دو از سرداران و یاوران سالم و صادق این انقلاب هستند

• نوشته شده توسط :حاج رضا::نظرات دیگران [ نظر]

امروز در کانال تلگرامی بسوی دمکراسی که یکی از کانالهای تلگرامی فتنه گران است شور و نشاطی برقرار بود همانها که ادعای دمکراسی دارند اما وقتی شکست خوردند به کف خیابانها ریختند به جان سطلهای زباله افتادند
    در این کانال تصویری را دیدم فتوشاپ شده از کیهان که توهین سخیفی را به بخش وسیعی از مردم ایران کرده بودند و همچنین توهین سخیفی به امام انقلاب لازم دیدم مطلبی را در خصوص این شادی و هورا کشیدن این فتنه گران که خود را پیروز میدان انتخابات مجلس می دانند بگویم
    ما در طول انقلاب بارها دچار حادثه های سنگین تر از این هم شده ایم
    وقتی منافقین ملیشای خود را وارد عرصه مبارزه با انقلاب کردند و دست به ترورهای نیروهای انقلابی زدند
    وقتی منافقین 72 تن از نماینده ها و سران جمهوری اسلامی را در یک بمب گذاری به شهادت رساندند و فکر کردند که کار نظام جمهوری اسلامی دیگر تمام است

با عرض پوزش از همه مردم انقلابی برای نمایش این خباثت

طواغیت جدید
    این روزها هاشمی بازهم انقلاب را تهدید کرد آنهم به بهانه عدم احراز صلاحیت سید حسن خمینی اما در واقع انتقام خودش را بخاطر برخورد نظام هر چند مختصر با فرزندان فاسد و دزدش بخاطر رد صلاحیت خودش بخاطر دفاع از فتنه و فتنه گران بخاطر برنتابیدن مردم به یوغ بندگی و بردگی او و ایل و تبارش و اعوان و انصارش می خواهد بگیرد
    با وقاحت هر چه تمام تر به انقلاب و ارکان انقلاب در جایگاه اپوزیسیون نظام هر چه دلش خواست گفت و تاخت و تهدید کرد
    اما هاشمی این را بداند بیت امام روی چشم مردم ما جا دارد اما تا جایی که بیت امام از انقلاب دفاع کند و در مسیر انقلاب و تحت امر ولایت فقیه و مطیع قانون و بدور از بی عدالتی و تبعیض و خودرایی باشد
    آقای هاشمی آیا سید حسین خمینی فرزند آقا سید مصطفی از بیت امام نیست؟ اتفاقا ارشد تر از سیدحسن خمینی است اما چرا از او نامی هم به نیکی برده نمی شود چرا او مطرود و منفور انقلابیون است ؟ زیرا او در مسیر دشمنی با انقلاب ایران حتی به آمریکا درخواست داد برای سرنگونی انقلاب ایران به ایران حمله کند پس برای مردم قبل از ایل و تبار و وابستگی به امام راحل یا به هر کس انقلاب و ایران اسلامی مهم است و این سیره دینی و اعتقادی ماست و اسلام و ائمه این را به ما یاد داده اند جان ما فدای اسلام
    آیا فکر کرده اید مردم همراهی افراد را با فتنه گران از یاد می برند آیا خسارتی که فتنه گران و دشمنان ملت ما به این انقلاب زدند از یاد می رود آیا فکر می کنید ایران امروز هنوز در عصر طاغوت بسر می برد که حاضر به قبول بی عدالتی و تبعیض فقط به خاطر اینکه مثلا شما در انقلاب نقشی داشتید و یا سید حسن نوه امام راحل است می شود؟
    آقای هاشمی شما امروز به نظامی و به قانونی حمله کرده اید که حتی ایستادن شما در همان مسندی که الان دارید مشروعیتش به واسطه وجود آن است واگرنه شما کی هستید شما تنها باید نوکر و خدمتگذار ملت ما باشید نه ارباب نه یک قلدری که بچه هایش هر کاری می خواهند می کنند و کسی جرات نداشته باشد به آنها حرفی بزند
    آقای هاشمی شما انقلاب را تهدید کرده اید و طرحی من درآوردی را مطرح کرده اید که در واقع نظارت شورای نگهبان را زیر سوال ببرید ما هم به شما می گوییم شما کی هستید که بخواهید در مقابل قانون از خودتان قانون وضع کنید در همان مجمع تشخیص مصلحت نظام که به لطف و مهربانی رهبری عزیز بر مسند آن تکیه زده اید نیز شما نمی توانید به تنهایی قانونی وضع کنید
    آقای هاشمی امروز نقش شما در انقلاب بدترین نقشهاست دشمنان انقلاب در جهان و بدخواهان این مردم همه حرفهای شما تیتر کردند البته از شما انتظاری بیش از این نداشتیم کسی که فرزندانش هر جنایتی خواستند کردند و وقتی قوه قضاییه در نهایت مماشات حکمی که حداقلش اعدام بود به فرزندتان داد شما نظام را به ظلم متهم کردید پس نباید توقع داشته باشیم شما به عشق نظام و اسلام و ولایت کاری نکنید و یا حرفی نزنید که موجب شادی دشمنان نطام شود
    آقای هاشمی شمایی که ادعای دوستی و ادعای تبعیت پذیری از ولایت و امام خامنه ای را داشتید در نهایت بی انصافی در فتنه 88 از فتنه گران با اینکه امام انقلاب به صراحت فتنه آنها را آشکار کرده بود و از همه می خواست نه تنها سکوت نکنند بلکه در مقابل این ظلم به انقلاب یعنی فتنه گری و گردنکشی در مقابل قانون باایستند و فتنه گران را محکوم کنند شما از فتنه گران حمایت کردید حتی مدیریت پشت پرده کردید و همسرتان و فرزندانتان مدیریت فتنه گران را برعهده داشتند
    آقای هاشمی شما بر خلاف همه اندرزها و فرمایشات امام انقلاب به انتخابات تشکیک وارد کردید در حالیکه تا زمانی که خودتان در قدرت بودید همه چی را عالی می دیدید چرا که تنها خودتان را ملاک حق و باطل می دانید
    شما به کاندیداها به مردم ایران توهین کردید و عدم صلاحیتها را به اسب و قاطر تشبیه کردید در حالیکه خودتان در اولین باری که برای ریاست جمهوری انتخاب شدید در واقع تنها بدون رقیب بودید که جز معنای دیکتاتوری چیزی را در ذهن تداعی نمی کندو این همان مصداق حرفی بود که شما در این انتخابات بر زبان آوردید در میدانی که اسبها نباشند قاطرها به پایان مسابقه می رسند
    آقای هاشمی این را بدانید ما تا آخرین لحظه عمرمان و تا آخرین قطره خونمان از این انقلاب از این کشور و از ولایت فقیه دفاع می کنیم و مطمئن باش از این فتنه ای که آغاز کرده ای هم این انقلاب را به سلامت با رهبری امام انقلاب عبور خواهیم داد ولی ننگ و سیاهی این خباثتها بر چهره هایی که رهبری و مدیریت و همراهی با این فتنه را داشتند خواهد ماند والسلام

رییس جمهور مورد علاقه هاشمی رفسنجانی کیست؟

هاشمی در دوران ریاست مجلس و ریاست‌جمهوری (دهه شصت و هفتاد) در خاطراتش به سفرهای خارجی و کاری خود اشاره می‌کند، سفرهایی که اقوام و فامیل هاشمی همراهش بوده‌اند.

سفرهای خارجی در سال 1364

خاطرات سال 1364 هاشمی رفسنجانی نشان می‌دهد که در سفرهای کاری و مهم هاشمی به لیبی و سوریه و چین و ژاپن، برخی افراد خانواده او نیز همره او بوده‌اند.

پنج‌شنبه 30 خرداد 1364: (سفر لیبی و سوریه)

«...عازم لیبی هستم. وقت هم کم دارم... ساعت ده و نیم به‌وقت‌تهران و هشت صبح به‌وقت لیبی وارد طرابلس شدیم. "سرگرد عبدالسلام جلود" عضو شورای فرماندهی لیبی با مراسم رسمی نظامی استقبال کرد. به هتل کبیر در ساحل دریای مدیترانه رفتیم. مذاکرات مقدماتی انجام شد. شام خوردیم و خوابیدیم. مهدی و یاسر هم با من هستند.»

جمعه 31 خرداد 1364: (سفر لیبی و سوریه)

«... به اقامتگاه برگشتیم که کاخ ولیعهد سابق لیبی برادرزاده ملک ادریس است... ساعت یک بامداد به هتل رسیدیم و خسته خوابیدیم. یاسر و مهدی بعد از مدتی رسیدند.»

شنبه 1 تیر 1364: (سفر لیبی و سوریه)

«نزدیک طلوع آفتاب برای نماز بیدار شدم و دیگر نخوابیدم. کم‌خوابی دارم. منظره طلوع آفتاب در ساحل مدیترانه که از روی تختخواب مشهود است، خیلی زیباست. مواردی را که باید در بیانیه مشترک بیاوریم مسائل جنگ و لبنان و فلسطین یادداشت کردم که به وزارت خارجه بدهم...»

چهارشنبه 5 تیر 1364: (سفر به چین و ژاپن)

«برای انجام کارهای قبل از سفر به چین و ژاپن به دفترم آمدم. درباره همراهان و برنامه‌ها تبادل‌نظرهایی شد... محسن هم از رفسنجان آمده بود که با من به سفر بیاید. ساعت شش به فرودگاه مهرآباد آمدیم و مصاحبه‌ای کردم و سپس با مراسم رسمی حرکت کردیم با دو هواپیما و حدود 100 نفر همراه _شامل 12 نفر از نمایندگان مجلس و جمعی از معاونان رئیس‌جمهور و وزرا و وزیر امور خارجه و خبرنگاران و ... تمام شب در پرواز بودیم...»

چهارشنبه 12 تیر 1364: (سفر به چین و ژاپن)

«مهدی را بیدار کردم که صبحانه بخورد و با بچه‌ها دنبال کارش برود. حسن فرزند احمد آقا هم مثل بچه‌های من _ یاسر و مهدی _ همراه ما بود.»

سفرهای خارجی سال 1368

سه‌شنبه 30 خرداد 1368: (سفر به مسکو)

«عفت و بچه‌ها را قبلاً به محل آورده بودند. بعد از استراحت و نماز، همراه سفیرمان آقای نوبری با اتومبیل تشریفات در خیابان‌های مسکو گشتیم. خیابان‌ها وسیع و تمیز و سرسبز است. کنار دانشگاه مسکو و پانوراما پیاده شدیم. در موزه پانوراما فضاهای جالبی از منظره آخرین جنگ‌های ناپلئون و روس‌ها و شکست نهایی ناپلئون است...»

سفرهای خارجی در سال 1371

شنبه 18 اردیبهشت 1371: (سفر به ترکمنستان)

«ساعت نه صبح با وزیران بازرگانی، اقتصاد، راه و ترابری، امور خارجه، نفت، محسن، مهدی و یاسر برای سفر به ترکمنستان به فرودگاه رسیدیم. قرار بود عفت و فاطی و فائزه هم باشند. ولی به خاطر عدم آمادگی همسر رییس‌جمهور ترکمنستان برای استقبال منصرف شدند...»

دوشنبه 9 شهریور 1371: (سفر به اندونزی)

«... کمی در سالن نشستیم و با آقای سوهارتو رییس‌جمهور اندونزی احوال‌پرسی کردیم... سر شب رفتیم مقداری شهر را گشتیم. خیابان‌های نبحل و بحرین و سودرمن که از مهم‌ترین‌اند. آقای قریشی سفیرمان توضیحات خوبی داد. برگشتیم و شام خوردیم و برنامه‌های تلویزیون را تماشا کردیم. بچه‌ها به هتل رفتند و من و عفت و یاسر و جمعی از پاسداران ماندیم...»

جمعه 13 شهریور 1371: (سفر به اندونزی)

«... عفت و بچه‌ها هم امروز تا عصر برنامه‌های متعددی داشته‌اند و سرگرم بوده‌اند؛ راضی‌اند.»

منبع:مشرق

• نوشته شده توسط :سادات علوی::نظرات دیگران [ نظر]

چرا برائت از مشرکین دهه 60 با اون شور و غوغا تبدیل به یک مراسم ساده و محدود شد

شاید یکی از دردهای  این حقیر در بحث  برائت از مشرکین در طی سالهای دهه هفتاد به بعد این بود چرا اون شوروشوق برائت از مشرکین دهه 60 تبدیل به یک مراسم محدود و درون حصاری شد که دیگر مسلمانان برآن ورودی ندارند و بود و نبودش تقریبا یکی شده است در طی این سالها همیشه نگران این بودم که مثلا بعد از انتخاب جناب روحانی و سیاستهای مختلفی که ایشان داشتند و دارند یک روز بیاید که بگویند دیگر نباید مرگ بر امریکا بگویید دیگر نباید در راهپیمایی های روز قدس و 22 بهمن و .... شعارهای تند ضد استکباری بدهید و طوری مدیریت کنند که همین حداقل ها در امر مبارزه را هم از مردم ایران دریغ کنند ذقیقا همان خواسته هاشمی در بحث خاطره نویسی و زیر سوال بردن شعار مرگ بر امریکا تا اینکه این سخنان جناب ری شهری در خصوص  محدود شدن تظاهرات برائت از مشرکین در مکه را دیدم و دیدم بله جناب هاشمی از همان زمان و شاید خیلی قبل تر برای بدست آوردن دل آل سعود و این رفاقت صمیمی فریاد برائت از مشرکین مردم ایران را به قربانگاه برد و ما را محدود در یک فضای بسته کرد بطوری که به مرور اون تاثیر شگرفی که برائت از مشرکینی که در زمان حضرت امام و اوایل رهبری امام انقلاب وجود داشت را از بین برد

باید این درد را به کجا ببریم که هنوز کسی با نهایت جهالت اگر تفکر انقلابی داشته باشد دل در گروی محبت هاشمی داشته باشد خدایا به کی بگوئیم این رسم و اعتقاد انقلاب ما نبود که اگر می خواستیم اینقدر واداده زر باشیم و تابع زور کدخدا و اسیر مکر رسانه های صهیونیستی چرا باید انقلاب می کردیم.

امروز خیلی ها در ایران شریک همه ظلمهای آل سعود هستند شریک جنایتهاش شریک بودنش شریک مشروعیتش شریک نامردیهایش در حق ملت ایران خدا ریشه دوستان آل سغود را بخشکاند .

فقط از خدا می خواهم انقلاب ما را از شر بنده های زر و زور و ترویر نجات دهد و انقلاب ما را به انقلاب مهدی (عج) متصل گرداند

متن زیر یادداشت حجت الاسلام ری شهری در خصوص علت چرایی تبدیل برائت از مشرکین به این شکل فعلی و باجی که هاشمی به امیر عبدالله ولیعهد آل سعود داد و مصیبتی که با بودن این فرد در کشور هر روز بر سر انقلاب ما می آید و هر روز خود و خانواده اش بیشتر از روز پیش طلبکارتر می شوند و زیاده خواه تر از روز قبل