سفارش تبلیغ
صبا ویژن







شناخت مختصری از زندگانی امام حسن مجتبی (ع)

پیشوای دوم شیعیان که نحستین میوه پیوند فرخنده علی (ع) با  دختر گرامی پیامبر اسلام (ص9 بود در نیمه رمضان  سال سوم هجرت در شهر مدینه  دیده به جهان گشود.

این امام معصوم هفت ساله بود که پیامبر اکرو 0ص) از دنیا رفت

پس از در گذشت پیامبر اکرم(ص) تقریبا سی سال در کنار پدر بزرگوارش  قرار داشت وپس از شهادت پدر بزرگوترش  در سال چهلم هجری به مدت ده سال امامت امت را به عهده گرفت ودر سال  پنجاه هجری با تو طئه معاویه بر اثر مسمومیت در سن چهل وهشت سالگی به درجه رفیع شهادت رسید ودر قبرستان بقیع در مدینه مدفون شد.

 فریاد رس محرومان

در آیین اسلام ثروتمندان مسئولیت سنگینی در برابر مستمندان و تهیدستان اجتماع  به عهده دارند و به حکم پیوند های عمیق معنوی ورشته های برادری دینی که در میان مسلمانان بر قرار است باید همواره در تامین نیازمندهای محرومان اجتماع کوشید

پیشوای دوم ما نه تنها از نظر علم ُ تقویُ  زهدُ و عبادت مقامی برگزیده وممتاز دارد بلاکه از لحاظ بذل وبخشش و دستگیری از بیچارگان و درماندگان نیز در عصر خود زبانزد خاص وعام بود

وجود گرامکی اون حضرت ارام بخش دلهای دردمند و پناه گاه مستمندان  وتهیدستان بود

مهمترین هدف امام حسن(ع) آن بود که پرده از چهره این طاغیان بردارد وانا را ان طور که بودند بشناساند تا از عملی شدن نقشه هایی که برای از بین بردن رسالت جدش پیامبر  (ص) کشیده بودند. جلوگیری نماید

واین هدف امام به طور کامل براورده شد وماسک از چهره کثیف امویان بر افتاد و ماهیت پلید انان اشکار گشت(وخدا را بر این نعمت سپاس)

از برکت این تدبیر امام حسن ع بود که برادرش امام حسین   ع   ان انقلاب بزرگ را که روشنگر حقیقت وعبرت بخش خردمندان بود به وجود اورد

این دو برادر  دو رویه یه رسالت بودند که وظیفه وکار هر یک در جای خود ودر اوضاع  خاص خود را دارد

پیروزی خونین امام حسن   ع  متوقف بود بر اینکه حقیقت  را با صبر وحکمت خویش روشن کنئد ودر پرتو این روشنی بود که امام حسین ع توانست به ان پیروزی پرشکوه ونمایان دست یابد

دوستان بزرگوارم در طول سال یکی از بهترین و فعال ترین سایتهای دینی که در این ایام محرم و صفر بهترین مقالات و نوا هارا به دوستان ارائه میدهد سایت تخصصی امام حسن مجتبی ع است و بنه به مصادف بودن این ایام با سالروز شهادت امام حسن مجتبی ع

بر ان شدم در اینجا این سایت را به حضورتان معرفی نمایم برای استفاده از متون و محتویات بر روی این گزینه کلیک بفرمایید.     

اولین سایت تخصصی امام حسن مجتبی علیه السلام http://hasanmojtaba.com/

   



  • کلمات کلیدی :
  •  

    ازنگاه خواهری خسته، مقتلی داشت یک باغ پر از لاله

    در دفتر خوبان بود فیک فصل پر از امضا

    در وادی و در صحرا، طوفانی حسینی بود

     یک زینب و یک دریا ،یک موج پر از غمها

    سردار سپاهی بود در علقمه ای تنها

    صحرا چو به خون خوابید ،دلها همه مجنون شد

    از داغ گلی یکتا ،دنیا همه مضمون شد

    دریای شده این وادی یک سر همه  شیدایی

    چون قافله اش بنشست شد موسم دلداری

    برگشت و به سر ها گفت :یاران تماشایی

    خوبان و خدا جویان،من زینب و این غم ها

    اینجا و شما سرها، در گوشه این وادی

    باما سخنی گویید ، از غربت و تنهایی

    آقای دو عالم   یک گوشه چشمی کن

    رفت است قراراز دل رفت است شکیبایی



  • کلمات کلیدی : سیاست

  • نوشته شده توسط :سادات علوی::نظرات دیگران [ نظر]

    سالگرد شهادت سردار شهید " سعید قهاری " در ارومیه گرامی داشته شد

    سایت شهید مرتضی بصیری هر هفته یک شهید

    و این هفته شهید قهاری    news:www.basyri.ir/page/3.aspx  

     

    اولین سالگرد شهادت سردار " سعید قهاری " فرمانده سابق لشکر ? ??نیروی مخصوص حمزه سیدالشهدا و یاران با وفایش روزشنبه با حضور معاون اول رییس جمهوری اسلامی ایران درمصلی امام خمینی (ره) ارومیه برگزار شد.

    در این مراسم که نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه ارومیه، وزیر نیرو و استاندار آذربایجان غربی نیز حضور داشتند، پرویز داودی ضمن قرائت فاتحه از شهید قهاری و دیگر همرزمان آن شهید تجلیل کرد.

    شهید قهاری به همراه چند تن دیگر از همرزمان خود پارسال در یک سانحه در شهرستان خوی دعوت حق را لبیک گفت.

    استان آذربایجان غربی در طول هشت سال دفاع مقدس سردارانی چون شهیدان مهدی و حمید باکری، مهدی امینی و ? ???هزارشهید را تقدیم انقلاب کرده‌است.ک/??? ????/???/?????

     

    سردار سرتیپ پاسدار شهید سعید قهاری سعید در مورخ 5/1/1331 در روستای چنار علیا توابع اسد آباد استان همدان در خانواده ای مذهبی دیده به جهان گشود.
    تحصیلات ابتدایی را در همان روستا به پایان رسانید و برای ادامه تحصیل به همدان رفت و دیپلم را در همان شهر اخذ نمود و پس از آن به خدمت سربازی رفت و در طی 2 سال سربازی در رژیم سابق فنون نظامی را آموخت و همزمان با تظاهراتهای مردمی علیه رژیم ستم شاهی به عنوان یک مبارز به فرمان امام (ره) مبارزات خود را آغاز کرد.

    پس از انقلاب در سال 1358 جزء اولین پاسدارانی بود که به سپاه ملحق شد و فرماندهی بسیج همدان را به عهده گرفت و پس از آن جانشین سپاه همدان شد.
      پس از آن فرمانده سپاه نهاوند شد و بعد از آن بنا به نیاز منطقه سنقر که در آن زمان مواجه با درگیریهای ضد انقلاب بود به فرماندهی سپاه سنقر منصوب شد و پس از سه سال خدمت و درگیری در منطقه سنقر به تیپ جوانمرد در سال 1365 منصوب شد پس از آن بنا به نیاز به فرماندهی شهر پاوه منصوب شد و در آن زمان در عملیات ولفجر 10 شرکت نموده و منجر به شیمیایی وی گردید. بعد از پاوه جانشینی تیپ انصار الرسول  درمنطقه شاخ شمران و اورامانات منصوب شد و سپس بنا به صلاحدید نظام به دوره دافوس در کره جنوبی فرستاده شد و در یک دوره  فشرده فنون عالی نظامی را آموخت و مجددا در سال 69 به شهر مرزی مریوان اعزام شد و به فرماندهی سپاه مریوان و تیپ مریوان منصوب گردید و پس از سه سال خدمت در شهر مریوان به جانشینی قرارگاه شهید شهرامفر در سنندج منصوب گردید. پس از 6 ماه خدمت بنا به پیشنهاد سردار شهید کاظمی فرمانده وقت قرارگاه حمزه به فرماندهی قرارگاه شهید کاوه در بانه انتخاب شد سپس به جانشینی لشگر 3 در ارومیه انتخاب شد و در طی درگیری تن به تن با اشرار و ضد کوردل در شهر اشنویه برای پنجمین بار از ناحیه پا به شدت مجروح گردید. پس از آن به علت جراحت شدید مسئول ستاد قرارگاه حمزه سید ااشهدا شدند. روی هم رفته ایشان 9 سال در کنار سردار شهید احمد کاظمی خدمت نمودند.
    پس از آن بنا به نیاز منطقه غرب کشور در قرارگاه نجف اشرف جانشین قرارگاه نجف در کرمانشاه شدند و سه سال در آنجا خدمت خالصانه داشتند پس از آن به سمت فرماندهی ارشد نیرو و تیپ مستقل الغدیر منصوب شدند و مدت دو الی سه  سال تیپ را به بهترین حالت آماده و عملیاتی تبدیل نمودند و ایشان بار معنوی خود را با راه اندازی کنگره شهدای دار العباد یزد بستند و در همان جا عهدی با شهدا به خصوص شهید باکری و کاظمی بستند که .......
    در تاریخ آبان ماه 85 به فرماندهی لشگر 03 نیروی مخصوص حمزه سید الشهدا منصوب شدند و پس از 3الی 4 ماه خدمت در طی درگیری با ضد انقلابیون کوردل در ارتفاعات شمالغرب به درجه رفیع شهادت نائل آمدند و به آرزوی دیرین خویش رسیدند و به همرزمان خویش شهید باکری و کاظمی پیوستند روحشان شاد و راهشان مستدام باد.

    با ولایت زنده ام دم همه دم در همه عمر
                           که شوم هاله ی ماه شب ایثارگران
                                                       در ره عشق حسین ابن علی از دل و جان
                                                                            سوختم تا که شوم مشعل راه دگران

     

    ای راد مرد جبهه ها سردار قهاری سعید وی بازتاب مهرو ماه سردار قهاری سعید

    ای شمع بزم عاشقان غمخوارویارمهربان همرزم عاشوراییان سردار قهاری سعید

    ازعشق مولاسوختی بس چشم بردردوختی خوش توشه ای اندوختی سردار قهاری سعید

    آموختی رسم شرف وادی به وادی صف به صف اندیشمند با هدف سردار قهاری سعید

    آرام اما بی قرار اندر گذار روزگار چون کوه بودی استوار سردار قهاری سعید

    بذر محبت کاشتی عشق شهادت داشتی تا پرچمش افراشتی سردار قهاری سعید

    تنها سفر کردی چرا؟ای کاش می بردی مرا همراه خود ای باوفا سردار قهاری سعید

    صدحیف صد افسوس و آه نامردان بی حیا نشناختند قدرت را سردار قهاری سعید

    با خون خود کردی خطاب این بار رخ با آب و تاب ای شافع روز حساب سردار قهاری سعید

    گویم به خاک مادرم هرگز نمی شد باورم در خاک و خونت بنگرم سردار قهاری سعید

    ای بشکندآن دست پست کزفرط نامری شکست آن قامت رعناکه هست سردار قهاری سعید

    ای روز نی فردا نبی آید ز ره پور نبی با ذوالفقار حیدری سردار قهاری سعید

    باز آو یاری کن ورا در نشر احکام خدا آن شاه تقوا پیشه را سردار قهاری سعید

    برخیز یک بار دگر از خاک غم بردار سر کن سینه ی خود را سپر سردار قهاری سعید

    از غصه میمیرد(صبا) سوزد دل پروانه ها تا کی رسد روز جزا سردار قهاری سع

    محمد علی میرجلیلی(صبا) _ یزد


    شهید حاج سعید قهاری همان طور که در گمنامی زندگی کردند و در گمنامی خدمت خالصانه نمودند مزارشان هم به مصلحت خداوند در قطعه ی شهدای گمنام همدان جای گرفته است

    لازم بذکر است سردارپاسدار شهید سعید قهاری و سردار شهید حنیف درستی و دیگر پاسداران دلاور و ارتشیان قهرمان و بسیجیان جان برکف در سانحه سقوط بالگردو در حین انجام ماموریت و دفاع از کیان نظام مقدس اسلامی و مبارزه با اشرارو ضد انقلاب وابسته به بیگانگان ردای سرخ و زیبای شهادت را بر قامت سبز خویش بیاراستند.

    شهادت آن عزیزان عرش نشین را به محضر مبارک حضرت بقیه الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف و نایب برحقش فرمانده معظم کل قوا حضرت آیت الله خامنه ای مد ظله العالی ملت شریف و انقلابی ایران اسلامی و خصوصا مردم قهرمان آذربایجانغربی ،خانواده های معزز ، همسنگران و همرزمانشان تبریک و تسلیت عرض مینمایم.

    دوستان این هم سایت فرزند شهید فهاری است که دلنوشته هایی ازاین فرزند گرامی در رثای پدرارجمندشان ثبت شده است parvaz-rahayi.blogfa.com 

    سرهنگ سید نصرت الله حسینی همرزم شهید سعید قهاری سعید

    پیرامون سلسله مصاحبه های مستند سردار شهید سعید قهاری سعید امروز دبیر موسسه ابوتراب ضمن دیدار با سرهنگ پاسدار سید نصرت الله حسینی همرزم سردار شهید سعید قهاری سعید با وی مصاحبه ای در این رابطه داشتند.

    این مصاحبه که اولین گام در راستای این مستند کوتاه می باشد با یاد آوری خاطرات آن شهید شروع شد و بعد از ?? دقیقه با نام آوردن از تعداد دیگری از همرزمان شهید جهت ادامه فعالیت توسط همرزم شهید به پایان رسید.

    امید است با یاری پروردگار باری تعالی موفق به اتمام این پروژه شویم.

    گزارش از منابع http://aboturab.blogfa.com/post-33.aspx

                            http://www.yazdfarda.com/news/9574.html

    ادامه مطلب...

  • کلمات کلیدی : سیاست

  • نوشته شده توسط :سادات علوی::نظرات دیگران [ نظر]

     

    در پی انتقاد کیهان به مطلب موهنی که در سایت نوسازی آمده بود آقای محمدحسین نوبختی مدیر سایت مزبور توضیحی ارسال داشته است که متن کامل آن از نظرتان می گذرد.

     

    به گزارش رجانیوز، متن نامه به این شرح است :

     

    برادر گرامی جناب آقای حسین شریعتمداری
    مدیرمسئول محترم روزنامه کیهان

     

    با عرض سلام، بنده به شما حق می دهم به خاطر دفاع از حریم بیت حضرت امام«ره» نحوه بیان مطالب سایت نوسازی درباره نوه امام«ره» را نپسندید ولیکن مطالب منتشره در «سایت نوسازی» با توجه به فضا و زبان حاکم بر رسانه های الکترونیکی نوشته شده است و هدف ما از درج مطالب مذکور تنها یادآوری مشی ساده زیستی آن امام بزرگوار بوده است.

     

    ضمن آن که اگر برداشت ها حکایت از توهین ما به بیت معزز حضرت امام«ره» را دارد از اعضای بیت حضرت امام«ره» بویژه جناب آقای حجه الاسلام سیدحسن خمینی عذرخواهی می کنیم. جناب آقای شریعتمداری سایت نوسازی همان طور که پیش از این در رویه و عمل خود نشان داده رسانه ای مستقل و فارغ از مرزبندی های سیاسی، حزبی و گروهی است و دارای هیچ گونه وابستگی تشکیلاتی با دولت نهم و یا هر نهاد دیگری نمی باشد و در کارنامه این سایت، آقای احمدی نژاد از اولین اقدامش که تشکیل کابینه بود، مورد انتقاد قرار گرفته است و درج مطالب اخیرالذکر بیشتر در پی سوءاستفاده های مکرر جریان هایی که در چند سال اخیر در پی منحرف کردن انقلاب از آرمان های حضرت امام«ره» بوده است بویژه عملکرد «دفتر نشر آثار حضرت امام«ره» و «پژوهشکده امام خمینی و انقلاب اسلامی» که در چند سال گذشته بعضاً اقدام به درج مطالب عناصر ضدانقلاب فراری در نشریات خودمی نموده است نظیر درج نوشته های «افسانه نجم آبادی» از مسئولان فصل نامه ضدانقلابی «نیمه دیگر» چاپ آمریکا و هم چنین چاپ مقاله هادی سمتی از افراد مورد حمایت «خانه آزادی» (وابسته به سازمان سیا) و از تحلیل گران شبکه ماهواره ای «صدای آمریکا» و از تحلیل گران مرکز نیکسون آمریکا در پژوهشنامه «متین» متعلق به «پژوهشکده امام خمینی«ره» و انقلاب اسلامی»، و یا بکارگیری اعضای حلقه کیان و افرادی نظیر عمادالدین باقی که بیشترین اهانت ها را همراه با آقای منتظری به مرحوم حاج سیداحمد آقای خمینی روا داشت، در جایگاه های بالای دفتر نشر آثار امام خمینی، نمونه ای دیگر درج اشعار نعمت میرزازاده متخلص به آزرم، عضو سازمان مجاهدین خلق و ملک الشعرای مسعود رجوی در ویژه نامه «حضور» به مناسبت سالگرد ارتحال حضرت امام در سال 1382، فردی که با زشت ترین الفاظ در اشعار و مقالات خود نسبت به امام راحل توهین کرده و می کند.

     

    آقای شریعتمداری! چگونه شاهد این عملکردها باشیم و سکوت پیشه کنیم؟ در چند روز گذشته شاهد یک بازی سیاسی توسط یک جریان سیاسی در قبال خبر «سایت نوسازی» بودیم که صرفاً بدنبال بهره برداری از مطالب «سایت نوسازی» برای تخریب دولت به نفع جریان خودشان هستند.

     

    اینان در حالی این روزها سینه چاک می کنند و از شکسته شدن حریم رهبرکبیر انقلاب سخن به میان می آورند که بارها شاهد بوده ایم که یا خود اقدام به تحریف و توهین به اندیشه های حضرت امام«ره» نموده اند و یا در برابر اهانت های بی شرمانه نسبت به ایشان سکوت کرده اند و مصالح سیاسی را بر دفاع از امام عزیز ترجیح داده اند. هیاهو و فریادهای امروز اینان نه از بابت هتک حرمت بیت حضرت امام«ره» بلکه به خاطر در معرض خطر دیدن خود و امثال خود است که با دوری از سیره آن شیرمرد الهی در کاخهایشان آرمیده اند.

     

    والا کجا بودند زمانی که برخی از این اصلاح طلبان تلاش کردند به زعم خودشان امام «ره» را به موزه های تاریخ بسپارند.آنان در عین ناسپاسی آن عزیز سفر کرده را «نستجیر باا...» دیکتاتوری غیرمتعادل می خواندند شاید آن روزگار پول های عناصر معلوم الحال نظیر شهرام جزایری در گلوی شان گیر کرده که آن گونه روزه سکوت گرفته بودند. چگونه است که امروز کسانی که با سیاست های لیبرالی، به اسم توسعه، عدالت را به عنوان میراث بزرگ حضرت روح ا... مورد هجمه قرار دادند فرزندان انقلاب را عامل بیگانه و نفوذی می خوانند؟!

     

    آقای شریعتمداری! مگر خود حضرتعالی در چندماه گذشته هنگامی که با تحریف سخنان حضرت امام«ره» در رابطه با حذف شعار «مرگ بر آمریکا» مواجه شدید و سکوت دفتر نشر آثار حضرت امام«ره» را در قبال آن مشاهده کردید، سکوت کردید؟! و یا هنگامی که آیت الله صانعی کلام حضرت امام را تحریف کرد مگر خود جنابعالی فریاد اعتراض بلند نکردید؟ ما نیز چندی است در دفاع از آرمان های امام«ره» وارد کارزار شده ایم. لیکن با منش و ادبیات نسل جوان در پایان ضمن اعتراض به بستن «سایت نوسازی» توسط وزارت ارشاد دولت نهم بدون برگزاری دادگاهی بدور از جنجال های سیاسی، خود و همه فعالین سیاسی را دعوت می کنم به پیمودن راه حضرت روح ا... که هیچ گاه در برابر سلطه سلطه گران کوتاه نیامد و خود را خادم ملت می دانستند.

     

    او که در اوج علم و عمل، تقوا و دانش، عرفان و فلسفه، مدیریت و اقتدار، همواره پاسدار اندیشه های اسلام ناب محمدی بود.

     

    ان اولی الناس بابراهیم للذین اتبعوه و هذا النبی و الذین امنوا والله ولی المومنین. سوره آل عمران آیه68

     

    همانا نزدیک ترین مردم به ابراهیم کسانی هستند که از او پیروی کرده اند و نیز این پیامبر و کسانی که ایمان آورده اند و خدا سرپرست مومنان است.

     

    محمدحسین نوبختی
    مدیر سایت نوسازی 86.11.28

     

    کیهان: پوزش سایت نوسازی از اهانت به نوه حضرت امام(ره)- که به گفته مدیر این سایت بدون انگیزه اهانت صورت پذیرفته بود- درخور تقدیر است ضمن آن که توجیه این بی توجهی و به کارگیری زبان گزنده و غیراخلاقی در نقد به بهانه «فضا و زبان حاکم بر رسانه های الکترونیکی»! نمی تواند دلیل پسندیده و قابل قبولی باشد چرا که رعایت اخلاق در گفتار و نوشتار و پرهیز از اهانت در همه رسانه ها و همه جا ضروری است و این قاعده ضروری با تغییر نوع رسانه نمی تواند و نباید نادیده گرفته شود.



  • کلمات کلیدی : سیاست

  • نوشته شده توسط :سادات علوی::نظرات دیگران [ نظر]

     

    حرف حساب  حرفه حسابه به شنیدنش می ارزد قابل توجه بعضی ها،

    به نقل ازرجا نیوز نوشته :   جواد درویش

     

    عایشه همسر پیامبر(ص) قبل از شروع جنگ جمل، نظر ام‌سلمه همسر دیگر پیامبر(ص) را در این باره می‌پرسد. ام سلمه با لحن تندی به او می‌گوید: «مبادا از خانه خارج شوی. مطابق حکم قرآن در مورد زنان پیامبر(ص) باید در خانه بمانی ...» که عاشیه نمی‌پذیرد و...

     

    خداوند در آیات 32 و 33 سوره احزاب مخاطب را همسران پیامبر (ص) قرار می‌دهد و توصیه‌های ویژه‌ای علاوه بر سایر زنان به آنها می‌فرماید (.. قَرنَ فی بیوتِکُنَّ ...)

     

    مفسرین در تفسیر این آیات، جایگاه حساس و ویژ? زنان پیغمبر را از جهت موقعیت سیاسی و اجتماعی، به عنوان دلیل ذکر می‌کنند.

     

    موقعیت زنان و اعضاء خانواد? پیامبر به گونه‌ای بود که آن زمان با توجه به اختلافات قومی و قبیله‌ای، هر کدام با مصادر? رأی منتسبین پیامبر(ص) به مطلوب خود، می‌توانستند زمین? فریب و انحراف افکار مردم را فراهم کنند و یا اینکه خود آنها با در دست گرفتن نشان انتساب نبوی و سوء استفاده از موقعیت خانوادگی، اعتقاد خالصان? مردم به پیامبر(ص) را ابزار مطامع شخصی‌شان سازند. همانطور که عاشیه در جنگ جمل مردم را این گونه به انحراف انداخت و مقابل امیرالمؤمنین علی (ع) قرار داد.

     

    امام خمینی(ره) با گام نهادن در مسیر قرآن و سیر? رسول الله (ص) و سنت اهل بیت علیهم السلام، موج انقلاب مردمی ایران را به ساحل پیروزی هدایت کرد و بعد از آن هم با تأسی به همین اصول، زعامت و ولایت بر مردم را بر عهده گرفت و تکلیف الهی خویش را به عنوان رهبر مسلمین به وجه احسن، به ظهور رساند.

     

    ایشان با درایت کامل به آیات قرآن و آگاهی از مصائب پیش آمده برای امت اسلام در طول تاریخ، بارها اعضاء خانواده و نزدیکانشان را از دخالت در امور سیاسی نهی کردند از جمله وقتی که بنی صدر طی ارسال نامه ای به محضر امام امت، حجت الاسلام حاج سید احمد خمینی را برای مقام نخست وزیری پیشنهاد می کند و از امام در این مورد نظرخواهی می‌نماید.

     

    پاسخ امام(ره) به او چنین است:

     

    "بسمه تعالی

     

    بنا ندارم اشخاص منسوب به من متصدی این امور شوند. احمد خدمتگزار ملت است و در این مرحله با آزادی، بهتر می تواند خدمت کند.

     

    والسلام علیکم

    روح الله الموسوی الخمینی"

     

    همچنین در وصیت‌نامه و نامه‌هایی که برای اعضاء خانواده‌شان نوشتند، بارها بر این امر تاکید نمودند.

     

    و این توصیه آمرانه را وقتی که یکی از نوه‌هایشان (سید حسین خمینی) در دام سیاست‌بازان افتاد، نه فقط در ظرف کلام که در مقام عمل به ظهور رساندند و او را در خانه حبس کردند و بعد، از پیش خود راندند تا اهمیت موضوع بر همگان روشن شود.

     

    گویی امام(ره) می‌دیدند روزی را که سیاست‌بازان نان به نرخ روز خود، از نزدیکان سببی و نسبی به ایشان، نردبانی برای بالا رفتن خود ساخته و نامشان را، سلاحی برای جنگ تبلیغاتی خود قرار داده‌اند.

     

    ماجرای جنگ رسانه‌ای و تبلیغاتی آنها از آنجا آغاز می‌شود که نو? دختری امام (ره) -علی اشراقی- ابتدا از سوی هیأت‌های اجرایی انتخابات به دلیل عدم ارائه مدارک تحصیلی، رد صلاحت می‌شود و در پی آن موجی از هیاهو و هوچیگری از سوی جریان به اصطلاح «اصلاح‌طلبی» به راه می‌افتد.

     

    با احراز صلاحیت علی اشراقی و شکست این موج تبلیغاتی، اصلاح‌طلبان تلاش می‌کنند سید حسن خمینی را رو در روی دولت و اصول‌گرایان قرار دهند و با مصاحبه‌های متعدد و انتخاب تیترها و عکس‌های درشت از وی، جریان سیاسی خود را منادی اندیشه‌های امام و طرف مقابل را عاملان انقلاب خاموش برای حذف امام(ره) بخوانند!

     

    سید حسن خمینی در مصاحبه‌ای در یکی از نشریات آنها به نظر امام (ره) مبنی بر عدم دخالت نظامیان در منازعات سیاسی، اشاره کرد و در این میان یک سایت اینترنتی در اقدامی جاهلانه به این جنجال رسانه‌ای واکنشی نابخردانه نشان داد و به نوه حضرت امام (ره) هتاکی کرد.

     

    گذشته از اینکه این عمل زشت و ناصواب در نظر هیچکس پسندیده نیست و فرزند ارشد یادگار امام (ره) علاوه بر انتساب خانوادگی، به خاطر اینکه تولیت حرم مطهر امام و ریاست مؤسس? حفظ و نشر آثار امام را هم بر عهده دارد، احترامش بر همگان واجب است و باید با عاملان هتک حرکت برخورد قاطع می‌شد (که شد)؛ وقایع بعد از آن حکایت اما ماجرایی دیگر داشت.

     

    آقای هاشمی رفسنجانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران به مردم از پیدایش جریانی خبر می‌دهد که در پی فاصله انداختن بین مردم و امام(ره) هستند.

     

    بعد از آن سیل اشک و نامه‌هایی بود که از سوی برخی بزرگان در مظلومیت سید حسن خمینی (و به تبع آن حضرت امام (ره)!) تقدیم وی شد.

     

    با رحلت آیت الله توسلی، موج هجمه‌های تبلیغاتی شدت گرفت و روزنامه‌های زنجیره ای در اقدامی هماهنگ و تعجب برانگیز، سعی کردند رحلت وی را به موضوع توهین به نوه امام(ره) مرتبط سازند! حتی یک روزنامه، ایشان را شهید راه امام(ره) خواند!

     

    در این میان، ذکر چند نکته که بی‌شک از مکنونات قلبی این بزرگان دور نیست، اما ذکر آن در مرثیه‌هایشان از قلم افتاده!، خالی از وجه نیست:

     

    1- جناب آقای هاشمی، حق با شماست جریانی برای فاصله انداختن بین امام و مردم وجود دارد، اما این جریان الآن در حال شکل‌گیری نیست. تاریخ شکل‌گیری آن بر می‌گردد به چند صباح پیش، زمانی که در کنفرانس برلین، همین سینه‌چاکان امروز نوه امام، حیثیت انقلاب، شهدا و امام شهدا را معامله می‌کردند. زمانی که یار دیرین همین سینه‌چاکان -اکبر گنجی- در مصاحبه با اشیپگل آشکارا به امام توهین می‌کند و اندیش? ایشان را مناسب موزه‌های تاریخ می‌نامد و همین روزنامه‌های عزادار امروز، نه تنها اعتراض نمی‌کنند که از باب حمایت این یاوه‌گویان قلم فرسایی می‌کنند و منتقدان این اندیشه را به باد ناسزا می‌گیرند. و صدها نمون? دیگر از این موارد که به امام (ره) هتاکی کردند و اندیش? او را به صلیب کشیدند و کوچکترین برخوردی با آنها صورت نگرفت.

     

    2- چطور می‌شود که آبروی نوه امام (ره)، بر حیثیت خود او و اندیشه‌های نابش، نزد برخی رجحان می‌یابد!؟ عجبا که اینها همانهایی هستند که بیش از همه بر طبل حاکمیت اندیشه و نفی حکومت موروثی و دیکتاتوری می‌کوبند!

     

    اندیشه امام (ره) هم دقیقاً بر نفی حکومت موروثی و روابط دوستی و خانوادگی استوار بود اما ایشان در عمل هم این را به اثبات رساندند. هیچکس نزد امام به خاطر پدر و اجداد و حتی پیشین? خودش، از مصونیتی برخوردار نبود. با نوه خودش برخورد می‌کرد، نزدیک‌ترین کسانش را کنار می‌گذاشت و در وصیت‌نام? خود برای همیشه ی ما می‌نوشت: «من با هیچکس عقد اخوت نبسته‌ام، ملاک حال فعلی افراد است»

     

    3- امام (ره) همانطور که نظامیان را از مداخله در امور نظامی نهی فرمودند، اعضاء خانواده و نزدیکانشان را هم نهی فرمودند و این نکته‌ای است که اگرچه از ذهن برخی دور مانده اما از صفحات تاریخ و اسناد موجود، محو نشده است.

     

    4- با تمام انتقادات مطرح شده، صادقانه باید گفت، سید حسن خمینی و اعضاء بیت حضرت امام (ره) بحمدالله مقیّد به نظام و ولی فقیه هستند. اما با توجه به موقعیت اجتماعی خود در کانون توجهات برخی فرصت‌طلبان واقع شده‌اند، که از هیچ وسیله‌ای برای پوشاندن چهر? کریه و پیش بردن مقاصد شوم خود، غفلت نمی‌کنند. امید آن است که ایشان با درایت بیشتر و عمل به گفتار صریح حضرت امام(ره) و آیات عبرت‌آموز قرآن، تشت رسوایی این سیاست‌ورزان سیه‌روز را از بام نفاق و دورویی به زمین افکنند.

     

    5- مقارن با همین هتاکی به نو? امام (ره) و مرثیه‌سرایی‌های یک جریان سیاسی خاص، باز هم ساحت قدسی نبی مکرم اسلام(ص) مورد توهین و هتک حرمت قرار گرفت.

     

    چه بد تقارنی و چه بد امتحانی!

     

    ای کاش آقای هاشمی رفسنجانی بعد از(!) قرائت بیت‌الغزل سخنرانی خود در محکومیت عاملان توهین به سید حسن خمینی، اشاره‌وار در یک جمله هم، عوامل توهین به ساحت پیامبر اعظم (ص) را محکوم می‌کردند!

     

    و الی الله تُرجع الامور...

     



  • کلمات کلیدی : سیاست

  • نوشته شده توسط :سادات علوی::نظرات دیگران [ نظر]
    <      1   2   3   4   5   >>   >
    کلیه ی حقوق این وبلاگ متعلق به نویسندگان آن می باشد
    گروه فناوری اطلاعات آن لاین تکنولوژی