سفارش تبلیغ
صبا ویژن







«دولت افتخار آفرین در آستانه سال جدیدو ارائه شاخصهای کلان اقتصادی و مقاسه ان با دولت هشتم»

با وجود فشارهای آمریکا، رشد اقتصادی ایران در سال 85 رشد جدید 6.2 درصد را تجربه کرد. آمارهای رسمی بانک مرکزی نیزاز افزایش رشد اقتصادی ایران به 6.8 درصد طی نیمه اول امسال حکایت دارد. وزارت امور اقتصادی و دارایی هم معتقد است که رشد اقتصادی ایران باز هم افزایش خواهد یافت.

در گزارش زیر به بررسی آمار مقایسه ای شاخصهای کلان اقتصادی در 2 دولت خاتمی و احمدی نژاد به استناد آمار رسمی بانک مرکزی پرداخت.

به گزارش رجانیوز به نقل از مهر، آمارهای رسمی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نشان می دهد متوسط رشد اقتصادی کشور طی سالهای 1379 تا 1383 معادل 5.5 درصد بوده است.

براساس این گزارش، رشد اقتصادی کشور در سال 79 معادل 5 درصد بود که در سال 80 به 3.3 درصد کاهش یافت. اما در سال 81 این رشد به مرز 7.5 درصد رسید.

در ادامه رشد اقتصادی ایران با یک روند نزولی در سال 82 به 6.7 درصد و در سال 83 به 4.8 درصد کاهش یافت. این در حالی است که رشد اقتصادی ایران در سال 84 به 5.7 درصد افزایش یافت. گفتنی است از مردادماه 84 دولت نهم روی کار آمده و عملکرد اقتصادی سال 84 را نیز باید به حساب دو دولت هشتم و نهم نوشت.

در این میان، با وجود فشارهای آمریکا، رشد اقتصادی ایران در سال 85 رشد جدید 6.2 درصد را تجربه کرد. آمارهای رسمی بانک مرکزی نیزاز افزایش رشد اقتصادی ایران به 6.8 درصد طی نیمه اول امسال حکایت دارد. وزارت امور اقتصادی و دارایی هم معتقد است که رشد اقتصادی ایران باز هم افزایش خواهد یافت.

تورم

به استناد آمار رسمی بانک مرکزی، متوسط نرخ تورم طی سالهای 1379 تا 1383 معادل 14.1 درصد بوده به نحوی که نرخ تورم در سال 79 معادل 12.6 درصد، در سال 80 معادل 11.4 درصد، در سال 81 معادل 15.8 درصد، در سال 82 معادل 15.6 درصد و در سال 83 معادل 15.2 درصد گزارش شده است.

این در حالی است که نرخ تورم در سال 84 معادل 12.1 درصد و در سال 85 معادل 13.6 درصد بوده است. نرخ تورم در دوازده ماهه منتهی به دی ماه سالجاری نیز 17.5 درصد گزارش شده است.

نقدینگی

گزارش مهر می افزاید: متوسط رشد نقدینگی طی سالهای 1379 تا 1383 معادل 28.9 درصد از سوی بانک مرکزی اعلام شده است. برهمین اساس، رشد نقدینگی در سال 79 معادل 29.3 درصد، در سال 80 معادل 28.8 درصد، در سال 81 معادل 30.1 درصد، در سال 82 معادل 26.1 درصد و در سال 83 معاد 30.2 درصد بوده است.

در همین حال، رشد نقدینگی در سالهای 84 و 85 به ترتیب به 34.3 درصد و 39.4 درصد رسیده است. البته باید توجه داشت که هم اکنون مهار تورم و نقدینگی به اولویت اول بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تبدیل شده است. نرخ رشد نقدینگی در هشت ماهه اول امسال به 35.7 درصد رسیده است.

صادرات غیرنفتی

آمارهای رسمی بانک مرکزی نشان می دهد صادرات غیر نفتی کشور در سال 1379 معادل 4.181 میلیارد دلار، در سال 80 معادل 4.565 میلیارد دلار، درسال 81 معادل 5.271 دلار، درسال 82 معادل 6.636 میلیارد دلار و در سال 83 معادل 7.537 میلیارد دلار بوده است.

این در حالی است که صادرات غیر نفتی در سالهای 84 و 85 به ترتیب به 10.546 و 13.079 میلیارد دلار افزایش یافته است. جدیدترین آمار گمرک ایران نیز نشان می دهد صادرات غیر نفتی به 12.6 درصد در دهه ماهه اول امسال رسیده است

واردات

همچنین آمار واردات کشور از روند افزایشی آن طی هفت سال اخیر حکایت دارد به طوری که میزان واردات در سال 79 معادل 15.086 میلیارد دلار، در سال 80 معادل 18.129 میلیارد دلار، در سال 81 معادل 22.036 میلیارد دلار، در سال 82 معادل 29.561 میلیارد دلار، در سال 83 معادل 38.199 میلیارد دلار، در سال 84 معادل 43.085 میلیارد دلار و در سال 85 معادل 49.292 میلیارد دلار بوده است.

همچنین در 10 ماهه ابتدای سالجاری 36 میلیارد و 68 میلیون دلار کالا وارد کشور شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل7.6 درصد افزایش داشته است.

صادرات نفت و گاز

این گزارش می افزاید: درآمد کشور از محل صادرات نفت و گاز در سال 79 معادل 24.280 میلیارد دلار، در سال 80 معادل 19.339 میلیارد دلار، در سال 81 معادل 22.966 میلیارد دلار، در سال 82 معادل 27.355 میلیارد دلار و در سال 83 معادل 36.315 میلیارد دلار بوده است.

این نوع درآمد کشور طی سالهای 84 تا 85 با رشدی شدید مواجه شد به طوری که در سال 84 به 53.820 میلیارد دلار و در سال 85 به 62.458 میلیارد دلار رسید.

همچنین به استناد گزارش‌های خزانه‌داری کل کشور، درآمدهای نفتی در سال‌های 84 و 85 با احتساب صادرات فرآورده‌های نفتی و میعانات گازی معادل 95.9 میلیارد دلار بوده است



  • کلمات کلیدی : سیاست

  • نوشته شده توسط :سادات علوی::نظرات دیگران [ نظر]

    انا لله و انا الیه راجعون

    ایت الله تو سلی یکی ازیاران دیرینه امام وعضوی از بیت امام درگذشت 

    آیت الله محمدرضا توسلی رئیس دفتر حضرت امام خمینی (ره) صبح دیروز در هنگام حضور در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام دچار عارضه قلبی شده و پس از انتقال به بیمارستان درگذشت.

    آیت الله محمدرضا توسلی رئیس دفتر حضرت امام خمینی (ره) و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح دیروزدر هنگام حضور در جلسه هفتگی مجمع تشخیص دچار عارضه قلبی شده و بعد از انتقال به بیمارستان درگذشت.

     وی امام جماعت مسجد جامع قلهک تهران و مسئول پاسخگویی به استفتائات دفتر امام(ره) نیز بود و سالها پیش از اذان ظهر از رادیو به بیان احکام می پرداخت.

    آیت الله توسلی عضو حلقه اولیه انشعاب از جامعه روحانیت مبارز تهران و هیئت موسس مجمع روحانیون مبارز بود. او عضو مجلس اول خبرگان نیز بود و برای انتخابات میاندوره ای مجلس سوم خبرگان نیز کاندیدا شده بود.

    وی صبح دیروز در حال اظهارنظر پیرامون اهانت به سید حسن خمینی و انتقاد نسبت به این عمل در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام بود که دچار حمله قلبی شد و با وجود آنکه بلافاصله به بیمارستان منتقل شد، درگذشت.

    همچنین حضرت آیت‌الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی ارتحال عالم مکرم جناب حجت‌الاسلام و المسلمین حاج شیخ محمد رضا توسلی (ره) را تسلیت گفتند.

    متن پیام به این شرح است:

    بسم الله الرحمن الرحیم

    با تاثر و تاسف از ارتحال جناب حجت الاسلام والمسلمین آقای حاج شیخ محمد رضا توسلی (ره) اطلاع یافتم ، این عالم محترم از شاگردان امام راحل رضوان الله علیه و از نخستین پیوستگان به نهضت عظیم آن بزرگوار بودند و پس از انقلاب تا آخرین لحظات حیات مبارک آن قائد عظیم الشان درخدمت ایشان حضور داشتند.

     امید است در نشاه ی آخرت هم با آن بزرگوار محشور باشند انشا الله.

     اینجانب مصیب وفات آن عالم مکرم را به همسر و فرزندان معزز و دیگر بازماندگان و نیز به دوستان و ارادتمندان ایشان تسلیت می گویم و رحمت و مغفرت الهی را برای آن مرحوم و صبر و اجر برای خانواده ی مصاب مسئلت می کنم.

    سید علی خامنه ای
    27 بهمن ماه 1386

    گفتنی است مرحوم توسلی از اعضاء دفتر امام راحل بود که از رهبر کبیر انقلاب برای دریافت وجوهات شرعی، سرپرستی حجاج ایرانی، پاسخگویی به استفتائات و تشکیل نهادی برای تشخیص مصلحت نظام اسلامی حکم کتبی داشت.

    متن اجازه نامه امام خمینی به مرحوم توسلی در امور شرعیه

    بسمه تعالی

    جناب حجت الاسلام آقای حاج شیخ محمدرضا توسلی-  دامت افاضاته

    با سلام و دعا. جنابعالی سالیان دراز مشغول درس و بحث  بوده و از شروع انقلاب اسلامی تا پیروزی و پس از پیروزی  انقلاب تا کنون زحماتی کشیده و از افراد صالح و مورد علاقه این  جانب می‌باشید. شما از دوستان متدین، با صفا و پاک این جانب  می‌باشید جنابعالی از طرف این جانب وکیل بوده تا تمامی امور  شرعیه را بدان صورت که دستور شرع است انجام دهید. از  خداوند می‌خواهم تا به شما توفیق دهد تا هرچه بیشتر و بهتر  بتوانید به اسلام و انقلاب خدمت کنید. و السلام علیکم و رحمه  الله.

    21 / 9 / 67

    روح‌الله الموسوی الخمینی

     
     
    پیام تسلیت رئیس جمهور به مناسبت درگذشت حجت الاسلام و المسلمین توسلى
    بسم الله الرحمن الرحیم
    انالله و انا الیه راجعون
    درگذشت عالم نام آشنا حضرت حجت الاسلام والمسلمین جناب آقاى توسلى موجب تأثر و تألم گردید. ایشان سال ها مفتخر به خدمتگزارى در دفتر و در محضر حضرت امام خمینى(ره) و همواره در خدمت اسلام و انقلاب بودند. ملت عزیز ایران هنوز کلام دلنواز ایشان در بیان احادیث اهل بیت علیهم صلوات الله و احکام فقهى حضرت امام (رض) را در ذهن و اندیشه خود دارند. درگذشت این عالم بزرگوار را به ملت ایران و بیت شریف و فرزندان ایشان تسلیت مى گویم و از خداوند متعال صبر و اجر براى بازماندگان و مغفرت و رضوان الهى براى آن مرحوم مغفور مسألت دارم. 
    تسلیت رئیس مجلس
    رئیس مجلس شوراى اسلامى نیز درگذشت تأسف بار آیت الله محمدرضا توسلى را تسلیت گفت. متن اطلاعیه غلامعلى حداد عادل به این شرح است:درگذشت تأسف بار آیت الله محمدرضا توسلى را که عمر شریف خود را در خدمت امام راحل و خدمت به انقلاب اسلامى سپرى کردند به رهبر معظم انقلاب، روحانیت معظم و خانواده آن مرحوم تسلیت مى گویم و براى ایشان علو درجات و براى بازماندگان محترمشان صبر و اجر مسألت مى کنم.همچنین آیت الله «محمود هاشمى شاهرودى» رئیس قوه قضائیه درگذشت آیت الله شیخ «محمدرضا توسلى» رئیس دفتر بنیانگذار جمهورى اسلامى ایران را تسلیت گفت. به گزارش روابط عمومى قوه قضائیه، «هاشمى شاهرودى» در این پیام ارتحال ملکوتى حضرت آیت الله حاج شیخ «محمدرضا توسلى» عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام که عمر پربرکتش را در خدمت مخلصانه به امام(ره)، انقلاب اسلامى و حوزه هاى علمیه سپرى کرد، به امام زمان(عج)، رهبر فرزانه انقلاب اسلامى، حوزه هاى علوم دینى و بیت و دفتر مکرم حضرت امام(ره) و بازماندگان آن مرحوم تسلیت گفت. 
    پیام تسلیت سیدحسن خمینى
    درگذشت عالم ربانى، یار دیرین و امین امام، حضرت آیت الله توسلى رضوان الله تعالى علیه داغى است که دل هاى همه دوستداران امام را مى گدازد. این عالم مجاهد، عمرى را در پارسایى و شرافت و وفاى صادقانه به مقتداى خویش سپرى کرد و در لحظه لحظه زندگى خود، پایبند ارادت خالصانه به امام و راه امام بود. هرگز نمى توان حضور مؤثر ایشان را در دفتر امام، چه در قبل و چه بعد از پیروزى انقلاب اسلامى و چه در زمان حیات و چه پس از رحلت امام عظیم الشأن از یاد برد و هرگز نمى توان فراموش کرد روزهایى را که وى در مقابل پیشنهاد مسئولیت هاى مختلف با وفادارى مثال زدنى، اتاق کوچک و محقر دفتر امام را بر هر امر دیگرى ترجیح داد و به حق زندگى و مرگ او در دفاع از امام و راه امام و در کمال غیرتمندى و مسئولیت شناسى سپرى شد. همچنین اعضاى مجمع تشخیص مصلحت نظام و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درگذشت آیت الله محمدرضا توسلى را به روحانیت کشور و خانواده محترم وى تسلیت گفتند.
     وزیر ارشاد درگذشت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ محمدرضا توسلى را تسلیت گفت
    وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامى در پیامى درگذشت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ محمدرضا توسلى رئیس دفتر حضرت امام (ره) را تسلیت گفت.به گزارش روابط عمومى وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامى، در این پیام آمده است: ارتحال عالم و فاضل ارجمند، حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ محمدرضا توسلى که سال هاى متمادى از زندگى خود را در همنشینى و همراهى با امام راحل (ره) به سر برد، موجب تأسف و تأثر گردید.
    * دعوت شوراى هماهنگى تبلیغات اسلامى براى شرکت در مراسم درگذشت آیت الله توسلى
    شوراى هماهنگى تبلیغات اسلامى با صدور بیانیه اى از مردم خواست با حضور گسترده و معنوى خود در مراسم تشییع و تدفین پیکر پاک آن مرحوم و در مراسم بزرگداشت ضمن تجلیل از مقام شامخ ایشان با آرمان هاى والاى رهروان حقیقت و فجرآفرینان ایران اسلامى تجدید میثاق نمایند.
    سپاه پاسداران نیز با صدور اطلاعیه اى درگذشت آیت الله توسلى را تسلیت گفت.
    زندگینامه و مسئولیت هاى آیت الله توسلى
    آیت الله محمدرضا توسلى، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، صبح دیروز در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام دچار عارضه قلبى شد و بعد از انتقال به بیمارستان درگذشت.
    آیت الله توسلى متولد سال ???? هجرى شمسى در شهر «محلات» است و در سال ???? وارد حوزه علمیه این شهر شد و ازسال ???? هجرى شمسى در حوزه علمیه قم به تحصیل علوم دینى پرداخت. آیت الله توسلى پس از ورود امام (ره) به قم مسئول ملاقات هاى ایشان و از اعضاى ارشد دفتر امام (ره) بود و مسائل فقهى مقلدان حضرت امام را پاسخ مى گفت. وى چند دوره عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام، شوراى بازنگرى قانون اساسى و مجلس خبرگان را در کارنامه کارى خود داشت و اخیراً نیز براى انتخابات میان دوره اى مجلس خبرگان از تهران ثبت نام کرده بود. مراسم تشییع پیکر آیت الله محمد توسلى ساعت ? صبح امروز از مقابل حسینیه شماره یک جماران برگزار مى شود. احتمالاً پیکر مسئول دفتر حضرت امام (ره) در کنار مزار مرحوم سلطانى به خاک سپرده مى شود.



  • کلمات کلیدی : سیاست

  • نوشته شده توسط :سادات علوی::نظرات دیگران [ نظر]

    کی می آیی؟»
    86/11/27 1:54 ص

    آقا تا کی صبر کنم؟؟؟؟/

  • کلمات کلیدی : سیاست

  • نوشته شده توسط :سادات علوی::نظرات دیگران [ نظر]

    به گزارش خبرگزاری فارس !!!!!!!!!

    دبیر اجرایی جبهه متحد اصولگرایان گفت: یکی از تئوریسین‌های جریان دوم خرداد در خصوص اقدامات این جبهه در صورت پیروزی در انتخابات مجلس هشتم، گفته است که اگر در انتخابات پیروز شوند دولت را از صدر تا ذیل عوض کرده، در منطقه آرامش ایجاد می‌کنند و سوم اینکه کشف حجاب خواهند کرد. 

    به گزارش رجانیوز به نقل از فارس، شهاب‌الدین صدر دبیر اجرایی جبهه متحد اصولگرایان بعد از ظهر امروز چهارشنبه طی سخنانی در نشست مسئولان بسیج دانشجویی 100 دانشگاه کشور در دانشگاه تربیت معلم تهران، استقلال را یکی از مهمترین دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی ایران دانست و با اشاره به اینکه استقلال در همه ابعاد آن بسیار مهم است، تصریح کرد: در وهله اول ما به لحاظ مبنایی به خاطر مسلمان بودن نمی‌توانیم سلطه دیگری را بر خود پذیرفته و تحمل کنیم و هرچند ممکن است پس از انقلاب اسلامی در قوای سه‌گانه اشتباهاتی داشته باشیم، اما نکته‌ای که همه بر روی آن اتفاق نظر دارند این است که مسئولین ما با هر کیفیتی، خودشان برای مملکت تصمیم‌گیری می‌کنند و کسی تصمیمی را به آنها دیکته نمی‌کند.

     

    وی افزود:‌ این امر برگرفته از ارزش‌های دینی ما نیز هست و ملت ما با وجود دادن هزینه‌های زیاد مانند دادن هزاران شهید در این راه، برای این عزت و سربلندی ارزش زیادی قائل هستند.

     

    دبیر اجرایی جبهه متحد اصولگرایان با تأکید بر اینکه استقلال سیاسی ما در دنیا ثابت شده است، اضافه کرد: امروز همه می‌دانند که رأی و نظر ما در اختیار خودمان است که این امر در دنیا بی‌نظیر است چرا که حتی کشورهایی که نام غیرمتعهد بر آنها نهاده شده است نیز به نحوی به جایی وابسته هستند.

     

    صدر علت خصومت و کینه‌ورزی دشمنان با ایران اسلامی را نیز همین استقلال کشور عنوان و تأکید کرد: به نظر می‌رسد تمام دعواها، دشمنی‌ها، تهدیدها، تهاجمات فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و ... دنیا با این انقلاب بر سر این موضوع است که کشوری به نام اسلام، استقلال پیدا کرده و توانسته‌ است بر روی پای خود بایستد چرا که آنها می‌خواهند ما از این موضع مستحکمی که به نام اسلام در دست داریم، خارج شویم.

     

    وی در ادامه افزود: این راهی که ملت ایران اسلامی در پیش گرفته‌اند با عوض شدن دولت‌ها و مجالس تغییر نمی‌یابد چرا که ما دولت و مجالسی با گرایشات خاص را نیز تجربه کرده‌ایم اما دنیا مشاهده کرد که مردم ایران راه خود را به برکت جمهوری اسلامی ایران و رهبری امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی پیدا کرده است.

     

    دبیر اجرایی جبهه متحد اصولگرایان با اشاره به اینکه همانگونه که ایران اسلامی راه خود را پیدا کرده و به آن ادامه می‌دهد، دشمنان نیز فشارهای خود را ادامه خواهند داد، تصریح کرد: دشمنان ایران اسلامی فشار و تهدید علیه انقلاب اسلامی ایران را برنامه‌ریزی کرده‌اند و این فشارها و تهدیدات در نزدیکی انتخابات‌ تشدید می‌شود، چرا که می‌خواهند بدانند آیا می‌توان در عزم ملت ایران تغییر جدی ایجاد کرد یا خیر؟

     

    صدر با اشاره به سخنان بوش مبنی بر حمایت از گروهی خاص در ایران، لبنان و سوریه، اظهار داشت: هر گروه وفادار به نظام اسلامی باید از این اعلام حمایت بوش ابراز برائت می‌کرد ولی متأسفانه برخی گروه‌های سیاسی واداده و مرعوب در داخل کشور از این حمایت‌ها بدشان نمی‌آید.

     

    وی موضوع احتمال صدور قطعنامه علیه ایران را نیز اقدامی از سوی دشمنان برای تحت تأثیر قراردادن انتخابات در ایران دانست و گفت: اگر این موضوع ربطی به انتخابات نداشت چرا مباحثی از این قبیل را پس از انتخابات و در زمان‌های دیگر مطرح نمی‌کنند؟

     

    دبیر اجرایی جبهه متحد اصولگرایان با اشاره به سخنان یکی از تئوریسین‌های جریان دوم خرداد در خصوص اقدامات این جبهه در صورت پیروزی در انتخابات مجلس هشتم، گفت: این فرد گفته است که اگر در انتخابات پیروز شوند دولت را از صدر تا ذیل عوض کرده، در منطقه آرامش ایجاد می‌کنند و سوم اینکه کشف حجاب خواهند کرد.

     

    صدر تصریح کرد: باید در قبال سخنان این فرد گفت که مگر ما به کشورهای منطقه لشگرکشی کرده، به کودکان و ناموس آنها تجاوز کرده‌ ایم؟ و مگر ما در منطقه، ناامنی ایجاد کرده‌ایم که بخواهیم در منطقه آرامش ایجاد کنیم؟

     

    وی دخالت جمهوری اسلامی ایران در کشورهای منطقه را دخالت معنوی، فکری و ایدئولوژیک عنوان کرد و افزود: امروز مردم کشورهای منطقه و لبنان عاشق امام و مقام معظم رهبری هستند.

     

    دبیر اجرایی جبهه متحد اصولگرایان اضافه کرد: مگر دولت فعلی با وجود برخی انتقادات و اختلاف سلایق موجود، چه اشکالی دارد که باید صدر تا ذیل آن عوض شود؟ در حالی که این دولت آرمان‌های امام و انقلاب را زنده کرده و به صورت خستگی‌ناپذیری در حال خدمت به مردم است.

     

    صدر خاطرنشان کرد: این افراد ساختارشکنی‌ها در مجلس ششم را می‌خواهند از نو انجام دهند، در حالی که همفکران وی با تحصن خود در مقابل نظام ایستادند.

     

    وی در خصوص سخنان فرد یاد شده مبنی بر اعمال کشف حجاب در صورت پیروزی در انتخابات مجلس هشتم، گفت: کشف حجاب نه تنها در جمهوری اسلامی افتخار نیست، بلکه نشانه انحطاط نیز هست؛ ضمن اینکه این کار اقدام روشنفکرانه‌ای نیست چراکه این کار را یک فرد بی‌سوادی که خواندن و نوشتن نیز بلد نبود در کشور انجام داد.

     

    دبیر اجرایی جبهه متحد اصولگرایان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به غائله 18 تیر سال 78، اظهار داشت:‌ در آن زمان وزرای دولت وقت کار را واداده بودند و به همین دلیل جریان از مسیر خود خارج شده بود و کاخ سفید هم مدام اطلاعیه می‌داد که کار رژیم ایران تمام است، اما با یک سخنرانی کوتاه مقام معظم رهبری، مردم در 23 تیر به خیابان‌ها آمدند و غائله را پایان دادند.

     

    صدر در بخش پایانی سخنان خود در پاسخ به سؤالات دانشجویان حاضر در این جلسه راجع به سرلیست اصولگرایان در تهران و شهرستان‌ها گفت: هنوز در خصوص سرلیست بحث نکرده‌ایم و هیچ مصوبه‌ای در این باره نداشته‌ایم اما احتمالاً‌ چند نفری را برای سرلیستی مطرح خواهیم کرد.

     


    وی در پاسخ به سؤال دیگری در خصوص برنامه جبهه متحد اصولگرایان برای مجلس هشتم با اشاره به اینکه این اولین دوره‌ای است که یک جریان با برنامه وارد انتخابات می‌شود، تصریح کرد: برنامه جبهه متحد اصولگرایان در جزواتی زیرچاپ است.

     

    دبیر اجرایی جبهه متحد اصولگرایان خاطرنشان کرد: برنامه‌ای برای 4 سال که مربوط به کارهای حوزه مجلس است، تدوین شد که قسمت‌هایی از آن در گذشته اعلام شده و به زودی چاپ آن تمام می‌شود



  • کلمات کلیدی : سیاست

  • نوشته شده توسط :سادات علوی::نظرات دیگران [ نظر]

    پرتاب اولین راکت فضائی ساخت ایران الله اکبر،الله اکبر،الله اکبر

      رئیس‌جمهور در مراسم پرتاب راکت کاوشگر
    ما می‌توانیم/ کار خدایی ماندگار است

     

     

    صبح روز دوشنبه از «نخستین سامانه فضایی بومی جمهوری اسلامی ایران» با حضور رییس‌جمهور رونمایی شد.

     

    به گزارش رجانیوز به نقل از  ایسنا، ماهواره «امید» نخستین ماهواره بومی جمهوری اسلامی ایران است.

     

    «امید» یک ماهواره تحقیقاتی پیشرفته است که به دست توانمند دانشمندان ایرانی طراحی و ساخته شده است

     و در مدار ارتفاع پایین قرار می‌گیرد.

     

    بنا بر این گزارش، این ماهواره در آینده نزدیک توسط ماهواره‌بر ساخت داخل از پایگاه پرتاب فضایی ایران به مدار پرتاب می‌شود.

     

    در این پروژه جوانان دانشمند و محقق ایرانی توانسته‌اند با این پیشرفت گام دیگری در جهت بومی‌کردن صنایع فضایی

     بردارند و در واقع ساخت ماهواره امید و ماهواره‌بر «سفیر» از دستاوردهای بزرگ این حرکت است؛

     چنان‌که ایران اسلامی به عنوان یازدهمین کشوری که توانمندی ارسال ماهواره به فضا را پیدا کرده،

    در بیست و نهمین سالگرد تأسیس، رونمایی ماهواره امید را با حضور رییس‌جمهور جشن می‌گیرد.

     

    این ماهواره و سامانه پرتاب آن کاملا توسط کارشناسان کشورمان ساخته شده است.

     

    جمهوری اسلامی ایران جزء چند کشور منحصر به فرد و نخست در جهان است

     که مرکز آزمایش ماهواره در شرایط فضا را ایجاد کرده است.

     

    رییس‌جمهور هم‌چنین پس از سخنانی در جمع حاضران در این مراسم فرمان

     پرتاب راکت کاوشی را در بیابان‌های سمنان صادر کرد.

     

    رییس‌جمهور اجازه‌ی پرتاب راکت کاوشی را طی ارتباط ویدئو کنفرانسی که

     برقرار شده بود، صادر کرد.

     

    پایگاه پرتاب فضایی مذکور به منظور پرتاب ماهواره‌های ایرانی از داخل خاک کشور طراحی و ساخته شده است.

     

    راکت کاوشی از جمله مقدمات اولیه پرتاب ماهواره به مدار است و شناسایی محیط پروازی

     ماهواره‌ها قبل از پرتاب از سوی این راکت‌ها انجام می‌شود.

     

    رییس‌جمهور هم‌چنین ایستگاه هدایت و کنترل ماهواره در مدار ارتفاع پایین را افتتاح کرد.

     

    این ایستگاه‌ها وظیفه تعیین موقعیت ماهواره در مدار را بر عهده دارد و ارتباط رادیویی

    با ماهواره برقرار می‌کند، هم‌چنین فرمان‌های کنترلی لازم را به ماهواره ارسال و پاسخ ماهواره را دریافت می‌کند.

     

    متن فرمان رییس‌جمهور برای پرتاب کاوشگر

     

    متن فرمان رییس‌جمهور برای پرتاب کاوش‌گر 1 در بیابان‌های سمنان بدین شرح بود:

     

    «بسم الله الرحمن الرحیم

     

    اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه والنصر واجعلنا من خیرانصاره واعوانه والمتسشهدین بین یدیه

     

    و لا حول ولا قوه الا بالله العلی العظیم

     

    به نام خداوند متعال و در سایه‌ی انعکاس انفاس امام عصر (عج) و با گرامیداشت یاد و خاطره‌ی

     امام شهیدان و شهدای عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی اجازه‌ی پرتاب کاوش‌گر 1 را صادر می‌کنم.

     ان‌شاءالله این امر گام مهمی در جهت خدمت به بشریت و تعالی مادی و معنوی ایران عزیز باشد.

     به برکت صلوات بر محمد و آل محمد.

     

    همه عکسهاhttp://www.rajanews.com/News/?23197

    ادامه مطلب...

  • کلمات کلیدی : سیاست

  • نوشته شده توسط :سادات علوی::نظرات دیگران [ نظر]
    <      1   2   3   4   5   >>   >
    کلیه ی حقوق این وبلاگ متعلق به نویسندگان آن می باشد
    گروه فناوری اطلاعات آن لاین تکنولوژی