سفارش تبلیغ
صبا ویژن







مقاله ای که در سترس شما قرار میگیرد به قلم مهندس علیرضا کشتکاران :

کارشناس رسمی دادگستری در رشته کامپیوتر

 کارشناس ارشد در زمینه های (  جرایم رایانه ای  /فضای سایبری  /و....)

1

• از دید قربانی این نوع جرایم تنها یک اتفاق هستند. مثلا قربانی بدون آگاهی یک تروجان را دانلود می کند که برنامه ای برای ضبط و ثبت ضربات کلید روی کامپیوتر نصب می کند. متناوبا قربانی ممکن است ای میلی دریافت کند که دربرگیرنده لینکی برای یک سایت شناخته شده است ولی درواقع لینکی به یک وبسایت انحرافی است.

• این نوع جرایم اغلب توسط برنامه های crimeware مانند ضبط کننده ضربات کلیدهای کیبورد، ویروس ها، یا تروجان ها تسهیل می شوند.
• نقص ها یا آسیب پذیری های نرم افزار اغلب ردپایی برای مهاجمان ایجاد می کنند. برای مثال مجرمانی که یک وب سایت را کنترل می کنند ممکن است از آسیب پذیری های یک مرورگر وب سوء استفاده کرده و یک تروجان را وارد کامپیوتر قربانی کنند.
2

در سوی دیگر طیف جرایم، جرایم اینترنتی نوع 2 قرار دارند که دربردارنده جرایم زیر بوده ولی تنها به این فعالیت ها محدود نمی شوند: اذیت و آزار اینترنتی، شکار کودکان، اخاذی، تهدید، دستکاری انبار فروشگاه ها، جاسوسی های پیچیده سازمان ها و طرح ریزی و اجرای فعالیت های تروریستی.
• به طور معمول مجموعه ای از رویدادهایی مانند ارتباطات مکرر با قربانی هستند. مثلا هدف در هنگام چت با کسی برخورد می کند که در طول زمان سعی در برقراری ارتباط می کند. سرانجام مجرم موفق به برقراری ارتباط شده و جرم مورد نظر خود را انجام می دهد. یا اعضای یک گروهک تروریستی یا سازمان جنایی ممکن است از پیام های مخفی برای برقراری ارتباط در یک فروم عمومی استفاده کنند تا مثلا برای فعالیت های خود برنامه ریزی کرده یا در مورد مکان پول شویی بحث کنند.
• این کار معمولا توسط برنامه هایی که در رده بندی برنامه های جرایم اینترنتی قرار نمی گیرند تسهیل می شوند. مثلا مکالمات این مهاجمان ممکن است با استفاده از سرویس های پیام های فوری یا انتقال فایل با استفاده از FTP ها انجام پذیرد.



  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :سادات علوی::نظرات دیگران [ نظر]

    جبهه وبلا گی غدیر منتشر کرد

    "بسم الله الرحمن الرحیم "

    بیانیه جنبش  حماسه یوم الله 9 دی

     در آستانه ششمین سالگرد قیام و خروش ملت عاشورایی و بصیرحسینی ایران اسلامی، جبهه وبلاگی و اعضاء همیشه بیدار و آماده عرصه جهاد و شهادت اعلام میدارد ، همچنان که در سال 88 ملت سلحشور ایران اسلامی با خروش و بیداری خود مقابل طغیان گران پست و خود فروخته ایستاده وبا سرکوب و کور کردن چشم نفاق پیروزمندانه به مسیر حق خود ادامه دادند ، ملت شریف وشهادت طلب ایران اسلامی دریوم الله 9 دی به جهانیان و بخصوص اربابان نظام سلطه و چند چهره فتنه گر سال 88 ، یک بار دیگر یادآوری کرد که حتی اگر تمام دنیا در مقابل دین و عزم راسخ آنها صف کشی کنند ، نخواهند توانست بر عزم و اراده و ارادت این ملت به دین و شریعت اسلام و رهبری ولی فقیه کوچکترین خدشه ای وارد کنند و چه بسا تمام قد در برابر فتنه آنها خواهند ایستاد . آری ملتی که در 9 دی حماسه آفرید همان ملتی است که بارها با مهارت شناخت و بصیرت خود بر دهان استکبار و جبهه باطل و یاوه گویان مشت سنگینی را فرود آورد. و دربرخورد با فریب خوردگان پست فتنه در هتک حرمت عزای حسینی و خیمه سید الشهداء علیه السلام ، به رغم خواسته و تصور دشمنان چنانچه که دشنان در قیام عاشورا نتوانستند به مقصد خود برسند بار دیگر خون بر شمشیر پیروز گردید و بصیرت ملت انقلابی و شهید پرور ایران اسلامی با درس از عاشورای حسینی بر همه خواسته های دشمن مهر (باطل شد) زده و بار دیگر چهره واقعی منافقان را افشا کرد و به زباله دان تاریخ فرو انداخت.چرا که مشعل حماسه حسینی هرگز خاموش شدنی نیست.

    همچنان که رهبر و امام و مقتدایمان اینگونه فرمودند:

    ((این فتنه، صرفا منحصر به حضور عدهای افراد در خیابانها نبود، بلکه ناشی از یک بیماری بود که با اقدامات سیاسی و امنیتی قابل دفع شدن نبود، و به یک حضور عظیم مردمی نیاز داشت، که چنین هم شد.

    همانگونه که در ابتدای انقلاب، محرم به کمک این مردم آمد و امامخمینی(ره) فرمود خون بر شمشیر پیروز است، در قضایای 9 دی هم، عاشورا بهکمک ملت آمدو حماسه بزرگ و ماندگاری را خلق کرد.

     نهم دی 88، حادثه کوچکی نیست بلکه آن حرکت عظیم و ماندگار مردمی، شبیه حرکت بزرگ ملت در روزهای اول انقلاب است و باید تلاش شود در سالگرد این حماسه، حرف اصلی ملت ایران، یعنی حرکت در سایه دین و تحقق وعده های الهی تبیین شود.))

    دیدار اعضای ستاد بزرگداشت حماسه 9 دی با رهبر انقلاب 1390/09/21

    اکنون که با شنیدن خبر های خوش دستیابی به علوم و فنون راهبردی عزیزان و غیور مردان این سرزمین دشمن تاب و تحمل این همه موفقیت های فرزندان این آب و خاک را ندارد و به هر کاری دست میزند و لحظات آخر حضور ننگین خود را سپری میکند؛ وظیفه ماست که طبق خواسته ولی فقیه باید همواره در هر کجا با چشم باز و بصیر بر همه امور مسلط باشیم و حتی در فضای سایبر که جولانگاه جنگ نرم دشمن به حساب می آید را از وجود خود و از روشنگری های خود عطر افشان نماییم. و به همه بفهمانیم که ما همواره پیرو دین و شریعت و آماده جانفشانی پشت سر امام و مقتدای خود حضرت آیت الله سید علی خامنه ای (مد ظله العالی) هستیم.

    به امید پیروزی جبهه حق بر باطل و رسوایی عالم گیر فتنه گران شرق و غرب، مابر بیعت خودو بر پیمان سربازی در نبرد همیشگی حق علیه باطل ، به فرماندهی امیر و امام قافله صبر و بصیرت تا ظهور منجی ، پای فشرده و از حضرت باریتعالی ، توفیق اتصال به این خدمت را خواستاریم .

    ازدوستان جبهه وبلاگی غدیر و اعضاء همیشه آماده دعوت میشود در هر چه باشگوه تر برگزار شدن یوم الله 9 دی بنر ومتن بیانیه و یا مقالات و متن های ادبی ؛عکس؛طرح و پوستر های محتوایی 9 دی را در وبلاگها و وبسایت های خود کار کرده و به جبهه با(( لبیک یا خامنه ای)) اعلام فرمایید تا ثبت نام شما صورت گیرد. لبیک های عمار های سید علی را می توانید در همین پست مشاهده فرمایید.

     ان تنصروالله ینصر کم و یثبت اقدامکم

    برای حمایت و پیوستن به اعضاء جبهه

    این بیانیه را در وبلاگ یا سایت خود منتشر کنید :



  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :سادات علوی::نظرات دیگران [ نظر]

    از ابتدای قرن حاضر با وقوع حوادث تروریستی 11 سپتامبر 2001 نسبت دادن هر اقدام تروریستی در هر نقطه از جهان به مسلمانان، به امری عادی تبدیل شده است. این شگرد اسلام‌هراسانه، با چنان جدیت و هماهنگی‌ای از سوی رسانه‌های غرب پیگیری شده که دیگر کسی اعم از مسلمان یا غیرمسلمان، تعجب نمی‌کند وقتی تروریست‌های مسلح و جنایتکار فوراً "اسلامگراها"، "مسلمانان افراطی"، "جهادگران اسلام" و... خطاب می‌شوند.

     
    به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ پروپاگاندای رسانه‌ای از هیچ اقدامی برای بدنام کردن مسلمانان و القای رعب و وحشت از این دین آسمانی فروگذار نکرده است. در دو سه سال‌ اخیر که گروه تروریستی "داعش" به عامل وحشت در سراسر دنیا شناخته می‌شود، با وجود اینکه تمام فِرق اسلامی افراطیون را تکفیر کرده‌اند، باز هم با سوءاستفاده از نفرت و وحشت عمومی، شاهدیم که حتی در برخی رسانه‌ها نام "دولت اسلامی" بدون گیومه استفاده می‌شود.
     
    *** جنگ رسانه‌ای در مناسبت‌های مذهبی
     
    اکنون در ایام سوگواری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به سر می‌بریم و قرن‌هاست که در این ایام پیروان آن حضرت در اقسی‌نقاط جهان به ماتم و سوگواری می‌پردازند. هر سال در همین ایام، موج شدید ضدّ تبلیغاتی علیه تشیع، بازتاب مراسم عزاداری عاشورا در فضای مجازی را تحت‌تأثیر خود قرار می‌دهد.
     
    این موج ضدّ تبلیغاتی و به طور کلی نحوه اطلاع‌رسانی در یاهو، موتور جستجوی گوگل، خبرگزاری‌ها و مطبوعات غربی که امر تازه‌ای مختص به امسال هم نیست، دو دلیل اصلی ممکن است داشته باشد:
     
    •ادعای بازتاب رسانه‌ای و نمایش بی‌طرفان? وقایع؟!
    ادامه مطلب...

  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :سادات علوی::نظرات دیگران [ نظر]



  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :سادات علوی::نظرات دیگران [ نظر]

     

     

    کاروان از هفت شهر عشق و عرفان بگذرد

    راه بیت الله اگر از هند و ایران بگذرد

    مهربانا یک دو جامی بیشتر از خود برآ

    مست تر شو تا غدیر از عید قربان بگذرد

    "خون نمی خوابد" چنین گفتند رندان پیش از این 

    کیست می خواهد که از خون شهیدان بگذرد؟

    نغمه اش در عین کثرت، جوش وحدت می زند

    هر که از مجموع آن زلف پریشان بگذرد

    پردة عشّاق حاشا بی ترنّم  گل کند

    شام دلتنگان مبادا  در غم نان بگذرد

    وای روز ما که در اندوه و حرمان سر شود

    حیف عمر ما که در دعوا و بهتان بگذرد

    خون سهراب و سیاوش سنگفرش کوچه هاست

    رستمی باید که از این آخرین خوان بگذرد

    کاشکی این روزها بر ما نمی آمد فرود

    حسرت این روزها بر ما فراوان بگذرد

    کافر از کافر گذشت و گبر یار گبر شد

    کاش می شد تا مسلمان از مسلمان بگذرد

    حال و روز عاشقان امروز بارانی تر است

    نازنینا اندکی بنشین که باران بگذرد

    از  شراب مشرق توحید خواهد مست شد

    گر نسیم هند از خاک خراسان بگذرد

                  علیرضا قزوه        عید قربان 1388 – دهلی نو



  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :سادات علوی::نظرات دیگران [ نظر]
    <      1   2   3      >
    کلیه ی حقوق این وبلاگ متعلق به نویسندگان آن می باشد
    گروه فناوری اطلاعات آن لاین تکنولوژی