سفارش تبلیغ
صبا ویژن







سید حسن نصرالله: از مردم لیبی می‌خواهم تا کشور خود را بار دیگر برای نجات فلسطین به صحنه سیاسی وارد کنند



 هرگونه تغییر ناگوار در سوریه بر تمام منطقه تأثیر مستقیم می‌گذارد

خطاب به کسانی که قصد دارند با بد جلوه دادن فلسطینیان مهاجر و متهم کردن آنان به ساخت منازل در لبنان باید بگویم آنها با اینکار مخالف و هیچ وطنی را به غیر از فلسطین بر نمی‌گزینند

- لبنان در منطقه نقش جدید و قدرتمندی پیدا کرده است و من به تمام دنیا اعلام می‌کنم که این کشور هیچگاه به دوران ضعف خود باز نمی‌گردد.

- کشورهایی نیز وجود دارند که با وجود نظام‌های دیکتاتوری از سوی آمریکا، فرانسه، ایتالیا و دیگر کشورهای غربی حمایت می‌شوند.

- کشورهای غربی از سوریه عقب‌نشینی از مواضع خود در فبال فلسطین را می‌خواهند نه ایجاد اصلاحات در این کشور.

- هرگونه تغییر ناگوار در سوریه بر تمام منطقه خاورمیانه تأثیر مستقیم می‌گذارد.

- برخی از افراد سعی دارند با ایجاد فتنه مذهبی در سوریه، این کشور را به جنگ داخلی کشانده و آن را تقسیم کنند.

- روسای گروه‌های مقاومت فلسطین می‌دانند که حکومت سوریه چقدر برای حفظ غزه در جنگ 22 روزه رژیم صهیونیستی تلاش کرد در صورتی این تلاش‌ها با عث فشار بیشتر غرب بر این کشور می‌شد.

- بخش بزرگی از کمک‌ها و مساعدات ایران از طریق سوریه به مقاومت در لبنان و فلسطین منتقل می‌شود.

- باید بگویم سوریه نقش بسیار مهمی در نگهداری فلسطین از نابودی علی رغم فشار کشورهای غربی دارد.

- اگر دولت سوریه ضعیف می‌شد و یا عقب نشینی می‌کرد به صراحت بگویم دیگر قضیه فلسطین وجود نداشت.

- تلاش‌های قدرت‌های استکباری و حتی تهدید نظامی علیه سوریه حکومت این کشور را از مواضع خود در قبال خاک وطن و حقوق کشورهای عربی عقب نراند.

- از مردم لیبی می‌خواهم تا کشور خود را بار دیگر برای نجات فلسطین به صحنه سیاسی وارد کنند.

- در صورت حضور امام موسی صدر در صحنه‌های سیاسی مقابله با رژیم صهیونیستی، مقاومت هیچگاه به مشکل تفرقه و دو دستگی دچار نمی‌شد و ما شاهد پیروزی‌های بزرگی در برابر اسرائیل بودیم.

- معمر قذافی با زندانی کردن امام موسی صدر و همراهانش بزرگترین جنایت را در حق مردم فلسطین و لبنان مرتکب شده است.

- امروز بنیامین نتانیاهو می‌گوید نمی‌توانیم برای مقابله با مقاومت فلسطین از حمله زمینی استفاده کنیم زیرا بر روابط ما با مصر تأثیر می‌گذارد.

- امروز مردم مصر در صورت تظاهرات در مقابل سفارت رژیم صهیونیستی و برای هم‌دردی با مردم مصر از سوی دولت شلیک گلوله استقبال نمی‌شوند و این نشان دهنده تغییر است.

- اگر همچنان نظام حسنی مبارک در مصر پابرجا بود فشارها بر مردم مظلوم غزه پس از عملیات ایلات و کشته شدن نظامیان رژیم صهیونیستی بیشتر می‌شد.

- تحولات اخیر مصر نشان می‌دهد که تغییرات اساسی و به نفع فلسطین در این کشور صورت گرفته است.

- همانطور که لبنان توانست با ایستادگی و مقاومت، اسرائیل را نابود کند، ما نیز وظیفه داریم تا آزادی کامل فلسطین در کنار مقاومت و مردم فلسطین بایستیم.

- شکست تلاش‌ها برای راه اندازی مذاکرات سازش با رژیم صهیونیستی نشان داد تنها راه مقابله با اشغالگران مقاومت مردمی است.

- اگر در حال حاضر خاورمیانه در مشکلات به سرمی‌برد، این مشکلات از اسرائیل و اشغال فلسطین منشاء می‌گیرد.

- امام خمینی نیز با راه اندازی روز قدس سعی داشتند تا تمام قدرت مسلمانان را برای از بین بردن ریشه مشکلات (رژیم صهیونیستی) متحد کنند.

- اگر رژیم صهیونیستی از بین می‌رفت دیگر مشکلاتی مانند مهاجران فلسطینی، تشکیل کشور مستقل و اسیران دربند و آوارگان سرزمین‌های اشغالی را نداشتیم.

- در روز جهانی قدس باید از اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی، حصار غزه، مهاجران فلسطینی و قدش شرقی که به دلیل شهرک‌سازی در حال از بین رفتن است یاد کنم.

- روزی خواهد رسید که برپایی دولت فلسطین در تمامی سرزمین‌های اشغالی را شاهد خواهیم بود.

- دولت مستقل فلسطین حق هر فلسطینی است و تشکیل آن در مرزهای 1967 را تأیید می‌کنیم ولی این موضوع نباید از وظیفه اصلی که آزادی کامل فلسطین است ما را عقب براند.

- در برابر تلاش‌های تخریبی رژیم صهیونیستی و تغییر بافت ساکنان بیت‌المقدس باید بگویم هیچ کس اجازه ندارد حتی از یک ذره خاک و یک قطره آب و حتی از ثروت‌های طبیعی فلسطین کوتاه آید.

- امام خمینی روز قدس را برگزار کرد تا اعلام کند که قدس به عنوان بخشی از دین و تاریخ اسلامی و جزئی از روزه ما در ماه مبارک رمضان است.

- امام خمینی و امام خامنه‌ای روز قدس را نه فقط برای یک یادبود بلکه به عنوان یک وظیفه سیاسی، ایمانی و فرهنگی برگزار کردند.

- روز جهانی قدس نشان داد گذشت زمان و تلاش قدرت‌های استکباری نتوانست نام قدس را از بین ببرد.

- امام خمینی روز قدس را برای برکت و عظمت ماه رمضان و روز جمعه روز جهانی قدس را در این روز قرار داد.



  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :سادات علوی::نظرات دیگران [ نظر]

    القدس لنا ,نحن قادمون یا قدس.........الله اکبر خامنه ای رهبر

    ((بسم الله الرحمن الرحیم))

    إِنَّ الَّذِین َقَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمّ َاسْتَقَامُوا تَتَنَـزَّلُ عَلَیْهِمُ الْمَلائِکَةُ أَلاتَخَافُوا وَلا تَحْزَنُوا (فصلت 30)

     بارها فریاد بر آوردیم و از سران کشورهای عربی خواستیم تا مردم مظلوم فلسطین را در باز پس گیری حقوقشان کمک و یاری نمایند، اما تکلیف  سران کشورهاى عربى معلوم بود، آنها همیشه تاریخ غلام حلقه به گوش مستکبرین بوده اند و خواهند بود ،اما با بیداری اسلامی و بهتر است بگوییم بیداری جهانی مردم ازاده جهان در پی تحقق حقوق خود و مظلومین  بر خاسته اند و دیگر سکوت و خاموشی را جایز نمیدانند.

    و دیدم که مردم و امت اسلامی درکشورهای عربی چگونه با همت خود انقلاب کرده و دیکتاتور های حاکم بر کشورهای خود را سر نگون  و یا متنبه کردند.از اینکه مردم جهان بیدار شده و به فکر ازادی و رهایی از ستم و چور مستکبران و حاکمان نا بخرد هستند بسیار خدا وند را سپاسگزاریم و با این دید و این امید که روزی تمامی مردم جهان از زیر بار ستم ستمگران بیرون امده و خود سر نوشت خود را تعیین کنند.

    همچنین با آروزی تحقق خواسته امام راحل قدس سره که آزادی مردم ستمدیده فلسطین و قدس شریف  به دست امت اسلامی  است ان شا الله تعالی.

    به امید شکست کشور اشغالگر قدس و دژخیمانی که او را یاری میکنند
    و به امید اقامه نماز در مسجد الاقصی به امامت حجت ابن الحسن
    موفق ، سربلند و پیروز باشید ،،،



  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :سادات علوی::نظرات دیگران [ نظر]

    این متن در وبلاگ برادر سید هادی کسایی زاده ثبت شده و با اجازه ایشان در این پست به حضور مخاطبین ارجمند قرار گرفت

    سلام به خوانندگان وبلاگ جانبازان شیمیایی ایران- خداوند توفیق داد تا در کنار مسلمانان قحطی زده سومالی حضور پیدا کنم. گزارشاتم را تیتر وار می نویسم و حاشیه نمی زنم...

    اینجا سومالی است... کشوری قحطی زده

    آب آلوده است و وبا در حال گسترش است و مجبوریم حتی برای دستشویی از آب معدنی استفاده کنیم

    ترکیه و کویت از ایران پیشتاز ترند... خدا پدر و مادر اردوغان را رحمت کند خوب کار کرده

    ایران برای ارسال 500 میلیون تومان کمک بیش از 1/5 میلیارد تومان هزینه حمل بار با هواپیما را پرداخت کرده است در حالی که سپاه و ارتش می توانستند کمک کنند.

    مردم سومالی همه مسلمان و اهل تسنن هستند و تنها کمک کشورهای مسلمان را قبول می کنند.

    حجاب و حیای زنان مثال زدنی است و در دنیای اسلام تک است من یک بی حجاب و یا بد حجاب ندیدم حتی در کمپها و گوشه خیابانها

    شهر موگادیشو و کشور سومالی 25 سال در زمان متوقف شده// اسفالت جاده ها و خدمات شهری برای 25 سال قبل است و تنها خودروهای تویوتا شاسی بلند می توانند در این شهر تردد  کنند.

    هزینه اسکورت و امنیت هلال احمر ایران روزانه یک میلیون تومان است و جوانان زیر 25 سال مسلح از ما حفاظت می کنند.

    شبها صدای تیراندازی را می شنویم و نقطه های قرمز رنگی که به آسمان می رود

    گروه الشباب وابسته به القاعده نیم بیشتر سومالی را تحت کنترل دارند. دولت توان رویارویی با آنها را ندارد. دولت سومالی مدیریت اداره کشور را نداشته و اوضاع از کنترل خارج شده... 

    نکته قابل تامل اینجاست که در این شهر الاغها و بزها در شهر جولان میدهند. قیمت هر بز در سومالی 20 دلار است و نسبت به ایران 10 برابر ارزانتر است ولی برنج و روغن و حبوبات کمیاب است.

    دولت سومالی به وزیرامور خارجه ایران قول داد تا زمینی را برای ایجاد اردوگاه در اختیار هلال احمر ایران قرار دهند ولی سومالیایی ها انگار که قصد پیچاندن ایرانیها را داشته باشند 5 کیلومتر دورتر از کمپ ترکیه زمین متروکه و شن زار را نشان داده و یک مزرعه کاکتوس را هم نشان دادند و گفتند ایجا کمپ بزنید که با اعتراض مسئولان هلال احمر مواجه شد.

    دیروز لب ساحل موگادیشو هزاران کودک در حال فوتبال بازی کردن بودند و وقتی من و دوربینم را دیدند یک مرتبه هزاران کودک به سمت من دیوند و من فرار کردم... ولی بعد در میان آنها ایستادم و آنها چون زبانشان را نمی فهمیدم به من می خندیدند... جالب بود...

    به یک داروخانه رفتم ... تنها قرصهای آسپرین و تقویتی داشت و کلا خالی بود آنها حتی پماد هم نداشتند...

    غذای سومالی را نمی توان به راحتی خورد... مزه ای مانند غذاهای ارامنه ایران را می دهدو آویشن و زیره در همه غذاها است. ما یک روز درمیان ماکارانی و برنج داریم. آنها در ماکارانی استخوان بز می ریزند. ولی آشپرخانه کثیف و پر از سوسک و حشره من را به خوردن کنسرو لوبیا تشویق می کند.

    وهابیون هم به جمع افراد هتل پیوسته اند و نمی دانیم چه قصد و سویی دارند زیرا از چهره هایشان می ترسم.

    بدترین روز زندگی من زمانی بود که به تنهایی از کمپ ترکیه بازدید کردم. زنان و کودکانی که از فرط گرسنگی در پادرهای پلاستیکی و گرم بی حال افتاده بودند و شیرهای آبی که یک قطه هم در آن آب نبود و کودکان دهان خود را لب شیرهای آب گذاشته و مک می زدند.

    گروهی دیگر که چادر هم نداشتند روی شنها نشسته و گریه کودکانشان را نگاه می کردند. اینجا کودک موج می زند. سومالیاییها تمایلی به استفاده از کاندوم برای جلوگیری از بچه دار شدن ندارند و به اندازه سن ازدواجشان بچه دارند.

    ولی در این شهر جنگ زده و قحطی زده آوای اذان احساس آرامش را در شهر ایجاد می کند...



  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :سادات علوی::نظرات دیگران [ نظر]

    سیمین غانم در سومین حرم اهل بیت خواهد خواند !

    در هر صورت آن چه امروز و با گذشت هر چه بیشتر زمان نمایان شده است ظهور همان تفکرات مدیران پیشین استانداری فارس در قالب مدیران جدید است اما وجه مشترک و غالب این تفکرات نیز هزینه کردن ارزش های اصولگرایی ، افراد ، مراجع عظام و روحانیون شیراز در راستای همین تفکرات است جای بسی تاسف است که مدیران جدید برخلاف ظاهر اصولگرا ، در حالی که با مراجع عظام و روحانیون شیراز دیدار می کنند ، شیراز را سومین حرم اهل بیت (ع) می خوانند و بر ضریح امامزادگان عزیز بوسه می زنند اما نسبت به اجرای کنسرت سیمین غانم در شیراز موضع گیری نمی کنند .

    خداوند متعال در سوره ماعون می فرماید : « أرأیت الذی یکذب بالدین * فذلک الذی یدع الیتیم * ولا یحضّ علی طعام المسکین * فویل للمصلین * الذین هم عن صلاتهم ساهون * الذین هم یراؤون » (ماعون / 1 – 6) . یعنی آن کسانی که در نماز خود ریا می کنند . در مورد تفسیر این آیات از امام علی (ع) روایت شده است که آن حضرت فرمود : ریاکاران در نماز آن کسانی هستند که در پیش چشم مردم نماز می خوانند تا مردم ایشان را ببینند و به ایشان نگاه کنند و گمان کنند که ایشان نیز در خط ایمان حرکت می کنند و به ستایش ایشان بپردازند . البته تفسیری فراگیر تر از این هم وجود دارد و آن این است که تکیه روی نماز به خاطر این است که نماز بارزترین مصادیق عبادت است . و گرنه ریا به نماز اختصاص ندارد . (الف)

    جناب استاندار چشمتان روشن ، سیمین غانم در سومین حرم اهل بیت خواهد خواند !

    ادامه مطلب...

  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :سادات علوی::نظرات دیگران [ نظر]

    مبادا زنجیر شیطان را باز کنید 

    مبادا با دست خود زنجیر شیطان را باز کنید که خدا او را برشما مسلط کند  شیطان در ماه مبارک رمضان بسته است. عملاً کاری نکنید که باز شود. او فقط از دور پارس میکند، مبادا با دست خود زنجیرش را باز کنید؛ که خدای سبحان او را بر شما مسلط کند.

     

    شیطان

    همسو با تلاش برای بازتاب نظر مراجع تقلید و بزرگان دینی در مورد ماه مبارک رمضان و فضائل ضیافت الله در این یادداشت نیز نگاشته‌های آیت الله جوادی آملی در باب موقعیت شیطان در ماه میهمانی خدا برای علاقه مندان به بهره مندی درج می‌شود.

    یکی از مشکلات در زندگی بشر، به ویژه مؤمنان، وسوسه‌های شیطان است. در این زمینه فرمود: «والشیاطینُ مغْلولة» شیطان‌ها در این ماه در زنجیرند و تنها پارس میکنند؛ اما کسی را نمی‌گزند. شیطان موجودی است که به اذن خدای سبحان وسوسه می‌کند. وسوسه شیطان نعمت و رحمت است؛ چون هر کسی به جایی رسید، در اثر مبارزه با وسوسه، در میدان جهاد اکبر بود که پیروز شد. اگر وسوسه نباشد و راه برای گناه باز نباشد، راه اطاعت یک طرفه است و اطاعت ضروری میشود و اگر اطاعت ضروری شد دیگر جا برای ضرورت وحی و رسالت و تکلیف و دین نخواهد بود. عالمی که در آن گناه نباشد، عالم دین و تکلیف و امر و نهی و مانند آن نیست.

    شیطان در حدّ وسوسه مأموریت دارد که پارس کند، آنکه آشناست به این پارس اعتنا نمیکند، راه را طی کرده و به مقصد می‌رسد. امّا بیگانه بیراهه می‌رود و به دام شیطان می‌افتد. شیطان پارس را به گزیدن تبدیل می‌کند و از آن به بعد میگزد. البته شیطان تحت ولایت خدای سبحان است؛ بدون اذن خدا کاری نمی‌کند و در قیامت صریحاً میگوید: ?فلا تَلوُمُونی ولوموا أنفسکم ما أنا بمُصْرخکم وما أنتم بمُصْرخیّ? امروز نه من به داد شما میرسم نه شما به داد من میرسید. من بر شما مسلط نبودم؛ فقط شما را دعوت کردم، خودتان آمدید. « وَقَالَ الشَّیْطَانُ لَمَّا قُضِیَ الأَمْرُ إِنَّ اللّهَ وَعَدَکُمْ وَعْدَ الْحَقِّ وَوَعَدتُّکُمْ فَأَخْلَفْتُکُمْ » (سوره ابراهیم آیه 22) ؛ خدا وعده حق داد و من وعده فریب. وعده حق را نپذیرفتید و وعده آمیخته به فریب من را پذیرفتید؛ پس من سلطه‌ای بر شما ندارم.

    شیطان در حدّ وسوسه مأموریت دارد که پارس کند، آنکه آشناست به این پارس اعتنا نمیکند، راه را طی کرده و به مقصد می‌رسد. امّا بیگانه بیراهه می‌رود و به دام شیطان می‌افتد. شیطان پارس را به گزیدن تبدیل می‌کند و از آن به بعد میگزد

    اگر کسی وعده الهی را عمداً پشت سر گذاشت و به دنبال فریب شیطان رفت، خدای سبحان به او مهلت میدهد. اگر از این مهلت استفاده نکرد، از آن به بعد شیطان را بر او مسلط میکند. لذا به عنوان کیفر فرمود: «أَلَمْ تَرَ أَنَّا أَرْسَلْنَا الشَّیَاطِینَ عَلَى الْکَافِرِینَ تَؤُزُّهُمْ أَزًّا» (مریم آیه 83) ؛ ما شیطان‌ها را بر کفار مسلط کردیم تا سخت آن‌ها را آزار دهند (و از سعادت ابد محرومشان سازند. در جای دیگر فرمود: «إِنَّا جَعَلْنَا الشَّیَاطِینَ أَوْلِیَاء لِلَّذِینَ لاَ یُؤْمِنُونَ» ؛ (اعراف آیه 27) آن‌ها که مؤمن نیستند، تحت ولایت شیطانند. و خدای سبحان شیطان را مانند کلب مُعلَّم (سگ دست آموز) بر آن‌ها مسلط کرد. این سگ تربیت شده در ماه مبارک رمضان بسته است. عملاً  کاری نکنید که باز شود. او فقط از دور پارس میکند، مبادا با دست خود زنجیرش را باز کنید؛ که خدای سبحان او را بر شما مسلط کند.

    در اینجا سؤالی است که اگر ملائکه گناه نمی‌کنند، پس شیطان چگونه گناه کرد؟ جواب این است که شیطان از جن است و در بین فرشتگان بود ولی فرشته نبود. قرآن کریم، درباره شیطان می‌فرماید: « إِبْلِیسَ کَانَ مِنَ الْجِنِّ فَفَسَقَ عَنْ أَمْرِ رَبِّهِ »(کهف آیه 58) شیطان، خود به خداوند گفت: مرا از آتش خلق کردی، خدا هم او را تکذیب نکرد. و اصل اینکه جن از آتش خلق شده در قرآن مورد تأیید است .

    فرشته معصیت نمی‌کند. و جن، گاهی اطاعت دارد و گاهی عصیان. لذا فرمود: «و الشّیاطینُ مغلولة فاسْئلوا ربّکم أن لا یُسلّطها علیکم». از خدا مسألت کنید تا شیطان را بر شما مسلّط نکند. اگر خدا بخواهد شیطان را مسلط کند او را به وسیله ابزار درونی و خاطرات نفسانی بر ما مسلّط میکند. قوای نفسانی ما را ابزار دست شیطان قرار می‌دهد.

     

    پی نوشت ها:

    کتاب حکمت عبادات آیت الله جوادی آملی، ص162.



  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :سادات علوی::نظرات دیگران [ نظر]
    <      1   2   3   4   5   >>   >
    کلیه ی حقوق این وبلاگ متعلق به نویسندگان آن می باشد
    گروه فناوری اطلاعات آن لاین تکنولوژی