سفارش تبلیغ
صبا ویژن







الـــلـهـــم عجــــل لولـــیک الفـــــــرج‎

...
ای منتظران گنج نهان می آید
آرامش جان عاشقان می آید
بر بام سحر طلایه داران ظهور
گفتند که صاحب الزمان می آید

شعری از مقام معظم رهبری  تقدیم به حضرت امام مهدی(عج)

دل را ز بی خودی سر از خود رمیدن است
جان را هوای از قفس تن پریدن است

از بیم مرگ نیست که سرداده ام فغان
بانگ جرس زشوق به منزل رسیدن است

دستم نمی رسد که دل از سینه برکنم
باری علاج شکر گریبان دریدن است

شامم سیه تر است ز گیسوی سرکشت
خورشید من برآی که وقت دمیدن است

سوی تو این خلاصه گلزار زندگی
مرغ نگه در آرزوی پرکشیدن است

بگرفت آب و رنگ زفیض حضور تو
هرگل دراین چمن که سزاوار دیدن است

با اهل درد شرح غم خود نمی کنم
تقدیر قصه دل من ناشنیدن است

آن را که لب به دام هوس گشت آشنا
روزی (امین) سزا لب حسرت گزیدن است

خواندن این دعاء که شیخ و سید نقل کرده اند و به منزله زیارت امام زمان صلوات اللّه علیه است : اَللّهُمَّ بِحَقِّ لَیْلَتِنا وَ مَوْلُودِها وَ حُجَّتِکَ وَ مَوْعُودِهَا الَّتى قَرَنْتَ اِلى فَضْلِها فَضْلا فَتَمَّتْ کَلِمَتُکَ صِدْقاً وَ عَدْلا لا مُبَدِّلَ لِکَلِماتِکَ وَ لا مُعَقِّبَ لاِیاتِکَ نُورُکَ الْمُتَاَلِّقُ وَ ضِیآؤُکَ الْمَشْرِقُ وَ الْعَلَمُ النُّورُ فى طَخْیآءِ الدَّیْجُورِ الْغآئِبُ الْمَسْتُورُ جَلَّ مَوْلِدُهُ وَ کَرُمَ مَحْتِدُهُ وَ الْمَلائِکَهُ شُهَّدُهُ وَ اللّهُ ناصِرُهُ وَ مُؤَیِّدُهُ اِذا انَ میعادُهُ وَ الْمَلائِکَهُ اَمْدادُهُ سَیْفُ اللّهِ الَّذى لا یَنْبُووَ نُورُهُ الَّذى لا یَخْبُووَ ذُو الْحِلْمِ الَّذى لا یَصْبُو مَدارُ الذَّهْرِ وَ نَوامیسُ الْعَصْرِ وَ وُلاهُ الاَْمْرِ وَ الْمُنَزَّلُ عَلَیْهِمْ ما یَتَنَزَّلُ (یَنْزِلُ) فى لَیْلَهِ الْقَدْرِ وَ اَصْحابُ الْحَشْرِ وَ النَّشْرِ تَراجِمَهُ وَحْیِهِ وَ وُلاهُ اَمْرِهِ وَ نَهْیِهِ اَللّهُمَّ فَصَلِّ عَلى خاتِمِهِمْ وَ قآئِمِهِمُ الْمَسْتُورِ عَنْ عَوالِمِهِمْ اَللّهُمَّ وَ اَدْرِکْ بِنا اَیّامَهُ وَ ظُهُورَهُ وَ قِیامَهُ وَ اجْعَلْنا مِنْ اَنْصارِهِ وَ اقْرِنْ ثارَنا بِثارِهِ وَ اکْتُبْنا فى اَعْوانِهِ وَ خُلَصآئِهِ وَ اَحْیِنا فى دَوْلَتِهِ ناعِمینَ وَ بِصُحْبَتِهِ غانِمینَ وَ بِحَقِّهِ قآئِمینَ وَ مِنَ السُّوءِ سالِمینَ یآ اَرْحَمَ الرّاحِمینَ اَلْحَمْدُ لِلّهِ رَبِّ الْعالَمینَ وَ صَلَواتُهُ عَلى (صَلَّى اللّهُ عَلى) سَیِّدِنا مُحَمَّد خاتَمِ النَّبِیّینَ وَ الْمُرْسَلینَ وَ عَلى اَهْلِ بَیْتِهِ الصّادِقینَ وَ عِتْرَتِهِ النّاطِقینَ وَ الْعَنْ جَمیعِ الظّالِمینَ وَ احْکُمْ بَیْنَنا وَ بَیْنَهُمْ یا اَحْکَمَ الْحاکِمینَ .
روز نیمه شعبان : عید مولود شریف امام دوازدهم ، مولانا و امامنا المهدى حضرت حجّه بن الحسن صاحب الزمان صلوات اللّه علیه و على آبائه است ، وَ یُسْتَحَبُّ زِیارَتُهُ عَلَیْهِ السَّلامُ فى کُلِّ زَمان وَ مَکان وَ الدُّعآءُ بِتَعْجیلِ الْفَرَجِ عِنْدَ زِیارَتِهِ وَ تَتَاَکَّدُ زِیارَتُهُ فِى السِّرْدابِ بِسُرَّ مَنْ رَاى وَ هُوَ الْمُتَیَقَّنُ ظُهُورُهُ وَ تَمَلُّکُهُ وَ اَنَّهُ یَمْلاَُ الاَْرْضَ قِسْطاً وَ عَدْلا کَما مُلِئَتْ ظُلْماً وَ جَوْراً .




  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :سادات علوی::نظرات دیگران [ نظر]

    مطلب از وب سایت برادر بزرگوار  آقای حمید بنا

    آقای ضرغامی با شما حرف داریم

    همه ما خوب به یاد داریم که سه دهه پیش، سهم جادوی تلویزیون در زندگی مردم ایران بسیار اندک و کم اثر بود. پخش محدود برنامه از 2 شبکه سیما آن هم با گیرنده های سیاه و سپید، جذابیت چندانی برای مخاطبین خود نداشت.

    گذر ایام و برنامه ریزی مسئولین امر، آن روزها را مبدل به خاطره نموده است. امروز تعدد شبکه های سیما در بخش های مختلف استانی، ملی و برون مرزی خبر از عزم و اراده­ی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در استفاده­ی مطلوب و هدفمند از این ابزار موثر فرهنگی، اجتماعی می دهد.

    هدف نگارش گر این مطلب پرداختن به چالش ها و تحلیل فرصتها و یا انذار تهدیدها نیست زیرا معتقدیم دغدغه­ی اینگونه مسائل در مدیران ارشد نظام ایجاد شده و باید در انتظار اقدامات عملی این عزیزان باشیم. نکته ای که ما را برآن داشت تا چند جمله ای درد دل خویش را با رئیس سازمان صدا و سیما مطرح کنیم مسئله ای است که در طول سالیان گذشته همواره مورد تأکید امام خامنه ای بوده و ایشان در مناسبت های مختلف بر اهمیت آن تأکید ویژه می نمایند.

    حرف از فرهنگ شهادت است. فرهنگی که در نمایه­ی رنگین شبکه های سیما هرگز جایگاهی درخور شأن و منزلت خود پیدا نکرده و در بعضی موارد حتی مورد اجحاف نیز واقع شده است. تفکر برنامه سازی در سیمای جمهوری اسلامی ایران، تا حد زیادی ثابت است که نشر آن در شبکه های مختلف به وضوح عیان و آشکار است.

    تفکیک موضوعی شبکه های سیما تنها در کلیات موضوع برنامه ها اثر داشته است و قطع نظر از شبکه 4 باید چارچوب برنامه سازی در شبکه های دیگر را یکسان توصیف کرد. سخن اینجاست که در هیاهوی پر زرق و برق برنامه های سیما جایگاه شهید و شهادت کجاست؟

    گروه های مختلف برنامه ساز تا چه اندازه به این موضوع اساسی و مهم، توجه می کنند؟ و آیا در برنامه های کلان سازمان شهید و شهادت جایگاهی دارد؟

    پاسخ به این سوالات منفی و سالبه است. گواه این ادعا اینکه در برنامه های ترکیبی سیما که با موضوع خانه و خانواده تهیه و تولید می شود، رد و اثری از فرهنگ شهادت و دفاع مقدس به چشم نمی آید. پرداختن به آشپزی و آموزش طبخ غذاهای سواحیلی در اینگونه برنامه ها اهمیت بیشتری دارد. مگر بیاد نداریم که امام خامنه ای در دیدار با خانواده های شهداء فرمودند: « ملت ایران تا ابد مدیون شهدا و خانواده‏هاى شهداست. این را همه‏ى ملت ما باید بدانند. هرچه ما عزت به دست بیاوریم، هرچه پیشرفت به دست بیاوریم، مرهون خون شهداى عزیز شما، این جگرگوشه‏هاى شماست. اینها بودند که به ما، به کشورشان، به ملتشان، به اسلام عزت دادند. این را همه باید قدر بدانند؛ مسئولین هم باید قدر بدانند، خود شما خانواده‏ها هم باید قدر بدانید؛ و میدانید »1.

    چرا در برنامه های ترکیبی شبکه های مختلف سیما به مقوله­ی دفاع مقدس و شهادت پرداخته نمی شود؟ آیا تأمین خوراک فرهنگی در این وانفسای جنگ نرم دشمن، ضروری به نظر نمی رسد ؟ تمام یاد شهدا در اینگونه برنامه ها و سایر بخشهای برنامه ساز به هفته­ی دفاع مقدس خلاصه می شود و متأسفانه هنوز شاهد تفکر اختصاصی و مبتنی بر برنامه ریزی بلند مدت در بین مدیران سیما نیستیم.

    بی تردید اقیانوس بی انتهای فرهنگ دفاع مقدس ظرفیت و توان بالایی در اغنای محتوایی برنامه های سیما دارد. ظرفیتی که اگر درست بکار گرفته شود دیگر نیازی به چاره جویی برای مقابله با هجمه­ی فرهنگی و عقیدتی دشمن نیست. نسل جوان و نوجوان در کدامین گوشه­ی دنیا الگویی والاتر از شهیدان بابایی، برونسی، زین الدین، شوشتری و هزاران هزار شهید بزرگوار دیگر پیدا خواهد کرد؟ الگوهایی که زوایای پنهان آن گره از بسیاری از مشکلات جامعه خواهد گشود. به شرط آنکه سمت و سوی نگاهمان صحیح و بی غرض باشد.

    ارتباط شهداء والامقام با پدر و مادر، همسر، اطرافیان و دوستان در صورت پرداخت عالمانه و آگاهانه، دستورالعملی کامل و جامع برای زندگی ما خواهد بود و مشی مدیریتی شهداء که بر پایه­ی تقوا استوار بود بهترین منشور مدیریتی برای ارائه به نظام اداری کشور می باشد.

    بدانیم و آگاه شویم که شهداء، فرهنگ شهادت و دفاع مقدس راه نجات ما از منجلاب متعفن فرهنگ غربی هستند. کسانی که امام خمینی(ره) خواندن وصیتنامه هایشان را به علما توصیه نمودند. آیا زمان آن فرا نرسیده است تکلیف خویش را در برابر دفاع مقدس بشناسیم و به آن عمل کنیم؟

    بسی گفتیم و گفتند از شهیدان .... شهیدان را شهیدان می شناسند

    این نوشتار انتقاد نیست بلکه تذکری است که ان شاء الله تلنگری برای اندیشیدن باشد. و باز به فرمایشی دیگر از امام خامنه ای اشاره می کنیم که فرمودند: « یاد حماسه‏ى دفاع مقدس باید همیشه در کشور ما باقى بماند و جاودانه باشد. بعضى‏ها خواستند، سعى هم کردند که یاد دوران دفاع مقدس و آن شجاعتهاى بزرگ و آن عظمتها را بتدریج کمرنگ کنند و از یادها ببرند. اینها اگر نادانسته این کار را می کنند، غفلت بزرگى دارند؛ اگر هم خداى نکرده دانسته است که خیانت است »2.

    به امید آن روز که تفکر برنامه سازی و تولید در سیمای جمهوری اسلامی ایران برمحور فرهنگ شهادت و دفاع مقدس استوار گردد.

    1و2 سوم خرداد 89



  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :سادات علوی::نظرات دیگران [ نظر]
    کالجها و دانشگاههایی در سراسر دنیا که به صورت تک جنسیتی دانشجویان زن یا مرد را پذیرش می کنند برنامه ها و استراتژیهایی خاصی را دنبال می کنند. گروه حوزه و دانشگاه خبرگزاری مهر گزارشی تهیه کرده که در آن به معرفی گوشه ای از این اهداف و فعالیتها می پردازد.
     آموزش تک جنسیتی (single-gender education) روشی است که در آن دختران و پسران در کلاسها، ساختمانها و یا مراکز آموزشی مجزا تحصیل می کنند.

    این شیوه تحصیلی تا قبل از نیمه قرن بیستم به ویژه در سطح آموزش متوسطه و آموزش عالی رواج بسیار داشت. آموزش تک جنسیتی در بسیاری از فرهنگها پایه های دینی و سنتی دارد.

    به گزارش صراط نیوز هرچند امروز، این اصطلاح بیشتر درمورد مدارس کاربرد دارد اما در مواردی نیز کالجها و مراکز آموزش عالی نیز در دنیا وجود دارند که برپایه سیستم تک جنسیتی فعالیت می کنند.

    ارائه رشته های علوم پایه در کالج های دختران در سطح جهان

    امروزه بیشتر کالجهای دختران در سطح آموزش عالی تنها در مقطع تحصیلی لیسانس فعال هستند و رشته های علوم پایه و مقدماتی را ارائه می کنند. هرچند بعضی از این موسسات آموزش عالی دانشجوی پسر نیز پذیرش می کنند اما تعداد این دانشجویان بسیار اندک است و غالب دانشجویان را دختران تشکیل می دهند.

    کالجهای دختران در قاره آسیا  

    ادامه مطلب...

  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :سادات علوی::نظرات دیگران [ نظر]

    http://aftablog.com/uploads/g/gmz467/19000.gif

     

    ستاره ای بدرخشید و ماه مجلس شد ....

     

    دل رمیده ی ما را انیس و مونس شد .....

     

    نگار من که به مکتب نرفت و خط ننوشت .....

     

    به غمزه مساله آموز صد مدرس شد

     

    گویی که ز صخره ها صدا می آید .....

     

    آوای خوش خدا خدا می آید .....

     

    ای خسته دلان منتظر گوش کنید ....

     

    آوای محمد از حرا می آید

    با  بعثت  آن  نبی  مرسل  

                  بتخانه  به  کعبه  شد  مبدل
    هر  دم  صلوات  بر  جمالش
              بر  احمد  و  بر  علی  و  آلش

     

    آمدی ای شهسوار مهر  ...آمدی از نور کوهی ساختی... آمدی عرش و فرش را پر زه گلهای قدومت ساختی...

     

    آمدی تا خاک و آب از نفس هایت کنی چون آفتاب

     

    آمدی بر دل نشان عشق را مهر ی زدی ..درمیان نقش عشق و نقش تو حرفی نبود..

     

    عشق را با نام خود دادی جلا.. بر تو ای پیغمبر مرسل مجمد صد  سلام

     

    نام ات  احمد؛ محمود؛ مصطفی....آخرین نقش نگار ستان طاق انبیاء

     

    ای محمد ،ای اباالقاسم ، ای نور خدا.... دستم ما را گیر در روز جزا...

     

    فاطمه دلخوش شو از این آرزو ... روز محشر دستگیر ات مصطفی است



  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :سادات علوی::نظرات دیگران [ نظر]

    خصلتهای بهشتی»
    90/4/6 4:10 ع

    روزی شیطان در گوشه مسجد الحرام ایستاده بود. حضرت رسول (صلی الله علیه و آله) هم سرگرم طواف خانه کعبه بودند. وقتی آن حضرت از طواف فارغ شد، دید ابلیس ضعیف و نزار و رنگ پریده، کناری ایستاده است.
    فرمود: «ای ملعون! تو را چه می‌شود که چنین ضعیف و رنجوری؟!»
    گفت: «از دست امت تو به جان آمده و گداخته شدم.»
    فرمود: «مگر امت من با تو چه کرده‌اند؟»
    گفت: «یا رسول الله! چند خصلت نیکو در ایشان است، من هر چه تلاش می‌کنم این خوی را از ایشان بگیرم نمی‌توانم.»
    فرمود: «آن خصلت‌ها که تو را ناراحت کرده کدامند؟»
    گفت: «اول اینکه هرگاه به یکدیگر می‌رسند سلام می‌کنند و سلام یکی از نام‌های خداوند است. پس هر که سلام کند حق تعالی او را از هر بلا و رنجی دور می‌کند و هر که جواب سلام دهد، خداوند متعال رحمت خود را شامل حال او می‌گرداند.
    دوم اینکه، وقتی با هم ملاقات کنند به هم دست می‌دهند و آن را چندان ثواب است که هنوز دست از یک دیگر برنداشته حق تعالی هر دو را رحمت می‌کند.
    سوم، وقت غذا خوردن و شروع کارها بسم الله می‌گویند و مرا از خوردن آن طعام و شرکت در آن دور می‌کنند.
    چهارم، هر وقت سخن می‌گویند: ان شاءالله بر زبان می‌آورند و به قضای خداوند راضی می‌شوند و من نمی‌توانم کار آن‌ها را از هم بپاشم، آنان رنج و رحمت مرا ضایع می‌کنند.
    پنجم، از صبح تا شام تلاش می‌کنم تا اینان را به معصیت بکشانم. باز چون شام می‌شود، توبه می‌کنند و زحمات مرا از بین می‌برند و خداوند به این وسیله گناهان آنان را می‌آمرزد.
    ششم، از همه این‌ها مهم‌تر این است که وقتی نام تو را می‌شنوند با صدای بلند صلوات می‌فرستند و من چون ثواب صلوات را می‌دانم، از ناراحتی فرار می‌کنم؛ زیرا طاقت دیدن ثواب آن را ندارم.
    هفتم، هم اینکه ایشان وقتی اهل بیت تو را می‌بینند، به ایشان مهر می‌ورزند و این بهترین اعمال است.»
    پس حضرت روی به اصحاب کرده و فرمودند: «هر کس یکی از این خصلت‌ها را داشته باشد از اهل بهشت است.»




  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :سادات علوی::نظرات دیگران [ نظر]
    <      1   2   3   4   5   >>   >
    کلیه ی حقوق این وبلاگ متعلق به نویسندگان آن می باشد
    گروه فناوری اطلاعات آن لاین تکنولوژی