سفارش تبلیغ
صبا ویژن







400)width=400;">

السلام علیکِ یا زینب کبری، السلام علیکِ یا بنت رسول الله، السلام علیکِ یا بنت امیرالمومنین (سلام الله)
ای فروغ تابنده کوثر! ای پرستار شهادت! تو بانوی فصاحتی و اعجاز. نطق آتشین تو قلب سنگی کوفیان را ذوب کرد،

 اشک از چشمان آنها بهراه انداخت و به سینه های کویری شان گسیل داشت.

 تو فرزند کوثری! تو جرعه ناب کوثری! نامت همیشه درس آموز عزت و یادت هماره الهام بخش شرف و مردانگی باد.
شهادت این بزرگ بانوی اسلام را به همه شیعیان تسلیت عرض میکنم

 



  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :سادات علوی::نظرات دیگران [ نظر]

    علی ای همای رحمت تو چه آیتی خدا را
    که به ما سوا فکندی همه سایه ی هما را
    دل اگر خدا شناسی همه در رخ علی بین
    به علــی شناختم من به خدا قســم خدا را
    فرخنده میلاد کعبه زاد حماسه و مهرورزی، مولود کعبه، مولی الموحدین حضرت علی بن ابیطالب علیه السلام بر ییروانش خجسته باد


    ای علی، ای آیت جان، آمدی
    آمدی، ای جان جانان، آمدی
    ذات حق را جلوه گر چون آفتاب
    دل فروز، از مشرق جان آمدی
    کعبه از نور جمالت روشن است
    کز حریم لطف یزدان آمدی
    ای ز تو، آیین احمد در کمال
    ای دلیل راه انسان، آمدی
    شهر بند عشق را، مفتاح راز
    تا گشایی راز قرآن آمدی
    خاتم دین خدا را پاسدار
    ای به حشمت چون سلیمان آمدی
    تا بر افروزی چراغ معرفت
    در طریق علم و عرفان آمدی
    یار با مظلوم و، با ظالم به جنگ
    رحمتِ این، زحمتِ آن، آمدی
    برفراز قله آزادگی
    عالم آرا، مهر تابان آمدی
    دردهای دردمندان را به لطف
    ای طبیب جان، به درمان آمدی
    تا بسوزی پرده های شرک را
    شعله آسا، گرم و سوزان آمدی
    ای ولی حق زمین را از فروغ
    چون فلک، اختر به دامان آمدی
    آسمان احمدی را، همچو مهر
    سرکشیده از گریبان آمدی
    دست حق، آمد برون از آستین
    تا تو، ای بازوی ایمان آمدی
    موج خیز مکتب توحید را
    همچو مروارید غلطان آمدی
    قبله جان محبان خدا
    مرحبا، ای شیر یزدان آمدی.
    شعر از مشفق کاشانی عباس کی منش



  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :سادات علوی::نظرات دیگران [ نظر]

    اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه و النصر و جعلنا من انصاره و اعوانه و المستشهدین بین یدی
    یا ایها الذین آمنوا اطیعو الله و اطیعو الرسول و اولی الامر منکم. (11)
    ای کسای که ایمان آوردید، خدا را اطاعت کنید و پیامبر و صاحبان امر از خودتان را پیروی نمایید.
    آل عمران / 59
    در این آیه سخن از انقیاد و اطاعت است، کسانی که مؤمن هستند، علاوه بر اطاعت از احکام و دستورات الهی، باید از رسول خدا(ص) و اولی‌الامر نیز فرمانبری و پیروی نمایند. مفسرین شیعه عموماً «اولی‌الامر» را همان عترت طاهره (امامان معصوم«ع») می‌دانند،
    ولایت ریشه لغوی و معنی اصطلاحی آن، ولایت امام و تفسیر آیه: اطیعو الله و اطیعوا الرسول و اولی الامر منکم، آیاتی که دلالت بر ولایت امام معصوم دارند. بقیه آیات و بعض روایاتی که دلالت بر ولایت امام معصوم دارند. ولایت معصوم عین ولایت خداست و هیچ اختلاف در مصادیقش معقول نیست. مواردی که در نظر بدوی حکم معصوم مخالف است اما در واقع عین حکم خداست. تحقیق در اوامر نظیر امتحانیه ولایت که مصلحت در ماموربه نیست.سعه ولایت رسول الله عین عبودیت و تسلیم است نه اظهار نظر در برابر حق. بحث در پیرامون عبارات مقبوله عمربن‌حنظله. بحث در سند و دلالت مقبوله عمربن حنظله. بحث در پیرامون دو روایت ابی خدیجه. بحث در حدیث کمیل از امیر الومنین علیه السلام پیرامون ولایت فقیه(1)
    حدیث‌ کُمَیل‌، قوی‌ترین‌ دلیل‌ ولایت‌ فقیه‌ است‌، بحث‌ پیرامون‌ حدیث‌: مَجَارِیَ الاْمُورِ وَ الاْحْکَامِ عَلَی‌ أَیْدِی‌ الْعُلَمَآءِ بِاللَهِ الاْمَنَآءِ عَلَی‌ حَلاَلِهِ وَ حَرَامِهِ؛ و حدیث‌: اللَهُمَّ ارْحَمْ خُلَفَآئِی‌ ، بحث‌ پیرامون‌ حدیث‌: مَا وَلَّتْ أُمَّةٌ أَمْرَهَا رَجُلاً قَطُّ وَ فِیهِمْ مَنْ هُوَ أَعْلَمُ مِنْهُ، إلاَّ لَمْ یَزَلْ أَمْرُهُمْ یَذْهَبُ سَفَالاً حَتَّی‌ یَرْجِعُوا إلَی‌ مَا تَرَکُوا؛ و دو حدیث‌ دیگر ، بحث‌ پیرامون‌ حدیث‌: فَأَمَّا مَنْ کَانَ مِنَ الفُقَهَآءِ صَآئِنًا لِنَفْسِهِ، حَافِظًا لِدِینِهِ، مُخَالِفًا عَلَی‌ هَوَاهُ، مُطِیعًا لاِمْرِ مَوْلاَهُ؛ فَلِلْعَوآمِّ أَنْ یُقَلِّدُوهُ، بحث‌ پیرامون‌ حدیث‌ وارد در «احتجاج‌» طبرسیّ بطور تفصیل، بحث‌ پیرامون‌ «تفسیر منسوب‌ به‌ حضرت‌ إمام‌ حسن‌ عسکریّ علیه‌ السّلام‌». بحث‌ در استصحاب‌ عدالت‌ فقیهِ غیرِ مرجع‌، چون‌ زمان‌ مرجعیّت‌ او فرا رسد. دلالت‌ آیه‌: «یَـا´أَبَتِ إِنِّی‌ قَدْ جَآءَنِی‌ مِنَ الْعِلْمِ مَا لَمْ یَأْتِکَ فَاتَّبِعْنِی‌´ أَهْدِکَ صِرَاطا سَوِیًّا» بر لزوم‌ رجوع‌ به‌ أعلم‌ در قضاء، و إفتاء، و حکومت، نامه‌ أمیرالمومنین‌ علیه‌ السّلام‌ به‌ مالک‌ أشْتَر، و برخی‌ روایات‌ دیگر، دلیل‌ قطعیّ عقلیّ بر لزوم‌ تشکیل‌ حکومت‌ ، محصّل‌ أدلّه‌ ولایت‌ فقیه‌ أعلم‌ اُمّت‌، که‌ متّکی‌ به‌ نور و فُرقان‌ إلهی‌ باشد. میزان‌ أعلمیّت‌ فقیه‌، أعلمیّت‌ او به‌ کتاب‌ الله‌ است‌ . و...
    (2)

    ولایت فقیه أمر بسیار مهمّی‌ است‌؛ و حقیقت‌ دین‌ و دنیای‌ إنسان‌ به‌ آن‌ بستگی‌ دارد، زیرا از شؤون‌ ولایت‌، آمریّت‌ و حکومت‌ بر مسلمانان‌، و بلکه‌ بر هم? أفراد بشر است‌. و این‌ یگانه‌ راهی‌ است‌ که‌ تمام‌ سعادتها و شقاوتها، خیر و شرّ، و نفع‌ وضَررّ، و بهشت‌ و دوزخ‌، و بالاخره‌ نجات‌ مردم‌ به‌ آن‌ راه‌ بسته‌ است‌. هر ملّتی‌ به‌ هر کمالی‌ رسیده‌ است‌، در أثر ولایت‌ وَلیِّ آن‌ قوم‌ بوده‌، و هر ملّتی‌ هم‌ که‌ رو به‌ بدبختی‌ و ضلالت‌ رفته‌، در أثر ولایت‌ وَلیِّ آن‌ قوم‌ صراط‌ مستقیم‌ منع‌ کرده‌ است .ملت عزیز ایران اسلامی که در انتخابات 22 خرداد 88 با هنر نمایی و مشارکت هشتادو پنج درصدی خود؛جهان و جهانیان را مبهوت و متحیر خود سا ختند؛ همان ملتی هستند که در دوم خرداد 76 آن حماسه را آفریدند چرا عده ای این حماسه را امروز طور دیگری تفسر می کنند؟اینان همان امت واحده ای هستند که نغمه اطیعو الله و اطیعو الرسول و اولی الامر منکم سر می دهند و در هر زمان و هر مکان گوش به فرمان رهبری هستند و چه میدانهای را نبرد کردند و چه جاهایی را از آرامش و راحتی خویش نگذشتند الا برای اطاعت از اوامر ولی فقیه خود.
    ای رهبر عزیز:  مزدوران ودشمنان و ایادی خارجی و داخلی چه بخواهند و چه نخواهند، به فضل الهی، ایران اسلامی با نظام مردم سالار دینی خود و با داشتن امام و رهبری با صلابت و با درایت؛ و ریاست جمهوری مردمی، در قرن بیست و یکم، رهبری موج چهارم جهانی - که موج معنویت و مذهب است - را بدست گرفته و می رود تا این انقلاب را به صاحب اصلی اش، امام زمان (عج) تحویل دهد. رهبر عزیزم سخنان ارزشمند و مدبرانه شما در هر زمان و زمینه رهگشای ماست ؛ بسی باعث فخر و مباهات است تا در همه امور پیرو فرمان شما باشیم.‌
    بررسی دیدگاه های رهبری و نقش روشنگرانه ان برای همه اقشار
    در همین قضایاى اخیر هم ما عرض کردیم، بنده مخالفم که مردم کشورمان را، مردم عزیزمان را به دو بخش تقسیم کنیم؛ یک عده‏اى را مقابل یک عده دیگر قرار بدهیم. قضیه این‌جورى نیست. در خیلى از مسائل، مردم سلیقه‏هایشان، نگاه‏هایشان، نظرهایشان یکى نیست، اما این به معناى اصطکاک و تزاحم و تعارض و دست به یقه شدن نیست. ما نباید مردممان را وادار کنیم که با هم دست به یقه بشوند. من به هر دو طرف نصحیت می‌کنم: احساسات جوان‌ها را تحریک نکنند، مردم را مقابل هم قرار ندهند. ملت یکپارچه‏اى است، ایمان واحدى دارد، قلباً هم با نظام خود روابط حسنه‏اى دارد؛ نشانه این روابط حسنه، همین حضور در پاى صندوق‌هاست. اگر امیدوار نبودند، اگر حسن ظن نداشتند، اگر اعتماد نداشتند، نمى‏آمدند پاى صندوق‌ها. پس این ملت با نظام خود هیچ مشکلى ندارد. نباید این ملت یکپارچه را دو شقه کرد، تقسیم کرد، یک گروه را بر علیه آن گروه دیگر، آن گروه را بر علیه این گروه دیگر تحریک کرد(3)
    در این که شما بیدار و همیشه هوشمندانه به همه قضایا می نگرید و برای هر مشکلی راه حل صحیحی درستی را دارید هیچ جای شک و شبه ای نیست. و در اینکه مسئولان و مردم همیشه گوش به فرمان شما هستند نیز جای تردیدی نیست .ما نیز امید آن داریم که افرادی که خود را یک سیاستمدار که نه کار و دلسوزان مردم و آینده انقلاب و نظام جمهوری اسلامی میدانند و معرفی میکنند به آنچه که در اولین اصل پذیرش جمهوری اسلامی است و آن هم قبول کردن فرمان ولی فقیه زمان است رابپذیرند و خود را به دامن دشمنان مکار ایران و اسلام نیندازند و با قبول و عمل به اوامر بسیار مدبرانه شما از انچه نسبت به صداقت آنها در اذهان بوجود امده بپرهیزند و در عمل و گفتار یک دست و یک پارچه باشند.
    مى‏بینید بعضى از سردمداران دنیا - از آمریکایی گرفته تا بعضى از کشورهاى اروپایى - همه مشکلاتشان تمام شده، مشکل ایران براى اینها باقى‌مانده است! در یک مسأله داخلىِ مردمىِ صددرصد مرتبط به ملت ایران، چانه تکان می‌دهند و اظهارنظرهاى سخیف می‌کنند؛ غافل از اینکه هر جا آنها پا گذاشتند از مواضع سیاسى، از نظر ملت ایران آنجا نجس خواهد شد جانبدارى‏هاى آنها درست بعکس نتیجه می‌دهد. مردم از خودشان می‌پرسند چه چیزى موجب شده است که این دشمنانى که سى‌سال است علیه انقلاب اسلامى دارند تلاش می‌کنند و از همه ابزارها و امکاناتشان علیه این کشور و علیه این ملت استفاده کردند، حالا شده‏اند دلسوز؟! مردم توطئه را می‌فهمند؛ مردم ما خباثت را درک می‌کنند مشکل آنها هم همین است. اگر با یک ملت بیهوش بى‌حواسى مواجه بودند، مشکلى نداشتند؛ اما با یک ملت هوشیار مواجه‏اند، با یک ملت مجرب مواجه‏اند.
    تجربه‏هاى سى ساله ما، ملت را آگاه کرده است. اینها می‌دانند. اینها همان دولت‌ها و حکومت‌هایى هستند که هشت‌سال در دوران دفاع مقدس که علیه این ملت جنایت شد، شهرها بمباران شد، خانه‏ها ویران شد، بمب‌هاى شیمیایى زدند، انسان‌هاى بى‏گناه را کشتند، نه فقط دلشان براى ملت ایران نسوخت، بلکه به دشمن ملت ایران کمک هم کردند. مردم ما این را دیده‏اند. اینها که فراموش‏شدنى نیست. حالا شده‏اند دلسوز! مردم رفتار اینها را با ملت‌هاى مظلومى که پنجه اینها در آنها جاگیر شده است، مى‏بینند؛ مثل ملت افغانستان، مثل ملت عراق، مثل پاکستان، مثل ملت فلسطین. هر جا اینها پنجه‏شان جاگیر شد، ناخنشان بند شد، هرچه توانستند، ضربه زدند. اینها به مردم رحم نمی‌کنند؛ مردم‏دوستى، دور از جنابِ آنهاست. حالا نسبت به ملت ایران، نسبت به کسى یا کسانى در داخل کشور، طرفدار شده‏اند! خب معلوم است که این غرض و مرض آنها از این کارها چیست. این را مردم می‌فهمند. شما اگر متحد باشید، شما اگر با هم باشید، شما اگر این روحیه استحکامى را که انقلاب به ملت ما داد و در طول این سى‌سال ملت ما آن را حفظ کرده است، نگه دارید، «لایضرّکم کیدهم شیئا»؛ هرگز دشمنى آنها به شما اثرى نخواهد کرد، و آنها نخواهند توانست به ملت ایران آسیبى وارد کنند(3)
    بله هنوز کسی فراموش نکرده است که چه بهای سنگینی را برای بدست آوردن استقلال میهن اسلامی و بر افراشته کردن پر چم اسلام بربام این کشور پرداخت کردیم. و چه عزیزانی را درراه رسیدن به این نقطه از عزتمندی از دست دادیم و از وجود ارزشمندشان اکنون بی بهره ماندیم. مگر می شود کسی فراموش کند که چه در بمبارانها و روزهای دفاع مقدس بر مردم بی دفاع شهرها و در جبهه های نبرد بر فرزندان و رزمندگان ماچه گذشت. میشود؟؟؟؟؟؟؟ وآیا می توان از یاد برد که بارها و بارها دشمنان خیره سر چه زحمات و چه توهین ها و پایمالی حقوق ملت اران را که روا داشتند و در هر نقطه از جهان که توانستند بر حوق حقه ملت ما چای مالیدن و به شعور و اعتقادات مردم فهیم ما چه تعرضاتی کردند؟؟؟؟ بی گمان اینچنین نخواهد بود که احدی از احاد ملت زحمت کشیده و سختی دیده این همه را فراموش کرده باشد.
    این روزها دربولتن های خبری دشمنان ایران از نامه هایی نه چندان واقعی اشخاص و اعلامیه های گروهک ها و احزاب شکست خورده به چشم می خورد و  این چنین برداشت می شودکه هنوز نتوانستن پیرروزی مردم ما را هضم کنند و هنوز در حیرت و گیجی به سر می برند . و چون نخواهند توانست این همه موفقیت را درک کنند دست به خودکشی خبری زده اند و ازدروغ پردازیهای قبل خود درس نگرفته و باز دست به این عمل ننگین و زشت می زنند شاید در این دست و پا زدنها بتوانند به اهداف خود برسند. و زهی خیال باطل چون به قول رهبر عزیز اینان با یک ملت هوشیار و فهیم رو برو هستند و هرگز فریب مکر دشمنان قدیمی خویش را نخواهند خورد.

    بله چرا ما مطیع امر رهبریم !!!!!؟ زیرا دیدگاه ما از ولایت این بود و بر این ایمان خود پایبندیم واز این آرمانها برای رسیدین به حکومت  حقه اولی الامر ی که همه انبیا و ائمه خواستار ان بوده اند و امام غائب برای آن هنوز حی و زنده است دست بر نخواهیم داشت .

    رهبرا::

    همیشه  سلامت و همواره در پناه ایزد متعال موفق و سر بلند و پیروز باشید.و دشمنانتان در همه جا نابود و زبون باد

     *******************************************
    پیوند ها

    1.ولایت فقیه در حکومت اسلام جلد1 مولف: حاج سید محمد حسین حسینی طهرانی
    2. ولایت فقیه در حکومت اسلام جلد2 مولف: حاج سید محمد حسین حسینی طهرانی
    3.بیانات مقام معظم رهبری در در دیدار رئیس و مسؤولان قوه قضائیه 7/4/88




    نوشته شده توسط :سادات علوی::نظرات دیگران [ نظر]
    انتخابات دهم ریاست‌جمهوری اسلامی ایران برگزار شد و نتیجه تاریخی آن، چه از حیث مشارکت مردمی و چه از منظر میزان اقبال عمومی به کاندیدای پیروز، بی‌سابقه و ماندگار شد.اما در این میان پاسخ‌های غیرمنطقی موسوی در مقابل درخواست‌های مکرر وزارت کشور و شورای نگهبان برای ارائه مدارک و مستندات اثبات‌کننده ادعای وی، وضعیت نامطلوبی را هم برای وی و هم برای طراحان و موافقان تضعیف احمدی‌نژاد فراهم آورده است.به گزارش ایرنا به نقل از وطن امروز افکار عمومی نیز به جایی رسید که اعتراض‌های میرحسین موسوی را تقلایی برای جبران شکست تفسیر می‌کند. در این شرایط «دیگران» باید وارد صحنه شده و به «تقویت» ادعای موسوی بپردازند. مهدی کروبی که از ابتدا همراه موسوی به اظهارنظرهای آشوب‌طلبانه می‌پرداخت، به واسطه اینکه آرای وی حتی از آرای باطله انتخابات نیز کمتر بود و همچنین با توجه به شخصیتی که از خود در هنگام تبلیغات – مخصوصا مناظره فرمایشی با موسوی- نشان داد؛ قطعا برای این منظور کارایی نداشت اما محسن رضایی ضلع سوم مثلث انتخاباتی هاشمی رفسنجانی برای شکست احمدی‌نژاد که از ابتدا او هم معترض نتیجه انتخابات بود، با افزایش میزان اعتراضات خود به وزارت کشور، تلاش گسترده‌ای را برای بازیابی ذهنیت تقلب در افکار عمومی آغاز کرد. رضایی حتی برخلاف موسوی و کروبی دعوت شورای نگهبان را پذیرفت و ادعاهای کلی و غیر مستند خود را درباره تقلب ارائه کرد.این اقدام رضایی در حالی صورت گرفته و می‌گیرد که برخی رسانه‌های همسو در حال القای این موضوع هستند که او «پسر خوب انتخابات» یا «نامزد بابرنامه» بوده است تا تحت لوای این عبارات، اعتراضات وی به نتیجه انتخابات جدای از اعتراضات موسوی ارزیابی شده ولی در عوض باعث تقویت ادعای موسوی یعنی تقلب در انتخابات شود! به عبارت دیگر رضایی برخلاف موسوی ژست پایبندی به قانون می‌گیرد ولی دامنه اعتراضات به وزارت کشور را در جهت تاثیرگذاری ادعای موسوی، گسترده می‌کند.رضایی در این راستا با برخی اظهارنظرهای غیرمنصفانه از جمله متهم کردن وزارت کشور به عدم صداقت در برنامه‌ زنده گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه 2 سیما و فضا را برای پیگیری اهداف اصلاح‌طلبی ماجرا فراهم می‌سازد.آشکار شدن مناسبات رضایی با هاشمی رفسنجانی و تفسیر حرکات انتخاباتی وی نشان می‌دهد که محسن رضایی نه تنها پسر خوب انتخابات نیست که به عقیده برخی ناظران سیاسی در برهه‌هایی منطبق بر بداخلاقی انتخاباتی گام برداشته است. به نظر می‌رسد محسن رضایی تحرک مستقلی از خود نداشته باشد بلکه وی وجه دیگری از نقش واگذار شده به موسوی را ایفا می‌کند.«دُر غلطان» پروژهاگرچه محسن رضایی با اقدامات اعتراضی خود تمامی همت خود را برای تقویت اعتراضات میرحسین موسوی گمارد اما از آنجا که او نیز یکی از اضلاع مثلث کاندیداهای شکست‌خورده است، نمی‌تواند تاثیرگذاری فراوانی در افکار عمومی داشته باشد. اینجاست که طراح اصلی، ماجرا را به‌گونه‌ای دیگر چاره‌ می‌کند. لاریجانی سال گذشته در 2 نوبت با برگزاری همایش 30 سال قانونگذاری و نیز حذف بند هدفمند شدن یارانه‌ها شائبه تضعیف جایگاه انتخاباتی احمدی‌نژاد و همراهی خود با هاشمی رفسنجانی و حضور در «اردوگاهی دیگر» را در اذهان ایجاد کرد. به نظر می‌رسد این بار نیز لاریجانی عهده‌دار نقش دیگری در راستای تضعیف احمدی‌نژاد شده و نمود عینی آن در اظهارات غیرمسؤولانه وی در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شنبه‌شب آشکار شد.لاریجانی در این گفت‌وگو تمامی ادعاهای موسوی، کروبی، رضایی، باراک اوباما، دیوید میلیبند، آنگلا مرکل، ایهود باراک، شیمون پرز، بنیامین نتانیاهو، سی‌ان‌ان، بی‌بی‌سی فارسی، VOA و ... را از تلویزیون جمهوری اسلامی ایران و از جایگاه ریاست مجلس شورای اسلامی علیه دولت، شورای نگهبان، سپاه و بسیج تکرار کرد!!لاریجانی در این گفت‌وگو در راستای اظهارات موسوی که شورای نگهبان را حامی احمدی‌نژاد و فاقد وجاهت قانونی معرفی می‌کند، اعضای این شورا را تلویحا متهم به جانبداری از یک کاندیدا کرد؛ به‌رغم گزارشات نهادهای امنیتی منکر حضور دنباله‌های منافقین در آشوب‌های خیابانی شد؛ تشابه آشوب‌های عصر شنبه، 30 خرداد با آشوب منافقین در 30 خرداد 60 در حمایت از بنی‌صدر را بشدت تقبیح کرد، از همه تاسف‌انگیزتر نتیجه انتخابات را برای «توده» مردم «غیرمترقبه» خواند و تلویحا ماجرای حمله عناصر مشکوک به کوی دانشگاه را منتسب به بسیج کرد! همچنانکه گفته شد، میرحسین موسوی به واسطه فقدان ادله محکمه پسند برای زیر سؤال بردن انتخابات، در مرحله سقوط فجیع افتاده و هیچ عاملی نمی‌تواند وی را از این ورطه خارج سازد جز تکرار ادعاهای غیرقابل اثبات او از یک جایگاه قانونی و تاثیرگذار. به عقیده برخی آگاهان سیاسی، لاریجانی در واقع سعی داشت موسوی (جبهه ضد احمدی‌نژاد) را از وضعیت نامطلوب در افکار عمومی تا حدودی نجات دهد یعنی اینکه اظهارات لاریجانی که ریاست مجلس شورای اسلامی را بر عهده دارد، تلاشی بود در جهت تقویت جبهه مخالف احمدی‌نژاد و تقویت ادعاهای موسوی که در روزهای اخیر هزینه‌های هنگفتی را به نظام تحمیل کرده و مغایرتی آشکار با بیانات و رهنمودهای رهبری در نمازجمعه اخیر تهران دارد. حمله لاریجانی به شورای نگهبان که پاسدار آرای مردم است و در شرایط فعلی تعیین میزان اعتبار انتخابات را بر‌عهده دارد، نیز بسیار قابل تامل است. شاید لاریجانی به بهترین نحو طرح اتاق فرمان را اجرا کرده ‌باشد و به همین خاطر روز گذشته بر صفحات نخست تمامی روزنامه‌های مخالف احمدی‌نژاد قرار گرفت تا برای افکار عمومی به طورغیر مستقیم اینگونه القا شد که رئیس‌ مجلس نیز موافق ایده «تقلب» در انتخابات است. هرچند لاریجانی هیچ‌گاه چنین ادعایی را مطرح نکرده اما جملات دو پهلوی او این زمینه را به خوبی مهیا کرد. رسانه‌های حامی جریان اصلاح‌طلبی که در روزهای اخیر به واسطه فقر ادله موسوی، اقدام به حرکات خنده‌داری از جمله دادن شماره تلفن و شماره فکس برای مخاطبان در جهت کسب اطلاعات از چگونگی برگزاری انتخابات و گزارش تخلفات پس از 10 روز از برگزاری انتخابات و با وجود داشتن بیش از 55 هزار ناظر اصلاح‌طلب پای صندوق‌های رای می‌کنند اینک برای مانور بر ادعای تقلب در انتخابات، به اظهارات لاریجانی استناد می‌کنند

  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :سادات علوی::نظرات دیگران [ نظر]

    أین الرجبیون؟»
    88/4/3 2:0 ص

    حلول ماه رجب را به همه بزرگواران  تبریک عرض می کنیم. انشا الله  که این ماه براهمه مسلمانان ماه برکت و شادمانی باشد بخصوص برای مردم شریف ایران اسلامی  . علی الخصوص رهبر عزیز و گرانقدر امت اسلامی
    400)width=400;">
    پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) در مورد شرافت ماه رجب می‌فرمایند:
    رجب شهر الله الاصم است و بدان سبب آن را اصم نامیدند که هیچ ماهی به پایه عظمت آن نمی‌رسد.
    مردم زمان جاهلیت به رجب حرمت می‌نهادند و آنگاه که اسلام درخشیدن گرفت بر حرمت آن افزود. بدانید که رجب ماه خدا، شعبان ماه من و رمضان ماه امت من است.
    در این زمینه امام کاظم (علیه السلام) نیز می‌فرمایند
    رجب نام نهری در بهشت است که از شیر سفیدتر و از عسل شیرین‌تر است.
    بنابراین هر کس یک روز از ماه رجب را روزه بدارد خداوند از آن نهر به او خواهد نوشاند.
    همچنین در روایت دیگری نیز می‌فرمایند: رجب ماه عظیمی است که خداوند اعمال نیک را در آن چند برابر می‌فرماید و گناهان را در آن محو می‌کند.
    امام صادق (علیه السلام) نیز در مورد کرامت و فضیلت این ماه می‌فرماید:
    آن گاه که قیامت بر پا شود منادی الهی فریاد می‌زند أین الرجبیون؟
    کجایند آنان که ماه رجب را گرامی داشتند و از آن بهره‌ها بردند از آن انبوه جمعیت، گروهی برخیزند که نور جمالشان محشر را روشن کند بر سر آنان تاج‌های شاهی که مرصع به در و یاقوت است قرار دارد و در طرف راست هر نفر از آنان هزار فرشته و در سمت چپ نیز هزار فرشته به او کرامت و تعظیم الهی را تبریک گویند؛
    از جانب الهی ندا آید:
    بندگانم و کنیزانم به عزت و جلالم سوگند، شما را جایگاه و مقام گرامی و عطایای فراوان دهم و شما را در جایی جای دهم که از زیر آن نهرها جاری است و شما در آن جاوید خواهید بود زیرا شما داوطلبانه برای من در ماهی که من بزرگش داشتم روزه گرفتید
    پس خطاب به فرشتگان فرماید:
    فرشتگان من بندگان و کنیزان من را به بهشت داخل کنید
    در اینجا امام فرمودند این پاداش برای کسانی است که یک روز از اول یا وسط یا آخر ماه رجب را روزه بدارند.
    پیامبر گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله) نیز در بیان عظمت و اهمیت ماه رجب می‌فرمایند:
    خداوند متعال در آسمان هفتم فرشته‌ای به نام داعی قرار داده است هرگاه ماه رجب فرا رسد آن فرشته دعوت کننده هر شب تا به صبح گوید: خوشا به حال کسانی که به ذکر الهی مشغولند خوشا به حال کسانی که با میل و رغبت تمام رو به سوی درگاه خدا آرند و خداوند می‌فرماید:
    من همنشین کسی هستم که با من همنشین باشد و مطیع کسی هستم که فرمان مرا ببرد و آمرزنده‌ام کس را که از من طلب آمرزش کند این ماه رجب ماه من، بنده هم بنده من و رحمت هم از آن من است. هر کس مرا در این ماه بخواند پاسخ مثبت دهم و هر کس از من چیزی بخواهد به او عطا کنم و هر کس از من هدایت جوید هدایتش کنم و من این ماه را وسیله ارتباط بین خود و بندگانم قرار داده‌ام پس هر کس به آن چنگ زند به من می‌رسد.
    گرچه تمام ماه رجب نزد خداوند و اولیاء گرامیش عزیز و ارجمند است لیکن برخی از اوقات آن، فضیلت ویژه‌ای دارد.


  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :سادات علوی::نظرات دیگران [ نظر]
    <      1   2   3   4   5   >>   >
    کلیه ی حقوق این وبلاگ متعلق به نویسندگان آن می باشد
    گروه فناوری اطلاعات آن لاین تکنولوژی