سفارش تبلیغ
صبا ویژن







مراسم اختتامیه نخستین جشنواره جایزه مرگ بر آمریکا شامگاه دوشنبه با حضور سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه، حمیدرضا مقدم‌فر معاون فرهنگی اجتماعی سپاه، سردار کاظمینی، حسین شریعتمداری، مجید قلی‌زاده مدیر عامل خبرگزاری تسنیم و مجتبی شاکری عضو شورای شهر برگزار شد.

در پایان این مراسم که سرلشکر جعفری و حسین شریعتمداری سخنرانان اصلی آن بودند، از برگزیدگان این جشنوراه در بخش‌های عکس، کاریکاتور، پوستر، مستند و کلیپ و وبلاگ‌نویسی تقدیر شد.

در بخش عکس، به هر کدام از برگزیدگان یک میلیون تومان جایزه نقدی اهدا شد. در این بخش، محمد صادق حق دوست، امیر رضایی، میثم ملکی قزوینی، علیرضا میررکنی، مصطفی شمس، حسین موسوی‌فراز و داود یاراحمدی از سوی هیئت داوران به عنوان نفرات برتر انتخاب شدند.

همچنین در بخش کاریکاتور نیز هیئت داوران جشنواره دو اثر را به طور مشترک حائز رتبه نخست دانست که به امین ترابی و سجاد کریمیان هر کدام جایزه نقدی 5میلیون تومانی اهدا شد و رتبه دوم بخش کاریکاتور این جشنواره نیز به محمود محمدتبریزی و رتبه سوم نیز به کاریکاتوریستی از کشور سوریه تعلق گرفت که به دلیل عدم حضور وی، جایزه وی به نماینده‌اش تحویل داده شد.

همچنین در بخش کاریکاتور، هیئت داوران جشنواره 10 اثر را شایسته تقدیر دانست و از آنها با اهدای جوایز نقدی، تجلیل کرد.

محمد امین بابایی، ذاکری، سجاد جعفری، محمود برخورداری، امیر دهقان و کارگر نفرات برتر ایرانی این بخش بودند و ولادمیر کازانوفسکی و الکساندر دوموفسکی از اوکراین، راموندو موندز از برزیل و دیلاپی دیمیتری از ترکیه نیز 4 نفر بعدی برتر در این بخش بودند.

در بخش پوستر نیز، هیئت داوران جشنواره، هیچ اثری را شایسته کسب رتبه اول ندانست اما رتبه دوم این بخش به خانه طراحان انقلاب اسلامی با هدای جایزه 5میلیون تومانی و رتبه سوم نیز به محمد افشار با اهدای جایزه نقدی 2میلیون تومانی اختصاص یافت. البته در این بخش 8 اثر نیز از سوی هیئت داوران شایسته تقدیر شناخته شدند که به هر کدام از آنها، هدیه نقدی یک میلیون تومانی اهدا شد.

در بخش وبلاگ‌نویسی نیز رتبه اول با اهدای جایزه نقدی 3 میلیون تومانی به محمد مهدی خالقی، رتبه دوم با اهدای جایزه یک و نیم میلیون تومانی به محمد حسین رستمی و رتبه سوم نیز به فاطمه موسوی با اهدای جایزه 700هزار تومانی اختصاص یافت. این جایزه به جبهه وبلاگی غدیر تعلق گرفت... که تندیس این جایزه بزرگ از طرف مدیر جبهه وبلاگی غدیر تقدیم به سردار حعفری به پاس پاسداری جانانه از حقوق ملت عزیز ایران تقدیم گردید.

در بخش مستند و کلیپ نیز، سید مهدی نبویان با اهدای جایزه 3میلیون تومانی حائز رتبه اول، محمد مهدی سرشت با اهدای جایزه یک و نیم میلیون تومانی حائز رتبه دوم و محمد حسین امامی و محسن رمضانی مشترکا با دریافت جایزه 700هزار تومانی، رتبه سوم این بخش را به خود اختصاص دادند.



  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :سادات علوی::نظرات دیگران [ نظر]

    "جناب سعید راد"

    یک کلام فقط........ غلط کردید... همین


      پ .ن:به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه؛شبکه نمایش سیما در حالی افتتاحیه جشنواره فیلم فجر را به نمایش گذاشت، که حرف و حدیث‌های جدی‌ای پیرامون این برنامه وجود داشت؛ حرف و حدیث‌هایی که حتی بحث عدم پخش آن از سوی صدا و سیما را به وجود آورده بود. به نظر می‌رسد عمق کینه‌ای که برخی هنرمندان از دولت احمدی نژاد و شعارهای انقلابی او به دل گرفته‌اند، بسیار فراتر از این است که بتوان تصور کرد آن‌ها کنایه زدن به دولت قبل را حداقل طی چهار سال آینده رها کنند.


    در ابتدای مراسم وقتی دبیر جشنواره پشت تریبون قرار گرفت، آن‌قدر خواست خود را صمیمی نشان دهد که از اصطلاح «روحانی مچکریم» استفاده کرد. او تیم قبلی را هم البته مورد نوازش قرار داد. پس از او جنتی روی سن رفت تا پیام رئیس جمهور را قرائت کند. روحانی که در آخرین حضورش در جمع هنرمندان، تز عجیبی مبنی بر «هنرمند ارزشی و غیرارزشی نداریم» را داده بود، اگرچه حرف‌‌های خوبی زد از جمله این‌که «هنرمندان باید قول دهند که اولین جایزه خود را از مردم خود بگیرند نه از بیگانه»، اما او هم چنان از قهر هنرمندان از نظام و دولت سخن می‌گفت که انگار در چهار سال اخیر، جشنواره فیلم فجر تعطیل بوده و کلید تدبیر او بوده که آن را باز کرده!

    حالا نوبت فرزاد حسنی بود که پشت تریبون قرار بگیرد. او از همان ابتدا با تاکید بر این‌که «به نظرم حال شما خوب است»، به کنایه به امیدهای ناشی از دولت جدید اشاره کرده و مدام از این می‌گفت که چقدر خوب شده که فلان کارگردان که قبلا در جشنواره نبوده، حالا در تالار وحدت و در کنار وزیر ارشاد نشسته است!

    اگر از سخنان مانی حقیقی که گفت مسئولان حوزه هنری را می‌بخشیم اما دیگر تکرار نشود! بگذریم، سخنان سعید راد واقعا غیرقابل باور بود. او که سابقه حضور در فیلم برجسته دفاع مقدسی «دوئل» را هم دارد، وقتی پشت تریبون قرار گرفت گفت: «در اینجا می‌خواهم به عنوان یک بازیگر، اجازه بگیرم که از بزرگان بازیگری محمدعلی فردین و بهروز وثوقی نام ببرم‌ که نسل‌های بعدی بازیگری مثل محمدرضا فروتن، شهاب حسینی، پولاد کیمیایی و ...از روی دست آن مشق کردند». راد سپس وثوقی را یک رکن سینمای ایران معرفی کرد! بله؛ در جشنواره فیلم فجر که هر ساله در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی برگزار می‌شود، کسی به عنوان رکن سینما معرفی می‌شود که حشر و نشرش با دربار پهلوی اظهر من الشمس است و همین چند سال قبل هم در یک فیلم ضدایرانی بازی کرده است. (برای اطلاع از میزان وابستگی بهروز وثوقی به دستگاه پهلوی? قسمت پایانی این مطلب را بخوانید.)


    پس از همه این کنایه‌های رنگارنگ به تیم قبلی و دولت قبلی، نوبت ایوبی معاون وزیر و رئیس سازمان سینمایی رسید تا تیرهای خود را روانه نگاه قبلی سازد. او گستاخانه از این گفت که «آن‌ها» باید شهامت عذرخواهی داشته باشند و «ما» شهامت بخشش؛ «از همه آن ها می‌خواهم که بازگردند و گذشته را جبران کنند. خود نیک می‌دانند که بر شاخ نشسته بودند و بن می‌بریدند. این گفتگو نیازمند شجاعت است. شهامت عذرخواهی و شجاعت بخشش؛ هر دو لازم است».

    اگرچه مقصود این نوشته دفاع از اشتباهات ریز و درشت دولت قبلی نیست که با بها دادن به هنرمندان معلوم الحال به خیال خام خود فکر می‌کرد می‌تواند آن‌ها را حامی خود کند، اما شایسته نیست که دولتی که از بن خود را فرهنگی می‌داند در یک رویداد فرهنگی به اصطلاح مهم، تیشه بر دست، به تصفیه حساب سیاسی با رقیبان پرداخته و فضا را برای مطرح شدن اسامی بازیگران هنرمند اما فاسدی هم‌چون بهروز وثوقی فراهم سازد.

    راستی اگر نام جشنواره فیلم فجر را بگذارند جشنواره فیلم «کن» یا «دبی» یا ... آیا در سین برنامه افتتاحیه یا نوع فیلم‌های آن، تغییر اساسی‌ای به وجود خواهد آمد؟

     

    نقش اشرف در شهرت بهروز وثوقی

    وی که نام اصلی اش خلیل وثوقی است در سال 1316 در شهر «خوی » به دنیا آمد و پس از تحصیل مدرک دیپلم متوسطه، در جستجوی کار به تهران آمد و در سال 1337 به کار دوبله فیلمهای خارجی و ایرانی مشغول شد . چندی بعد «وثوقی» پس از سه سال فعالیت در این حرفه، با حمایت یکی از هنر پیشگان زن سینمای آن روزگار به نام «پوری بنایی » با فیلم « صد کیلو داماد » فعالیت سینمایی خود را آغاز کرد، اما علی رغم حضور در کنار این هنر پیشه زن و بازی در فیلم های مبتذل به شهرت چندانی دست نیافت، تا اینکه ناگهان جریانی با عنوان «موج نو» با حمایت نویسندگان وابسته ای همچون « فیروز شیروانلو »، « پرویز دوایی » کارمند پرسنلی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، « لیلی امیر ارجمند » ندیمه فرح پهلوی و با سرمایه تهیه کنندگانی مانند « علی عباسی » .« مهدی میثاقیه » در سینمای ایران شکل گرفت. 

    این عناصر مأموریت داشتند که «بهروز وثوقی»، هنر پیشه درجه دهم سینمای ایران را به معروف ترین و گران ترین بازیگر سینما تبدیل کنند و چنین شد که به دستور «اشرف پهلوی» وی به یکی از پدر خوانده های سینمای ایران تبدیل شد. چنانکه با یک تلفن برای فیلم هایش مجوز نمایش می گرفت و با یک تلفن هم فیلم های دیگران را سالها راهی انبار می کرد. 

    بستر سازی در جهت چهره سازی او چنان ماهرانه صورت گرفت که دیگر هنر پیشگانی که تا قبل از دهه پنجاه گران ترین بازیگران سینمای ایرن محسوب می شدند و فیلم هایشان از فروش خوبی برخوردار بود در اواخر دهه پنجاه عملا خانه نشین شده بودند. در حالی که وثوقی برای بازی در هر فیلم در سالهای 1357 - 1353 رقم بالایی مادل نیمی از هزینه تولید فیلم در آن سالها به عنوان دستمزد دریافت می کرد. 

    حضور مافیایی «وثوقی » در عرصه هنر چنان بود که در هنگام ازدواج با «فائقه آتشین » معروف به «گوگوش» وی ترانه سرایان و آهنگسازان معترض به همسرش را یکی دو سال ممنوع القلم و ممنوع التصویر می ساخت تا برای همیشه ادب شوند . 

    «بهروز وثوقی» پس از افتضاح افشای روابط «همسرش» با «داریوش اقبالی»، پس از طلاق همسرش، این خواننده معتاد به مواد مخدر را توسط مأموران به دام انداخت و با حمایت اشرف مطبوعات را وادار ساخت تا تصویر او را به همراه مواد مخدر مکشوفه در صفحات حوادث خود به چاپ برسانند . بدین ترتیب در جامعه این شایعه قوت گرفت که « داریوش اقبالی» به جرم سیاسی به زندان افتاده است. سرانجام نیز «داریوش اقبالی» با خواندن ترانه های «رسول بزرگ رستاخیز» و «طلایه دار» در تلویزیون و تقدیم آنها به شاه از زندان آزاد شد .



  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :سادات علوی::نظرات دیگران [ نظر]

    امام خمینی (ره):
    من به تمام دنیا با قاطعیت اعلام می‌کنم که اگر جهانخواران بخواهند در مقابلِ دین ما بایستند، ما در مقابل همه دنیای آنان خواهیم ایستاد و تا نابودی تمام آنان از پای نخواهیم نشست، یا همه آزاد می‌شویم و یا به آزادی بزرگتری که شهادت است می‌رسیم. 
    در هر حال پیروزی و موفقیت با ما است و دعا را هم فراموش نمی‌کنیم.

    جلد 20 - صفحه 326



  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :سادات علوی::نظرات دیگران [ نظر]

    تشکل های دانشجویی دانشگاه های شیراز نامه ای خطاب به هیات پارلمانی انگلیس نوشتند که متن کامل آن در ادامه می آید:

     به نام خدا

    هیئت محترم پارلمانی انگلیس، جناب آقای رئیس، خانم ها و آقایان
     
    باسلام؛ ضمن عرض خوشامد گویی، نکاتی را به عرض شما می رسانیم:
     
    1)همان طور که در این چند روز حضور در ایران دریافته اید، برخلاف گزافه گویی های مقامات آمریکایی که تحریم های علیه ایران را فلج کننده دانستند، زندگی به خوبی در ایران در حال جریان است.
    اینجانبان دانشجویان حاضر در شیراز نیز به عرض می رسانیم تا آخرین نفس در راه دفاع از حقوق هسته ایمان ایستاده ایم.
     
    ما ملتی هستیم که از پس 8 سال جنگ تحمیلی، 34 سال تحریم و 8 ماه فتنه دولت های غربی علیه رای مردم در سال 88 برآمدیم و به یاری خدا از این پس نیز در مقابل تمام زیاده خواهی ها تا آخر ایستاده ایم.
     
    2)جمهوری اسلامی ایران افتخار دارد که مدافع حقوق مظلومان در تمام نقاط عالم از فلسطین و بحرین و مصر گرفته تا میانمار و بوسنی و ونزوئلاست. رژیم جعلی اسرائیل که در طول مدت حیات ننگین خودش اعمال جنایت باری هم چون قتل زنان و کودکان بی گناه، غصب سرزمین مردم مظلوم فلسطین، تجاوز به کشورها را در کارنامه خود دارد، امروز نیز هم چنان بر گرده ی دولت ها و ملت ها به حیات سراسر ننگ و نکبت خودش ادامه می دهد. ملت های سایر کشورها نیز اگر میدانستند حمایت از این جرثومه ی فساد چه میزان هزینه برای دولت های آنها ایجاد میکند، لحظه ای حضور این رژیم حرام خوار را طاقت نمی آورده و طومار آن را در هم می پیچیدند.
     
    ما دانشجویان دانشگاه های شیراز ضمن تاکید بر حق حاکمیت همه مردم فلسطین –از مسلمان و مسیحی تا یهودی- بر همه فلسطین –از بحر تا نهر- اعلام میداریم حکومت این رژیم به پایان خود رسیده و به یاری خدا با آگاهی ملت ها اسرائیل از صحنه ی روزگار محو خواهد شد.
     
    3)کشورهای غربی –از جمله انگلیس- مدت هاست به بهانه جویی های مختلف مفاهیم محترمی هم چون حقوق بشر را به سخره میگیرند. کشورهایی که در مقابل اعمال ننگینی هم چون زندان گوانتانمامو و ابوغریب، ترور ناجوانمردانه دانشمندان هسته ای ایران، کشتار کودکان قانا، استفاده از سلاح شیمیایی در جنگ عراق علیه ایران کام فرو بستند این بار جانب افرادی را میگیرند که 8 ماه فتنه، 8 ماه عدم تمکین به رآی مردم و 8 ماه صدمه به اموال عمومی را رقم زده اند.
     
    ما دانشجویان دانشگاه های شیراز ضمن انتفاد شدید از این برخوردهای دوگانه جهان غرب در مقوله حقوق بشر اعلام میداریم که این برخوردهای دوگانه از چشم ملت های دنیا دور نمی ماند و ملت های جهان بزودی خواهند فهمید که هدف از لفظ حقوق بشر فقط فشار بیشتر به دولت های مستقل در جهان است و این باعث نفرت ملت ها از جهان غرب و هژمونی خودساخته ی آن خواهد شد.
     
    4)دولت بریتانیا طی سده ی گذشته یکی از منفورترین دولت های جهان در افکار عمومی ملت ایران است. رفتارهای خصمانه ای هم چون دخالت های همیشگی سفارت انگلیس در امور داخلی کشورمان در زمان حکومت های قاجار و پهلوی، کودتای سیاه 1332، حمایت از رژیم دیکتاتور رضاخان و محمدرضا، حمایت از رژیم متجاوز بعث در جنگ 8 ساله تحمیلی، دادن سلاح شیمیایی به صدام جنایتکار، حمایت از رژیم غاصب صهیونیستی، سنگ اندازی در مسیر پیشرفت صنعت هسته ای ایران، نقض عهد در توافقات هسته ای سعدآباد و بروکسل، حضور فعال در فتنه سال 88، 34 سال دروغ پراکنی علیه جمهوری اسلامی و در آخرین مورد آن حضور آشکار در ترور دانشمندان هسته ای کشورمان سیاهه ای جنایت بار از رفتار دولتمردان انگلیسی را پیش روی ملت ایران گذاشته است. رفتارهایی که با سفر هیئت های دوستی پارلمانی به هیچ وجه از خاطر ملت ایران زدوده نخواهد شد.
     
    این جانبان ضمن دعوت هیئت پارلمانی انگلیس برای حضور در دانشگاه شیراز جهت پاسخگویی به  ملت ایران درباره ی صد سال خیانت، جنایت و خباثت دولت انگلیس، خواستار تغییر این رفتارهای استعماری از سوی دولتمردان انگلیسی هستیم هر چند بنا به قول رایج در ایران "توبه ی گرگ مرگ است".
    بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز
    بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز
    بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور شیراز
    ستاد یادواره شهدا دانشگاه شیراز
    مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه های شیراز


  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :سادات علوی::نظرات دیگران [ نظر]

    دیشب وقتی خیلی ها خواب بودند پدر شهید بیداری اش را به رخ جهانیان کشید

    مهمان برنامه ثریا بود تا از دو سال دوری فرزندش بگوید. تا از مصطفی ای بگوید که احمدی بود و روشن گر بود...

    و گفت ... از زنده بودن فرزندش به حکم آیه ی عند ربهم یرزقون .

    و گفت ... از خونی که ده سال پیش تعلیق ها به دل مصطفایش کرده بودند و حالا هم!

    و گفت ... از نکته ای که در پیچش کلام رهبر بود و خیلی ها ندیدند یا نخواستند که ببینند! همان که آقایان مدام به اطلاع و حمایت رهبر از عملکردشان می نازند و اصلا به روی خودشان هم نمی آورند که آقا نوشتند " آنچه مرقوم فرمودید قابل تقدیر است"

    دیشب حتی مدیری از دوران شاه نیز مهمان برنامه شد تا آزادگی اش را به آنان که نان نظام را می خورند و دم از یرانی بودن می زنند و اما داشته های خود را به هیچ می انگارند بنمایاند

    دکتر اعتماد – نخستین رئیس سازمان انرژی اتمی ایران – چنان مقتدارانه و دانشمندانه از حیثیت هسته ای ایران دفاع نمود که بی اختیار تکبیر می گفتی!

    دیشب دوباره ثابت شد:

    انرژی هسته ای حق مسلم ماست...




  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :سادات علوی::نظرات دیگران [ نظر]
    <      1   2   3   4   5      >
    کلیه ی حقوق این وبلاگ متعلق به نویسندگان آن می باشد
    گروه فناوری اطلاعات آن لاین تکنولوژی