سفارش تبلیغ
صبا ویژن








ناطق نوری پشت صحنه ماندن ولایتی و کنار رفتن عارف بود

خراسان - مورخ پنج‌شنبه 1392/07/04 شماره انتشار 18512

گفت وگو با حجت الاسلام علی عسگری معاون پارلمانی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص

همان قدر که انتخاب مجید انصاری به سمت معاونت پارلمانی رئیس جمهور به رغم مطرح بودن چند هفته ای حجت الاسلام علی عسگری عجیب و غیرمنتظره بود، اظهارات حجت الاسلام عسگری درباره آن چه «پشت صحنه» رفتن عارف و ماندن ولایتی در انتخابات بود هم جالب و غیرمنتظره می نمود. گفت و گوی ما با حجت الاسلام والمسلمین علی عسگری عصر یک روز تابستانی و چند هفته پس از انتصاب مجید انصاری به سمت معاونت پارلمانی رئیس جمهور در تحریریه خراسان در مشهد انجام شد. عسگری به طور جدی از انتخاب مجید انصاری و توانایی های وی دفاع می کند و اصرار دارد که انتخاب مجید انصاری از خیلی وقت پیشترها قطعی شده بود و برای این که بر رأی اعتماد به وزرا تأثیر نگذارد، اعلام آن به بعد از رأی اعتماد موکول شد. وی در عین حال تصریح می کند که «انصاری برای کار با مجلس اصولگرا باید زیرمجموعه خود را از چهره های اصولگرا انتخاب کند». ازعسگری درباره چگونگی اجماع روی حسن روحانی برای کاندیداتوری می پرسیم که توضیحات جالبی درباره چگونگی کنار رفتن عارف از رقابت ها

ادامه مطلب...

  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :سادات علوی::نظرات دیگران [ نظر]

    بیانیه جنبش عدالتخواه دانشجویی پیرامون مذاکره با شیطان بزرگ و اتفاقات اخیر
    سوال اینجاست که آیا فراموش کرده‌ایم امریکا و ابرقدرت‌های شرق و غرب جز به منافع استکباری خود نمی‌اندیشند؟ آیا گمان کرده‌ایم که دشمنی اینان با نظام جمهوری اسلامی ایران بر سر مسائلی چون هسته ای است که با مذاکره و گفتگو قابل حل باشد یا اینکه دشمنی امریکا با منطق و جوهره‌ی انقلاب اسلامی است و مسائل چون هسته ای تنها بهانه ای برای دشمنی هستند؟ آیا تصور کرده‌ایم که مستکبران جهان دست از خوی استکباری خود برداشته‌اند؟ آیا یادمان رفته است که هرگاه با این زورگویان عالم به مذاکره نشسته‌ایم در نهایت شرمنده مردم از پای مذاکره برگشته‌ایم؟
    متن کامل بیانیه به شرح زیر است:
    بیانیه جنبش عدالتخواه دانشجویی پیرامون مذاکره با شیطان بزرگ و اتفاقات اخیر
    خبر گفتگوی تلفنی حجت الإسلام و المسلمین حسن روحانی با رئیس جمهور ایالات متحده امریکا در واپسین ساعات حضور روحانی در نیویورک، ما را شگفت زده کرد و این پرسش را به اذهان متبادر نمود که مذاکره با مستکبران و قلدران جهان و علی الخصوص امریکا چه منطق و توجیهی می‌تواند داشته باشد؟ سوال اینجاست که آیا فراموش کرده‌ایم امریکا و ابرقدرت‌های شرق و غرب جز به منافع استکباری خود نمی‌اندیشند؟ آیا گمان کرده‌ایم که دشمنی اینان با نظام جمهوری اسلامی ایران بر سر مسائلی چون هسته ای است که با مذاکره و گفتگو قابل حل باشد یا اینکه دشمنی امریکا با منطق و جوهره‌ی انقلاب اسلامی است و مسائل چون هسته ای تنها بهانه ای برای دشمنی هستند؟ آیا تصور کرده‌ایم که مستکبران جهان دست از خوی استکباری خود برداشته‌اند؟ آیا یادمان رفته است که هرگاه با این زورگویان عالم به مذاکره نشسته‌ایم در نهایت شرمنده مردم از پای مذاکره برگشته‌ایم؟ به راستی در رابطه با دشمنی های دولت امریکا با ایران انقلابی چه چیزی تغییر کرده است که به خود اجازه می دهیم به لطایف الحیلی امید مستضعفان جهان را نا امید کنیم؟

    ادامه مطلب...

  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :سادات علوی::نظرات دیگران [ نظر]

    وقتی همه خوابیم ...
    جان کری: با ظریف دیدار کوتاه خصوصی داشتم/ از لحن مثبت و جدید ایران خشنودم
    وزیر خارجه آلمان: مذاکرات با ظریف متفاوت از آن چیزی بود که عادت داشتیم
    ویلیام هیگ وزیر خارجه انگلیس نیز پس از این دیدار گفت که " یک بهبودی بزرگ در لحن و روح" ظریف وزیر خارجه ایران مشاهده شد.
    نتیجه  ازپیش تعیین شده:
    شبکه خبری سی‌بی‌اس نیوز گزارش داد که جان کری چند ساعت پیش از دیدار با وزیر امور خارجه ایران و سایر وزیران امور خارجه کشورهای عضو گروه 1+5 گفت که اگر ایران دست به گام‌های ملموسی بزند و برای مثال در تاسیسات فردو را بلافاصله به روی بازرسان باز کند، آمریکا ممکن !!!!است خیلی زود و مثلا !!!در عرض سه ماه یا کم‌تر تحریم‌هایش علیه ایران را لغو کند
    کری در پاسخ به این که اگر آیا آمریکا به لغو تحریم‌ها علیه ایران تمایل خواهد داشت؟ گفت: تا زمانی که یک روند قابل راستی‌آزمایی و شفاف !که بر اساس آن بفهمیم ایران دقیقا با برنامه هسته‌یی‌اش چه کار می‌کند برقرار نشود، آمریکا تحریم ها را لغو نخواهد کرد. !!!!!!!!
    پ ن :ای کاش حداقل  در هفته دفاع مقدس  این کارو نمی کردن
    پ ن : شهدا شرمنده ایم (به خصوص شهدای هسته ای)
    پ ن : اونایی که می گفتن فلانی متشکریم  ببین  که ......



  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :سادات علوی::نظرات دیگران [ نظر]

    مطلبی از "وبسایت برادر بزرگوارمان حمید بنا"

    اون روز توی کتابفروشی سرگرم تماشای کتابها بودم که عکس روی جلد یکی از اونها ضربان قلبم رو برد بالا. ذوق زدگی و خوشحالی سبب شد تا از لحظ? دیدن کتاب تا خریدنش چند ثانیه ای بیشتر طول نکشه.

    توی راه برگشت به خونه مدام به عکس سیاه و سفید آقاسید مرتضی آوینی نگاه می کردم. چشمهای آقاسید تمام توجهم رو به خودشون جلب کرده بودن. انگار که نگاه عمیق ایشون می خواست با من حرف بزنه! اولش برای من که چیز زیادی از قواعد نشر کتاب و ادبیّات نمی دونم جای سوال بود که چرا از بین عکس های استاد، نویسنده این تصویر رو انتخاب کرده. اون هم برای کتابی که چاپش چهاررنگه! اما بعد از اینکه به عنوان کتاب دقّت کردم به حسن انتخاب آقای محمدعلی صمدی پدیدآورند? اثر آفرین گفتم. روی جلد کتاب با یک رسم الخطّ ساده نوشته شده بود: « تکرار یک تنهایی » جستارهایی از حیات سیدمرتضی آوینی.

    کتاب متعلق به انتشارات یا زهرا( سلام الله علیها ) بود و از توشیح بالای طرح جلد می شد فهمید که یازدهمین شماره از یک مجموعه ای است با عنوان یاران ناب. خیلی سریع تمام کتاب رو تورّق کردم. اولین چیزی که نظرم رو جلب کرد عکسهای رنگی اون بود. تقریباً تمام صفحات سمت راست این کتاب 120 صفحه ای با تصاویر استاد شهید آراسته شده بود. با اینکه هنوز یک خط هم ازش نخونده بودم ولی از خریدنش احساس رضایت می کردم.

    خوب یادم هست که توی اون لحظات حال و هوای نگاهم عوض شده بود. شاید تأثیر خیره شدن به عکس آقاسید بود و شاید هم مرور ثانیه های تلمّذ در محضر آثار ایشون. سید شهیدان أهل قلم تو یکی از مقاله هاشون میگن: « مردمان مسافر کاروان مرگند، اما خود نمی‌دانند. مرگ کاروان‌دار سفر زندگی است. کجاوه ثابت می‌نماید، اما کاروان در سفر است ». دیگه طاقت نداشتم و صبرم تموم شده بود. کتاب رو باز کردم تا بخونمش.

    ادامه مطلب...

  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :سادات علوی::نظرات دیگران [ نظر]

    موضوع:آخرین قدم(حامد زمانی)
    دریافت

    دانلود در اندازه واقعی

    موضوع:طرح بنر دهه کرامت
    حجم: 591 کیلوبایت



  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :سادات علوی::نظرات دیگران [ نظر]
    <      1   2   3   4   5      
    کلیه ی حقوق این وبلاگ متعلق به نویسندگان آن می باشد
    گروه فناوری اطلاعات آن لاین تکنولوژی