سفارش تبلیغ
صبا ویژن







 آیا عدالت در آتش فتنه خواهد سوخت؟!

سخنی کوتاه با ریاست محترم قوه قضائیه

 بسم الله الرحمن الرحیم

ریاست محترم قوه قضائیه حضرت آیت الله آملی

 سلام علیکم

 همانطور که مستحضرید بسط عدل اولین و مهمترین شان حکومت اسلامی و دشمن دارترین رکن در ساختار حکومتی اسلام است لذا مدیریت بر دستگاه قضا که امروزه از بازوهای اصلی ولی فقیه و حاکم اسلامی است با سختی ها و چالشهای فراوان و پیچیده یی روبروست . شهید والامقام آیت الله بهشتی جان گرانش را در همین راستا فدا نمود و حضرات آیات یزدی و شاهرودی نیز تلاشهای زیادی در ایفای این وظیفه بزرگ الهی متحمل شدند اما با شروع دهه چهارم انقلاب اسلامی و شکوفائی و میدان داری نسل جوانی که حتی طلوع نورانی این انقلاب را درک نکرده بود و همزمانی این رویداد مبارک، با تحولات اساسی در دستگاه اجرائی و اثرات مثبت آن بر مناسبات منطقه ای و جهانی لازم مینمود دیگر بازوی رهبری که ریاست آن به نصب مستقیم رهبر معظم انقلاب انجام میگیرد نیز با مدیریتی نوین و جوانانه در ضمن ایفای مسئولیت ذاتی خویش در ایفای حقوق شهروندی، پرچم عدالتخواهی نظام اسلامی که بیشتر و بهتر از قبل توسط دولت اسلامی مان در جهان پر از ظلم امروز برافراشته شده است را یاری نماید. لذا امام خامنه ای از میان گزینه های مطرح برای تصدی این جایگاه رفیع، جنابعالی را که گذشته از توانمندیهای گزینه های دیگر جوان نیز هستید را ترجیح دادند زیرا ویژگیهای جوانانه در کنار علم و تقوا و سوابق روشنتان بیانگر و ضمانت بخش آن افق پیش رو می بود .

البته پرداختن به این مقدمه برای ورود به ارزیابی مدیریت جنابعالی و تحلیل وضعیت فعلی دستگاه قضاء نیست و صرفا یادآوری افق مد نظر و رسالت جهانی عدالت گستری در جمهوری اسلامی و بازتاب فراگیر آن است اما همانطور که پیشتر آمد، این بازوی عدالت گستر قطعا دشمنان بیشتر و قویتری نیز دارد که از راههای پیچیده و چند لایه یی برای رویارویی با آن اقدام میکنند و خصوصا در این مقطع بسیار مهم و حساس که دشمنان انقلاب اسلامی به مرز ناامیدی و قبول شکست خویش نزدیک شده اند و ناچار به پذیرش ایران اسلامی در مدیریت جهانی به عنوان قدرتی پایدار با پشتوانه مردمی هستند، و از سویی ولایتمداری و پرکاری دولت اسلامی مان عرصه و دام چندین ساله حکومت دوگانه را برچیده و به مجری منویات ولی فقیه بدل گشته است و از سوی دیگر نفوذ در خانه ملت با اکثریت اصولگرایانی که دارد بسیار پرهزینه و زمانبر خواهد بود لذا قوه قضائیه که اتفاقا در این مقطع حساس به آن غایت نهائی مأمور و در این فرایند رو به رشد، بسیار موثر است ، میتواند بهترین هدف برای دشمنیها و کینه ورزیها باشد تا شاید از این طریق به ایجاد ناامیدی در بین نیروهای انقلاب و همچنین بی ضمانتی مبارزه با فساد و تبعیض از سوی دولت موفق شده و حتی راه روشنگری و تقابل با فتنه را که آفت امروز جامعه اسلامی است نه تنها بر عمارها و صاحبان بیان و قلم، بلکه بر مسئولین و موظفین رویارویی با جنگ نرم و دشمن داخلی ببندد تا به خلاء پشتیبانی – حقوقی و بی نتیجگی اقدامات امنیتی و انتظامی دچار شوند .

 ریاست محترم عدلیه !

 فتنه 88 و پس لرزه های آن که هنوز ادامه داشته و یا در لایه های پنهان خویش، بدل به دشمنی های نرم تر و غیر قابل تشخیص تری میشود، دستگاه قضاء را نیز فراخور جایگاه و نقش مهم خویش به چالش کشید تا یکی یا هر سه هدف فوق الذکر را از این طریق محقق سازد و حالا پس از 19 ماه آثار اثرگذاری آن رفته رفته هویدا میشود . اما در مقابل و در قدم اول مسؤولین طراز اول قوه و علی الخصوص جنابعالی برای پس زدن فشارهای ایجاد شده از فتنه به دستگاه مطبوعتان، متوسل به اصل مهم و پرکاربرد و حیاتی " مصلحت " شدید تا برخی اقدامات تند و کند که در پی وقایع پس از فتنه در قوه قضائیه صورت میگیرد را مهار و نهایتا مدیریت کنید که اگر بنابر مصالح اصلی و حیاتی نظام اسلامی بوده است کاملا درست و بجا و بایسته بوده اما قطعا در این مسیر قدمهای بعدی را نیز باید برداشت.

به راستی تا کی میشود هر کلی نگری و افراط و تفریط را بخاطر مصلحت کلی تری که وجود دارد به تغافل نشست و حتی از آن دفاع کرد تا سر فرصت بر سبیل اعتدال بازگرداند ؟!

تا کی میشود بنا را بر این مصلحت بزرگ گذاشت که قوه قضائیه و دادگاه و قاضی مستقل هستند و همچون صدر اسلام که امیرالمومنین علیه السلام با شکایت یک دزد به دادگاه کشیده شد هر انقلابی و حزب اللهی و هر مسؤول و موظفی حتی با شکایت مجرمان و منافقان به محکمه احضار شوند ؟!

آیا بین محارب و دزد کوچه و بازاری فرقی نیست؟

آیا بین فتنه گران با شاکیان خصوصی که از حق شهروندی برخوردارند فرقی نیست ؟

و آیا اگر این محکمه سازیها ریشه در زمینه چینی های دشمن داشته باشد و برای به چالش کشیدن دستگاه عدلیه برای نیل به آن اهداف شوم باشد باز هم هزینه کردن از قوه قضائیه برای فتنه گران و نفوذیهای دشمن مصلحت است ؟

 حضرت آیت الله !

اگر مطابق فرمایشات مختلف تان مبنی بر مشکلات عدیده موجود در دستگاه قضاء، کمی و ناکارآمدی نیروها و امکانات، قوانین غیر جوابگو و ناتوان و دیگر معضلات پیش روی قوه ، مصلحت اندیشی در گام اول رویاروئی با فتنه گران و محاربان را بپذیریم اما بعد از 9 دی 88 که رهبر معظم انقلاب آن را "روز بیان خواسته های مردم" از مسؤولان خصوصا قوه قضائیه قلمداد فرمودند، دیگر باید گامهای بعدی را برمیداشتید زیرا توقف در گام اول نه تنها مردم و مدافعان انقلاب را دلسرد میکرد بلکه دشمن را به طمعهای دیگر می انداخت که متاسفانه امروز و بطور پی در پی شاهد نتیجه دادن آن طمع روزیها و اخلالگریها هستیم . محاکمه مدیران مسؤول روزنامه های کیهان ، جوان و ایران و همچنین محکومیتهای غیر قابل باور آقایان ولدان ، قدیانی و اشتهاردی و برخی موارد دیگر نه تنها بسط عدل و دادگری و احقاق حقوق شهروندی نیست بلکه با عدم تشخیص صحیح مختصات میدان جنگ نرم، خدای نخواسته دستگاه عدلیه را به ابزاری در جهت ایجاد و دامن زدن به فتنه های آتی که توسط مدیریتهای پنهان فتنه انگیزی و نفاق برای تقابل نرم با جمهوری اسلامی و ولایت فقیه برنامه ریزی میشود، بدل خواهد ساخت لذا این اتفاقات زنگ خطر بزرگی برای دستگاه قضائیه و عدالت است .

اگر سال گذشته تریبونهای حزب الله و مدافعان انقلاب و حتی مسؤولین انتظامی در برابر شکایتهای مزوّرانه فتنه گران به دادگاه کشیده شدند، شعار "مصلحت نظام" پذیرفته بود و قاضی هم هر حکمی میداد شعار" استقلال قاضی" قابل تحمل بود اما امروز و با فرونشستن غبارها نه تنها آن شعارها رنگ باخته و موجّه نیستند بلکه در یک مهندسی معکوس و توسط فتنه گران و مدیریتهای پنهان فتنه، بدل به اهرمی قدرتمند گشته است برای ایجاد فتنه یی بسیار بزرگتر و موثرتر از فتنه 88 آن هم توسط نیروهای وفادار نظام، که امکان شناختن آن نیز بسیار کم و سخت است و از همین جا باید فهمید که تدبیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب در عدم برخورد با سران آشکار فتنه بجا و بایسته بوده است زیرا هنوز مدیریت پنهان فتنه، کاملا رصد و شناخته نشده است که این چنین به فتنه انگیزیهای پیچیده مشغول و موفق است .

 ریاست محترم قوه قضائیه !

 عقلا و شرعا هیچکدام از مصالح اصلی و حقیقی ممکن نیست با هم تلاقی و تباین پیداکنند مگر اینکه نخواهیم اصلح را بر صالح ترجیح دهیم چه رسد به اینکه مصلحت دیروز به طعمه امروز دشمن بدل شده باشد و هنوز ما سعی داشته باشیم این مصلحت از دست رفته را در کنار مصلحت اصلی و اولی که حفظ نظام است نگه داریم ! براستی نمیتوان بر شاخه نشست و از بن بریدش . قوام نظام اسلامی بر عدالت است و مدافعان عدالت بنابر هیچ مصلحتی ممکن نیست در هنگامه اقتدار و انتقام از دشمنان بخاطر فتنه گران و منافقان محاکمه شوند ! در اینصورت ما دچار دور باطلی شده ایم که به نابودی عدالت و اصل نظام منجر خواهد شد اما باز هم اسمش را مصلحت خواهیم گذاشت !مختصر اینکه یکسال از مصلحت اندیشی گذشته است و دستگاه قضاء باید قدم بعدی را بردارد!

باید قضات محترم توجیه شوند که دشمنان اسلام و انقلاب، نه تنها شهروند معمولی نیستند بلکه نیروهای دشمن در جنگ نرم و محاربند !

و در مقابل مدافعان انقلاب و رهبری در راستای دفاع حتی اگر مرتکب خطا و کوتاهی شوند نیاز به شلاق و زندان ندارند بلکه راه نصیحت بهترین راه و امر به معروف و نهی از منکر موثر خواهد بود!

و از اینها مهمتر اینکه مجموعه شناخته شده فتنه گران دهها نفر هستند که بسیاری از آنها قطعا محارب بوده و حکم محاربه با حکومت اسلامی نیز مشخص است؛ لذا فرمایش رهبر معظم انقلاب در عدم مصلحت برخورد با سران فتنه که افراد معدودی هستند بر همه این فتنه گران تابلودار صدق نمیکند و شایسته و بایسته است روند منظم و متقن محاکمه فتنه گران از کف و افراد دسته سوم شروع شود تا با طی زمان لازم، نوبت به سران آنها نیز برسد.

خداوند بر توفیقات جنابعالی بیفزاید تا در بسط عدل و اعلای پرچم عدالت گستری جمهوری اسلامی عزیز یاوری صدیق و توانا برای  ولی امر مسلمین باشید .

 والسلام علیکم / سید مهدی طباطبائی



  • کلمات کلیدی :
  • بسم الله الرحمن الرحیم

     ساختار نوین جامعه اسلامی

    و نقش متفاوت خواص و عوام 

     انقلاب اسلامی ایران که با رهبری الهی امام خمینی (ره) و با عبرت گرفتن از قیام سیدالشهداء بر طاغوت زمان چیره گشت ، همواره استمرار خود را وامدار نهضت امام حسین بن علی علیهما السلام و اقامه عزا و گریه بر کشته اشکها 1 بوده است و مهمترین مقاطع حساس خویش را نیز با تکیه بر همین قدرت معنوی با سربلندی پشت سرگذاشته است .

    با نگاهی راهبردی به نهضت اسلامی و جهانی امام خمینی (ره) که زمینه ظهور منجی بشریت و به ثمر نشستن آن مصادف با قیام امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف است 2 ، در می یابیم این شجره طیبه مراحل مختلفی را برای سر برافراشتن در جهان مادیگرای امروز و بر دست گرفتن تعالیم و شعائر اسلام ناب ، پیموده است . اگر چه در نگاه کلان، مراحل اصلی این شکوفائی منحصر در مراحل پنجگانه تبیین شده از سوی امام راحل (ره)  است 3 اما مهمترین مقاطعی که در درون این ساختار و به سمت استحکام و تعالی آن به وقوع پیوسته عبارتند از  :

    -         رأی اکثریت مطلق مردم مومن ایران به نظام جمهوری اسلامی

    -         حفظ استقلال جهت و مبنای نظام اسلامی با کنار گذاشتن نحله ها و جریانات فکری و سیاسی منحرف

    -         پیروزی حماسی در دفاع غرور آفرین هشت سال جنگ تحمیلی

    -         اثبات خدائی بودن نظام ولایت فقیه با عزل مدعی ناصالح رهبری

    -         استقامت در برابر الگوهای لیبرالی در پیشرفتهای اقتصادی و علمی پس از جنگ (دوره سازندگی)

    -         مقاومت در برابر نگرش سکولاریستی که به دنبال تضعیف جایگاه ولایت در ساختار حکومتی نظام اسلامی بود (دوره اصلاحات)

    -         برداشتن بلندترین گام در راستای اجرای عدالت با انتخاب صالحترین رئیس جمهور جهان

    -         و نهایتا این سیر که با مدیریت ولائی امام خامنه ای با سرعت و اقتدار قله های تعالی را در مینوردید در آخرین حماسه آفرینی جاودان خویش یوم الله 9 دی 1388 را خلق کرد .

    پیروزی مقتدرانه نظام اسلامی بر فتنه 88 نه تنها  بعد از سقوط طاغوت و استقرار جمهوری اسلامی بزرگترین دستاورد اسلام ناب در عرصه حکومتداری بود، بلکه رفته رفته لایه های مختلف جامعه داخلی، منطقه ای و جهانی را با ساختار اجتماعی جدیدی روبرو ساخت . اگر تا کنون ولی فقیه در رأس هرم ، خواص و نخبگان در بدنه و در نقش واسط ، و عموم مردم تشکیل دهنده سطح زیرین ساختار نظام اسلامی بودند ، اما با فرارسیدن یوم الله 9 دی 1388 و فرونشستن غبار فتنه نقش واسطه گری خواص جامعه به دلایل مختلفی شدیدا تضعیف و در بسیاری موارد منتفی گردید و مردم با تدبیر ویژه رهبر معظم انقلاب  و تحت تاثیر عواملی دیگر ، رابطه نوین و راهگشائی را با رأس هرم برقرار نمودند .

    اگرچه تشریح چگونگی شکل گیری این مدل نوین ، از حوزه تخصص این قلم خارج و محتاج تامل و تحقیق فراوان از سوی جامعه شناسان مومن و انقلابی ماست ، اما از آنجا که شاکله اصلی این ساختار جدید، برگرفته از عبرتهای عاشورا و از پربهاترین هدیه های خون خدا به شیعیان و منتظران منتقم آل الله است و تبیین علل و عوامل اصلی آن از یکسو ریشه در  " نرفتن به راه کوفیان " دارد و از سوی دیگر نوید بخش ورود به مرحله حتمیات پیش از ظهور منجی بشریت است، لذا اجمالا به ریشه های این تجدید ساختار و لزوم بیدارباش نخبگان دینی – سیاسی ایران اسلامی و همچنین عوامل اصلی ایجاد آن اشاره میگردد .

     برای درک چگونگی وقوع این حادثه مبارک توجه به نکات معرفتی – راهبردی زیر ضروری و تبیین کننده بحث پیش رو خواهد بود .

    1-      در مدل قرآنی " امام – امت " برای جامعه اسلامی 4 ، امام جانشین خدا  و صاحب اختیار امور مسلمین است  5 اما از این باب که رحمة للعالمین 6 و پدر معنوی امت 7 نیز میباشد ، همواره سعی میکند کاستیهای شخصی و اجتماعی پیروان خود را با تدبیر مرتفع نماید و اصولا " تبشیر" و تنذیر" که در سطح پائین تر " امر به معروف " و " نهی از منکر" ، و وظیفه اصلی و اوّلی امام است جز نگه داشتن امت در صراط مستقیم عبودیت و انجام تکلیف وساطت فیض الهی نیست . زیرا او خود عبد صالح و مخاطب حقیقی تعبّد 8 و مظهر تام و کامل اسماء حسنای الهیه است و با وجود ذی جود او بندگی دیگران ارزش و اثری ندارد مگر اینکه با تبعیت امت  از او شخصیت ملکوتی و حقیقت وجودیه امام درقالب ساختار حکومت جهانی اسلام متجلی گردد و دیگران نیز به فیض قرب الهی نائل آیند

    2-      بنابر تصریح قرآن کریم، امام با اینکه از نظر علم و توان مدیریتی و ولایت مطلقه یی که دارد نیازمند شراکت دیگران در امور اجتماعی و حکومتداری نیست اما مأمور به مشورت با نخبگان میباشد9  ؛چه اینکه این مهم نشانگر سعه وجودی امام امت و از نگاه جامعه شناختی تبیین کننده ساختار نظام حکومتی اسلام می باشد که خود وسیله اجرای عدالت برای نیل مردم به توحید فردی و جمعی ست .

    3-      "ولایت مطلقه فقیه" 10 همان ولایت رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم و امامت ولی فقیه عهده دار پاسداری از حریم اسلام ناب و نگه دارنده مسلمین در صراط مستقیم هدایت الهی بوده و ساختار حکومتی جمهوری اسلامی، تجلیگاه امامت الهی ولی فقیه است. لذا اگر نخبگان جامعه اسلامی  همچون " سلمان " و " ابوذر" و " مقداد" و " مالک " و"عمّار" حقیقتا  "آمران به معروف" و " ناهیان از منکر" باشند و در جایگاه خدای خواسته " مشاوران ولی " 11 حضور یابند، شخصیت ملکوتی او که واسطه فیض حق و امام زمان با مسلمین است، متجلی گشته و نظام اسلامی به سرعت در جایگاه رفیع خویش مستقر و امکانِ عینیِ بیعت با ولی مطلق حق حضرت امام مهدی علیه السلام از سوی ولی فقیه فراهم میگردد .

    4-      از نگاه راهبردی- جامعه شناختی ، از یکسو بزرگترین مشکل اجتماع مسلمین در هنگامه قیام حسینی و علی الخصوص منتظران حکومت امام حسین علیه السلام و مدعیان دروغین یاوری او در کوفه ، ارتباط کلیشه ای و خشک و ریاکارنه ی امت اسلامی با امام از طریق خواص بود و از سوی دیگر معاویه که عملا عهده دار ترویج تفکرات یهودی و مسیحی در نظام حکومتی اسلام  است 12 با نفوذ همه جانبه در فکر و قلب و زندگی خواص جامعه مسلمین، هریک را به نحوی ، تطمیع ، تهدید و منحرف ساخته است و مردم گرفتار دنیا و غافل از خیانت خواص ، گفته ها و افکار و اعمال آنها را منطبق بر اراده ولی الله قلمداد نموده و کورکورانه در پی خواص و نخبگانی به راه افتاده اند که به دور از بصیرت و ولایتمداری ، سخت به مال حرام گرفتار و از حق رویگردان شده اند .

    5-      جامعه شیعی ایران که همواره مهمل پاسداشت رشادتهای سیدالشهداء و یاوران باوفای او بوده است ، در مقاطع مختلف زمانی خصوصا پس از پیروزی انقلاب اسلامی، با عبرت گرفتن از عاشورای حسینی ، حماسه های ماندگاری آفرید . اما با توجه به تهاجم فرهنگی و نرم دشمنان اسلام و انقلاب و عدم بصیرت برخی از نخبگان جامعه و همچنین فراز و نشیبهای متعدد انقلاب اسلامی ، در برخی مواقع مردم بطور دقیق و شفاف به خواست و اراده رهبر خویش پی نبردند و این نه از کوتاهی آنها یا رویگردانی از ولی فقیه بلکه از آدرس دهی غلط نخبگان غفلت زده و بعضا فریب خورده بود که برای حفظ منرلت اجتماعی خویش ، آرای امام امت را تفسیر به رای نموده و به گونه یی تبیین و تبلیغ مینمودند که نه تنها دربردارنده خواست و نظر ولی فقیه نبوده است ، بلکه به تضعیف جایگاه الهی او منجر و جامعه را دچار سردرگمی و انحرافات مختلف نمود . که از جمله این مواقع :

    رأی به بنی صدر

    عدم حساسیت لازم و به موقع نسبت به نوشانیدن جام زهر از سوی منافقان به حضرت روح الله سلام الله علیه

    تجمل زدگی و مصرف گرائی در دوره سازندگی

    رأی به جریان فریبکار و سکولار اصلاحات خصوصا در خرداد 80

    و برخی موارد کم اهمیت تر از جمله مصادیق اعتماد بیش از اندازه ملت به نخبگان و خواص بی بصیرت و غیر ولایتمداری بود که از اخلاص مردم مسلمان ایران اسلامی سوء استفاده کرده و در فرایندی مدیریت شده رفته رفته حاکمیت دوگانه را واقعیتی اجتناب ناپذیر ترسیم و پیگیری نمودند . البته این تمام ماجرا نبود؛ چه اینکه درچنین مقاطعی بیان هدایتگر رهبر معظم انقلاب اسلامی غبارها را فرونشانده و حق را بیان مینمود ولی پرواضح است علیرغم تلاشهای مکرر و روشنگرانه امام خامنه ای برای القای نظرات صریح خویش به بدنه جامعه و جلوگیری از منحرف سازی عوام توسط برخی از خواص مسئله دار ، اما باز هم عوامل مختلفی، مجال جولان این خواص بی بصیرت و تدارک جایگاهی نوین و مردم پسند را برایشان فراهم میآورد که اهم آنها عبارتند از

    الف/ عدم جریان شفاف اخبار و اطلاعات سیاسی- اجتماعی برای عموم مردم

    ب/ سوء استفاده برخی نخبگان و خواص از موقعیتهای ممتاز اجتماعی خصوصا در پس شعارهای دینی و انقلابی

    ج/ روابط یکسویه مردم و نخبگان و عدم وجود رابطه صمیمی و دائمی نخبگان با مردم اقصی نقاط کشور

    د/ آدرس دهی های غلط و مصادره به مطلوبهای فراوان از بیانات امام و رهبری از سوی بسیاری از خواص

    ه/ هزینه کردن از ولی فقیه و پنهان شدن در پس شعار ولایتمداری بدون عمل و عقیده

    6-      ساختار سیاسی – اجتماعی جمهوری اسلامی با روی کار آمدن دکتر احمدی نژاد که شیوه حکومتداری او از سوی رهبر معظم انقلاب صراحتا تایید و بلکه در اکثر موارد بنابر خواست ایشان و مطابق با اوامر ایشان عملیاتی میگردد13 ، به کلی دگرگون گشت و مدل جدیدی از شاکله سیاسی ِ اجتماع مسلیمن که دقیقا مطابق با الگوی معدود یاوران قیام حسینی در کربلای 61 قمری و همچنین منطبق بر پیش گوئیهای حضرات معصومین از جامعه منتظران حقیقی و یاوران گمنام اما توانای انقلاب جهانی امام مهدی علیه السلام است بر جامعه ی داخلی و منطقه ای و حتی جهانی عرضه گشت . گوئی در امدادی غیبی مردم مومن و حاضر در صحنه ایران اسلامی این بار صدای لبیک خویش را نه از طریق خواص ، بلکه مستقیما به گوش رهبر خویش رساندند و با حضور پر شور خود در عرصه های مختلف اجتماعی و خصوصا حضور 85 درصدی در انتخابات 88 و پس از آن حضور هوشمندانه و فداکارنه در فرونشاندن آتش فتنه 88 در ضمن نفی و طرد خواص بی بصیرت ، کسانی را به عنوان رهبران فکری اجتماع بر تافتند که مستقیما و صراحتا مورد تایید رهبری بوده و التزام عملی خویش را خصوصا در فتنه 88 نسبت به ولایت مطلقه فقیه به اثبات رساندند و این آغازی بود بر ظهور نسل نویی از خواص بصیر اما بی ادعا که همچون " مومن آل فرعون" 14 واسطه های بی نام نشان امام و امت گردیدند و همگان را به خواست و اراده واقعی رهبر معظم انقلاب رهنمون گشتند . لازم به یادآوری است :

    سفرهای استانی دولتهای نهم و دهم

    ساده زیستی دولتمدران و ارتباط بی تکلف با عموم مردم

    شکست حلقه مدیریتی خانوادگی - حزبی و ورود نیروهای مومن و جوان به مناصب مختلف حکومتی

    رویش برخی چهره های جوان اما مومن و روشن بین که عموما با استفاده از رسانه های نوین به تبیین و ترویج ولایتمداری اهتمام ورزیدند در کنار ظهور رسانه های غیر حزبی و ولایت محور

    افشای مفاسد اقتصادی، اخلاقی و فکری برخی سابقین و ریزش بسیاری از خواص مدعی

    و حجم بالای روشنگریهای رهبر معظم انقلاب اسلامی خصوصا در دیدارهای مکرر و مستمر با جوانان

    از جمله مهمترین عوامل ایجاد این رابطه نوین امت با امام است .

    7-      بعد از محرم سالهای 1342 و 1357 ، محرم الحرام  1388 و قیام خودجوش 9 دی 88 مهمترین برگ زرین تاریخ مردم مومن ایران اسلامی است که حجاب غفلت و خمودگی و مسامحه را کنار زده و فریب افراد و رسانه های منافق و غیر معتقد به ولایت فقیه را نخورد و نه تنها ساختارهای اجتماعی مرسوم و رایج را که الزاما خواص و نخبگان واسطه امام و امت هستند را به چالش کشید ، بلکه در گامی بلند و استوار آمادگی برای لبیک نهائی به منجی عالم بشریت حضرت امام مهدی را به اثبات رساند و عملا ساختاراجتماعی نوینی را بر جهانیان عرضه نمود که  عوام نه تنها به روزمره خویش گرفتار نگشته اند ، بلکه خواص و نخبگان نیز تنها راه درک خواست واقعی امام امت نیستند و پاکباختگان اندیشمند و مومن اما بی نام نشانی نیز هستند که در عین سادگی و گمنامی نقش خواص را بر عهده گرفته و شاکله زیبای جامعه منتظر را ترسیم مینمایند و این بزرگترین عبرتی بود که از قیام سیدالشهداء و بی وفایی اهل کوفه حاصل گشته و به میدان عمل کشیده شد. این حرکت عظیم که ختم غائله فتنه 88 و در هم شکن نقشه های شوم استکبار و ایادی منافق و خود فروخته اش بود یکبار دیگر به وضوح عظم راسخ ایرانیان را برای فتح قله های پیشرفت با افق جهانی ، نمایان ساخت و از این پس عقبگردهای ذلیلانه استکبار جهانی در حوزه های مختلف علی الخصوص در زمینه انرژی هسته ای، سرعت و شدت بیشتری پیدا کرد و وفاداری و ولایتمداری مردم مومن ایران اسلامی باز هم در جامعه جهانی شهره گردید.

    8-      بنابر روایات علائم الظهور جوامع بزرگ و کوچکی در آستانه ظهور شکل میگیرند که امام و ماموم در کنار هم و غیر قابل تشخیص از یکدیگرند؛ جمعیتهائی که دلهایشان متحد و هدفشان جز جلب رضایت ولی خدا نیست؛ عموما جوان و با نشاط و از جان و مال گذشته اند و علیرغم اینکه بسیاری از رهبران فکری و داعیه داران هدایتگری و خردمندی در بین آنها بر طبل محافظه کاری و مصلحت اندیشی های کورکورانه می نوازند، اینان با ایمان راسخ و توکل بر خدای توانا، قلوبشان را تسلیم اوامر الهی پرچمداران بزرگ قیام امام عصر روحی فداه می نمایند؛ این عوام مشهور و خواص گمنام ، جملگی از یاوارن سید خراسانی، هواداران شعیب بن صالح و یاران سید یمانی بوده و در همین ساختار نوظهور سازماندهی میگردند و منتظر ظهور قریب الوقوع منجی عالم بشریت و آخرین وصی رسول مکرم اسلام علیهم السلام هستند تا ندای هل من ناصر او را لبیک گویند15 . ان شا الله تبارک و تعالی

    پاورقیها در منبع اصلی موجود است



  • کلمات کلیدی :
  •  

    بسم الله الرحمن الرحیم

     

    قاضی القاضات شهر به کجا میرود ؟

     

    برای چندمین بار خبری تأسفبار از برخوردهای غیر عادلانه ی دستگاه قضاء در رسانه ها منتشر شد . حسین قدیانی به جرم انتشار نامه یی انتقادی به رئیس قوه قضائیه که در آن از عدم برخورد با محاربان و فتنه گران انتقاد شده بود ، به دادگاه احضار شد .  حقیر نیز میخواستم این وجیزه را خطاب به قاضی القضات بنویسم اما بعید است تاثیری داشته باشد چه اینکه

    ایشان که رئیس جمهور و طرفداران میلیونی اش را متهم به تخریب جایگاه رئیس مجلس و در صورت امکان " به توپ بستن مجلس" میکند ؛

    ایشان که چند دادگاه عریض و طویل برای دفاع از حقوق ِ فراریها ، دشمنان قسم خورده و سران فتنه تشکیل داده است ؛

    ایشان که دادستانش بر دهان حقگویان میزند تا مبادا اسم و رقمی از دزدان بیت المال و علی الخصوص ویژه خواران و آقا زاده ها و از همه افتضاحتر مهدی هاشمی فراری به رشته تحریر آید ؛

    ایشان که دهها بار تهدید به اجرای عدالت کرده اند و همگان را در آرزوی بسط عدل حتی درباره کودتاگران و مفسدان فی الارض و محاربین یک سال و نیم است به مصیبت تاخیر و تسویف گرفتار کرده اند ؛

    ایشان که ...

    گویا دفاع و انتقاد دوستانشان را محاربه و جنگ سخت و نرم دشمنان با اسلام و انقلاب را قابل دفاع میپندارند ...

    اما برای این جایگاه رفیع بایسته و شایسته نیست به جای دفاع از برادر و دوست و فلان و بهمان ، آن هم با بستن دهان اشتهاردی ها و قدیانی ها و شاید فردا همه حق گویان و مدافعان مظلوم انقلاب و ولایت ، از برادری و اتحاد دفاع کند و بجای شکستن گردن مجرمان و محاربان و علی الخصوص فتنه گران و منافقان قلمهای حزب الله را نشکند ؟!

    آیا این اقدامات لبیک به حضرت ولی امر مسلمین است که ایشان را " از برجستگان علمیِ حوزه‌ی علمیه‌ی قم و برخوردار از روحیه‌ و توان نوآوری و ابتکار " بر شمرده اند و " چشمداشتِ سلامتِ ارکان و اتقانِ احکام و سرعت و سهولت در اجرای عدالت " را در دوره ریاست شان بر قوه قضائیه مطالبه نموده اند ؟!

    براستی مگر قاضی القضات جمهوری اسلامی ایران و اعدل عادلین ام القرای جهان اسلام ، شأنی جز دفاع بی باکانه از عدالت خواهان و پابرهنگان و مظلومان و وظیفه ای جز ناامید کردن دشمنان و متعدیان به ارکان نظام اسلامی و فتنه گران و دزدان بیت المال دارد ؟!

    و آیا سران فتنه ، محاربان و منافقان و متعدیان به بیت المال که بعضا به چند ماه حبس و چند هزار تومان !!! جزای نقدی محکوم گشته اند و یا اساساً آزاد و در حاشیه امن قوه قضائیه حتی بر مدافعان و بسیجیان و مردم و رسانه های حق گو میتازند ، نباید امیدوار به راه اندازی فتنه یی بزرگتر از فتنه 88 باشند ؟!  

    در پایان از آنجاکه محکوم کردن این برخوردهای ناعادلانه و دشمن شاد کن آن هم در روزهای سوگ سید الشهداء علیه السلام - کشته بی بصیرتی خواص – دردی را دوا نمیکند از ریاست قوه قضائیه میخواهیم برای اجرای کامل این نوع از عدالت !!! دستور دهند همه روزنامه ها ، سایتها و رسانه های مدافع حق را مسدود کنند تا مبادا به منافقان و سران فتنه و دزدان بیت المال ظلم و اسائه ادبی شود .

    والسلام علی من اتبع الهدی / ششم محرم الحرام 1432

     



  • کلمات کلیدی :
  • توقیت چیست ؟!»
    89/8/21 7:8 ع

    توقیت چیست ؟!

     

    بسم الله الرحمن الرحیم


    قل لِلذینَ آمنوا یَغفِروا لِلذینَ لایَرجُونَ اَیّامَ اللهِ لِیَجزِیَ قَوماً بِما کانوا یکسِبونَ 1  الجاثیه/14

    در سالهای اخیر و پس از رهنمودهای مکرر رهبر حکیم انقلاب اسلامی ، شروع نهضت نرم افزاری که به تولید علم و فکر می انجامد حوزه علوم اسلامی و علی الخصوص بحث مهدویت ، که بستگی انکارناپذیر و هدفداری با انقلاب اسلامی ایران دارد را نیز رفته رفته از زیر غبار سنگین روزمرگی علمی و انفعال و از هم گسیختگی رها می سازد تا در طلیعه درخشش خورشید جهانگستر حکومت مهدوی عهده دار حرکت فکری – فرهنگی آن انقلاب جهانی باشد . بر این اساس و در پی موج جدید گرایش به مهدویت و انتشار عطر دل انگیز نزدیکی ظهور در ایران اسلامی و بسیاری از ممالک اسلامی و حتی غیر اسلامی  ، محققان بسیاری با تکیه بر مجاهدتهای عالمانه و خالصانه متقدمین ، افق نو و گسترده ای را در مقوله انتظار ایجاد نموده اند . تکیه بر آیات قرآن کریم و روایات مستند در ضمن بهره بردن از اصول فکری و فلسفی ، ویژگی تعمق آفرین بسیاری از این تحقیقات است که با ادبیاتی محققانه و واقعگرا عرصه جامعه جهانی را به خود معطوف نموده است  .
    مقوله مهم و بسیار پیچیده " توقیت " بسان شمشیری است دو لبه که میتواند از یک سوی راه بر محققان و منتظران ببندد تا مبادا  ظهور به " بداء " گرفتار شود و جراحت این ضربه مرگ آور جز بی خبری از جریان ظهور که روز به روز گسترده تر و جهانگیرتر میشود نیست در حالیکه میتوان با سوی دیگر آن ، راه علمی و عملی تمهیدات ظهور را مشخص و هموار نمود تا بختک سنگین و سیاه آوار شده بر قلم ها و زبان های محققان را با نور بصیرت به نیستی سپرد و به دور از هر انحرافی که به " تقدّم " یا " تاخّر" از حرکت ولی الله الاعظم می انجامد ، رسالت مجاهدانه خویش را انجام داده و دلهای مشتاق منتظران را به مطلع الفجر رهنمون شد .
    این نوشتار با اتکاء به مباحث عرفانی – فلسفی شیعه و استناد به آیات و روایات متعدد و رعایت مرز دقیق تطبیق و واقعگرائی ، تلاش ناچیزی است برای نیل به این مقصود . ان شا الله

    متن کامل مقاله "توقیت چیست؟!"

    برای

    برای



  • کلمات کلیدی :
  • بسم الله الرحمن الرحیم

    انقلاب اسلامی ، ظهور و حکومت الله


    مسئله ظهور منجی و قیام در راه خدا برای گسترش عدل در مکتب فکری شیعه از آن جهت که بسط عملی و عینیت توحید است همواره مهمترین اصل اعتقادی بوده است که حتی رکن رکین ولایت ، بخشی از آن محسوب میگردد   این معرفت ناب که در لسان قرآن و روایات و عرفای کامل به "حکومت الله" مشهور است واجد شرایط و اجزاء مختلفی ست که از درک بسیاری از مردمان اعصار مختلف دور و بلکه پوشیده گشته است تا سرالاسرار عالم برای خاصان باقی بماند و هر که در این بزم مقربتر و جان برکف تر است در آن کهف ، ایمن و ثابت دل و راسخ قدم بماند تا اراده الهی در ساعت مقرر فعلیت یابد 1 ...


    امام خمینی سلام الله علیه همچون سلمان فارسی بنابر مشیت الهی تطهیر گشت و به اهل بیت اشرف ما سوی الله پیوست  2 تا با ورود به مرز عصمت و ولایت و خلافت ، افسانه وار بودن کامل شدن انسان و ممسوس در ولایت کلیّه شدن را در هم بشکند ؛ آن عارف صمدانی در سیر علمی و عملی خویش تطابق عینی و کامل معارف بر فقه و تاثیر فقه بر اخلاقیات را به اثبات رساند و این تابلوی درخشان را در برابر همه دیدگان بر افراشت که سایه و اثر حقیقت محمدیه در عالم ماده از یکسو عینیت "حقیقت"و "طریقت" و "شریعت" است  3 و از سوی دیگر ماحصل وحی جز اتمام و اکمال مکارم اخلاق نیست  4 . اگرچه شناخت شخصیت الهی امام راحل جز از شخصیتی چون او ساخته نیست اما دقت در یکی از زوایای ناشناخته حقیقت وجودی آن عارف کامل نه یک جام بلکه دریایی از معارف ناب را به رهرو راستین طریق آل الله مینوشاند چه اینکه او در عین اتصال کامل به خاندان عصمت ، در عصر ما و در برابر دیدگان ما زیست تا تفسیر حقیقی آیه شریفه " وَ ما أَرْسَلْنا قَبْلَکَ مِنَ الْمُرْسَلینَ إِلاَّ إِنَّهُمْ لَیَأْکُلُونَ الطَّعامَ وَ یَمْشُونَ فِی الْأَسْواقِ وَ جَعَلْنا بَعْضَکُمْ لِبَعْضٍ فِتْنَةً أَ تَصْبِرُونَ وَ کانَ رَبُّکَ بَصیراً (الفرقان 20) " عینیت خارجی یابد .
    آن زاویه ناشناخته از یک جهت بیانگر یکی از مبانی متعالی عرفان شیعه و از جهتی دیگر بزرگترین بشارت بر شروع نهضت جهانی قائم آل محمد صلی الله علیهم اجمعین است . در مبانی معرفتی ما تطابق تشریع و تکوین و عینیت تصرفات تکوینی با تشریع قوانین برای شارع مقدس ، از بدیهیات و بلکه لوازم اعتقادی است  5 بدین معنا که تمامی دستورات اسلامی هماهنگ با نظام تکوین وضع گردیده و سیر رو بکمال هستی که به سمت مبداء خویش در جریان است در ظهور کامل دین و جهانگیر شدن اسلام تجلی می یابد و در این بین شارع مقدس تجلی تام همه صفات الهی و فعلیت بخش اراده او در عالم امکان است و این نه در حد یک کلمه مجمله بلکه یک حقیقت بسط یافته در طول تاریخ بشریت از آدم تا خاتم و از شروع اسلام تا قیامت کبراست .
    واسطه فیض یا شارع یا صادر اول که وجود مقدس و ممتاز حضرت محمد صلی الله علیه و آله و اهل بیت شریف اوست نه تنها آیات الهیه و ریسمان مستحکم آویزان از عرش بلکه قانون گذار و مجری و فاعل اراده ذات اقدس اله است پس آنچه در این عالم در حال وقوع است نه تنها یله و رها نیست بلکه در محدوده حکومت خدا و در راستای مشیت اوست و همه این امور بدست آل الله اجرا میگردد 6 .



  • کلمات کلیدی :
  • <      1   2   3   4      >
    کلیه ی حقوق این وبلاگ متعلق به نویسندگان آن می باشد
    گروه فناوری اطلاعات آن لاین تکنولوژی