سفارش تبلیغ
صبا ویژن







این سه جبهه داخلی»
87/12/26 6:32 ع

 

چه خوب است که بدانیم در انتخاب یک رئیس جمهور چه کسانی به اهدافشان نزدیک می شوند و اصلاً این اهداف چیست

از قدیم می گویند برای این که بفهمی فلان شخص چه جور آدمی است به دوستانش نگاه کن .

ما هم سعی می کنیم این قضیه را قسمتی از ملاک خود قرار دهیم .

بحث ما بر  اصلاح طلب و  اصولگراست .

خاتمی ، کروبی و میرحسین موسوی در مقابل محمود احمدی نژاد

لازم به ذکر است که اگر خیلی ها میرحسین را اصلاح طلب نمی دانند در اشتباهند . با این حال دو فرض را در نظر می گیریم .  

فرض اول که اصلاح طلب باشد ( خاتمی برای ورود به عرصه انتخابات با میرحسین وارد گفتگو شد و بحث یا من یا او را راه انداخت ) پس در اینجا اصلاح طلب بودن او اثبات می شود .

فرض دوم اصلاح طلب نباشد ( خاتمی آنقدر شناخت ضعیفی نسبت به اشخاص و جریانات دارد که سراغ کسی رفته که با خط و منش او هیچ سنخیتی ندارد . پس در اینجا بی خِردی خاتمی ثابت می شود  )

ظاهراً از این پس برای شناخت جریانات سیاسی باید اینگونه تقسیم بندی کرد :

ضد ولایت فقیه ، ولایت فقیه و چوب های دو سر ...

در حال حاضر هر کسی می تواند بفهمد که چه جریاناتی  در پشت اصلاحات  منتظر است تا نماینده ای از آنها به ریاست جهوری راه پیدا کند تا جبهه ضد ولایت فقیه به سرانجام برسد . البته معلوم نیست سران رده اول اصلاحات هم دقیقاً به دنبال همین هدف باشند یا نه اما چه بخواهند و چه نخواهند این جبهه پشت سر آنها در حال شکل گرفتن است   .

 

حامیان اصلاحات ( جبهه اول )  

سازمان مجاهدین ، جبهه مشارکت ، نهضت آزادی ، جبهه ملی و عناصر آنان مانند : امثال شبستری ها (هتاک به ساحت پیامبر (ص)  )  ، امثال آغاجری ها ( توهین کننده به امام و مراجع ) ، امثال گنجی ها ، امثال شیرین عبادی ها ( حامی بهائیان و باج گیر بیگانه به بهانه  جایزه صلح نوبل ) ، تمامی مخالفان با ولی فقیه ، آمریکا ، اسرائیل و کلاً جبهه  غرب و تک تک کسانی  که سالهای سال به دنبال براندازی نظام بودند .

 

حامیان احمدی نژاد ( جبهه دوم )

مقام معظم رهبری ( کسی  که همه عمر خود را برای حفظ این نظام گذاشت ، کسی که جانباز این انقلاب است ، کسی که یار اول امام بود ، کسی که امام خمینی معمار انقلاب در مورد این شخص فرمودند : ایشان شایستگی رهبری دارند

اغلب قشر بسیجی کشور که اهدافشان حفظ نظام مقدس جمهوری اسلام است .

اغلب کسانی که تفکر واقعی  انقلابی خود را حفظ کرده اند .

علمای بزرگی چون آیت الله مصباح ، آیت الله جنتی ، آیت الله مکارم شیرازی ، آیت الله حائری شیرازی و ....

 

 ( جبهه سوم )

کسانی هستند که خود را به ظاهر در جبهه دوم  می دانند اما هر چند وقت یک بار خنجری هم از پشت به آنها می زنند .

کسانی که به نوعی مانع پیشرفت جبهه دوم می شوند .

کسانی که ضخامت گردن آنها به ضخامت یه درخت سی ساله هم می رسد .

 

آیا قضاوت سخت است ؟

 

البته بدیهی است که اگر کسانی قصد براندازی نظام  و بنا کردن دوباره طاغوت ، بنا کردن یک جامعه ضد دینی ، پایمال کردن ارزشهای اعتقادی مردم و  اطاعت در برابر غرب را دارند انتخاب جبهه اول انتخاب کاملاً درستی است .  

 

و  عده ای هم که خواستار حفظ نظام جمهوری اسلامی ، تبعیت از مقام معظم رهبری ، حفظ ارزشهای دینی و اعتقادی و  ایستادگی در برابر ظلم و ستم بیگانه را دارند باید در جبهه دوم صف بندی کندد .

 

اما عده ای هم باید مواظب باشند که آگاهانه یا غیر آگاهانه در گروه چوبهای دو سر ... ( جبهه سوم ) قرار نگیرند که ناخودآگاه در مقابل جبهه دوم قرار گرفته اند .

 

 

 



  • کلمات کلیدی :

  •  


    رابطه ایران با آمریکا و غده ای به نام اسرائیل


    از زمانی که باراک اوباما کاندیدای ریاست جمهوری آمریکا شد و مواضع خود را در قبال ایران مطرح کرد بحث رابطه آمریکا با  ایران در بین محافل سیاسی از داغی خاصی برخوردار شد چرا که اوباما برای حل مشکلاتی که آمریکا با آن دست و پنجه نرم می کرد نمی توانست ایران را نادیده بگیرد وبرای همین مهم بر خلاف بوش ، اوباما برای رابطه با ایران پیش شرطی تعیین نکرد و همین امر باعث شد که در بین محافل سیاسی جهانی و داخلی احتمال رابطه ایران و آمریکا رنگ و بوی بیشتری پیدا کند .


    اما شاید خیلی از مسائل دخیل در این رابطه نادیده گرفته شده باشد .


    آمریکا با اسرائیل رابطه دیرینه ای داشته است به طوری که در بدو تاسیس رژیم صهیونیستی بعد از این که حمایت های انگلیس از این رژیم کمرنگ شد قوی ترین حامی این رژیم لقب گرفت .


    قوی ترین حامیان مالی آمریکا را صهیونیستها تشکیل می دهند  و از آن طرف بزرگترین تامین کننده سلاح و تجهیزات جنگی برای اسرائیل ، آمریکاست .


    اگر کاندیداهای انتخابات در آمریکا از حمایت مالی صهیونیستها برخوردار باشند ، شانسی برای پیروزی در انتخابات دارند ( که این حمایت فقط با دادن تعهدات فراوان برای حفظ منافع اسرائیل به دست می آید ) و در غیر این صورت هیچ شانسی را نمی توان برای آنها قائل شد .  


    همیشه آمریکا مسئله امنیت اسرائیل را جزء مهمترین سیاست های خود مطرح کرده و عملاً هم همیشه این را نشان داده است .


    از زمان شکل گیری انقلاب اسلامی تلاش آمریکا و رژیم صهیونیستی همیشه در جهت ضربه زدن به ایران بوده و جنگ تحمیلی ، حمایت منافقین ، جنگهای اطلاعاتی و بسیاری از اتفاقات دیگر گواه این ماجرا بوده . 


    اما از این سو  ایران هم هیچ وقت بیکار ننشسته و از شروع انقلاب اسلامی هیچ وقت رژیم صهیونیستی را به رسمیت نشناخته و مواضع آن  مستیقم و یا غیر مستقیم نابودی اسرائیل بوده .


    از حمایت گروه های مبارز لبنانی و فلسطینی گرفته تا جنگ های اطلاعاتی و ...


    و این مواضع ایران در برابر اسرائیل ( به خاطر  اشغال سرزمین فلسطین ) همیشه باعث شده که ایران به عنوان دشمن درجه یک اسرائیل شناخته شود .


    و حالا رئیس جمهور جدید آمریکا با چند حرف به ظاهر منطقی ( و به قول معروف مردم پسند ) ولی در باطن غیر ممکن سعی در انحراف اذهان مردم جهان برای معرفی چهره جدید آمریکای مخالف جنگ و موافق گفتگو دارد .


    و اگر کمی به رابطه  اسرائیل و آمریکا بنگریم و به تاریخچه و دلیل دشمنی ایران با اسرائیل  دقت بیشتری داشته باشیم به غیر منطقی بودن رابطه ایران و آمریکا البته در زمان حیات رژیم صهیونیستی پی خواهیم برد .


    د ر نظر بگیرید


    -          حفظ امنیت اسرائیل برای آمریکا جزء اولویت های این کشور به حساب می آید


    -          چرا ؟ چون منافع آمریکا ( به خاطر حامیان مالی صهیونیستی  )منجر به این سیاست می شود


    -          از جهتی تلاش ایران همیشه ، مستقیم یا غیر مستقیم در جهت ضربه زدن به اسرائیل بوده . و این خلاف سیاست های آمریکاست .


    پس نمی توان به منطقی بودن رابطه ایران و آمریکا در زمان حیات اسرائیل ( یا در زمان رابطه دوستانه اسرائیل با آمریکا ) صحه گذاشت .


    پس چه بهتر  که قبل از اینکه به فکر رابطه با آمریکا باشیم ، به فکر غده سرطانی اسرائیل باشیم که مانع اصلی این رابطه است . و با وجود این غده سرطانی این رابطه به این زودی ها شکل نخواهد گرفت . و اگر روزی با وجود اسرائیل این رابطه شکل گرفت بدانید که آمریکا همان سیاست های خصمانه خود ( بلکه قوی تر از آن را ) در قبال ایران را از سر خواهد گرفت .



  • کلمات کلیدی :
  • <      1   2   3      
    کلیه ی حقوق این وبلاگ متعلق به نویسندگان آن می باشد
    گروه فناوری اطلاعات آن لاین تکنولوژی