سفارش تبلیغ
صبا ویژن







هو الرزاق

طرح نقدی کردن یارانه ها ، طرح بسیار خوب اقتصادی است که بعد از تدوین آن تا بحال دولتی جرأت ورود به آن  و اجرای آن را به خود نداده بود.دولت پر تلاش و تحول خواه کنونی شجاعت مواجهه با این مهم را بخودش داد.پس از کشمکش هایی که سر این قانون در دولت و مجلس پیش آمد اکنون به زمان اجرایی شدن آن نزدیک می شویم.پس از اینکه وضعیت بد آمار کشور خودش را در خوشه بندی غلط مردم نشان داد در این قانون به سر پیشنهاد مجلس برگشت و بنا بر تقسیم یارانه ها به شیوه دهک بندی شد که در این روش درآمد ناشی از حذف یارانه به میزان یکسان بین همه ی افراد جامعه تقسیم می شود و تنها به افراد تحت پوشش کمیته امداد مقدار بیشتری کمک می شود

 

یارانه ها

در این وسط یکسان بودن میزان کمک دولت باعث می شود که کسانی که فقیر هستند و برای دریافت کمک کمیته امداد اقدام نکرده اند و به نوعی شناسایی نشدند زیر بار این ازاد کردن یارانه ها اسیب جدی ببینند
البته باید گفت تعداد این افراد محتاج به کمک که شناسایی نشده اند کم نمی باشد و این را امار و اطلاعات میدانی هر خانواده ای از مشاهدات خودشان می گوید و افراد تحت پوشش کمیته امداد نه تنها به همه ی افراد طبقه صفر محرومین شمولیت ندارد بلکه به دلیل بالا بودن محرومیت در کشور این تعداد تحت پوشش همه ی محرومین محتاج نیستند

در این وسط وظیفه مردم مؤمن است که به کمک محرومین هر منطقه برسند.در اینجا بار مسئولیت بر دوش مساجد سنگین است.چرا که باید مساجد در این مورد نقش کلیدی خود را ایفا کنند و همانند مرکزی به این وضعیت جدید امداد رسانی کنند چرا که اولا مراکز دینی هستند ثانیا در هر محله و کوی و برزنی مساجد موجود است. در اینجا چند پیشنهاد را می آورم که البته پیشنهاد دومی را از ایده ایت الله موحدی کرمانی که از قضا امام جماعت محله مان است، نقل می کنم

1. بدلیل اینکه نقدی کردن یارانه ها به طور کلی تغییر در روش زندگی سابق مردم است و به نوعی برهم زدن عادت گذشته انهاست مردم در برابر این طرح ایستادگی هایی می کنند که تا حدودی طبیعی است.در اینجا باید مساجد با دعوت از کارشناسان و صاحب نظران مردم را از فواید مثبت این طرح با خبر کنند و از اضطراب انها بکاهند

2. بدلیلی که در بالا گفته شد این طرح افراد کم بضاعت را تحت تأثیر جدی قرار می دهد و خصوصاٌ در ابتدای آن برای آن ها فشار زیادی را به همراه دارد.در اینجا مساجد باید افراد کم بضاعت را شناسایی کنند و همچنین با طلب کمک از افراد غنی همان محله، باعث رساندن کمک ها به آن ها شوند و تعادل را بوجود بیاورند

به طور کلی مساجد بنظرم خیلی در سلامت جامعه مؤثراند و باید برای سعادت جامعه کوچک محله خودشان طرح و برنامه داشته باشند.البته شنیدم که دولت هم اقدامات خوبی برای کمک گرفتن از مساجد برای آگاهی مردم کرده است که جای خوشحالی و قدردانی دارد


خدایا مردم و دولت مردان را در این امتحان خودت سربلند بیرون بیاور
یا مهدی عج



  • کلمات کلیدی : مساجد، یارانه ها، آمادگی
  • کدام نفس ؟»
    89/7/30 1:43 ص

    به نام خدا

    بحث اول

     

    در حالت کلی هدف از آفرینش ، تکامل انسان بوده است.انسان بعنوان یک موجودی که از مجموعه ی غرایز و فطرت است باید برای در کنترل گرفتن این غرایز خود با کمک گرفتن از دین به سعادتی که هدف دین هم بوده است برسد
    دین مجموعه دستوراتی که به تعدیل غرایز انسان کمک می کند را تحت عنوان علم اخلاق برای ما عرضه کرده است

    هدف بر این است که با آوردن مباحثی موجز در این باره قدمی کوچک در بین هیاهوی سیاسی داشته باشیم

    اولین قدم در مباحث اخلاق ، اینست که علمای علم اخلاق معتقدند ، هدف از علم اخلاق تهذیب نفس است.خب اولین سوالی که مطرح می شود اینست که منظور از این تهذیب نفس کدام نفس است؟

    آیا همان نفحه ی الهیه است که ملاک برتری انسان بر فرشتگان است و از آن تعبیر به " روح الله " می شود؟
    آیا نفس ملهمه است که خدا به آن سوگند یاد فرموده و فجور و تقوا را به آن الهام کرده است؟
    آیا نفس اماره به سوء است که همواره  انسان را به بدی می خواند؟
    آیا نفس لوامه است که انسان را از فساد و تباهی باز می دارد و انسان بزهکار را همواره سرزنش می کند؟
    آیا نفس مطمئنه است که به ندای " ارجعی الی ربک راضیه مرضیه" مفتخر می شود؟
    و آیا فطرة الله است که خداوند انسان را بر آن سرشته است؟

    خلاصه این کدام نفس است که شناخت آن شناخت خدا است؟

    پاسخ اجمالی اینکه منظور علمای اخلاق مجموعه ی همه ی اینها است، که شخصیت انسان را می سازند

    ----------------------------------

    توضیح : در این نوشتارها از کتاب نقطه های آغاز در اخلاق عملی حضرت ایت الله مهدوی کنی دامت برکاته کمک می گیرم

    به امید تحقق مکارم اخلاق
    یامهدی عج



    بعد از شهدا....»
    89/7/12 12:42 ص

    به نام خدا

    هیچ چیزی انگار قرار نیست جلوی شهوت رانی و دنیاطلبی عده ای را بگیرد،فرهنگ غرب زده شمال شهر تهران حتی از امام صادق علیه السلام هم حیاء ندارد. چه شب شهادت رئیس مکتب باشد و یا شب های دیگر،ساعت از 9 و 10 شب که می گذرد هرزه هایی که هدف از زندگی را خوردن و آمیزش می دانند خانه های خویش را به مکان نامعلومی ترک می کنند.هیچ دقیقاً هدف آنان در گشت زنی شبانه شان است،حتی اگر شب عزای رئیس مکتب جعفری باشد

    صدای آهنگ های شیطانی شان کم که نمی شود زیادتر هم می گردد،حتی اگر شب شهادت رئیس مکتب باشد

    راستی چند روزی است شهر ما میزبان شهدا شده است،من که از بی حیایی اینها خجالت کشیده ام،عرق شرم را باید مسئولینی بریزند که به فرهنگ صحیح مردم و تربیت در مدارس فکر نکردند،امروز هم بروند جواب شهدای گمنامی که قرار است در شهر تشییع شوند را بدهند،ولی این قوم و آن قوم اگر غیرتی داشتند وضع به اینجا نمی رسید ،پس به خجالت کشیدن شان هم امیدی نداریم

    بگذارید ما خجالت بکشیم و عرق شرم بریزیم که شهدا بعد از بیست و اندی سال که به شهر باز گشته اند،نه مدینه فاضله ای که برای آن جنگیدن را می بینند و نه ام القرایی که به آن می اندیشیدند
    شمال شهر تهران ام القرای نیویورک و پاریس و همه ی مدینه فاضله های دنیای مدرنیته شده است،و نه ام القرای اسلام

    دیگر از بنرهایی که بزرگ آرم شهرداری را دارد و از آرمان و هدف از جنگ و وحدت در آن صحبت شده است کاری ساخته نیست،زندگی کثیف هرزه ها قرار نیست به شب شهادت رحم کند،حتی اگر شب شهادت رئیس مکتب باشد

    فقط همین را می بایست در تشییع شهدا زمزمه کنیم،شهدا شرمنده ایم...
    خدایا مارا شرمنده خون شهدا مگردان
    یامهدی عج

     



  • کلمات کلیدی :
  • به نام خدا

    معمول ما در شبانه روز سه وعده غذا می خوریم: صبحانه ،ناهار و شام
    که میزان غذای ما در هرکدام از این سه وعده به طور مساوی نیست طوری که از یک صبحانه بسیار سبک شروع می کنیم و با یک ناهار بسیار کامل و یک شام متوسط در آخر شب، وعده های غذایی را تمام می کنیم.

    این روش غذایی بسیاری از ما در شبانه روز است که بشدت  دارای عیب است و بعد از اینکه مضرات این روش را بیان کنم روش پیشنهادی که مطلوب است را با بیان امتیازات آن و بیان مؤیدات قرآنی و حدیثی آن را اثبات می کنم

     

    اصلاح غذایی

    بیان روش معیوب:

    در روش معیوب شخص یک صبحانه کم می خورد و با یک نیروی ضعیف و کارایی کم صبح خود را تا ظهر می رساند و ظهر بدلیل گرسنگی زیاد،یک ناهار بسیار کامل میل می کند که خوردن این ناهار کامل ،یک خواب بعد از غذا را بشدت می طلبد و این ناهار کامل موجب می شود شخص تا آخر شب گرسنه نشود و میل به شام پیدا نکند و در آخرشب بعد از گرسنگی مجبور می شود که یک شام نسبتا متوسط را بخورد که به دلیل خوابی که بعد از ناهار در روز داشته است تا بعد از نیمه شب هم بیدار است و از آن طرف صبح با دیر بلند شدن از خواب این چرخه معیوب را دوباره شروع می کند و همین روش غذایی باعث عقب افتادگی در کار و عبادت و تفریح انسان می شود که بازدهی در انجام کار را بشدت پایین می آورد.

    ادامه مطلب...

    به نام خدا

    مسئله ی حاد شده ی بی حجابی باعث شد که کسانی که به فکر سلامت جامعه هستند برای درمان آن چاره اندیشی کنند

    این چاره اندیشی ها به این گونه بود که حرفهایی بصورت کلی زده می شد و مسئولیت هایی را به دوش افراد در جامعه می گذاشت
    که به عنوان نمونه صحبت های ائمه جمعه از این دست بود

    ولی مسئله ای که می خواهم به آن اشاره کنم اینست که برای حل معضل بدحجابی باید ازکلی گویی به جزئی گویی برسیم و متوقف در کلی گویی نشویم و مسئولیت هایی که در برابر بی حجابی است را بطور دقیق مشخص کنیم که چه کسی بطور دقیق چه مسئولیتی دارد

    به عنوان مثال خیلی خوب است که از تریبون نماز جمعه بی حجابی و بد حجابی را قبیح بشماریم و خواهان اصلاح این وضع باشیم ولی باید بطور دقیق بگوییم که در اجزای حکومت ،قوه ی مقننه یا قوه مجریه یا قوه قضائیه هرکدام چه وظائفی در قبال رفع این معضل دارند و از آنها بخواهیم که به وظائفشان عمل کنند و همچنین از همه مهمتر در حل این معضل،مردم هستند که باید وظائف مردم را در برابر بی حجابی و بد حجابی برایشان تبیین کنیم و این را به آنها مرتب گوشزد کنیم

     

    حجاب

    این مشکل زمانی به طور ریشه ای حل می شود که اولاً مردم پای کار بیایند ثانیاً حکومت بطور جدی از حرکت مردم حمایت کند البته اصلاً منظورم از حرکت مردم ریختن به خیابان و شعارهای خوب و بد دادن در این رابطه نیست که این تظاهرات ها به نشانه اعتراض خوب است که غرض من  تربیت خانوادگی صحیح و لزوم تربیت اسلامی برای فرزندان است طوری که کسی به دلیل احساس هیچ نبودن خود به مظاهر فرهنگ غربی و تبعیت از آن روی نیاورد
    البته خیلی راحت است که بنشینیم و از نفی تمدن یا فرهنگ منحط غرب صجبت کنیم ولی واقعیت انست که برای رسیدن به تمدن اسلامی باید تلاش مضاعف کرد


    در آخر باید به طور خلاصه بگویم که کسانی که من باب خیرخواهی می خواهند در این زمینه اصلاحی بکنند و می خواهند در این زمینه وظیفه کسی را به او یاداوری کنند، باید بطور جزئی مسئولیت افراد جامعه را گوشزد کنند و آن را به انها یاد اوری کنند و از کلی گویی پرهیز کنند.

     

    خدایا ما را از یاوران مصلح موعود قرار بده
    یامهدی ع



    <      1   2   3   4      >
    کلیه ی حقوق این وبلاگ متعلق به نویسندگان آن می باشد
    گروه فناوری اطلاعات آن لاین تکنولوژی