سفارش تبلیغ
صبا ویژن







چالش ها و تهدیدهای رقابت در بهارستان نهم

انتخابات در نظام سیاسی کشور را می توان به خط ارتباطی ای تشبیه کرد که وظیفه استمرار تعامل فعال میان حاکمیت و مردم و را ایفا می کند و در این میان مجلس شورای اسلامی که حضرت امام (ره) از آن به «عصاره فضائل ملت» تعبیر می نمودند، می تواند جایگاه اساسی مردم در نظام اسلامی را روشن سازد. با توجه به طبیعت فضای انتخاباتی دور از انتظار نیست که تلاش همه جانبه ای را از سوی نامزدها و جریانات سیاسی فعال در جهت معرفی خود و افزایش تمایل و جذب اقبال عمومی در صندوق های رأی شاهد باشیم. اما در اندک زمانی که تا انتخابات مجلس نهم باقی است، نگاهی به برخی متغیرها و شاخصه های موجود در فضاب رقابت انتخاباتی حاکی از آن است متأسفانه در برخی از الزامات و بایسته ها فاصله قابل توجهی با رویکرد صحیح و قابل قبول وجود دارد که در خور تأمل است.


ادامه مطلب


  • کلمات کلیدی :
  • تحلیلی بر رویکردها و راهبردهای غرب درخصوص انتخابات مجلس نهم

    بهارستـان نهم و بیـم‏وامیـد غـربی!

    تحولات چندساله اخیر کشورمان گویای آن است که فرصت انتخابات مجلس برای غرب بسیار حیاتی می نماید، گو این که بتواند با استفاده از آن مجدداً گزاره‏های کلیدی فتنه 88 را در ذهن مردم احیا و تثبیت نماید و البته این تمام این ماجرا نیست. اطلاعات موجود نشان می‏دهد مجموعه‏ی سفارت‏خانه‏های غربی در تهران مأموریت پیدا کرده‏اند که به دولت‏های خود درباره‏ی این‏که چه اقدامی از جانب آنها می‏تواند در آستانه‏ی انتخابات مجلس آسیب‏پذیری نظام را بالا ببرد، مشورت بدهند. هم‏چنین این سفارت‏خانه‏ها مأمور شده‏اند از منازعات بین جناح‏ها و گروه‏ها در ایران برآوردهای دقیق تهیه به مراکز خود ارسال نمایند. هرچند با قاطعیت تمام نمی توان نقشه غربی انتخابات مجلس نهم را رمزگشایی دقیق کرد اما می توان بخش هائی از جورچین پیچیده غرب برای جمهوری اسلامی ایران در مقطع پیش رو را تحلیل نمود. با این تفاصیل در این تحلیل به ارزیابی راهبردها و ریکردهای غرب به‏ویژه امریکا درباره‏ی نهمین دوره انتخابات مجلس در ایران پرداخته خواهدشد.


    ادامه مطلب


  • کلمات کلیدی :
  • کاریکاتور// ماجرای آقازاده و خانواده کشاورزش!

    محسن هاشمی: عمده درآمد خانواده ما از کشاورزی است!!!

    جهت دیدن در ابعاد بزرگتر روی تصویر کلیک کنید



  • کلمات کلیدی :
  • تأملی در دغدغه های انتخاباتی رهبر معظم انقلاب 

    فریب استراتژیک؛ کلاهی که بر سر فتنه گران رفت...!
     
     حضرت آیت الله خامنه‌ای در خطبه‌های 14 بهمن 1390 مسؤولان، نامزدهای انتخاباتی، هواداران آنان و عموم آحاد جامعه را به هوشیاری در مورد توطئه‌های دشمن در جریان انتخابات پیش رو دعوت نموده و فرمودند: «مسوولان از توطئه‌ى دشمن در کار انتخابات غافل نشوند. آن کسانى هم که در انتخابات رأى نمی‌آورند، مواظب باشند آن کلاهى که بر سر رأی‌ نیاورندگان سال 88رفت، بر سر آنها نرود؛ فریب نخورند. همه‌ى نامزدهاى انتخابات و همه‌ى هوادارانشان،خودشان را در مقابل توطئه‌ى احتمالى دشمن مسؤول امنیت بدانند. انتخابات را متهم نکنند؛ کسى آب به آسیاب دشمن نریزد» در این چارچوب بایستی نخست به چند سؤال مهم پاسخ داده شود. نخست آن‌که کلاهی که بر سر کاندیداهای شکست خورده انتخابات 88 –یا به تعبیری فتنه‌گران- رفت چه بود و این فریب استراتژیک از چه ناحیه‌ای ساخته و پرداخته شد؟


    ادامه مطلب



  • کلمات کلیدی :
  • بازنشر// حقیقتی در رد یک غلط مشهور

    امام (ره) هیچ‌گاه نفرمود انقلاب ما انفجار نور بود!

     

    یکی از رایج ترین جملات منسوب به حضرت امام خمینی (ره)، جمله معروف «انقلاب ما انفجار نور بود» است که احتمالاً بسیاری از خوانندگان محترم نیز این جمله از معروف ترین جملات آن امام راحل (ره) می دانند. جالب این‌که به‌ویژه در دهه‌ی فجر (که در آستانه‌ی آن قرار داریم) فراوان از آن استفاده مى‏شود و آن را در روزنامه‏ها و مطبوعات مى‏نویسند و گاه از صدا و سیما پخش مى‏شود و به‏بنیانگذار جمهورى اسلامى، حضرت امام خمینى(ره) نسبت داده می شود. اما حقیقت ان است که اساسا هیچ گاه امام چنین جمله ای را به زبان نیاورده اند! برای اثبات این مدعا کافی است که به صحیفه امام (ره) – که مجموعه بیانات معظم له در ان گردآوری شده است- سری بزنید. حال قطعا برای شما این سوال مطرح می شود که پس جمله معروف فوق الذکر، از کیست و چگونه به غلط امام نسبت داده شده و این‌گونه فراگیر هم شده است؟


    ادامه مطلب


  • کلمات کلیدی :
  • <      1   2   3   4   5   >>   >
    کلیه ی حقوق این وبلاگ متعلق به نویسندگان آن می باشد
    گروه فناوری اطلاعات آن لاین تکنولوژی