سفارش تبلیغ
صبا ویژن







راه آرامش»
87/3/24 2:49 ع

           بهترین توصیه بزرگان را بشنوید که

«هر چه از خوبى‏ها مى‏دانید عمل کنید و هر چه از بدى‏ها مى‏دانید دورى کنید تا به مقام‏هاى بالاتر برسید». 

 از حضرت آیت ا. بهاء الدینى هر وقت دستور العمل مى‏خواستند همین مسائل عادى را مى‏فرمود. مى‏فرمود دروغ نگوئید، غیبت نکنید، به هم محبت کنید، نماز اول وقت بخوانید و. خلاصه عمل حرام مرتکب نشوید.

 توصیه‏هاى حضرت آیت اللّه العظمى بهجت را مطالعه کنید. همه‏اش در همین خلاصه مى‏شود که هر چه عمل حرام است و مى‏دانید مرتکب نشوید و اعمال واجب از شما فوت نشود.

بقول امام معصوم علیه السلام :علم در آسمان‏ها و در عمق زمین و دریاها نیست، بلکه علوم در قلب شماست به شرط آن که در طهارت آن بکوشید.

 آنکه مى‏تواند به شما آرامش حقیقى دهد وجود مقدس حضرت حق جل و علا است که راه همنشینى با او ترک گناه تا حد توان و انجام واجبات در درجه اول است.



  • کلمات کلیدی : سیاست
  •    توصیه‏هایى از حضرت امام به فرزندشان حاج سید احمد آقا 

    پسرم ما هنوز در قید حجاب‏هاى ظلمانى هستیم و پس از آنها حجاب‏هاى نور است و ما محجوبان هنوز اندر خم یک کوچه‏ایم.

     ارتباط با قرآن هر چند فقط با قرائت آن باشد:

     فرزندم با قرآن این بزرگ کتاب معرفت آشنا شو، اگر چه با قرائت آن. و راهى از آن به سوى محبوب باز کن و تصور نکن که قرائت بدون معرفت اثرى ندارد که این وسوسه شیطان است، آخر، این کتاب از طرف محبوب است براى تو و براى همه کس و نامه محبوب، محبوب است اگر چه عاشق و محبّ، مفاد آنرا نداند و با این انگیزه حبّ محبوب که کمال مطلوب است به سراغت آید و شاید دستت گیرد. ما اگر در تمام لحظات عمر به شکرانه این‏که قرآن کتاب ما است به سجده رویم از عهده برنیامده‏ایم.

     دوستان وارسته و متعهد انتخاب کن :

    از وصیّت‏ها (ى) من که در آستان مرگ و نفس‏هاى آخر را مى‏کشم به تو که از نعمت جوانى برخوردارى، آن است که معاشران خود و دوستان خویش را از اشخاص وارسته و متعهّد و متوجه به معنویّات و آنانکه به حبّ دنیا و زخارف آن گرایش ندارند و از مال و منال به اندازه کفایت و حدّ متعارف پا بیرون نمى‏گذارند و مجالس و محافلشان آلوده به گناه نیست و از اخلاق کریمه برخوردارند، انتخاب کن که تأثیر معاشرت در دو طرف صلاح و فساد اجتناب‏ناپذیر است و سعى کن از مجالسى که انسان را از یاد خدا غافل مى‏کند پرهیز نمایى که با خو گرفتن به این مجالس ممکن است از انسان سلب توفیق شود، که خود مصیبتى است جبران‏ناپذیر.



  • کلمات کلیدی : سیاست
  • خالص شدن نیت»
    87/2/27 7:47 ع

    نفس صفت پسندیده‏اى که روحیه کمک به دیگران را داریم جاى بسى خوشبختى است و باید از خداوند متعال تشکر کنیم که این روحیه را داریم و بیشتر اوقات نیز موفق مى‏شویم. اما این که گاهى اوقات دچار خودنمایى مى‏شویم، در این مورد باید به این نکته توجه داشت گاهى اوقات شیطان براى این که انسان را از کارهاى خوب و پسندیده باز دارد این گونه وسوسه مى‏کند که این کار شما آمیخته به ریا است، لذا براى این که دچار ریا نشوى، این کار را انجام نده و به گونه‏اى مى‏خواهد این روحیه کمک به دیگران را که از صفات بسیار ارزشمند است از شما سلب مى‏کند.

    نکته دیگر این که باید توجه داشته باشیم انسان براى دست‏یابى به کمالات از جمله خلوص نیت در کارها، باید به تدریج به این امر مهم دست یافت و هیچ کس نمى‏تواند به صورت ناگهانى به این خصوصیات دست پیدا کند و خداوند نیز چنین انتظارى را از بندگان خود ندارد، چه این که خداوند مى‏داند که انسان از سه جهت مورد هجوم است. یکى از ناحیه هواهاى نفسانى که در درون انسان است. دوم از ناحیه شیطان که دائماً وسوسه مى‏کند و سوم از ناحیه زرق و برق دنیا که فریبنده است و همه انسان‏ها همواره با این عوامل سقوط اخلاقى و اعتقادى درگیر هستند، لذا باید تمرین کرد و به تدریج از چنگال ریا و خودنمایى خود را رهانید و به سوى خلوص نیت و بالاخره به خالص کردن اعمال دست یافت و این امرى است امکان‏پذیر ولى به تدریج .انشاءالله موفق خواهیم شد 

  • کلمات کلیدی : سیاست
  • عبادت در همه حال»
    87/2/27 7:42 ع

    از خصوصیت‏هاى دین مقدس اسلام این است که در هر حال و هر شغل و هر مکانى مى‏توان در عین اشتغال به کار و تلاش، غرق در عبادت بود و به آن کار انگیزه الهى و خدایى بخشید. حدیث شریف انما الاعمال بالنیات،راه‏گشاى بسیارى از این مشکلات است و یادآورى میکند که چیزى که مهم است به خداوند توجه داشتن و با یاد او و عشق و محبت او در زندگى گام برداشتن است.

    کشاورزى که با چنین نیتى در مزرعه از سر و رویش عرق جارى است و کارگرى که براى تأمین نیازمندى زندگى خود و خانواده‏اش کارهاى سختى را انجام مى‏دهد مى‏تواند با همین نیت که به اعمال و فعالیت‏هاى او رنگ خدایى مى‏دهد خود را به مبدأ قدرت و عظمت و رحمت متصل نماید و خود را در حال عبادت ببیند.

    دانشجویى که هدفش از درس خواندن به دست آوردن تخصص و رفع مشکلات مملکت و قطع وابستگى به بیگانگان و خدمت به مردم و خلق خداست و با همین انگیزه و  توجه به خداوند و ایجاد ارتباط با او درس مى‏خواند، کارش مورد رضایت خداوند است و عبادت محسوب مى‏گردد چون هدف از عبادت، نزدیکى و قرب انسان با خداوند متعال و ایجاد ارتباط با اوست که با چنین نیتى مى‏توان هر عملى را به عبادت تبدیل کرد.



  • کلمات کلیدی : سیاست
  • انزژی نیت خالص»
    87/2/6 10:49 ص

    بسم الله الرحمن الرحیم

    نیت خالص پرقدرت ترین و بالاترین سرمایه برای هر انسان مومن به خداوند تبارک و تعالی می باشد. هر گاه کسانی خواستند با به رخ کشیدن ثروت های آنچنانی و ریاست های دنیایی و سایر جاذبه های این دنیای خاکی ما را در فشار قرار دهند و طعنه به انسانهای مومن بزنند تنها یک چیز رو مد نظر میگیریم و با توکل بر خدا بر فشارهای آنان چیره خواهیم شد و آن یادآوری نیات خالصی است که در وجودمان دارا هستیم و به سبب نیات خالص اعمال مان را پر بهاء و ارزش ساخته ایم. نیت روح عمل است و هر چه خالص تر باشد عمل ما قیمتی تر و مورد قبول تر نزد خداست. نیت خالص به مثابه همان اتمی است که کوچکترین جزء از این عالم خاکی می باشد و در عین حال پر انرژی ترین . با نیت خالص راه به آسمان باز میشود. با نیت خالص اعمال مورد قبول حق تعالی قرار میگیرد. با نیت خالص چشمه های حکمت بر قلب و زبانمان جاری میشود. با نیت خالص بر شیطان قسم خورده چیره خواهیم شد . داستان زیر را ملاحظه بفرمایید:



  • کلمات کلیدی :
  • <      1   2   3   4   5   >>   >
    کلیه ی حقوق این وبلاگ متعلق به نویسندگان آن می باشد
    گروه فناوری اطلاعات آن لاین تکنولوژی