سفارش تبلیغ
صبا ویژن







 

به نام خدای یکتا، خدای ابراهیم و خاتم پیامبران حضرت محمد مصطفی (صل اله علیه و آله و سلم) که انقلاب اسلامی ایران را برای نجات اسلام ناب برانگیخت، انقلابی که برای ماموریتی بزرگ برانگیخته شد تا ظلم ستیزی و کمک به مستضعفان و ستم دیدگان جهان را از آرمان های اولیه خود بداند.

صلابت و قدرت در کنار بخشایش و رحمت، ابتدایی ترین پیام معنوی این انقلاب به همه عالم است، و این همان خصلتی است که جهانیان از انقلاب اسلامی دیده اند، چرا که بهترین میراث انقلاب اسلامی ایران، اسلامی بودن اوست که اسطوره ساز حقانیت انقلاب اسلامی شده است، و این نفوذ و محبوبیت انقلاب اسلامی است که این روزها در عراق و سوریه و یمن و در دل مردم ملت های منطقه فرمان می راند، و یکی از مهم ‌ترین ابعاد اقتدار ملی ایرانیان محسوب می شود.

ولی اینک برجام و دنبالهِ نکبت بار آن، نزد مردم ایران فقط مرگ ارزش های انقلاب را تداعی می کند، و امان از گناه دیروز دولت که عذاب امروز ملت شده، دولت اعتدال در برجام همه تحریم های بالقوه آمریکائیان را بالفعل کرد، برجام طعمه تله ای شد که آمریکائیان برای دولت روحانی تدارک دیده بودند، چون دولت هر چقدر بیشتر به تار و پود برجام دست می زند بیشتر زخمی می شود.

اکنون هیچ چیزی از برجام بدتر نیست جز دنباله آن، و هیچ چیز از برجام خوب تر نیست جز تجربه گرفتن از آن، هیچ چیزی جز از وعده های برجام که شنیدنش بزرگتر از خود آن است وجود ندارد، و هیچ چیزی جز از تعهدات برجام که دیدنش کوچکتر از شنیدن آن است نخواهیم یافت، پس باید بسنده کرد به هر چیزی که از برجام عیان است، و خبر یافتن از آنچه که در پس پرده آن پنهان است، و بهتر است دولت از وعده های برجام بکاهد و بر انجام وعده های سه ساله اش به مردم بیفزاید. 

ادامه مطلب...

  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :بهمن یار::نظرات دیگران [ نظر]

     

    یکی از مهم‌ ترین امتیازات و افتخارات جامعه شیعه، برخورداری از چشمه پر فیض نورانیت و معنویت عاشوراست، و اصلی ترین علت قیام و شهادت امام حسین علیه السلام مبارزه با نادانی و جهل زدایی بوده است، مبارزه ای که نه تنها هدف قیام سید الشهدا علیه السلام، بلکه هدف بعثت همه انبیاء، خصوصا بعثت خاتم الأنبیاء صلی الله علیه و آله بوده است.

    پیام‌های الهی انسانی عاشورایی در صحنه کربلا هر یک به تنهایی می‌تواند زمینه ساز حرکتی عظیم الهی انسانی در هر زمانی باشد، پیام هایی که پشت مستکبرین عالم را به خاک می کشد و عاشورا را به عنوان احیا کننده دین اسلام معرفی می کند، پیام عاشورا یک مکتبِ مربوط به یک دوران نیست، بلکه پیامی است به هم? نسلهای حال و آینده.

    امام حسین (ع) با قیام خود، اخلاق منفی ترس و شکست ‏پذیرانه را که در جامعه حاکم بود را دگرگون ساخت، و مردم جامعه را از شکست روحی که به آن تن داده بودند رهایی بخشید، اخلاقِ شکست و ناامیدی، و خلق و خوی منفی ترس و یاس را از بین بُرد، و راه را بر اخلاقیات شکست ‏بست، اراده و وجدانِ امت ‏شکست ‏خورده را به آنها باز گرداند، و اخلاق شکست‏ پذیرانه را از ساحت جامعه اسلامی طرد نمود.

    امام حسین سردار پرشکوه و شکست ناپذیر روزگار، و قهرمان یارانی که در برابر ذلت و تحقیر سر فرود نیاورده بودند، به عصرها و نسلها درس جوانمردی و شرافت، و مرگ پر افتخار را در زیر سایه شمشیرهای آخته داد، او بر بیداد و فریبی که داشت اسلام را ریشه کن می کرد قیام کرد. 

    ادامه مطلب...

  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :بهمن یار::نظرات دیگران [ نظر]

    نسیم کلام پیامبر اکرم (صلی ‏الله ‏علیه ‏و ‏آله و سلم) امین منادی وحی الهی، و خاتم رسول پیام‏ های خدایی، همه جا را از عطر ستایش خدا پر کرد، آن گاه که علی (علیه ‏السلام) را به سوی خود خواند، دست او را بالا برد و بر مردم نشانش داد، آن دست نورانی قرآن ناطق بود که تا عرش خدا اوج گرفت، هر دو دست نشان عظمت همدیگر بودند، عظمتی که خداوند آن را در ادیان دیگر بشارت داده بود و لزوم دستیابی بشر برای رسیدن به منزلت، رستگاری و کرامت انسان را، در دستان این بزرگواران قرار داده بود.

    در روز فرخنده غدیر، خداوند تبارک و تعالی، آرمانی ‏ترین اندیشه را به پیامبر خویش ارزانی داشت، اندیشه ای که در جهان خاکی، تحولی عظیم و در جهان افلاکی، ذوقی سلیم، برای عبادت حضرت پرورگار به وجود می آورد.

    غدیر خم نتیجه تلاش هزاران پیام ‏آور الهی است، در این روز کائنات باید شاهد پیوند امامت و نبوت می بودند، پیوندی که انوار نورانی آن با گره خوردن دست ها در همدیگر، تمامی آسمان و زمین را در برگرفت و ذره ذره هستی شروع به تسبیح ذات اقدس باری ‏تعالی کردند.

    عیدغدیر نتیجه و فلسفه بعثت انبیاست

    پیامبر خدا (ص) دوست داشت عید غدیر که عید جشن امامت و ولایت و تعیین رهبرى است، در تمام قرون و اعصار به صورت زنده در دلها و به صورت مکتوب در اسناد و کتب باقی بماند، و مسلمانان در همه اعصار آن را زنده و جاوید نگاه دارند، چون یاد على، نام على و غدیر على، چیزى جز استمرار رسالت در امامت و ولایت، برای اسلام ناب محمدى نیست، و ارزش غدیر به دلیل شخصیت یگانه و بزرگوار حضرت علی (ع) است. 

    ادامه مطلب...

  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :بهمن یار::نظرات دیگران [ نظر]

     

    فقط دلسوزان انقلاب و منتقدان آقای روحانی، دولت اش را به ناتوانی متهم نمی کنند، بلکه این تاریخ سه ساله عملکردها، شعارها و سخنان آقای روحانی و دولت اش است که متهم به بی برنامگی برای اداره کشور می باشند، برجام برای برداشتن تحریم ها بوده ولی الان به جز چند تا روزنامه مجیز گوی دولت، کسی از برجام دفاع نمی کند.

    آقای روحانی و دولت مردان یازدهم چنان قاطعانه تصمیم گرفتند با شیطان بزرگ آمریکا مذاکره کنند، که گوئی بعد از سی و پنج سال از انقلاب شکوهمند اسلامی چنین رابطه ای سرنوشت ساز برای کشور نه به تاملی احتیاج داشت و نه به مشورتی.

    هیچ دولتی بر دروغ استوار نمی ماند، و این دولت شرم دروغ گفتن ندارد و خود را به تجاهل زده است، آقای روحانی باید می دانست وقتی دولتی از سر تصفیه حساب های سیاسی، تصمیمات راهبردی اشتباه و لجوجانه اتخاذ می ‌کند، حتما ضررهای منفی بلند مدتی دریافت خواهد کرد.

    آقای روحانی و تیم مذاکره کننده اش در زمان مذاکرات برجام که دو سال و نیم طول کشید، شاید هم نیت خیری داشته بودند، ولی باید می دانستند که شیطان در کمین همین نیات خیر است، جائی انسان را به تله می اندازد که آدمی فکر می کند از او دور است، همیشه قدمی هست که ناخواسته به راه شیطان می رود، و زبانی که نادانسته به جای او سخن می گوید، و مذاکرات هسته ای با خروجی برجام از این نمونه بود، در واقع زخم برجام را دوست بر ملت ایران زد نه دشمن.

    اینک برجام ابلیسی شده که ایمان دولت را نشانه رفته است، مذاکره کنندگان آمریکائی همراه توافق برجام، تیغ تیزی به تیم مذاکره کنندگان دولت آقای روحانی داده اند تا با آن بر خود زخم زنند، آقای روحانی و تیم مذاکره کننده اش، باید با خردِ جمعی و مرحله به مرحله، برگ های برنده ایران را اکسید و سیمان می کردند، تا مرحله به مرحله تحریم ها برداشته می شد، نمی شد با لبخند و تدبیری از جنس هژمونی کدخدا گرایانه، طلب مردم مظلوم ایران را از حلقوم دشمنان شان بیرون کشید، اکنون برجام فقط برای کسانی که آمریکا را کدخدای جهان می دانند قابل دفاع است.

    مذاکرات برجام برای برداشتن تحریم ها بود

    آقای روحانی و تیم مذاکره کننده اش در همه مذاکرات ها کوتاه آمدند، امتیاز دادند، و با اینکه مطمئن بودند با دادن داشته های ایران، نفع خاصی برای مردم و اقتصاد ایران وجود ندارد، اما باز هم آن را می پذیرفتند، چون کلید حل نهائی مشکلات خودشان را ، نه در مذاکرات ها، که در نزدیکی با آمریکا می دانستند، و این مذاکرات ها دولت روحانی را به این هدف نزدیک می کرد، چرا که افراد و جریان هایی در درون دولت یازدهم هستند، که سخت پیوند عمیقی را در رابطه با سازش با آمریکا دنبال می کنند. 

    ادامه مطلب...

  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :بهمن یار::نظرات دیگران [ نظر]

     

    گر خدا دلواپسان را در قدرت جسم و دانش برتری داده

    ولی به دولت تدبیر لقمه گلوگیری به اندازه برجام داده

    چنین تدبیری فردا ارزش های انقلاب را گردن می زند

    مترسک برجام را به مصادره اموال ایران گره می زند

    گر ما جای دولت بودیم این تدبیر را می شکستیم

    بر خِرد خود تکیه می کردیم جای خود می نشستیم

    تدبیری که نه شجاعت جنگیان دارد نه سیاست دولت ها را

    همان به که مقصّر بی ‌دستاوردی برجام را کند بانک ها را

    وقتی خاتمی دو سال عقب گرد هسته ای کرد

    عقب گرد را گردن نگرفت تقصیر البرادعی کرد

    جماعت لیبرال تدبیر، عزت نزد کدخدا می جستند

    غلط اندر غلط، دروغ اندر دروغ بود آنچه می گفتند

    با عشوه و لبخند قدم می زدند هوس باره

    نازشان می کشیدند با سخنان امیدوارانه

    چون ز آمریکائیان طلب ملت خواستند

    خود غلط بود آنچه ز تدبیرشان پنداشتند

    چون شیطان در کمین نیات انقلاب بود

    اندیشه مذاکراتش نفوذ به مراکز نظام بود

    آنها تحریم های برجام را به مصادره دوختند

    اینها تدبیرشان را در عشق کدخدا سوختند

    توافقِ اول را چون نهادند دولتیان کج 

    تا منتهی الیه تدبیرشان رفت برجام کج 

    ادامه مطلب...

  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :بهمن یار::نظرات دیگران [ نظر]
    <   <<   6   7   8   9   10   >>   >
    کلیه ی حقوق این وبلاگ متعلق به نویسندگان آن می باشد
    گروه فناوری اطلاعات آن لاین تکنولوژی