سفارش تبلیغ
صبا ویژن







بلافاصله پس از اعلام تمدید مذاکرات...

بورس ایران بیش از 1500 واحد افت کرد و دلار از مرز 3500 گذشت.قیمت نقت به پایین ترین قیمت خود در چندماه اخیر رسید؛ کمتر از 70 دلار. تخصیص اعتبار مصوب در هیچ نهاد دولتی صد در صد نبوده عموم نهادها با کمبود بودجه مواجهند.
معاون رییس جمهور دقایقی پیش اعلام کرد نانوایی ها می توانند از فردا نان را تا 30 درصد گرانتر بفروشند... ظاهرا امریکا بنا دارد میزان فروش نفت ایران را در هفت ماه تمدید مذاکرات به نصف برساند یعنی حدود 500 هزار بشکه. از طرفی تقریبا تمام رسانه های آمریکایی و اروپایی نوشته اند که با روی کار آمدن کنگره جمهوری خواه در آمریکا تحریم‌های شدیدی مجددا علیه ایران وضع خواهد شد... 
همه ی شواهد گواه آن است که بناست تا سرحد ممکن ایرانیان شرایط دشوار اقتصادی را در این هفت ماه سپری کنند. شرایطی که تیم مذاکره کننده را به زانو درآورد. ما پیش از این برگ های مهم را بازی کرده ایم؛ از تعطیل کردن آب سنگین اراک تا توقف غنی سازی 20 درصد تا خاموش کردن هزاران سانتریفیوژ و... تحریمها هم بیشتر شده و متنوعتر. معلوم نیست اینبار امریکایی چه مطالبه ی جدیدی را روی میز مذاکرات خواهند گذشت!
الذین قالوا ربنا الله ثم استقاموا تتنزل علیهم الملاءکه ان لا تخافوا و لا تحزنوا ...
همه را برای تحمل شداید دعا کنیم. هم مردم و هم دولت را و به قول امام راحل هرچه فریاد داریم بر سر آمریکا بکشیم.


  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :وحید یامین پور::نظرات دیگران [ نظر]
    کرزی رییس جمهور پیشین افغانستان چندی پیش به هیات وزیران این کشور ابلاغ کرد که زبان تدریس در دانشکده های طب و اینجبنیر (پزشکی و فنی- مهندسی) باید حتماً انگلیسی باشد! این تصمیم عمیقا استعماری با واکنش دانشمندان و ادبای افغانی مواجه شد و بسیاری این تصمیم برای محدود کردن میدان اثرگذاری زبان و فرهنگ فارسی دانستند.
     
    هفته گذشته جناب حسن روحانی در دانشگاه تهران در کمال تعجب خواستار تاسیس دانشگاه هایی با زبان انگلیسی در ایران شد! از نظر او این اقدام راه اساتید خارجی را به ایران باز کرده و روابط ما با دنیا را بهبود می بخشد!
    متاسفانه هیچ استاد شناخته شده ای نسبت به این اظهارات نگران کننده واکنش نشان نداد...حتی فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی. 
     
    حالا نگرش مقام معظم رهبری را در اینباره ببینید:
     
    «از پیشرفت علمی در کشور برای گسترش و نفوذ زبان فارسی استفاده شود. زبان خیلی مهم است...اهمیت زبان ملی یک کشور برای خیلیها هنوز دانسته و شناخته نیست...کاری کنیم که در آینده، آن کسانی که از پیشرفتهای علمی کشور ما استفاده میکنند، ناچار شوند بروند زبان فارسی را یاد بگیرند. این افتخاری نیست که ما بگوییم حتماً زبان علمی کشور ما فلان زبان خارجی است. زبان فارسی اینقدر ظرفیت و گنجایش دارد که دقیقترین و ظریفترین علوم و دانشها میتوانند با این زبان بیان شوند.»
    رهبری چندین سال پیش هم صراحتا این هشدار را داده بودند: "میدانید که استعمار دهها سال متمادی- شاید در بعضی جاها قرنها- تلاش کرد تا آثار فرهنگ ایرانی را که در خیلی از نقاط دنیا وجود داشت، بزداید؛ مثلاً در هند این معنا کاملاً واضح است. آن وقتی که کمپانی انگلیسی هند شرقی وارد هند شد، یکی از نخستین تلاشهایش این بود که زبان فارسی را کنار بزند."
    رهبری اخیرا از نگرانی شان درباره زبان فارسی سخن گفتند و اکنون با فاصله کمی روحانی چنین مطالبه ی شگفتی دارد. اظهارات عجیب و نگران کننده روحانی را بیش از همه نتیجه مشاوره مشاوران غربزده ای چون محمود سریع القلم می دانم....


  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :وحید یامین پور::نظرات دیگران [ نظر]

    به گزارش گروه فرهنگی فرهنگ نیوز، , وحید یامین‌پور با بازدید از دومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی، در غرفه پایگاه خبری فرهنگ انقلاب اسلامی حضور یافت و در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ نیوز، نقش شبکه های اجتماعی را در پیشبرد اهداف فرهنگی مفید البته آسیب پذیر عنوان کرد. مشروح این گفت‌وگو به شرح زیر است.

    فرهنگ نیوز: با توجه به حضور چشمگیر جبهه فرهنگی در شبکه‌های اجتماعی، آیا این گرایش را روندی مثبت می‌دانید؟ و آیا فعالیت در شبکه‌های اجتماعی را می‌توان حرکتی فرهنگی به حساب آورد؟

    شکی نیست که فضای سایبر و شبکه‌های اجتماعی به هر حال فرصتی را ایجاد می‌کند که می‌توان از آن برای انتقال اخبار و شکستن انحصار رسانه‌ای جبهه معارض بهره گرفت. منتها من این فضا را بدون آسیب و بدون آفت نمی‌بینم. آفتش را هم نه از باب آفت‌های اخلاقی که همه بیان می‌کنند که ممکن است آدم از فضاهای غیر اخلاقی و… سردرآورد، خیر.

    نگاه من نگاه پدیدار شناسانه است، یعنی معتقدم این شبکه‌ها به تدریج اخلاق و خوی خاص خودشان را تولید می‌کنندو به تدیج یک زندگی دوم(second life) برای کسانی که خیلی از وقت‌شان را در فضای برخط صرف می‌کنند، تحمیل می‌کنند. و به نوعی آنها را از دایره فرهنگ خارج می‌کنند. چون شبکه‌های مجازی و اجتماعی و کلا فضای سایبر یک تربیت ویژه  و منطق ویژه‌ای را اقتضا می‌کند که خیلی با منطق خلوت و درنگ و منطق تفکر و منطق ارتباط چهره به چهره(face to face) سازگاری ندارد و در تعارض با اینهاست.

    لذا ما باید حواسمان باشد که علی رغم استفاده و حضور در این فضا حق نداریم زندگی دوم داشته باشیم، حق نداریم کار فرهنگی را صرفا در کار خبری خلاصه کنیم. این خیلی اجحاف است که فکر کنیم کار فرهنگی یعنی کار خبری کردن، تسلسل پیام‌ها و خبرهای مکرر که حتی واجد مضامین دینی باشند آنها را از مضمون و محتوا خالی می‌کند و دریافت کننده این پیام‌ها و اخبار دیگر درکی از آن معنا نخواهد داشت و در واقع معنازدایی می‌شوند و این خیلی اتفاق بدی است.



  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :وحید یامین پور::نظرات دیگران [ نظر]

    غربزده کسی است که فکر می کند تمدن غرب واجب الوجود است

    موسسه طلوع که برای ترم تابستان برنامه ویژه ای را تدارک دیده و با دست پر و با اساتیدی چون حسن عباسی، نادر طالب زاده، دکترفواد ایزدی، وحید یامین پور، وحید جلیلی، دکتر عادل پیغامی،‌ دکتر زرشناس،‌ دکتر موسی حقانی و … و  با موضوعات و دوره هایی نظیر ژورنالیسم تلویزیونی که برای اولین بار برگزار میگردد بستر خوبی را برای علاقنمدان فراهم نموده است.
    این موسسه در ترم تابستان علاوه بر کلاسهای حضوری و مجازی مستقر در تهران که بصورت آنلاین در شهرستانها و استانها قابل استفاده است، با همکاری موسسات فرهنگی در استانهای اصفهان، رضوی، قم و مازندران نیز دوره حضوری برگزار نموده است.
    مطالب زیر سخنرانی دکتر یامین پور با موضوع رسانه و هنر تمدن اسلامی در تقابل با تمدن غربی است که در دوره هفته قبل استان مازندران بیان شد و  خواندن آن خالی از لطف نیست:
    پدیده پیچیده ای که با آن مواجهیم هنر صنعت هایی است که ابعاد رسانه ای دارند
     هنر و رسانه دو مبحث مستقل از هم هستند که باید به هر کدام به دیدی تخصصی نگاه کرد. امروز ما با هنر صنعت هایی مواجه هستیم که ابعاد رسانه ای دارند و این یک اتفاق سومی است.
    تلویزون و سینما به عنوان دو نمونه از این هنر صنعت ها است. در مواجهه با تلویزیون و سینما چه باید گفت؟ آیا این ها هنر هستند یا رسانه؟ در جواب باید گفت در تلویزیون ابعاد رسانه ای و در سینما ابعاد هنری قوی تر است.
    برای ورود به مبحث تاریخ تمدن نا خودآگاه به تاریخ هنر وارد می شویم چرا که آن چیزی که نمایانگر یک تمدن است معمولا ابنیه و آثار هنری است که از آن دوره باقی می ماند و ما برای تحقیق در مورد آن تمدن ناگزیر به مطالعه در خصوص تاریخ هنر آن تمدن هستیم. به خصوص اینکه شهر کالبد تمدن است و خصیصه های فرهنگی در آن متجلی می شود.
    فرهنگ ریشه هر تمدن است / وقتی فرهنگ نهادینه شده در دلهای مردم به مرور خود را در عالم مادی بروز می دهد آن وقت است که تمدن شکل می گیرد
     فرهنگ یک جریان سیال ذهنی، قلبی و روحی بین انسان ها است که معمولا تجلی مادی ندارد که وقتی پایه های مادی پیدا می کند یک تمدن می شود.
    براستی هنر و ملاک های خوب یا بد بودن یک هنر چیست ؟ بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با احکام فقهی در فرهنگ عمومی مواجه شدیم که راجع به حوزه هنر صادر می شد، مثلا می گفتند موسیقی غنا حرام است.
    برخی ها در حوزه های مختلفی چون روانشناختی دلایلی برای حرام بودن برخی از هنرها می آورند، ولی چیزی که در این میان مسلم است آنکه هنر اثر می گذارد و این اثر گذاری گاهی مشمول حکم فقهی می شود و گاهی نیز نمی شود.

    ادامه مطلب...

  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :وحید یامین پور::نظرات دیگران [ نظر]

    چند سال پیش در سفر مکه با «احمد» یکی از شیعیان نیجریه و شاگردان زکزکی آشنا شدم. تا آن موقع نمی دانستم نیجریه که یکی از موثرترین کشورهای افریقایی است و «دروازه ی افریقا» خوانده می شود، هم شیعه دارد. و تا چند سال پیش از آن هم نداشت. ماجرا از این قرار است که ابراهیم زکزکی در سفر حج با یک مبلغ ایرانی آشنا می شود و به شیعه علاقمند می شود. او به ایران می آید و در قم تحصیل می کند و در قامت یک مبلغ به نیجریه باز میگردد. جالب اینجاست که از زمان بازگشت زکزکی به نیجریه تا کنون بیش از ده میلیون نفر از مردم نیجریه شیعه شده اند و حتی رفت و آمدها از کشورهای مجاوری چون چاد هم به گسترش شیعیان به آنجا انجامیده.
    احمد می گفت ما شیعه ی خمینی هستیم. مثل شما روز قدس و 22 بهمن به خیابان های می آییم! و شبکه های الکوثر و پرس تی وی را تماشا می کنیم. می گفت دولت به شدت علیه ما فعال است و چندین بار نیروهای آنها به ما حمله کرده اند و تعداد زیادی از ما را کشته اند. فرزند شیخ زکزکی یکی از این شهداست.
    احمد میگفت زمانی که احمدی نژاد به نیجریه آمد استقبال بی نظیری از او شد ولی تلویزیون هیچ تصویری از آن منتشر نکرد چون حکومت مرکزی به شدت از ما هراس دارد.
    ... وحالا گروهی به نام بوکوحرام زمینه ساز اسرائیلی ها و امریکاییها برای کنترل شیعیان در نیجریه شده اند. این مصاحبه را بخوانید:



  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :وحید یامین پور::نظرات دیگران [ نظر]
    <      1   2   3   4   5   >>   >
    کلیه ی حقوق این وبلاگ متعلق به نویسندگان آن می باشد
    گروه فناوری اطلاعات آن لاین تکنولوژی