سفارش تبلیغ
صبا ویژن








ژاپن، کشوری کوچک است با مردمانی بزرگ، که با سعی و کوشش مداوم خود، از حصر محدودیت های ذاتی زمینی که در آن زیسته‌اند هماره گریخته‌اند و به بالاترین سطح علم، فن‌آوری و حتی اخلاقیات دست یافته‌اند. مردمی که ما آنها را با قدهای کوتاه، چشمان بادامی، و خم شدن‌شان در هنگام سلام کردن می‌شناسیم. مردمی که بسیار مودب برخورد می‌کنند، و به راحتی در کوچک‌ترین مسائل‌شان از یکدیگر عذرخواهی می‌کنند.

اما می‌خواهم چیزهای دیگری از این مردم را برای شما بازگو کنم. این مردم، علی‌رغم قدهای کوتاه‌شان دستشان را به بالاترین نقطه‌ها می‌رسانند و آنچه می‌خواهند را با اراده‌ی خود محکوم به در دست‌رس بودن می‌سازند. علی‌رغم چشمان باریک‌شان اصلا تنگ‌نظر نیستند و سلوک اجتماعی و همکاری مدنی بسیار بالائی برخوردارند. و علی رغم خم شدنشان در هنگام سلام یا عذرخواهی، در مقابل دشواری‌ها هرگز سر خم نمی‌کنند.

 


ادامه مطلب 



  • کلمات کلیدی :

  • ژاپن، کشوری کوچک است با مردمانی بزرگ، که با سعی و کوشش مداوم خود، از حصر محدودیت های ذاتی زمینی که در آن زیسته‌اند هماره گریخته‌اند و به بالاترین سطح علم، فن‌آوری و حتی اخلاقیات دست یافته‌اند. مردمی که ما آنها را با قدهای کوتاه، چشمان بادامی، و خم شدن‌شان در هنگام سلام کردن می‌شناسیم. مردمی که بسیار مودب برخورد می‌کنند، و به راحتی در کوچک‌ترین مسائل‌شان از یکدیگر عذرخواهی می‌کنند.

    اما می‌خواهم چیزهای دیگری از این مردم را برای شما بازگو کنم. این مردم، علی‌رغم قدهای کوتاه‌شان دستشان را به بالاترین نقطه‌ها می‌رسانند و آنچه می‌خواهند را با اراده‌ی خود محکوم به در دست‌رس بودن می‌سازند. علی‌رغم چشمان باریک‌شان اصلا تنگ‌نظر نیستند و سلوک اجتماعی و همکاری مدنی بسیار بالائی برخوردارند. و علی رغم خم شدنشان در هنگام سلام یا عذرخواهی، در مقابل دشواری‌ها هرگز سر خم نمی‌کنند.

     


    ادامه مطلب 



  • کلمات کلیدی :
  • اعلام موضع (2)»
    89/12/19 4:27 ع

    رهبر انقلاب، امام خامنه‌ای، امروز در جمع خبرگان ملت، دو عامل درونی و بیرونی را در تضعیف الگوی جمهوری اسلامی مؤثر دانستند و افزودند: عامل درونی از جمله نقص‌ها، کوتاهی‌ها، کم‌کاری‌ها، اختلافات، قدرت‌طلبی، بی‌سیاستی و دنیاطلبی در تخریب جمهوری اسلامی در چشمان ملتها، تأثیر بیشتری دارد و اگر این مسائل را مراقبت و علاج کنیم، عامل بیرونی یعنی تبلیغات دشمنان با اراده خداوند خنثی خواهد شد.

    ایشان مسئولان، زبدگان، برجستگان، روشنفکران، علماء و همه افرادی را که قدرت تأثیرگذاری دارند، به مراقبت کامل و تلاش بیشتر برای رفع مسائل و عوامل درونی تضعیف جمهوری اسلامی فراخواندند.
    رهبر انقلاب اسلامی در ادامه بحث عوامل تضعیف جمهوری اسلامی، سخنان خود را بر مذمت و محکومیت شدید رفتارهای خلاف اخلاق متمرکز کردند و افزودند: فضای اهانت و هتک حرمت، مخالف اسلام، خلاف شرع و خلاف عقل سیاسی است و موجب خشم خداوند می‌شود.

    ایشان، انتقاد، مخالفت و "بیان صریح و شجاعانه عقاید" را بدون اشکال برشمردند اما افزودند: همه‌ی این مسائل باید بدور از "هتک حرمت و اهانت و فحاشی"، بیان شود تا اعصاب جامعه و آرامش مردم را بر هم نزند و همه در این زمینه مسئولند.

    رهبر انقلاب اسلامی در سخنانی صریح به همه بویژه جوانان افزودند: پیام من به همه کسانی که حرف می زنند و یا در مطبوعات، وبلاگ ها و محیط های دیگر می نویسند این است که مخالفت کردن، رد کردن و محکوم کردن یک فکر سیاسی و دینی یک چیز است و ابتلای به رفتار غیر اخلاقی و دشنام و هتک حرمت چیز دیگر. من این مسائل غیر اخلاقی را قاطعانه و بطور کامل رد می کنم و نباید انجام شود.

    حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به یک اشتباه فاحش و تصور کاملا غلط افزودند: برخی جوانان با اخلاص، مؤمن و خوب، متأسفانه تصور میکنند اینگونه اقدامات وظیفه است اما این رفتارها، دقیقاً خلاف و عکس وظیفه است.

    ایشان در همین زمینه، توجه به نفوذیها و دخالتهای دشمنان را نیز ضروری دانستند و افزودند: همانگونه که امام نیز می فرمود: گاهی نفوذی ها وارد اجتماعات اشخاص مؤمن و مخلص می شوند و آنها را به حرکتی انحرافی می کشانند که از این هم، نباید غفلت کرد.

    رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر پرهیز از غفلتهای ناشی از احساساتی شدن افزودند: از همه، بخصوص جوانان عزیز می خواهم که نگذارند فضای غیبت، تهمت، هتاکی و شکسته شدن حریم ها ادامه پیدا کند که اگر ادامه یابد مانند یک بیماری به همه چیز سرایت میکند.

    پ.ن.:

    با ما بودند ها! اهل عمل کجان؟!



  • کلمات کلیدی :
  •  

    چند ماه قبل مطلبی عجیب و باورنکردنی در اینترنت دیده بودم که گویا از سایت شخصی محسن مخملباف کپی شده بود. به سایت ایشان مراجعه کردم و دیدم واقعاً این مطلب در سایت ایشان وجود دارد و از اینکه شخصیت معروفی (اگرچه از جنبه‌ی منفی) مثل مخملباف حاضر شده سایتش را در اختیار چنین اکاذیب و تهمت‌های باورنکردنی و فاجعه‌باری اختصاص دهد، حقیقتا متعجب و متحیر شدم.

    تهمت‌هائی که در این نوشته‌ی موهن به رهبر عزیزم آیت الله خامنه‌ای وارد شده بود وقیحانه‌تر از آن بود که حتی بتوانم به گوشه‌ای از آن اشاره کنم. اما جالب این بود که برای هیچ کدام از این ادعاها سند یا مدرک قابل قبولی ارائه نشده بود و بعضا این ادعاها آنقدر مضحک و غیر قابل باور بود که حتی دقایقی لبانم در عین خشم به خنده باز شد.

     تازه فهمیدم این که بی‌بی‌سی در توجیه چگونگی سنخیت وقوع تقلب با اختلاف رای فاحش موسوی و احمدی‌نژاد گفته بود: "گاهی هرچه دروغت بزرگ‌تر باشد تاثیرگذارتر می‌شود، چرا که اگر شنونده همه‌اش را نپذیرد اقلا گوشه‌ای از آن را می‌پذیرد" به چه معنا است. یعنی خود رسانه‌های غربی و اتاق فکرهای ایرانی‌تبار و وطن‌فروششان از این‌گونه حربه‌ها برای شایعه‌سازی و القاء اکاذیب استفاده می‌کنند.

     

    ادامه مطلب



  • کلمات کلیدی :
  • نعل وارو»
    89/12/10 6:28 ص

    خاطرم هست یک زمانی (حدود دو سال پیش) برایم سوال شده بود که سیاست ایران در برابر کشورهای شمال افریقا چگونه باید باشد. بر حسب اتفاق چند ساعتی توفیق هم‌صحبتی با عزیزی دست داد که سفیر بازنشسته‌ی کشورمان بود و تجربه‌ی کار در افریقا را نیز داشت.

    راجع به مصر صحبت می‌کردیم. می‌گفت ایران باید ارتباط مجدد با مصر را در برنامه قرار دهد. من موافق نبودم. اصرار داشتم که دولت حسنی مبارک، هرگز به خاطر ایران به امریکا و اسرائیل پشت نخواهد کرد. اما او نیز اصرار داشت که حسنی مبارک نیز سیاستمدار است و اتفاقاً سابقه‌ی مبارزه با اسرائیل را نیز داشته و در بین مردم مصر محبوب است و مردم او را مقابل اسرائیل می‌دانند و نه دوست اسرائیل.

     

    ادامه مطلب



  • کلمات کلیدی :
  • <   <<   6   7   8   9   10   >>   >
    کلیه ی حقوق این وبلاگ متعلق به نویسندگان آن می باشد
    گروه فناوری اطلاعات آن لاین تکنولوژی