• وبلاگ : پايگاه تحليلي( فصل انتظار)
  • يادداشت : نقدي بر حسن عباسي پيرامون جنگ و صلح
  • نظرات : -6 خصوصي ، 28 عمومي
  • ساعت ویکتوریا

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     <      1   2      
     
    + ابوالفضل امامي 

    سلام برادرم خسته نباشيد

    نظر استاد حسن عباسي اين نيست كلمه صلح، براي اصلاح بين الناس و آشتي به كار نميرود و استاد هيچ جا نگفتند كه كاربرد آن بر شتي غلط است،

    بلكه استاد گفتند كه كاربرد اولي صلح براي آشتي و سلم به نحوي كه واژه صلح، تبادر به آشتي كند، خيانت است.

    اما كار شما كار لغت شناسي است، و تا حدي هم درست است، ولي مراد استاد عباسي، كاربرد شناسي لغت است.

    و اهل فن ميدانند كه اين دو حوزه متفاوت است. در مورد برخور استاد هم من احساس ميكنم كم لطفي فرموديد.

    زنده و برازنده ظهور باشيد.

    پاسخ

    شما که کلا داريد بر عکس مي گوييد ...
    + كمال 
    البته برادر شما گيرنده پيام عمومي نداريد و تيک خصوصي پاک نميشود
    + كمال 

    با سلام

    برادر ممکن است فرمايشات شما از نظر لغت شناسي تخصصي صحيح باشد . ليکن در مورد سخنان استاد عباسي بايد عنايت داشت که همان پيچش موست که مورد نظر است نه ديدن مو.

    حضرت مولا امام حسن(ع) و حضرت مولا امام حسين (ع) هردو در اصلاح انحرافات هستند نه جنگ وصلح به معني مصطلح

    پاسخ

    لطفا لفاظي نفرماييد آنچه بنده بيان کردم در مقام استعمال است و در اين مقام صلح به معناي سلم هم به کار ميرود
    بسمه تعالي
    بنده هم به نحوه انتقاد ايشان به بزرگواراني كه ميراث شيعه هستند انتقاد دارم. اما اگر دقت كنيد عمده مشكل امروز ما هم در مورد همين اشتراكات لفظي و مفاسد ناشي از آن است. مثلا همين بحث "حكمت" و "فلسفه" كه بعضا وسط علما به يك معنا استفاده شده را در نظر بگيريد. در طول صدها سال اين ترادف هيچ مشكلي به بار نياورد در حالي كه "در زمان حاضر" جنگ روي معناي همين كلمات است.
    صلح و "پيس" ، حق و "رايت"، بشر و "هيومن".
    البته بنده معتقدم كه ايشان چون دروس حوزوي را نگذرانده است در اين موارد بايد با احتياط بيشتري سخن بگويد.
    پاسخ

    با سلام
    دوست عزيز اولا كه استادو من از نزديك سر كلاساش ديدمو مي شناسم هيچ وقت در قبال سوال ديگران اينطوري كه جنابعلاي حرف مي زنين نبوده و نيست و هميشه چه بين كلاساش برا خوهران و چه بعداز اتمام كلاساش برا پسرا كاملا با ظئأنينه جاب ميده
    دوما اينكه خودتون دارين با زبان بي زباني اثبات مي كنين كه صلح فقط در برابر فساد است و حال خودتون اشاره مي كنين كه جنگ نوعي فساد است با اينكه جنگ به خودي خود فساد نيست مگر اينكه مانند جنگ عراق و ايران و يا هجوم هاي آمريكا مصدداق باري جشاد است اما قيام امام حسين(ع) كه خود يك جنگ است صلج است پس نمي توان مطلق در برابر كلمه ي جنگ(فساد) صلح را آورد چنو همه جا فساد نسيت
    پاسخ

    بنده با زبان با زباني گفته ام صلح چند تا معنا دارد مثال بزنم ببينيد کلمه رياضت يعني چه؟ رريشه رياضت يعني رام کردن اسب و تسخير اسب وحشي ... امروزه رياضت به معناي ورزش است به خاطر تناسبي که با معناي اصلي آن دارد هم چنين به سختي هايي که عرفا به خود ميدهند هم رياضت مي گويند چون ان هم نوعي رام کردن است ببينيد رياضت سه تا معناي مختلف داره از يه يک ريشه البته گاهي اوقات در عرب اين گونه نيست و يک لفط معناهاي مختلف دارد مثلا عين هفتاد معنا دارد يکي به معناي چشم يکي چشمه يکي طلا يکي وجود يکي ....و و و و قس علي هذا في الصلح
    + مهدي 
    از چي مي ترسيد؟
    چرا پيام ها رو فقط خصوصي گذاشتيد؟
    وبلاگ اينجوري ديگه نديده بوديم!!
    براي خودتون بنويسيد و خوش باشيد..
    + مهدي 
    فارغ از اين لفاظي ها که اميدوارم بر اساس آن برخورد پيشين شکل نگرفته باشد، نکته قابل توجه براي من در سخنان ايشان اشاره به کاربرد اشتباه اين لغات در مورد اقدامات امام حسن و امام حسين بود که به نظرم به زيبايي هرچه تمام تر آن را بيان کردند..
    موفق باشيد
    پاسخ

    با توجه به آ«چه بيان نموده ام هيچ اشتباهي در اين باره نشده است آقاي عباسي کمي کم تتبع کرده اند
     <      1   2