سفارش تبلیغ
صبا ویژن







رهیافتهای راهبردی در تحلیل حماسه بصیرت

با گذشت 2 سال از رویداد تاریخی و اثرگذار 9 دی ماه 1388 تحلیل های گوناگونی از سوی دوستان و دشمنان انقلاب اسلامی در چرایی و چیستی این حادثه مهم ارائه شده است. به نظر می رسد عمده این تحلیل ها گرچه متناسب با لحن و دیدگاه گوینده و ارائه کننده آن از زاویه ای خاص به 9دی نگاه کرده اند و در پی آن به دنبال اثبات مدعا و مقصود خویش پرداخته اند اما از جهاتی نیز مبتلا به «شعارزدگی» نیز شده اند. چه آنان که با کینه از انقلاب اسلامی و ارزش های آن، در پی کم رنگ کردن اثرات این رویداد تاریخی بوده اند و چه خودی هایی که قصد بزرگداشت آن، با افراط در ظاهر بینی به تحدید آن روی آورده اند. انتقاد به حق رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با مسئولان ستاد بزرگداشت 9 دی در اکتفای برخی به جنبه های شعاری در بزرگداشت 9 دی نیز در خور توجه است. موضوعی که تلاش خواهد گردید در اثنای همین یادداشت به زوایایی از آن پرداخته شود.


ادامه مطلب


  • کلمات کلیدی :
  • گفتگوی دانشجوئی/ از فتنه 88 تا خروش عاشورائی

    در 9 دی مسئله اصلی اسلام،  ولایت فقیه وخون شهدا بود

    چندی پیش بایکی از نشریات دانشجویی دانشگاه خواجه نصیر مصاحبه ای در خصوص دومین سالگرد حماسه 9 دی داشتم. آنچه در ادامه می آید خلاصه ای از این گفتگوست:
    ادامه مطلب



  • کلمات کلیدی :
  • زمینه‌‌های سناریو «تشکیک در سلامت انتخابات» چگونه رقم می‌‌خورد؟
     
    رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله‌العالی) در خطبه‌های روز عید سعید فطر امسال در بیانات مهمی با اشاره به فضای سیاسی روز و در پیش بودن انتخابات نهمین دوره‌ی مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه سال جاری، توجه عموم ملت و نخبگان را به نکاتی اساسی در این خصوص جلب نموده که از آن میان مسأله‌ی نگرانی معظم له در خصوص تلاش عده‌ای برای ایجاد چالش‌های ضدامنیتی در جریان انتخابات آینده قابل تأمل است. از سویی با نگاهی به تحولات گذشته، به خصوص حوادث پس از انتخابات دهم ریاست جمهوری- که به حق باید از آن به عنوان فتنه‌ی 88 یاد نمود- به سناریوی «تشکیک در سلامت انتخابات» در قالب شعارهای «هشدار در خصوص تقلب» و «اعتمادزدایی از مسؤولان نظام» مواجهه می‌شویم که به خوبی در آن آیینه‌ی تمام نمای ایجاد چالش امنیتی برای نظام اسلامی مشاهده می‌گردد. به نظر می‌رسد با توجه به هشدارهای رهبر فرزانه‌ی انقلاب و نیز برخی شواهد و قراین که حاکی از احتمال تکرار این سناریو در انتخابات آینده است، لازم است ابعاد این مسأله مورد مداقه و بررسی قرار گیرد که در این نوشتار به طور اجمالی بدان پرداخته خواهد شد.


  • کلمات کلیدی :
  • سابقه سیاسی دوتن از مدیران عامل بانکهای مرتبط در اختلاس 3000میلیارد تومانی!

    (جهت مشاهده تصویر در ابعاد بزررگتر روی آن کلیک کنید)

    اختلاس 3000میلیارد تومانی



  • کلمات کلیدی :
  • آیا مشتاق رابطه با آمریکائیم؟

    دکتر محمود احمدی نژاد در گفتگوی زنده و مستقیم با ایرانیان خارج از کشور گفت: « آینده روابط ایران و آمریکا به رفتار دولت آمریکا بستگی دارد چرا که ما اصل را در برقراری رابطه می دانیم و معتقدیم فقدان ارتباط به زیان دو طرف است و لازم است دولتمردان آمریکایی مقداری در اخلاق، رفتار و رویکردهای خود تجدیدنظر کنند تا مشکلات برطرف شود.» رئیس‌جمهوری ایران، در مصاحبه‌ای دیگری  با اشاره به اینکه باراک اوباما، رئیس‌جمهوری ایالات متحده، در زمان انتخاب خود قول داد که روابط آمریکا و ایران را بهبود ببخشد گفت: «به نظر من این فرصت هنوز به طور کامل از دست نرفته‌است.» همچنین آقای احمدی‌نژاد گفت که «ما بسیار طرفدار تغییر هستیم»



  • کلمات کلیدی :
  • <      1   2   3   4   5   >>   >
    کلیه ی حقوق این وبلاگ متعلق به نویسندگان آن می باشد
    گروه فناوری اطلاعات آن لاین تکنولوژی