سفارش تبلیغ
صبا ویژن







شب‏‏های دوکوهه»
91/12/28 9:6 ص

بسم الله/ هو المصوّر
عکس.ن: دلم برای نیمه شب‏های دوکوهه تنگ شده است … دلم برای قدم زدن، یکّه تنها در زمین بهشتیِ و شهداییِ دوکوهه تنگ شده است … دلم برای شب بیداری تا صبح دوکوهه تنگ شده است … دلم فکه و شلمچه و طلائیه و فتح المبین و چزابه و شرهانی و اروند و دهلاویه و هویزه و خرمشهر و پاسگاه زید می‏خواهد … دلم می‏خواهد هنگام صلاة ظهر روی شن‏های روان فکه سربه زمین بسایم … می‏روم جنوب، می‏روم تا عهدی دوباره با شهیدان گلگون کفن ایران اسلامی ببندم …
Canon EOS 1D Mk IIN  EF 17-35 @ 35mm 30sec  f/9  ISO200
دوکوهه! السلام ای خانه عشق؛ سلام ما به تو میخانه عشق …  دوکوهه هنوز بوی شهیــدان میدهی …                   
dokouhe-01 dokouhe-02 dokouhe-03


  • کلمات کلیدی :
  • بسم الله/ هو المصوّر
    عکس.ن: خبر درگذشت روحانی عالیقدر و نویسنده ی مجاهد، مرحوم آیت الله حاج سید مجتبی موسوی لاری نماینده ولی فقیه در لارستان فارس و رئیس مرکز نشر معارف اسلامی در جهان را دیشب شنیدم و متأثر گشتم و یاد خاطره ملاقات و حضورم در دفتر ایشان در قم افتادم و چند عکسی از آن مرحوم و انبار کتب…
    پ.ن: بخشی از پیام امام خامنه ای حفظه الله در پی درگذشت ایشان:
    “خدمات این عالِم فرزانه و بزرگوار و ارزشمند به گسترش معارف اسلامی و مکتب اهل بیت علیهم‌السلام در سراسر جهان، در چند دهه‌ی اخیر حقاً کم نظیر است و هزاران انسان منصف و مشتاق، با هدایت نوشته‌های وی که با چیرگی علمی و تبیین منطقی نوشته و در پنج قاره منتشر می‌شد، به سر چشمه‌ی حقیقت دست یافته و اسلام را شناخته و بدان ایمان آورده‌اند.
    این عالم پارسا بی هیچ تظاهر و ادعا، یک تنه و بدون تکیه به این و آن، عمر و توان خود را مصروف این مجاهدت بزرگ کرد و پرداختن به وظیفه و کسب رضای الهی را وجهه‌ی همت ساخت.”
    sm-mosavilari-03 sm-mosavilari-1500-02 sm-mosavilari-1500-01 sm-mosavilari-06 sm-mosavilari-04 sm-mosavilari-05 روحش شاد …


  • کلمات کلیدی :
  • بسم الله/ هوالمصوّر
    چگونه دوربین عکاسی مناسبی را انتخاب کنیم؟ بخش دوم، راهنمای خرید دوربین DSLR
    اگر تصمیم به خرید دوربین DSLR گرفته‌اید و  فراوانی مدل های عرضه شده و  اصطلاحات تخصصی مربوط به آنها شما را گیج نموده است. این مطلب مشکل انتخاب DSLR مناسب برای شما را آسان خواهد کرد.
    پیش از شروع کار ارزش دارد که لحظه ای برای پرسیدن این سوال درنگ کنیم که چرا اصلا باید  یک DSLR بخریم در حالی که دوربین های دیجیتال کامپکت، بسیار کوچکتر، سبک تر و ارزانتر هستند؟ پاسخ می تواند در دو کلمه جمع بندی شود: تطبیق پذیری و کیفیت عکس.
    تطبیق پذیری صرفا این نیست که شما بتوانید لنزها را تغییر دهید و طیف گسترده ای از لوازم جانبی را (از لوازم پایه مانند فلش ها و ریموت کنترل ها گرفته تا تجهیزات تخصصی تر که به SLR ها اجازه می دهند از ریزترین حشرات تا دورترین ستاره ها عکسبرداری کنند) اضافه کنید بلکه منظور تطبیق پذیری خلاقانه ای است که با استفاده از کنترل های پیشرفته تر و قطعات باکیفیت تر حاصل می گردد.
    و در ادامه به فاکتور دوم می رسیم: کیفیت عکس. در روشنایی روز تفاوت کیفیت عکس یک کامپکت خوب و یک DSLR ممکن است زیاد نباشد، هر دو با کمترین تلاش، نتایج شارپ و خوش رنگی را ارائه می کنند. اما وقتی کمی بیشتر شروع به ویرایش‌های خاص، عکاسی در نور کم، تلاش در عکسبرداری از ورزش های حرکتی سریع یا حیات وحش می نمائید، یا زمانی که می خواهید عمق میدان کمی را بدست آورید (برای مثال به منظور اضافه نمودن یک پس زمینه نرم به یک پرتره)، مزیت حسگر بزرگ و حساسیت بیشتر یک DSLR تفاوت بزرگی را ایجاد می نماید. دوربین DSLR نمی تواند از لحاظ اندازه کوچک با دوربین کامپکت رقابت کند ولی در یک رقابت عکسبرداری جدی برنده خواهد شد.  و بنابراین آنقدرها تعجب آور نخواهد بود که ببینیم بسیاری از علاقمندان، هر دو نوع دوربین را دارند.
    SLR چیست؟
    ادامه مطلب...

  • کلمات کلیدی :
  • بسم الله/ هو المصوّر
    عکس.ن: حضرت آیت الله حاج شیخ عزیزالله خوشوقت صبح امروز دوم اسفند ماه نود و یک پس از گذشت هفده روز بستری در بیمارستان‌ سعودی ملک فیصل مکه مکرمه به ملکوت اعلی پیوست.
    پیش از این قرار بود آیت الله خوشوقت برای ادامه درمان و معالجات به تهران منتقل شوند که به دلیل ناپایداری وضعیت ایشان و با نظر پزشکان معالج سعودی و هیئت پزشکی ایرانی این سفر لغو شد.
    پ.ن1: آیت‌الله صدیقی درباره نظر رهبر معظم انقلاب درخصوص جایگاه آیت‌الله خوشوقت گفت: چند وقت قبل به همراه تعدادی از طلاب به خدمت رهبر معظم انقلاب رسیدیم، حضرت آقا فرمودند تنها به علم و اراده خودتان تکیه نکنید طوفان‌ها زیاد است و این طوفان‌ها گاهی اوقات سخت می‌شود و در این طوفان‌ها نمی‌توانید خود را حفظ کنید و باید در این اوقات خودتان را به کسی و یا جایی وصل کنید که شما را حفظ کنند، بعد بنده به حضرت آقا گفتم از چه کسی استفاده کنیم؟ رهبر معظم انقلاب در پاسخ گفتند؛ در طوفان‏ها خود را به آیت الله خوشوقت وصل کنید.
    ayatollah-khoshvaght-1500-03 ayatollah-khoshvaght-1500-01 ayatollah-khoshvaght-10 ayatollah-khoshvaght-09 ayatollah-khoshvaght-08 ayatollah-khoshvaght-07 ayatollah-khoshvaght-06 ayatollah-khoshvaght-05 ayatollah-khoshvaght-04 ayatollah-khoshvaght-13 ayatollah-khoshvaght-12 ayatollah-khoshvaght-11
    پ.ن2: تعدادی از عکس‏هایم از مرحوم آیت الله خوشوقت را تقدیم می‏کنم به علاقمندانش … روحش شاد


  • کلمات کلیدی :
  • بسم الله/ هو المصوّر
    عکس.ن: مراسم وداع با پیکر مطهر سردار بی‏نشان و مجاهد عاشورایی مقاومت، سرتیپ پاسدار شهید حاج حسن شاطری (فیاض) …
    پ.ن: شهید عزیز حاج حسن شاطری (فیاض) یا به عبارتی مهندس حسام خوشنویس را بروبچه‏هایی که بعد از جنگ سی و سه روزه از مناطق تخریب شده جنوب لبنان و بازسازی آنجا، مستندسازی کرده اند به خوبی می‏شناسند. “او رئیس ستاد بازسازی لبنان و مسئول بازسازی حرم حضرت رقیه (س) بود.” مردی خوشرو، خوش‏مشرب و به شدت مقید و متدین و پرکار که برای جهاد در راه خدا سر از پا نمی‏شناخت. مردی که همچون فرمانده‏ اش حاج قاسم سلیمانی خار چشم دشمنان انقلاب و مخصوصاً صهیونیست‏ها بود. مردی که روز و شب برایش فرقی نداشت و سازندگی و آبادانی شبانه روزی در مناطق شیعه نشین مقاومت، برایش از هرچیزی در زندگی مهمتر بود…؛
    و اما آشنایی ما بر می‏گردد به حضور او در سال‏های خیلی پیش و البته گاهی که اخیراً میامد ایران به مسجد محلمان و دیدار در نمازهای جماعت و هیئت و بسیج و آن گرم گرفتن با بچه‏ها و لب خندان و بذله‏گویی‏هایش…؛ یادم است یکی دوسال پیش از طریق یکی از دوستان پیغام داده بود می‏خواهم چشم اسرائیل را کور کنم، عکس بزرگ و با کیفیتی از امام خامنه ای میخواهم که در مرز لبنان و فلسطین اشغال شده توسط اسرائیل نصب کنم تا چشم اسرائیل و صهیونیست را از کاسه در بیاورم… همین هم شد تعدادی عکس برایش فرستادیم و آن عکس معروف ایستاده در باغچه و خندان رهبر عزیزمان را انتخاب کرد و در ابعاد خیلی خیلی بزرگ نصب کرد و چشم دشمن درآمد و این شد که شهیدش کردند. البته نه فقط برای این، بلکه برای سی و چند سال مجاهدتش در کردستان و جنگ و افغانستان و این سالها هم در لبنان و سوریه… با بچه ‏های محل دیشب برای ابراز همدردی رفته بودیم منزل شهید، می‏گفتند در راه لبنان به سوریه دژخیمان صهیونیست برایش کمین زدند که بهمراه تعدادی از همراهان لبنانی‏اش به شهادت رسید.
    Vedae-Sh-Shateri-2 Vedae-Sh-Shateri-13 Vedae-Sh-Shateri-3 Vedae-Sh-Shateri-4 Vedae-Sh-Shateri-6 Vedae-Sh-Shateri-5
    Vedae-Sh-Shateri-8 Vedae-Sh-Shateri-12 Vedae-Sh-Shateri-7 Vedae-Sh-Shateri-10 Vedae-Sh-Shateri-11 Vedae-Sh-Shateri-9
    حاج حسن عزیز یادت زنده و جاوید … شهادت حقت بود. شهادتت مبارک


  • کلمات کلیدی :
  • <      1   2   3   4   5   >>   >
    کلیه ی حقوق این وبلاگ متعلق به نویسندگان آن می باشد
    گروه فناوری اطلاعات آن لاین تکنولوژی