سفارش تبلیغ
صبا ویژن







پایگاه خبری "صوت‌السلام" اعلام کرد ، "مصطفی الصافی"، "عقیل الکعبی" و "حسین الربیعی" اعضای سازمان "صلح جهانی"، این دادخواست را طی مراسم ویژه‌ای، تسلیم دادگاه بین‌المللی لاهه کردند.
تهیه‌کنندگان این دادخواست، از دادگاه لاهه خواسته‌اند تا بن‌جبرین، مفتی تندروی سعودی را به اتهام صدور فتاوای تشویق‌کننده قتل عمد، انفجار، انهدام اماکن مقدسه و ابنیه فرهنگی مسلمانان و سایر ادیان، احضار و محاکمه کند.
بر اساس این گزارش، وکیل دادگاه لاهه که این پرونده تسلیم وی شده و اعضای سازمان صلح جهانی، بزودی در نشستی خبری، جزئیات کامل این پرونده را اعلام خواهند کرد.
این پایگاه خبری، همچنین گزارشی تصویری از مراسم تسلیم پرونده دادخواست به دادگاه لاهه منتشر کرده است.
بن‌جبرین بتازگی با صدور فتوایی در سایت رسمی خود، خواستار انهدام تمامی اماکن مقدسه اسلامی شده بود.
وی که خبرها و دیدارهایش توسط خبرگزاری رسمی عربستان‌سعودی (واس) و با پشتیبانی مالی وزارت امور اسلامی این کشور پوشش داده می‌شود، مدعی شد: نباید این بناها را به خاطر زیبایی هنری آنها جزء میراث اسلامی و جزء اماکن اسلامی به شمار آورد زیرا اگرچه این ساختمان‌ها در کشورهای اسلامی است اما شرع چنین بناهایی را قبول ندارد و اسلام دستور نابودی آنها را داده است.
وی پیش از این همچنین با تأیید انهدام حرم شریف امامین عسکریین(ع) در سامرا به دست تروریست‌های وهابی و شرعی‌نامیدن این اقدام، از این جنایت تمجید کرده و حرم امام هادی(ع) و امام حسن عسکری(ع) را "بت شیعیان" خوانده بود.
پایگاه خبری "النهرین‌نت" نیز به نقل از منابع مطلع در منطقه "العوامیه" عربستان، گزارش داده بود این روحانی وهابی که سال گذشته به همراه ده‌ها تن دیگر از مفتیان سعودی، بیانیه‌ای را در تکفیر شیعیان صادر کرده بود در پی انهدام گلدسته‌های حرم عسکریین(ع) در سامرا، با ارسال تبریکات شفاهی و کتبی برای دیگر مفتی‌های سعودی، از تخریب بقایای حرمین عسکریین(ع) ابراز خشنودی کرده و این اقدام را تبریک و شادباش گفته بود.
بر اساس این گزارش، شیخ بن‌جبرین به‌تازگی با صدور فتوایی، از پیروان وهابی خود خواسته بود بقایای حرم عسکریین(ع) را که از انفجار سال گذشته برجای مانده بود نیز با خاک یکسان کنند.
وی همواره در بیانیه‌هایش، برگزاری عزاداری در روز عاشورا و جشن‌گرفتن عید غدیرخم را بدعت‌های شیعی ذکر و آنان را متهم به فحاشی علیه اصحاب پیامبر(ص) کرده است.
بن‌جبرین که دارای مدرک دکترا نیز هست از سال‌ها پیش به دعوت شیخ بن‌باز، استاد خود و برخی مقامات سعودی، در ریاض، پایتخت این کشور سکونت دارد.



  • کلمات کلیدی :
  • کلیه ی حقوق این وبلاگ متعلق به نویسندگان آن می باشد
    گروه فناوری اطلاعات آن لاین تکنولوژی