سفارش تبلیغ
صبا ویژن







مجلس به تازگی با تصویب طرحی به پیشنهاد علی مطهری، حق انتشار انحصاری آثار مؤلفان و مصنفان را به وارثان آنها واگذار کرد. پیش از این مصوبه، زمان یاد شده 30 سال در نظر گرفته شده بود و به همین دلیل انحصار انتشار آثار استاد مطهری پایان می یافت. با مصوبه مجلس این سقف از 30 به 50 سال افزایش پیدا کرد.

(کیهان -28/4/89)

دو کلمه حرف حساب با آقای علی مطهری :

آقای علی مطهری این قانون بدترین قانونی است که تاکنون تصویب شده و دون شأن کشوری با این همه پیشینه فرهنگی می باشد .

آیا شخصیت های علمی و فرهنگی صرفا به وارثان نسبی خودشان اختصاص دارند یا تعلق آنها به همه جویندگان علم و فرهنگ و بلکه فرازمانی و فرامنطقه ایی می باشند؟

اگر بر فرض وارثان یک شخصیت فرهنگی یا علمی دقیقا ضد صاحبان آثار علمی بودند آنگاه تکلیف آنهمه زحمات علمی و فرهنگی که سرمایه های معنوی یک کشور می باشد چه خواهد شد؟

  در صورت اشکالات و تخلفات احتمالی در حفظ آثار و تجدید چاپ صاحب اثر مانند آنچه که بر روی جلد کتاب  « نهضت های اسلامی در صدساله اخیر » توسط انتشارات صدرا بوجود آمد که اتفاقا خود شما مدیر آن انتشارات می باشید چه کسی پاسخ گو خواهد بود ؟!

آیا بهتر نبود بدون در نظر گرفتن منافع ناپایدار شخصی ، برای حفظ آثار علمی همه دانشمندان این سرزمین به عنوان الگویی مناسب، قانونی را تدوین می کردید که جامعیت آن موجب ماندگاری آثار علمی و ایجاد پشتوانه قانونی در حفظ و نگهداری و جمع آوری همه آثار علمی کشور می شد و از طرفی پاسخگوی مراکز آموزشی و تحقیقاتی کشور می بود.

جلوی اشتباه را از هر جایی که بگیرید منفعت است بنابراین انتظار این است که در وقت باقی مانده نمایندگی به فکر اصلاح قوانین و تدوین قانون جامع برای حفظ و نشر آثار علمی که سرمایه های کشور می باشند باشید.



  • کلمات کلیدی :
  • کلیه ی حقوق این وبلاگ متعلق به نویسندگان آن می باشد
    گروه فناوری اطلاعات آن لاین تکنولوژی