سفارش تبلیغ
صبا ویژن







 

وحید یامین پور مشاور مدیر شبکه سه و مجری کارشناس برنامه «دیروز امروز فردا» پنجشنبه گذشته در دانشگاه علوم پزشکی ایران به نقد برنامه های نمایشی و سیاست های فرهنگی صدا و سیما پرداخت.
به گزارش خبرنگار سیاسی مشرق، در این نشست که با استقبال گسترده دانشجویان شرکت کننده در طرح ضیافت برگزار شد دانشجویان در بخش تریبون آزاد از ضعف ساختاری و محتوایی سریال ها و تله فیلمها انتقاد کردند.
یامین پور در این نشست با انتقاد از صرف هزینه های میلیاردی در ساخت سریال هایی چون «ساعت شنی»، «هوش سیاه»، «کلانتر» و «شمس العماره»،‌ جهت گیری اصلی فیلم و سریال در تلویزیون را به سمت فربه کردن طبقه متوسط مدرن و دور شدن تدریجی از صلابت انقلابی دانست.
وی افزود: این رویکرد با اولویت های فرهنگی انقلاب اسلامی در تعارض است. کارگردانان و نویسندگان ما غالباً خود از طبقه متوسط مدرن اند و درک درست و روشنی از دیانت انقلابی و حتی فرهنگ دفاع مقدس ندارند. بنابراین هرگاه خواسته اند به این سمت حرکت کنند آنچنان ضعیف عمل کرده اند که به اصل ماجرا صدمه زده اند. نماد دینداری در سریال ها غالبا پیرزنی است که با چادر سفید روی سجاده نشسته است و این «دینداری زمین گیر شده» جز وعظ و نصیحت کاری از دستش برنمی آید.
وی ادامه داد: به یاد ندارم در سریالی یک پرسوناژ متعادل که جریان حزب اللهی را نمایندگی کند دیده باشم. شخصیت ها در بهترین حالت نماد سکولار های ریشدار هستند؛ کسانی که نماز می خوانند ولی مسوولیت انقلابی ندارند.
یامین پور در پاسخ یک دانشجو که از نقش مدیران صدا و سیما در این خصوص سوال کرده بود گفت : برخی از مدیران صدا و سیما مرعوب کارگردان ها و چهره های سینمایی و حتی تلویزیونی هستند و اساساً از خود اراده ای جدی برای اثرگذاری بر روندهای موجود نشان نمی دهند.
یامین پور اینکه تا این اندازه منویات رهبری در خصوص صدا و سیما مورد غفلت مسوولان این سازمان قرار گرفته را عادی ندانست و افزود: مقام معظم رهبری خودشان بارها از اینکه حرف شان روی زمین مانده است علناً از مسوولین این سازمان انتقاد کرده اند و ازهمه خواسته اند که اگر مشکلی می بینند بیان کنند. هرچند حقیقت این است که بدنه صدا و سیما متناسب با اهداف بلند آن نیست. متاسفانه بسیاری از مدیران صدا و سیما آدم های معمولی و متوسطی هستند و هیچ نسبتی با شور و دغدغه انقلابی ندارند.
مجری «دیروز امروز فردا» سوالهای دانشجویان در خصوص علت تعطیلی تنها برنامه چالشی و مورد علاقه دانشجویان را بدون پاسخ گذاشت و اظهار نظر در اینباره را به آینده موکول کرد.
پیش از این نیز دانشگاه های امیرکبیر،‌شریف و صنعتی اصفهان با موضوع نقد صدا و سیما میزبان یامین پور بوده اند


  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :سادات علوی::نظرات دیگران [ نظر]
    کلیه ی حقوق این وبلاگ متعلق به نویسندگان آن می باشد
    گروه فناوری اطلاعات آن لاین تکنولوژی