سفارش تبلیغ
صبا ویژن







سیزده آبان روزی پرحادثه در تاریخ انقلاب اسلامی است. روزی که دست‌نشاندگان آمریکا دستور استکبار جهانی را در تبعید امام خمینی به جرم اعتراض به کاپیتولاسیون ننگین آمریکایی به اجرا گذاشتند. روزی که به دستور آمریکا رژیم ستمشاهی به دانش آموزانی که با آرمانهای امام اعلام همبستگی کرده و فریاد عزت سرداده بودند را به خاک و خون کشید و قشر دانش‌آموز بیش از پنجاه شهید و صدها زخمی به انقلاب اسلامی اهدا نمود. و در نهایت روزی که به همت جوانان رهپوی امام خمینی پرده از جنایات آمریکا در ایران برکشیده شد و با فتح لانه جاسوسی آمریکا اسناد رسوایی آمریکا در برابر دیدگان جهانیان قرار گرفت و ملت ایران در سیزدهم آبان مظلومیت خود را فریاد کرد و بر همگان آشکار گشت که دولت امریکا علیه ملت ایران و منافع ملت ایران حتی لحظه‌اى از اقدام خصمانه فروگذار نکرده است و این رویه با پیروزی انقلاب اسلامی به اوج خود رسیده است.

و اینچنین است که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی فرمود «سیزدهم آبان، روز نماد مظلومیت ملت ایران است.»

اما این روز همچنین اثبات نمود که ملت بزرگ ایران حاضر نیست تن به ظلم دهد؛ مظلوم است، اما در مقابل ظلم مى‌ایستد و آن را تحمل نمى‌کند و این روز به یاد همگان می‌آورد که در صف مقدم این حرکت عظیم، جوانان قرار دارند.

سیزدهم آبان با چنین سابقه‌ای نماد ایستادگی ایمان متکی به بصیرت، پیشقراولی نسل جوان در صحنه، و شجاعت و جسارت نسل جوان انقلابی گشت تا راه حرکت به سمت اهداف بلند و قله های سعادت با اراده‌ای بیشتر و قوی‌تر پیگیری گردد.

روز سیزدهم آبان یک نوید دیگر نیز در خود نهان دارد. نوید ابطال تلاش‌های مکرر آمریکا برای معامله با عناصر سست مایه برای تجدید رابطه استعماری خویش، زیرا با تجدید خاطرات این روز، همواره در ذهن ایرانیان خواهد ماند که آمریکا هیچگاه به دنبال روابط سازنده با دیگر کشورها نیست و با مشی استکباری خویش، به دنبال مستعمره‌هایی در غالب نوین است تا با غارت منافع ملتها به منافع دنیایی خویش دست یابد.

خویی که ریشه در دنیا گرایی افسارگسیخته غرب دارد و از همین رو است که بیشتر تقابل را با انقلاب اسلامی ایران احساس می‌نماید که ندای موحدانه و بت‌شکنانه‌ آن باعث موجی از بیداری آزادیخواهان جهان گردید.

اما تنها حادثه‌های سیزدهم آبان نماد بیداری جوانان ایران اسلامی نیست. شکست فتنه سال گذشته نمونه تازه‌ای از هوشمندی و بصیرت جوانان نسل جدید انقلاب اسلامی بود که موجب یاس و ناامیدی دشمنان از امیدهای واهی خویش به این نسل گردید و بر خلاف نخبگانی که با فقدان بصیرت و ناخواسته اسیر برنامه‌ریزی دشمن شدند و در جهت اهداف طراحان اصلی حرکت کردند و حتی در تلاش بودند تا روز ملی مبارزه با استکبار جهانی را به روز نرمش در برابر آمریکا تبدیل نمایند؛ بخش عظیمی از جوانان با شناخت دقیق از جغرافیای نبرد نرم دشمن، مانع از تحقق اهداف شوم آمریکا و متحدانش گردیدند.

امروز به لطف الهی ایران اسلامی قدرتمندتر از همیشه با برخورداری از فن‌آوری‌های مدرن به سوی ایرانی پیشرفته و متکی بر معارف ناب اسلامی گام برمی‌دارد و اقدامات و تخاصمات نظام سلطه نتوانسته است تزلزلی در این مسیر متعالی ایجاد نماید.

ضروری است در این روز با تجدید عهد با آرمانهای امام و رهبری که سبب سرافرازی کشور اسلامیمان در برابر توطئه‌های مستکبران گردید، بر ادامه راه شهیدان این روز بزرگ تاکید می‌ورزیده و راه پیروزی ایران اسلامی را در تداوم برخورد عزت مدارانه با مستکبران جهان اعلام نماییم.



  • کلمات کلیدی : سیزده ابان
  • کلیه ی حقوق این وبلاگ متعلق به نویسندگان آن می باشد
    گروه فناوری اطلاعات آن لاین تکنولوژی