سفارش تبلیغ
صبا ویژن







6- شعیب صاحب بصیرت و یقین می باشد

عصر ظهور / علی کورانی / مهدی حقی/ شرکت چا پ و نشر بین الملل چاپ دوازدهم/ص 271


در روایات این صفات مهم برای شعیب به صورت مستقیم ذکر نشده است اما محققین برجسته بنا بر دلائلی این صفات را نیز از صفات شعیب بن صالح دانسته اند که ما نیز بررسی مختصری بر روی این صفات خواهیم داشت.
صفت برجسته بصیرت و یقین یکی از صفات عمومی یاوران امام عصر(عج) می باشد که قطعاً باید در شخصیت شعیب بعنوان فرمانده لشگر حضرت در درجات بالایی وجود داشته باشد. البته می توان از " حرکت به سمت بیت المقدس" بعنوان مرکز مهم تحولات آخرالزمان و همچنین" تمرکز بر زمینه سازی برای ظهور" که در روایات بعنوان صفات شعیب به چشم می خورد (و در ادامه آنها را بررسی خواهیم کرد)از جلوه های درخشان بصیرت و یقین شعیب نام برد.
آنچه روشن است میزان استحکام تصمیمات و اراده انسان به میزان بصیرت و یقین او بستگی دارد و شعیب بعنوان فردی که اراده ای خلل ناپذیر داشته و تصمیماتش تغییر ناپذیر است(به علت یقینی که به درستی آنها دارد) ، قطعاً باید دارای درجات بالایی از بصیرت و یقین باشد.
آیا بصیرت و یقین در وجود احمدی نژاد برجسته است؟

اذعان جهان و دشمنان قسم خورده به هوشمندی و بصیرت دکتر

کتاب ابوالهل هسته ای تهران:احمدی نژاد و دولت ایران"

نویسنده در این کتاب دکتر احمدی نژاد را بزرگترین تهدید برای جهان می داند و لزوم مقابله با او را به خاطر اینکه خواستار محو اسراییل است و همچنین به دلیل شتاب بخشیدن به فعالیت های هسته ای بیان می دارد

البته اذعان می دارد که دکتر با هوشمندی افکار عمومی دنیا را به نفع خود تغییر داده است

http://www.amazon.com/Nuclear-Sphinx-Tehran-Mahmoud-

 

یکی از صفات بارز احمدی نژاد داشتن تحلیلی عالی از شرایط است که خود این موضوع زاییده بصیرت می باشد ، حرکت شگفت انگیز احمدی نژاد در سال 84 برپایه تحلیلی صورت گرفت که همه چیز ظاهراً خلاف آن را نشان می داد و تمام 6 رقیب او تحلیل دیگری از شرایط داشتند ، اما جهان شاهد بود که درک صحیح شرایط اجتماعی- سیاسی ایران و حرکت به سمت فضای آرمانی کاملاً منطبق بر واقعیت بود چیزی که کمتر کسی توان درک آن را داشت.
همچنین یکی از مدالهای درخشانی که ولی امر مسلمین در مراسم تنفیذ در سال 88 دکتر احمدی نژاد را مفتخر به آن کرد ، صفت " هوشمندی" بود که به طور مستقیم با بصیرت و یقین هر انسانی مرتبط است و نشان دهنده وجود درجات بالای بصیرت در وجود دکتر می باشد. یقین به صحت راه ، یقین به پیروزی و نزدیک بودن آن و ... همه و همه در وجود دکتر احمدی نژاد در عالی ترین درجاتش موج می زند.


اما در مورد صفت نظامی بودن شعیب :

هیچ روایتی وجود ندارد که این موضوع را ذکر کرده باشد ، اما محققینی چون علامه کورانی و شادی فقیه شعیب را واجد این صفت می دانند ، شاید این اعتقاد از آنجا نشات گرفته باشد که شعیب فرماندهی لشگر سیدخراسانی و امام زمان(عج) را به دست گرفته و پیروزیهای درخشانی کسب خواهد نمود ، و البته صفات درخشانی چون اراده تزلزل ناپذیر و روحیه قدرتمند شعیب در ایجاد این تلقی موثر بوده است. در هر حال با وجود اعتقاد برخی محققین بر نظامی برجسته بودن اما هیچ سند روایتی (حتی ضعیف) در این رابطه در دست نیست.
هرچند احمدی نژاد بعنوان یک نیروی نظامی فعال در جبهه های حق علیه باطل حضور داشته است اما بعنوان فرد با سابقه نظامی درخشان مطرح نیست هرچند برخی مواضع صریح و موضع گیریهای او باعث شده است افراد برجسته ای مانند کاسترو گمان کنند که او سابقه نظامی گری درخشانی دارد.
البته شادی فقیه نویستند کتاب " احمدی نژاد و انقلاب جهانی پیش رو " حضور احمدی نژاد بعنوان پاسدار در دهه 60 را به عنوان همان پیشینه نظامی شعیب تلقی می کند.
اما حقیقت این است که حدیثی وجود ندارد که این صفت نظامی بودن شعیب را به طور صریح مورد اشاره قرار دهد ، نکته قابل توجه این است که اینک احمدی نژاد بعنوان ریاست جمهوری ایران بعنوان محتمل ترین فردی که در صورت آغاز جنگ و درگیری از طرف ولی امر مسلمین به عنوان فرمانده کل قوا منصوب می گردد ، همان چیزی که در دوران دفاع مقدس نیز رخ داد.
حضور بسیار فعال و تهاجمی احمدی نژاد از ابتدای ظهورش تا کنون در کش وقوس میان جبهه حق و باطل ، تشکیل پیکان حمله به دشمن با تهاجمات مکرر او به اسرائیل و استکبار همه و همه نشان می دهد که احمدی نژاد که اینک در آستانه ظهور در کانون درگیریها و جنگ لفظی حق و باطل قرار داشته و بعنوان نوک پیکان حمله به اسرائیل و استکبار می باشد ، در صورت آغاز درگیریها نیز بعنوان نقطه مرکزی این درگیریها به فرماندهی سپاه سیدخراسانی منصوب خواهد شد.
به عبارت دیگر احمدی نژاد اینک نیز در جنگ نرم بعنوان فرمانده لشگر سیدخراسانی حمله تاریخی و حرکت تهاجمی خویش در برابر دشمنان را آغاز کرده است چیزی که دوست و دشمن به خوبی به آن اذعان دارند بی شک با وجود این فرماندهی احمدی نژاد در جنگ نرم پذیرش فرماندهی لشگر سید خراسانی در جنگهای سخت دوران ظهور چندان مشکل نبوده و کاملاً طبیعی و قابل قبول است.

احمدی نژاد اینک به بزرگترین فرمانده نظامی- امنیتی منطقه تبدیل شده است!

جلوه ای از فرماندهی و قدرت و تدبیر نظامی احمدی نژاد که جهان را متحیر کرد!

در زمستان 88 رژیم صهیونیستی در اقدامی خصمانه سوریه را در چند نوبت تهدید به حمله و اشغال نظامی نمود و این مواضع اسرائیل با تایید ضمنی آمریکا همراه بود ، موجی از نگرانی مسئولان سوریه و برخی کشورها را فراگرفت ، دکتر احمدی نژاد که در آن زمان در سفر استانی خراسان جنوبی و شهر بیرجند بود در سخنرانی مردمی تهدید های بسیار سنگین و شدیدی را متوجه اسرائیل کرد و در هیبت یک فرمانده نظامی بزرگ منطقه ای گفت : به مردم منطقه گفته ام آماده باشند! ، اگر اسرائیل حماقتی بکند ، بدون شک نابود خواهد شد! ، احمدی نژاد در ادامه با  کوتاه تر کردن عمدی سفر استانی خود راهی تهران شد و بلافاصله از همان فرودگاه عازم دمشق گردید! ، از طرفی دیگر سید حسن نصرالله نیز در اقدامی متهورانه در این اجلاس نظامی امنیتی بسیار مهم به همراه سران گروههای مقاومت فلسطین حضور یافت و در این نشست امنیتی- نظامی بسیار مهم، پیمان دفاعی مشترکی بین اعضاء امضاء شد که اعضاء تهدید کردند که در صورت مورد حمله قرار گرفتن هر یک از اعضای دیگر وارد جنگ خواهند شد.

نشست نظامی - امنیتی دمشق و انعقاد پیمان دفاعی مشترک محور مقاومت بعنوان یه شاهکار امنیتی - نظامی برای احمدی نژاد ثبت گردیده است. این تدبیر درخشان احمدی نژاد به سرعت اسرائیل را به عقب نشینی واداشت.

اهمیت این نشست تاریخی تا آنجا بود که اسرائیل بلافاصله از مواضع قبلی عقب نشینی کرد و همه کارشناسان و سیاسیون این موفقیت بزرگ را مرهون تدبیر و شجاعت بی نظیر دکتر احمدی نژاد می دانستند.

در واقع دکتر احمدی نژاد در این مسئله بعنوان یک فرمانده و فرد نظامی برجسته که تدابیر و حرکات و موضع گیریش دشمن را به سرعت عقب می راند ناظران را مبهوت کرد ، شاید به همین علت باشد که برخی افراد مانند کاسترو گمان می کنند که احمدی نژاد با این پختگی عمیقی که در مسائل رهبری بحرانهای امنیتی دارد احتمالا باید گذشته نظامی درخشانی نیز داشته باشد چیزی که کاسترو در یکی از نوشته های معروف خویش بدان اشاره نمود.

در حال حاضر نیز احمدی نژاد در هیبت یک فرمانده جنگی فرامنطقه ای ، در سخنرانی های خود خبر از طرح های سری دشمن برای حمله و اطلاع از آنها می دهد و با زیرکی و هوشمندی خاصی دشمنان را مردد کرده و در موضع ضعف و انفعال قرار می دهد.

احمدی نژاد را اینک می توان یکی از بزرگترین فرماندهان نظامی- امنیتی منطقه دانست که با مواضع و سخنرانی های خود و افشاء اسرار نظامی کشور ، رفتار دشمن را قدم به قدم کنترل کرده و او را عقب می راند ، نشست نظامی - امنیتی دمشق و انعقاد پیمان دفاعی مشترک محور مقاومت بعنوان یه شاهکار امنیتی - نظامی برای احمدی نژاد ثبت گردیده است.

در یک جمله می توان گفت شاید احمدی نژاد گذشته نظامی برجسته ای ندارد اما عملاً اکنون به اصلی ترین رهبر نظامی - امنیتی فرامنطقه ای تبدیل شده است، که با تدابیر شجاعانه ، زیرکانه و مقتدرانه نظامی امنیتی خود در نگاه جهانیان می درخشد.

پس می بینیم که هرچند صفت نظامی بودن برای شعیب در روایات به طور مستقیم ذکر نشده است اما تا همان اندازه ای هم که محققین بدان اعتقاد دارند به طور کامل و تام و تمام در احمدی نژاد وجود دارد.


7- نام مستعار او شعیب بن صالح است

اکثر روایات مذکور نام شعیب بن صالح را برای این سردار بزرگ سید خراسانی و امام زمان(عج) ذکر کرده اند ، به اذعان محققین برجسته به دلایل مختلفی از جمله حفظ جان شعیب این نام مستعار بوده و نام اصلی این فرد نیست.

از جمله روایت شماره 13 که نام وی را " تمیم بن صالح " عنوان می کند و این مسئله نشان می دهد که شعیب بن صالح نام حقیقی این شخصیت نیست ، مضاف بر اینکه در روایت شماره 24 که بسیاری از خصوصیات ظاهری و شخصیتی این فرد بیان می شود ، هیچ ذکری از نام او در میان نیست و این شاید بدان معنا باشد که نام مطرح شده در سایر روایات برای وی اسم حقیقی این شخصیت نبوده و اسمی مستعار برای حفظ جان اوست.

همچنانکه محققین برجسته ای چون علامه کورانی نیز چنین اعتقادی دارد.

اکثریت قریب به اتفاق محققین اعتقاد دارند نام شعیب بن صالح ، اسمی مستعر برای حفظ جان شعیب است

عصر ظهور / علی کورانی / مهدی حقی/ شرکت چا پ و نشر بین الملل چاپ دوازدهم/ص271

علاوه بر آن نامگذاری فلان بن فلان که در قرنها پیش در میان اعراب و مسلمانان رایج بود ، از چند قرن پیش منسوخ شده و حتی در میان اعراب برای نامگذاری از اسم + فامیل استفاده می شود که این مسئله نشان می دهد قطعا نام " شعیب بن صالح " اسم رمز بوده که برای اهداف خاصی بکار رفته است و می تواند نشان دهنده شخصیت و عملکرد مصداق شعیب بن صالح باشد.

خب اگر بپذیریم که این نام ، نامی مستعار برای این فرد است ، به احتمال قوی رمزگشایی از این نام می تواند راهی برای رسیدن به مصداق شعیب بن صالح باشد.

با کمی تامل در نام شعیب بن صالح نکات بسیار مهم و قابل توجهی به دست می آید که تا حدود زیادی ما را به مصداق شخصیت شعیب راهنمایی می کند.

شعیب پیامبری است که قبل از قیام " موعود پنهان" بنی اسرائیل یعنی حضرت موسی(که از دیار خویش متواری شده و بصورت مخفی زندگی می کند) ، چند سالی او را یاری کرده و مقدمات حرکت او را فراهم می آورد.

 



  • کلمات کلیدی :
  • کلیه ی حقوق این وبلاگ متعلق به نویسندگان آن می باشد
    گروه فناوری اطلاعات آن لاین تکنولوژی