سفارش تبلیغ
صبا ویژن







شهادت دو استاد»
89/9/8 4:14 ع

دستیابی به فناوری طراحی قلب رآکتور؛ عامل ترور استاد عباسی

این دو استاد برجسته هسته‌ای عضو هیئت مؤسس انجمن هسته‌ای ایران زیر نظر سازمان انرژی اتمی ایران بودند. دکتر عباسی دوانی علاوه بر دانشگاه شهید بهشتی در دانشگاه امام حسین(ع) نیز تدریس داشت. هر دوی این اساتید با مراکز تحقیقاتی و پژوهشی وزارت دفاع نیز همکاری داشتند.

کمتر از یک هفته قبل خبر دستیابی ایران به روش محاسبه تابع اهمیت نوترون در یک پروژه رساله دکترای فیزیک در دانشگاه امیرکبیر منتشر شد که دکتر شهریاری استاد راهنمای آن پروژه بود.

هدف اولیه در این طرح کسب دانش و تخصص محاسبات نوترونی و طراحی قلب یکی از مهمترین انواع رآکتورهای نسل آینده و در مرحله بعد، آمادگی برای پیوستن به طرح های بین المللی در حال اجرا در این زمینه است.

برای نخستین نمونه آزمایشی رآکتور زیر بحرانی واداشته با شتابنده که قرار است تا سال 2016 ساخته شود، اهداف دیگری از جمله، بررسی امکان پذیر بودن ساخت این نوع رآکتورها در مقیاس واقعی، مطالعه ایمنی، تبدیل پسماند هسته ای و استفاده از آن به عنوان وسیله تولید رادیودارو، مورد توجه قرار گرفته است.

همچنین در 27 مهرماه سال جاری، از 62 نفر از افتخارآفرینان دانشگاه شهید بهشتی در تالار ابوریحان این دانشگاه تجلیل شده بود و در سال 86 به‌عنوان استاد نمونه کشوری انتخاب شده بود. نام این استاد در لیست افراد تحت تحریم قطعنامه 1747 شورای امنیت علیه ایران در اسفند ماه 85 و همچنین در لیست افراد تحت تحریم در قطعنامه 1747 شورای امنیت در سال 2006 نیز قرار داشته است که حکایت از یک برنامه ریزی طولانی برای ترور وی دارد.

دکتر عباسی معاون دانشجوی دانشگاه شهید بهشتی در سال 85 و از اساتید انقلابی و مومن دانشگاه شهید بهشتی بوده که به گفته دانشجویان دانشگاه با روحیه‏ای شهادت طلبانه و آماده شهادت وارد حوزه فعالیت در زمینه فیزیک هسته‎ای شده بود.

سرعت گرفتن موتور پیشرفت علمی در دانشگاه‌های ایران سبب شده است تا دشمنان ایران اسلامی پس از ناکامی در درگیر کردن دانشگاه‌ها به مسائل حاشیه‌ای و سیاسی، به ترور اساتید دانشگاه‌ها روی بیاورند، چنانکه سال گذشته نیز در چنین ایامی استاد محمدی، از اساتید دانشگاه تهران، هدف ترور کور عناصر ضد انقلاب قرار گرفته و به شهادت رسید.

حدود ساعت 7:40 دقیقه صبح امروز در 2 نقطه از تهران انفجارهایی مشابه رخ داد که منجر به شهادت آقایان دکتر فریدون عباسی و دکتر مجیدشهریاری از اساتید دانشگاه های تهران شد.


در یک عملیات تروریستی در میدان دانشجو خودرو دکتر فریدون عباسی از اساتید علوم پایه دانشگاه شهید بهشتی منفجر و منجر به شهادت وی شد. در انفجار دوم نیز که در بلوار ارتش روی داد، طی آن دکتر مجید شهریاری، استاد دانشگاه عالی دفاع ملی بر اثر منفجر شدن خودرو اش به شهادت رسید.

بر پایه گزارش های اولیه منتشره، مکانیزم اقدام تروریست‌ها به این شکل بوده است که موتور‌سواران تروریست نزدیک خودروی حامل استاد شده و با چسباندن یک بمب به ماشین از آن فاصله گرفته و سپس خودرو را منفجر می کردند.

بریزید خونها را؛ زندگى ما دوام پیدا مى‏کند. بکُشید ما را؛ ملت ما بیدارتر مى‏شود.ما از مرگ نمى‏ترسیم؛و شما هم از مرگ ما صرفه ندارید.دلیل عجز شماست که در سیاهى شب،متفکران ما را مى‏کشید.براى اینکه منطق ندارید.اگر منطق داشتید که صحبت مى کردید؛مباحثه مى‏کردید.لکن منطق ندارید،منطق شماتروراست!منطق اسلام ترور را باطل مى‏داند.اسلام منطق دارد؛لکن باترور شخصیتهاى بزرگ ما،شخصهاى بزرگ ما،اسلام ما تأییدمى‏شود.

شهادت گوارای وجودشان/ بکشید مارا ملت ما بیدار تر می شود.... امام خمینی قدس سره



  • کلمات کلیدی :
  • کلیه ی حقوق این وبلاگ متعلق به نویسندگان آن می باشد
    گروه فناوری اطلاعات آن لاین تکنولوژی