سفارش تبلیغ
صبا ویژن







رد پای فتنه»
89/9/8 4:52 ع

ترور دو دانشمند هسته‌ای ایران چندی بعد از تهدید انگلیس

امروز در حالی دو دانشمند هسته‌ای ایران ترور شدند که چندی پیش رئیس سازمان جاسوسی انگلیس در سخنرانی علنی بی‌سابقه خود، از کافی نبودن دیپلماسی و لزوم استفاده از اهرم اطلاعاتی و جاسوسی برای متوقف ساختن ایران سخن گفته بود.

 

ترور دکتر فریدون عباسی دوانی و دکتر مجید شهریاری دو استاد برجسته دانشگاه شهید بهشتی تهران در حالی انجام شد که رئیس سازمان جاسوسی انگلیس 28 اکتبر سال جاری از کافی نبودن دیپلماسی برای مقابله با ایران و استفاده از روش‌های دیگر برای ایجاد مشکل برای این کشور سخن گفته بود.
به نوشته روزنامه "تلگراف"، "سر جان ساورز"، رئیس سازمان جاسوسی "ام‌آی 6" انگلیس چندی پیش با بیان این مطلب که اقدامات اطلاعاتی نقش کلیدی را در متوقف ساختن ایران ایفا می‌کنند گفت: دیپلماسی به تنهایی کافی است و اقدامات اطلاعاتی نقش موثری در متوقف ساختن ایران دارد. بطوری که این اقدامات سال گذشته ایران را وادار به افشای دومین کارخانه غنی‌سازی اورانیوم خود کرد که در نتیجه آن فشارهای دیپلماتیک به این کشور نیز افزایش یافت.
رئیس سازمان جاسوسی انگلیس با تاکید بر آنکه از هر اقدام جاسوسی و اطلاعاتی برای ضربه زدن به کشورهای هدف خود استفاده می‌کند افزود: متوقف ساختن اشاعه هسته‌ای تنها با دیپلماسی صرف ممکن نیست. ما نیاز به عملیات‌های جاسوسی و اطلاعاتی داریم تا بتوانیم کار را برای کشورهایی مثل ایران سخت‌تر کنیم.
به نوشته روزنامه تلگراف، اظهارات ساورز که اولین سخنرانی علنی یک رئیس سازمان جاسوسی انگلیس محسوب می‌شود، در حالی بیان شد که شش قدرت هسته‌ای به دنبال ادامه گفت‌وگوهای خود با ایران هستند.
بر اساس این گزارش، چند هفته بعد از تاکید رئیس سازمان جاسوسی انگلیس مبنی بر آنکه باید رژیم ایران را متوجه ساخت که منافعش در کجا قرار دارند، دو دانشمند هسته‌ای کشور ترور می‌شوند. همین امر نیز موجب شده تا بسیاری از کارشناسان مسایل سیاسی با توجه به نزدیک بودن زمان مذاکرات هسته‌ای ایران و غرب، سخنان ساورز و ترور اخیر دانشمندان ایرانی را با هدف سخت‌تر کردن شرایط برای ایران توصیف کنند.
ساورز همچنین در ادامه سخنان خود با تاکید بر لزوم ایجاد مشکل برای ایران به منظور به تعویق انداختن برنامه هسته‌ای این کشور گفت، هرچقدر که تلاش‌های بین‌المللی بتواند تلاش‌های هسته‌ای ایران را با وقفه روبرو کند، ما وقت بیشتری برای ایجاد یک راه‌حل سیاسی خواهیم داشت.
پیش از این نیز نشریه "نیویورکر" از تلاش‌های سازمان سیا برای بی‌ثبات‌سازی ایران بوسیله عملیات‌های سری و کمک به گروه‌های تروریستی معاند خبر داده بود

در واکنش به ترور دو استاد دانشگاه در تهران گفت: این وقایع تروریستی و آنچه که درسالهای گذشته و اکنون که در آستانه روز دانشجو قرار داریم اتفاقمی افتد موجب پیوند بیشتر دانشگاه و حوزه می شود.

وی افزود : دشمنان جمهوری اسلامی با توجه به اینکه از قابلیت ها و ظرفیت های ایران اسلامی به لحاظ دستیابی به فناوری و تکنولوژی آگاه شده اند بنابراین دست به ترورهایی از این دست می زنند.

کرمی راد افزود: این ترورها تنها از سوی دست نشاندگان و عوامل خودفروخته ای که دل به دنیای غرب بسته اند ، انجام می شود و تنها آنانند که به دنبال انجام ترورهای کور و ایجاد ترس در میان دانشمندان و جامعه اند.

نماینده کرمانشاه با تاکید بر اینکه استکبار جهانی این نسخه را برای برخی کشورها و جوامع دیگر پیچیده است و احتمالا از این موضوع نتیجه گرفته است، افزود: آنان ملت ما را نشناخته اند و نمی دانند که این روش ها برای ملت ما هیچ جوابی نخواهد داد بلکه موجب می شود که عزم ملت بیش از پیش برای مقابله با استکبار جهانی جذب شود.

وی تاکید کرد: ترورهای کور کمترین تاثیری در اراده ملت ایران نخواهد گذاشت و تنها دست بیگانگان را رو می کند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی از دستگاه های امنیت کشور خواست تا با سرعت و قدرت بیشتری عوامل و عناصر این اقدام را دستگیر کنند.

کرمی راد با بیان اینکه بعید می دانم این ترورها انتقام شخصی باشد ،افزود: شکل ترور نشان می دهد که اقدامی حساب شده بوده و شیوه انجام عملیات تروریستی مشخص می کند که تروریست ها از خارج از کشور پشتیبانی می شوند و دست استکبار جهانی در کار است

 

دکتر عباسی؛ استاد فیزیک هسته‌‌ای  سوابق استادی که مورد سوء قصد قرار گرفت

 

دکتر فریدون عباسی که صبح امروز به اتفاق همسرش در میدان شهید بهشتی مورد سوءقصد افراد ناشناس قرار گرفت استاد فیزیک هسته‌ای و مسئول پروژه غنی سازی لیزری وزارت دفاع بود.

 دکتر فریدون عباسی از ابتدای انقلاب عضو سپاه پاسداران بود، سه دور در جبهه جنگ ایران و عراق حضور داشت و بعد از جنگ، دکترای فیزیک هسته ای گرفت.
 
وی از سال 72 عضو هیئت علمی دانشکده فیزیک دانشگاه امام حسین سپاه شد و در ادامه ریاست دانشکده فیزیک این دانشگاه را بر عهده گرفت؛ دکتر عباسی همزمان نیز در وزارت دفاع کار تحقیقات هسته ای را شروع کرد.
 
فریدون عباسی مسئول پروژه غنی سازی لیزری وزارت دفاع، از متخصصان لیزری وزارت دفاع و از معدود متخصصان جداسازی ایزوتوپ بود؛ وی مسئول آموزش و تحقیقات هسته ای وزارت دفاع نیز بود.

گفتنی است/ف فریدون عباسی ریاست گروه فیزیک دانشگاه امام حسین وابسته به سپاه پاسداران را هم بر عهده داشت

دستیابی به فناوری طراحی قلب رآکتور؛ عامل ترور استاد عباسی

این دو استاد برجسته هسته‌ای عضو هیئت مؤسس انجمن هسته‌ای ایران زیر نظر سازمان انرژی اتمی ایران بودند. دکتر عباسی دوانی علاوه بر دانشگاه شهید بهشتی در دانشگاه امام حسین(ع) نیز تدریس داشت. هر دوی این اساتید با مراکز تحقیقاتی و پژوهشی وزارت دفاع نیز همکاری داشتند.

کمتر از یک هفته قبل خبر دستیابی ایران به روش محاسبه تابع اهمیت نوترون در یک پروژه رساله دکترای فیزیک در دانشگاه امیرکبیر منتشر شد که دکتر شهریاری استاد راهنمای آن پروژه بود.

هدف اولیه در این طرح کسب دانش و تخصص محاسبات نوترونی و طراحی قلب یکی از مهمترین انواع رآکتورهای نسل آینده و در مرحله بعد، آمادگی برای پیوستن به طرح های بین المللی در حال اجرا در این زمینه است.

برای نخستین نمونه آزمایشی رآکتور زیر بحرانی واداشته با شتابنده که قرار است تا سال 2016 ساخته شود، اهداف دیگری از جمله، بررسی امکان پذیر بودن ساخت این نوع رآکتورها در مقیاس واقعی، مطالعه ایمنی، تبدیل پسماند هسته ای و استفاده از آن به عنوان وسیله تولید رادیودارو، مورد توجه قرار گرفته است.

همچنین در 27 مهرماه سال جاری، از 62 نفر از افتخارآفرینان دانشگاه شهید بهشتی در تالار ابوریحان این دانشگاه تجلیل شده بود و در سال 86 به‌عنوان استاد نمونه کشوری انتخاب شده بود. نام این استاد در لیست افراد تحت تحریم قطعنامه 1747 شورای امنیت علیه ایران در اسفند ماه 85 و همچنین در لیست افراد تحت تحریم در قطعنامه 1747 شورای امنیت در سال 2006 نیز قرار داشته است که حکایت از یک برنامه ریزی طولانی برای ترور وی دارد.

دکتر عباسی معاون دانشجوی دانشگاه شهید بهشتی در سال 85 و از اساتید انقلابی و مومن دانشگاه شهید بهشتی بوده که به گفته دانشجویان دانشگاه با روحیه‏ای شهادت طلبانه و آماده شهادت وارد حوزه فعالیت در زمینه فیزیک هسته‎ای شده بود.

سرعت گرفتن موتور پیشرفت علمی در دانشگاه‌های ایران سبب شده است تا دشمنان ایران اسلامی پس از ناکامی در درگیر کردن دانشگاه‌ها به مسائل حاشیه‌ای و سیاسی، به ترور اساتید دانشگاه‌ها روی بیاورند، چنانکه سال گذشته نیز در چنین ایامی استاد محمدی، از اساتید دانشگاه تهران، هدف ترور کور عناصر ضد انقلاب قرار گرفته و به شهادت رسید.

حدود ساعت 7:40 دقیقه صبح امروز در 2 نقطه از تهران انفجارهایی مشابه رخ داد که منجر به شهادت آقایان دکتر فریدون عباسی و دکتر مجیدشهریاری از اساتید دانشگاه های تهران شد.


در یک عملیات تروریستی در میدان دانشجو خودرو دکتر فریدون عباسی از اساتید علوم پایه دانشگاه شهید بهشتی منفجر و منجر به شهادت وی شد. در انفجار دوم نیز که در بلوار ارتش روی داد، طی آن دکتر مجید شهریاری، استاد دانشگاه عالی دفاع ملی بر اثر منفجر شدن خودرو اش به شهادت رسید.

بر پایه گزارش های اولیه منتشره، مکانیزم اقدام تروریست‌ها به این شکل بوده است که موتور‌سواران تروریست نزدیک خودروی حامل استاد شده و با چسباندن یک بمب به ماشین از آن فاصله گرفته و سپس خودرو را منفجر می کردند.

پ ن:بریزید خونها را؛ زندگى ما دوام پیدا مى‏کند. بکُشید ما را؛ ملت ما بیدارتر مى‏شود.ما از مرگ نمى‏ترسیم؛و شما هم از مرگ ما صرفه ندارید.دلیل عجز شماست که در سیاهى شب،متفکران ما را مى‏کشید.براى اینکه منطق ندارید.اگر منطق داشتید که صحبت مى کردید؛مباحثه مى‏کردید.لکن منطق ندارید،منطق شماتروراست!منطق اسلام ترور را باطل مى‏داند.اسلام منطق دارد؛لکن باترور شخصیتهاى بزرگ ما،شخصهاى بزرگ ما،اسلام ما تأییدمى‏شود.

شهادت گوارای وجودشان

جزئیات جدیدی از ترور دو استاد دانشگاه در تهران

موتور‌سوار تروریست نزدیک خودروی حامل استاد شده و با چسباندن یک بمب به ماشین از آن فاصله گرفته و سپس خودرو را منفجر می کردند.

عوامل آمریکا و رژیم صهیونیستی امروز در پی ناامیدی از انتقال و فرار مغزهای ایران به خارج، با ترور دو استاد دانشگاه اقدام به شهادت و حذف فیزیکی آنها کردند. تروریست‌ها یک استاد را در بلوار ارتش و استاد دیگر را در مقابل دانشگاه شهید بهشتی ترور کردند.
هر دو استاد به یک شیوه اما در محل های جداگانه به شهادت رسیدند. مکانیزم اقدام تروریست‌ها به این شکل بود که موتور‌سوار تروریست نزدیک خودروی حامل استاد شده و با چسباندن یک بمب به ماشین از آن فاصله گرفته و سپس خودرو را منفجر می کردند.
استاد شهریاری در بلوار نیروی زمینی بلافاصله و درجا به مقام شهادت نائل شد و استاد عباسی با همین شیوه در مقابل دانشگاه شهید بهشتی ترور شد و از شدت سانحه پس از انتقال در بیمارستان به شهادت رسید 

چگونه پروژه مشترک علمی با اسرائیل دو قربانی جدید گرفت+ سند

وقتی سال گذشته پس از شهادت دکتر علیمحمدی استاد دانشگاه تهران اعلام شد که وی عضو پروژه سزامی بوده است برخی گمانه‌ها بر این قرار گرفت که احتمال شناسایی او از طریق تیم علمی رژیم صهیونیستی فعال در این پروژه مشترک که مرکز آن در اردن است مطرح شد.


سال گذشته پس از اینکه گمانه‌های ارتباط پرژه سزامی با ترور علیمحمدی مطرح شد، رئیس مرکز همکاریهای علمی و بین المللی کوشید تا این ارتباط را به طور کامل رد کند. وی در گفت‌و گو با مهر ضمن تائید فعالیت علیمحمدی در سزامی گفت: استاد مسعود علیمحمدی به عنوان نماینده ایران در سزامی فعالیت می کرده و در جلسات شورای بین المللی سزامی حضور داشته و به جز این فعالیت تحقیقاتی دیگری در سزامی نداشته است.
محمد حسین دوستدار افزود: دکتر مسعود علیمحمدی از دو سال گذشته یعنی در زمان وزارت دکتر محمد مهدی زاهدی در وزارت علوم به عنوان نماینده ایران در سزامی منصوب شده بود.
وی در نهایت نتیجه گیری می‌کند: اتفاقی که برای دکتر مسعود علیمحمدی افتاد نمی تواند به فعالیت وی در شورای بین المللی سزامی ارتباط داشته باشد. فعالیت در سزامی یک فعالیت صلح آمیز بوده و علمی است.
عجیب اینجا است که دکتر مجید شهریاری نیز یکی از اعضای همین گروه علمی از سوی ایران بوده که به عنوان مشاور با این تیم فعالیت می‌کرده است.

نکته جالب تر این است که مشخصات شهریاری و برخی دیگر از اعضای این گروه به همراه ایمیل و شماره تلفن در سایت خارجی این پروژه موجود است.
سال گذشته با در گرفتن برخی بحث‌ها درباره حضور رژیم صهیونیستی در پروژه سزامی مسئولان علمی کشور به نوعی این فعالیت را در این پروژه توجیه کردند.اما متاسفانه هیچگاه احتمال نقش دانشمندان رژیم صهیونیستی و عوامل این رژیم در ترور دانشمندان ایرانی فعال در سزامی به دقت بررسی نشد.

عجیب تر اینکه با وجود همه ابهامات امنیتی حاصل از همکاری صهیونیست‌ها و مرکزیت اردن در این تحقیقات? مجلس شورای اسلامی این پروژه را تصویب کرده و همکاری ها ادامه دارد.
باید پرسید چند ترور دیگر برای به فکر اقتادن در این زمینه کافی است؟

منبع گزارش"http://radifetnh.persianblog.ir/



  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :سادات علوی::نظرات دیگران [ نظر]
    کلیه ی حقوق این وبلاگ متعلق به نویسندگان آن می باشد
    گروه فناوری اطلاعات آن لاین تکنولوژی