سفارش تبلیغ
صبا ویژن







ضمن تسلیت به عموم دوستان و شیعیان به مناسبت شهادت امام جعفر صادق(ع)

درآ سمان ولایت و امامت کهکشانی است که دوازده ستاره ازآن بعد از وفات پیامبر اکرم (ص) هر کدام روزگازی بر روی زمین درخشیدنند

ششمین ستاره این آسمان امام  جعفر صادق پایه گزار فقه جعفری و مذهب شیعه جعفری است .

امامی که دانشمندانی بزرگ را تربیت نمود تا  برای استحکام دین و فهم دستورات و احکام کامله اسلام مردم را راهنمایی کنند .

این همان ولایت فقیه است در تندیس عالم و دانشمند ،که تا هم اکنون مردم مومن و خدا جوی از کتب و راهنمایی این دانشمندان و فقها و فاضلان ارکان دینی نهایت استفاده می برند و با هدایت این عزیزان توانستند از زیر یوق اسارتهای فرهنگی و معنوی و همچنین مادی و اجتماعی سیاسی خود را نجات دهند و با دیدی بهتر به مسائل روز و نیازمندیهای اجتماعی و دینی بنگرند و بهترین افراد این گروه را برای هدایت و تبعیت از انان در امور حکومتی و ولایتی برگزینند.(امام خمینی ره،و مقام معظم رهبری)

و این خود از نعمت وجودی فقه جعفری و اندیشه دینی ؛این امامان معصوم و برحق ما شیعیان و در کل نبوت محمدی است که ما برخوردار شده ایم.

در عظمت علمی و شخصیت فرهنگی امام جعفر صادق(ع)کافی است که در مدت دوران امامت خود چهار هزار عالمتربیت کندکه هر کدام شخصی بزرگ و عالمی کم نظیر بودند.

خدمات علمی امام صادق (ع)در تفسیر و حدیث و فقه خلاصه نمی شود بلکه،ایشان توانست،شخصیتهای بزرگی را در کلام و فلسفه و علم و مناظره پرورش دهد.

امام صادق (ع)در  سال114 هجررهبری امت را به دست گرفتتنددر مجموع دوران امامت ایشان با خلفایی چند از بنی امیه و بنی عباس معاصر بود.فرزندان امام هفت ژسر و سه دختر بودند برخی فرزندان آن حضرت را یازده تن ذکر کرده اندکه هفت نفر از آنان پسر و بقیه دختر بودنند.

امام صادق (ع) در ماه شوال سال یکصدو چهل و هشت با انگوری که منصور،خلیفه عباسی به زهر آغشته کرده بود و به ایشان خورانید،به شهادت رسیدنند. در هنگام شهادت سن مبارک اش شصت و پنج سال بودو در کتابهای معتبر معین نکرده اندکه کدام روز از شوال بوده است. بدن مطهر آن حضرت را در بقیع نزد پدر و جد بزرگوارش به خاک سپردنند.

چند حدیث از امام صادق

1- عیبجویی مایه ی دشمنی است.

2- کم صبری رسوایی به بار اورد.

3- فاش کردن راز موجب سقوط است.

4- سخاوت زیرکی و پستی غفلت است.



  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :سادات علوی::نظرات دیگران [ نظر]
    کلیه ی حقوق این وبلاگ متعلق به نویسندگان آن می باشد
    گروه فناوری اطلاعات آن لاین تکنولوژی