سفارش تبلیغ
صبا ویژن







رتبه نخست مسابقات تحقیق و پژوهش و دفاعیه کشوری در سال 85 – 84 با محوریت جوان ایرانی و هویت یابی دینی اظهار داشت: وقتی تعداد زیادی اثر با موضوع زن ساخته می شود این نکته را به ذهن متبادر می کند که جایگاه، شخصیت و شرایط زن مذهبی و منتظر نیازمند نوعی بازنگری است.

آلا توحیدی دارنده رتبه ی نخست مسابقات تحقیق و پژوهش و دفاعیه کشوری در سال 85 – 84 با محوریت جوان ایرانی و هویت یابی دینی در گفتگو با خبرنگار بخش اندیشه آینده روشن در مورد نقش زنان در نهضت انتظار اظهار داشت: ادای دین، در هر نقطه و هر مکانی که حکومت امام زمانی، نیازمند یاری و کمک باشد از وظایف زنان در عصر انتظار است؛ زمانی این ادای دین، در میادین و جبهه های حق علیه باطل احساس می شد، زنان به حق برای مقابله با جنگ تحمیلی از هیچ کمکی دریغ نکردند. 

وی که رتبه ی دوم مسابقات تحقیق و پژوهش و دفاعیه کشوری 87-86 با محوریت اهمیت ایثار و شهادت در قرآن را نیز در کارنامه پژوهشی خود دارد افزود: پس از جنگ هم سازندگی و خدمت رسانی برای مردم از جمله مسایلی است که زنان با آن روبرو هستند و از همه اینها مهم تر بحث فرهنگی است، تبیین اندیشه های حضرت امام خمینی و مقام معظم رهبری از وظایف مهم زنان در عصر انتظار است؛ همین طور برنامه های علمی، پژوهشی که سطح علمی زنان متعهد و انقلابی را ارتقا می بخشد از اصلی ترین رویکرد برنامه های عصر انتظار بویژه تولید علم در زمینه مفاهیم خانواده، حوزه حجاب و عفاف، مقابله با جنگ نرم دشمن و مواردی از این قبیل است.

ادای دین، در هر نقطه و هر مکانی که حکومت امام زمانی ، نیازمند یاری و کمک باشد از وظایف زنان در عصر انتظار است

 
توحیدی نقش زنان را در زمینه سازی ظهور بسیار مهم عنوان کرد و افزود: محصول تربیت زنان در عصر ظهور تربیت نسلی مهدی‌باور و مهدی‌یاور است این گام‌ها عمدتاً از زمان انتخاب همسر آغاز و نهایتاً تا پایان دوره جوانی ادامه می‌یابد. 

رتبه ی نخست مسابقات تحقیق و پژوهش و دفاعیه استانی در سال 86-85 با محوریت «اسلام، حقوق بشر و دموکراسی جهانخواران» در ادامه ضمن بیان این حدیث از پیامبر (ص) که می‌فرماید: «وای بر فرزندان آخرالزمان که پدران هیچ اقدام مؤثری برای آموزش واجبات دینی به آنها انجام نمی‌دهند.» افزود: طبق این سخن گرانقدر بر هر دختر منتظری واجب است در رهنمودهایی که از سوی پیامبر اکرم(ص) و امامان معصوم(ع) در این باره رسیده، معیارهایی بسیار اساسی برای انتخاب همسر را تفکیک و از آن استفاده نماید تا پدر خانواده همچون او در تربیت نسلی زمینه ساز ظهور نقش اساسی داشته باشد. 

تبیین اندیشه های حضرت امام خمینی و مقام معظم رهبری از وظایف مهم زنان در عصر انتظار است

 مدیر تبلیغات «جبهه وبلاگی غدیر» در ادامه افزود: مادر منتظر، برای پرورش یک نسل منتظر، باید با ساز و کارهای تربیت نسل ولایی آگاه باشد و با بصیرت و آگاهی و ایجاد زمینه‌های لازم و از بین بردن موانع و با استعانت از پروردگار، برای تربیت نسل منتظر تلاش کند؛ از این رو عمده‌ترین زمینه سازی های ظهور برای زن منتظر، منتظرپروری است.
توحیدی در مورد رسانه ها و مهدویت خاطر نشان ساخت: رسانه یکی از ابزارهای تاثیر گذار بر فرهنگ به شمار می روند، اگر رسانه ها این علم را نداشته باشند که ما در یک جنگ همه جانبه فرهنگی به سر می بریم و به همبستگی و یکپارچگی فرهنگی عمومی کشور را ارتقاء ندهند قطعا فرهنگ کشور ما دچار آسیب خواهد شد، پس برای مقابله با جنگ نرم و تببین مهدویت باید به غنی سازی فرهنگ مخاطبان بپردازند. 

عمده‌ترین زمینه سازی های ظهور برای زن منتظر، منتظرپروری است

مدیر وبلاگ «ارزشی ها» با بیان این مطلب که نهادینه کردن فرهنگ مهدویت باید دارای یک استراتژی صحیح باشد وگرنه به مقصد موردنظر نخواهیم رسید، در مورد ضرورت حضور زنان در رسانه ها اذعان داشت: رسانه ها آثار خود را با محور قراردادن شخصیت زن می سازند و در تلاشند جلوه‌ای از سیمای زن ایرانی را به تصویر بکشند، اما مساله اصلی میزان هماهنگی این تصویر با شرایط زن در جامعه امروز ماست. 

وی یادآور شد: متاسفانه در حال حاضر رسانه ی ملی ما به تخریب چهره ی زن مسلمان و منتظر می پردازد مثلا زن محجبه را شخصیتی شلخته، به دور از اجتماع، بی نزاکت، فضول و بداخلاق نشان می دهد؛ یا در بسیاری از فیلمها، زنان موفق در عرصه اجتماعی، مجرد، بیوه، مطلقه و یا در شرف متارکه هستند این شرایط به طور ضمنی القاء می کند که زن موفق نمی تواند همزمان دارای جایگاه خانوادگی  
مناسبی باشد. 

نهادینه کردن فرهنگ مهدویت باید دارای یک استراتژی صحیح باشد

 
توحیدی افزود: این در حالی است که این رسانه قادر است با ارائه تصویر مثبت و سازنده از روابط خانوادگی و اجتماعی زنان مذهبی در زمینه رواج نگرشهای دینی در بین زنان سهم بسزایی داشته باشد.
 
نویسنده «فصل انتظار» اذعان داشت: باید به خاطر داشت وقتی تعداد زیادی اثر با موضوع زن ساخته می شود این نکته را به ذهن متبادر می کند که جایگاه، شخصیت و شرایط زن مذهبی و منتظر نیازمند نوعی بازنگری است، اما اصل مهم در این زمینه توجه به ریشه های جامعه شناختی و روانشناختی شخصیت زن در اجتماع است. در این زمینه افکار، اندیشه، رفتار و حضور زن مذهبی در رسانه با عنوان تغییر ضروری و لازم می شود.

رتبه ی نخست مسابقات تحقیق و پژوهش و دفاعیه کشوری در سال 85 – 84 با محوریت جوان ایرانی و هویت یابی دینی در مورد این موضوع که زنان و دختران در بحث جنگ نرم در عصر انتظار چقدر می توانند نقش داشته باشند گفت: یکی از مسایلی که  مورد هجوم مستعمرین فرهنگی در جنگ نرم قرار می گیرد نشانه گرفتن خانواده و زن مسلمان است، در واقع در جنگ نرم هدف اصلی خانواده است، زیرا دشمنان می دانند که اگر خانواده ساخته شود ارزش ها پایبند می شوند و خود به خود در جامعه تاثیر گذار است، همچنین از آنجایی که زن عنصر تاثیرگذار در خانواده است یکی از اهداف جنگ نرم از سوی رسانه های غربی به شمار می رود ،استکبار غربی طی دوران حکومت پهلوی و در عصر حاضر چندین بار اقدام به بی هویت کردن زن مسلمان ایران با اندیشه حذف حجاب کرد که هر بار با حضور زنان غیرتمند به عنوان سربازان جبهه عفاف و حجاب با شکست مواجه شده است.
 
در حال حاضر رسانه ی ملی ما به تخریب چهره ی زن مسلمان و منتظر می پردازد

وی افزود: از دیگرصحنه هایی که زنان حضور پر ثمری در آن داشتند روشنگری ها و بصیرت افزایی های فتنه ی 88، شناسایی جریان های پشتیبان این فتنه، نقش رژیم صهیونیستی، آمریکا، اپوزیسیون ضد انقلاب خارج از کشور، کسانی که خود را پیرو خط امام معرفی می کردند اما هیچ بویی از روح خط امام نبرده بودند. شناساندن افرادی که این جریان را در داخل هدایت می کردند در حوزه ی جنگ نرم بود.

مرجع : خبرگزاری آینده روشن



  • کلمات کلیدی :
  • کلیه ی حقوق این وبلاگ متعلق به نویسندگان آن می باشد
    گروه فناوری اطلاعات آن لاین تکنولوژی