سفارش تبلیغ
صبا ویژن







پس از قریب به 4 سال فریاد جریانات حزب الله و عدالت خواه مبنی بر انحراف عمیق شورای بالاشهر شیراز از اصول و مبانی انقلاب اسلامی ، خبر بازداشت چند تن ازاعضای شورا، ابعاد جدیدی از اتفاقات پشت پرده را آشکار کرد. اتهام حداقل سه نفر از اعضا به فساد فاجعه ای است که بایستی از ابعاد مختلف مورد بررسی قرارگیرد.

 

ازجمله عواقب اولیه گفتمان لیبرال سرمایه داری ، فردگرایی و توجه به منافع شخصی به جای توجه به منافع امت است. هنگامی که این تئوری باطل در کنار عدم اعتقاد عملی به مبانی مذهبی در کنارهم جمع شوند، می شود آن چیزی که اکنون در شورا شاهد آن هستیم.

در پی انشار بیانیه اول 7 تشکل دانشجویی پیرامون احداث برج 25 طبقه ، برخی اعضای شورای شهر و مدعی اصولگرایی، به جای پاسخ به بیانیه ی تحلیلی دانشجویان، با منطقی تهی، بیانیه ی دانشجویان را به شب نامه تعبیر کردند. جای تاسف که برخی از این آقایان مدعی اصولگرایی هنوز فرق میان بیانیه و شب نامه را نمی دانند! حمایت همه جانبه ی شوراییان از برج 25 طبقه نشان دهنده ی دعوای زرگری چپ و راست است که به هنگامه ی تهدید منافع اقتصادی مشترکشان، جملگی با هم یکی شده و از سرمایه برداران زالو صفت حمایت میکنند. همچنین برخی سیاسیون به طمع خام با آغاز بازی نخ نما شده ای ، سعی در وابسته نشان دادن دانشجویان به یکی از دستگاههای دولتی را داشته ، تا با پیاده کردن این سناریو، از اساس این حرکت گفتمانی را سیاسی جلوه داده و آن را تخطئه کنند. از طرفی نیز برخی افراد سعی در مصادره جریانهای دانشجویی به نفع خود را دارند غافل از اینکه این سناریوها ، مدتهاست که کهنه شده است. 

همچنین قرابت موضع دانشجویان در موضوعی، با یکی از نهادها، به هیچ وجه نشان دهنده ی وابستگی و یا حمایت همه جانبه از آن نهاد نیست، اما در این زمینه از هر دستگاهی که با گفتمان ولایی ، انقلابی همراه شود حمایت خواهیم کرد و در هر صورت اعتقاد ما همانی است که در بیانیه گذشته مطرح شد : "ما با سرمایه ای موافقیم که در خدمت شهر باشد، نه با شهری که در خدمت سرمایه باشد. سرمایه گذاری می خواهیم که مشکلات شهر را کاهش دهد، نه سرمایه برداری که بر مشکلاتمان بیفزاید."  ما فرزندان روح الله ضمن محکوم کردن آن مصوبه ی ننگین پشت کنندگان به آرای مردم در شورای شهر، حمایت مجدد خود را از ابطال آن اعلام می داریم و از سایر گروه ها و دستگاه ها و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی نیز می خواهیم که سیاسی کاری را رها کرده و از این موضع حمایت کنند(!) 

در این فضا و در هنگامه ای که دستگاه های مختلف اعم از دستگاه قضا و نهادهای اطلاعاتی در امتحانی مهم که نشان دهنده ی میزان عزم مسئولین در برخورد با فساد است قرار گرفته اند، ابتدا تشکر خود را از دستگاه اطلاعاتی و امنیتی اعلام داشته و مطالبات دانشجویان دانشگاههای شیراز را به شرح زیر اعلام می نماییم:

اخبار واصله حاکی از لابی های پیدا و پنهان برخی جریان ها به منظور کنار آمدن با این مسئله و تبرئه ی متهمین است. همه ی تلاش های جریانات منحرف در سیاسی کردن این مسئله است. قوه ی قضائیه باید به پرونده ی این افراد به طور ویژه و به دور از فشارهای سیاسی رسیدگی کند و در صورت اثبات اتهامات وارده، کلیه مجرمین بایستی سلب صلاحیت شده و علاوه بر اخراج از شورا، مطابق قانون مجازات شوند.

 اتهام اختلاس یک چهارم ازاعضا و بازداشت برخی از نان، نشان دهنده ی بستر مناسب برای فساد مالی در شوراست . لازم است هرچه سریعتر کمیته ی مستقل تحقیق و تفحص متشکل از دستگاه های اطلاعاتی، سازمان بازرسی و نیز قوه ی قضائیه و ... تشکیل و به بررسی ویژه عملکرد شورا و اعضای آن بپردازند.

مسائل فوق خواسته های به حق جامعه ی دانشگاهی است که عدم توجه به آنان موجب خروش انقلابی دانشجویان حزب اللهی می گردد. بدیهی است عواقب عدم توجه به این مطالبات بر حق، بر عهده ی نهادهای ذی ربط خواهد بود.

بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز

‌بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد شیراز

بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور شیراز

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز

بسیج دانشجویی دانشکده فنی و مهندسی شهید باهنر شیراز

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز (دفتر تحکیم وحدت)

مجمع یادواره ی شهدا دانشجویان دانشگاه شیراز

تشکل دانشجویی وصال دانشگاه آزاد شیراز

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز

مجمع دانشجویان عدالتخواه شیراز



  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :سادات علوی::نظرات دیگران [ نظر]
    کلیه ی حقوق این وبلاگ متعلق به نویسندگان آن می باشد
    گروه فناوری اطلاعات آن لاین تکنولوژی