سفارش تبلیغ
صبا ویژن







تاریخ انقلاب، رئیس جمهوری با ویژگی های خاص و مثال زدنی ، شبیه احمدی نژاد، نداشته است؛ این واقعیتی غیر قابل انکار است .

احمدی نژاد، حائز خصوصیاتی است که او را به یک شخصیت بی نظیر سیاسی ، اجتماعی و فراملی تبدیل کرده است ؛ بارزه هایی که به سختی می توان جمع شدن همه آن خصایص  را در قالب شخصیتی یک انسان، یافت و همین خصایص، باعث شد بسیاری از طر ح های بزرگ که سالهای سال ،دولت های مختلف قصد اجرایی کردن آنرا داشته، اما جرات ورود به آن را نداشته اند ؛در زمان ریاست جمهوری شخص احمدی نژاد به ثمر برسد .

در سوی دیگر این معادله ملتی قرار داشته و دارند که تا به حال هیچ یک از رؤسای دولت را باندازه احمدی نژاد پاس نداشته و حمایت نکرده اند ! سفرهای استانی دولت که در نوع خود ابداعی بسیار خوب برای ورود به عرصه جدیدی از خدمت رسانی بود، علیرغم نقد های محتوایی که بر آن وارد است، یکی از مصادیقی است که ملت، نهایت محبت و ارادت قلبی خود را در آن به رئیس جمهور ابراز میکردند که امیدوارم سفر پایانی هیأت دولت به استان قم حسن ختامی برای این سلسله باشد !!

امادر سمت دیگر این موازنه و تعادل، جایگاهی قرار گرفته است که اساس نظام و مشروعیت همه عملکردهای ارکان اساسی نظام، از آن نشات می گیرد وآن جایگاهی نیست مگر اصل مترقی ولایت فقیه .

گذشته ازنقش جایگاه ولایت فقیه در نظام جمهوری اسلامی  ، شخص مقام معظم رهبری به عنوان مصداقی بی بدیل در این عرصه ،قوت قلب مردم و مایه آرامش و سکون فکری و اجتماعی و اعتقادی ملت بوده و  همه آحاد ملت، فارغ از دسته بندی های سیاسی ،چشم امید به آن دوخته و به عنوان نایب  بر حق امام زمان (عج) التزام قلبی و فعلی به حضرت ایشان دارند .

آقای رئیس جمهور نیز که بارها بر پشتوانه چند ده میلیونی آرا ء خود اشاره کرده اند قطعا می دانند که ارادت فعلی امت، نشات گرفته از تاییدات حضرت آقا و خدمات ارزشمندی است که آقای رئیس جمهور به اعتراف خودشان با عنوان خادم ملت ، انجام داده و خود بهتر از هر کسی می دانند که خدمت توام با حفظ شئون، مد نظر همه بوده و هست و الا خدای ناکرده، بی حرمتی و کم محلی و ابراز وجود در برابر ولایت، مفهومی جز تضعیف جایگاه رهبری ندارد و چنین حرکتی ازسوی هرکسی که باشد ، معنای خاص خود را دارد علی الخصوص اگرآن شخص جناب رئیس جمهور باشد. اما بحث اصلی حقیر در مورد احتمالات متصور در خصوص مواضعی  است که آقای رئیس جمهور پس از کسالت چند روزه می توانند اتخاذ کنند :

مقدمتا می دانید که ایشان در ملاقات های خصوصی با برخی از مقامات و شخصیت های سیاسی ومذهبی ابراز کرده اند که این استراحت چند روزه، از باب کسالت و خستگی روحی و جسمی بوده و هیچ دلیل دیگری ندارد !

اما حرف و حدیث ها و زمزمه های موجود در مورد اصرار ایشان بر گفتگوی مستقیم تلوزیونی با مردم ، زوایای دیگری از احتمالات موجود را آشکار می کند که جای بحث و بررسی دارد .

1-  آیا آقای احمدی نژاد با کنار کشیدن چند روزه از کارهای روزمره یک رئیس جمهور،می خواهند از سیاست یک قدم به عقب دو قدم به جلو استفاده کند و با طرح شبهه در اذهان افکار عمومی قصد دارد در یک مصاحبه تلوزیونی مستقیم و بی واسطه با مردم، سناریویی شبیه سناریوی مناظرات انتخابات ریاست جمهوری دهم را رقم بزند ، با این تفاوت که  این بار در آن سوی میز مناظره مقام معظم رهبری را قرار دهد ؟!

در صورت عملی شدن چنین فرضیه ای، همه شبهاتی که به تیم احمدی نژاد و وابستگی ایشان و تیم شان به حلقه های ماسونی و اینکه ایشان، مجری طرح براندازی از درون بوده اند واقعیت می یابد و مدعیانی که مدتهاست در خصوص ارتباط مشایی با موساد و... و اینکه احمدی نژاد تنها نقش ماکتی را بازی می کند تا مشایی بتواند در سایه او خواسته ها و برنامه های خود را اجرا کند، جامه عمل می پوشد .

اما به نظر حقیر، این ضعیف ترین احتمال موجود می تواند باشد .

2-  آیا احمدی نژاد با این حرکت می خواهد به شبهات موجود در مورد تقابل با مقام معظم رهبری ،پاسخ داده و بر ادعاهای برخی گروهها و جریانات فکری، در مورد وجود شکاف و زاویه، بین آراء و افکار رئیس جمهور و منویات مقام معظم رهبری ، پایان دهد ؟!

آیا فشارهای موجود در بدنه دولت بر روی احمدی نژاد و مشخصا فشارهای متصور از سوی شخص مشایی و تیم اش ، مقدمه این حرکت شده است و احمدی نژاد پس از ایجاد رکود چند روزه در یکه تازی های این تیم، بواسطه شُکی که ایجاد کرده است می خواهد از ماهیت این تیم و سلطه اختاپوسی آن در بدنه نظام و بخصوص ساختار اطلاعاتی کشور پرده بردارد ؟!

آیا درخواست گفتگوی بی واسطه با ملت از سوی احمدی نژاد، برای پایان دادن به فتنه ای است که از درون ، موجودیت نظام را با چالش اساسی مواجه کرده است ؟!

آیا احمدی نژاد با این حرکت ضمن تبری از عملکرد تیم مشایی و بیعت دوباره با مقام معظم رهبری  ، یکبار دیگر با یک حرکت خارق العاده همگان را شگفت زده خواهد کرد ؟!

شاید این فراز از نامه مقام معظم رهبری به وزیر اطلاعات "... با حمایت دولت خدمتگزار و همکاری سایر نهادهای اطلاعاتی اجازه ندهید کوچکترین فترت و سستی در انجام وظائف قانونی آن دستگاه مهم پیش آید"کدی باشد برای درک این موضوع ،که بازگشت دوباره مصلحی به وزارت اطلاعات و کنار کشیدن چند روزه احمدی نژاد، قسمت پایانی پروژه ای است که دوستداران نظام، سالهاست انتظار به ثمر نشستن آنرا از احمدی نژاد داشته اند و آن چیزی نیست مگر تعیین تکلیف مشایی و حرف و حدیث های فراوانی که پشت سر این شخصیت وجود دارد !!!

3-آیا کسالت احمدی نژاد بهبودی نخواهد انجامید و این خستگی، نظام را تا آستانه فتنه ای از نوع جدید که به دست دولتمردان طراحی شده است پیش خواهد برد ؟آیا مجلس با صدور رأی عدم کفایت برای احمدی نژاد ،می خواهد بر این مساله تاکید کند که اگر دولت می تواند، مجلس هم می تواند ؟! یا احمدی نژاد این فرصت را به مجلس نداده و خود رأسا استعفا خواد کرد ؟!

قطعا هیچیک از گزینه ای فوق نیز مطلوب نبوده و به نوعی چالشی عظیم پیش روی نظام و ملت ایجاد خواهد کرد !!

4-  آیا احمدی نژاد مطابق آنچه در برخی از دیدارهای خصوصی چند روزه اخیر اذعان داشته همچنان در ردیف اول سینه چاکان ولایت قرار دارد ؟!

واقعیت اینست احمدی نژاد و اساسا هر شخصی که توان مدیریت اجرایی یک کشور را به عهده می گیرد قطعا از نبوغ و استعداد خاصی برخوردار است و از احمدی نژاد به عنوان یک نابغه مدیریتی و سیاسی انتظاری غیر از این نمی رود که پس از اتفاقات اخیر، ضمن اعلام موضع رسمی وروشن ، خیال همه دوستان و دشمنان انقلاب را در مورد خود و اتفاقات و وقایع اخیر، راحت کند .

نتیجه اینکه از یک سو احمدی نژاد بدون مشایی، میتواند کم نقص ترین رئیس جمهور دوران انقلاب باشد با این تخصیص که در سناریوی اخیر چه موضعی را از مواضع چهارگانه فوق اتخاذ کند و از سوی دیگر احمدی نژاد می تواند بدترین رئیس جمهور تاریخ ایران چه قبل و چه بعد از انقلاب باشد، بازهم بسته به اینکه می خواهد چه موضع و استراتژی را در پایان این تراژدی سیاسی اتخاذ کند !!

اما قدر مسلم این انقلاب موید به تاییدات الهی و با عنایت ویژه حضرت صاحب العصر والزمان هدایت و رهبری می گردد و این فتنه نیز مانند همه فتن گذشته به سر افرازی امت و ولایت خواهد انجامید که ...ان الارض یرثها عبادنا الصالحون .



  • کلمات کلیدی :
  • کلیه ی حقوق این وبلاگ متعلق به نویسندگان آن می باشد
    گروه فناوری اطلاعات آن لاین تکنولوژی