سفارش تبلیغ
صبا ویژن







زنگ خطر برای صدا و سیما و نهادهای فرهنگی   

جدیدترین بررسی یکی از مراکز افکارسنجی کشوری در مورد درصد شنوندگان و مخاطبان رادیوهای بیگانه نشان می دهد، یک رادیوی بیگانه، به طور متوسط یازده درصد از کل شنوندگان روزانه رادیویی ایران را به خود اختصاص داده است.
رادیوی مذکور تحت پوشش پخش برنامه های مفرح و سرگرمی به تزریق تحلیل ها و اخبار سیاسی مطلوب سیاستگذاران خود به مخاطبان مشغول است. این در حالیست که، بررسی عملکرد این بازوی رسانه ای سیا نشان می دهد، این رادیو در مواقع حساس سیاسی از وضعیت یک رادیوی تفریحی خارج شده و با اتخاذ سیاست براندازی آشکار، به بسیج شنوندگان خود می پردازد. نگاهی به داده های این نظر سنجی نشان می دهد غفلت مسئولان از شیوع استفاده از رادیوهای بیگانه، به تدریج عوارض سوء نامطلوبی را بر جای خواهد گذاشت.
صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران تلاش دارد با افزایش خلاقیت، تنوع و کیفیت برنامه های خود؛ در خنثی کردن تلاش های فرهنگی سازمان های اطلاعاتی بیگانه موفق تر باشد. کارشناسان فرهنگی انتظار دارند دست اندر کاران اجرایی و تقنینی کشور با درک اهمیت کار مستمرفرهنگی، با کنار گذاشتن پرداختن به دعواهای مبتذل و بی حاصل، با درک خطر جریان خزنده فرهنگی، طراحی و اجرای مهندسی فرهنگی کشور را جدی تر بگیرند.



  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :سادات علوی::نظرات دیگران [ نظر]
    کلیه ی حقوق این وبلاگ متعلق به نویسندگان آن می باشد
    گروه فناوری اطلاعات آن لاین تکنولوژی