سفارش تبلیغ
صبا ویژن







روزنامه جمهوری در ? خرداد ?? سخنان عجیبی از هاشمی در جمع جامعه پزشکی دوران جنگ تحمیلی گزارش کرد، سخنانی که نشان دهنده اصرار هاشمی بر آخرین خطبه نماز جمعه اش است، خطبه ای که مورد سوء استفاده جریان برانداز واقع شد:

ادعای عجیب هاشمی: تا این اواخر، مدیریت نظام مبتنی بر اعتماد مردم بود! «فداکاری‌های مردم در دوران جنگ ناشی از اعتماد آن‌ها به نظام بود که با عشق و اعتماد به قتلگاه رفتند. ما از این سرمایه و اعتماد در همه مبارزات استفاده کردیم و تا این اواخر از آن استفاده می‌نمودیم.» روزنامه جمهوری ? خرداد ??.

نصیحت هاشمی به امام خامنه ای و سایرین: «اگر بخواهیم امروز یک حرف درستی بزنیم و نصیحتی انجام بدهیم آن است که نظام و به طور کلی همه باید تلاش کنیم که اگر اعتماد بخشی از مردم از بین رفته و به تردید افتاده‌اند اعتماد آن‌ها را برگردانیم و صفای بین دولت و مردم، نظام و مردم و حکومت و مردم را ایجاد کنیم.» همان.

پاسخ فوری امام خامنه ای به هاشمی در ? خرداد درباره مدیریت اعتمادزدای نظام در این اواخر: «گناه بزرگ فتنه‌گران در سال ?? این بود که اگر خوشبینانه نگاه کنیم و بگوئیم اینها یک شبهه‌اى، خدشه‌اى در ذهنشان بود، این خدشه را به صورت ایجاد چالش براى نظام اسلامى مطرح کردند. این گناه بزرگ، قابل اغماض هم نیست؛ آثار آن هم همچنان در جامعه‌ى ما موجود است. البته ملت، ملت بیدارى است. نصاب لازم در فهم و بصیرت این ملت موجب می شود که خیلى از این حوادث پوشیده بشود و بتدریج آثار آن زائل شود؛ لیکن اینها به خاطر همین، ضربه زدند. ایجاد دعوا، گریبان یکدیگر را گرفتن، ایجاد اختلاف عمیق، یکى از کارهاى بسیار بد، بسیار بزرگ و نکوهیده است؛ این همان چیزى است که دشمن میخواهد ... خداى متعال از اینگونه گناهان بزرگ نمی گذرد. امام (رضوان الله تعالى علیه) در چند مورد از مسائل اجتماعى و گناهان اجتماعى و تخلفات سیاسى و این جورى، همین تعبیر را داشتند: این گناهى است که خداى متعال از آن نخواهد گذشت، چون توبه‌اش آسان نیست. خب، انسان از هر گناهى توبه کند، خدا میگذرد؛ اما وقتى انسان یک حرکتى کرد، یک ضربه‌اى به یک ملت وارد شد، چطور میشود این را توبه کرد؟ چطور میشود جبران کرد؟ چطور می شود از تک تک کسانى که آسیب دیده‌اند، انسان استحلال و طلب عفو کند؟ لذا خدا از این گناهان نمی گذرد. حساسیت موضع من و شما از این جهت است.

فرموده امام خمینی درباره گناه بزرگ منتظری بخاطر اعتمازدایی بین نظام و مردم: «نامه‌ها و سخنرانی‌های منافقین که به وسیله شما از رسانه‌های گروهی به مردم می‌رسید؛ ضربات سنگینی بر اسلام و انقلاب زد و موجب خیانتی بزرگ به سربازان گمنام امام زمان -روحی له الفدا- و خون‌های پاک شهدای اسلام و انقلاب گردید؛ برای اینکه در قعر جهنم نسوزید خود اعتراف به اشتباه و گناه کنید، شاید خدا کمکتان کند. و الله قسم، من از ابتدا با انتخاب شما مخالف بودم ... و الله قسم، من با نخست وزیری بازرگان مخالف بودم ولی او را هم آدم خوبی می‌دانستم. و الله قسم، من رای به ریاست جمهوری بنی‌صدر ندادم و در تمام موارد نظر دوستان را پذیرفتم.» صحیفه نور، ج ??، ص ???؛ تاریخ ? فروردین ??.

اگر هاشمی نبود، منتظری هم قائم مقام نبود

آیا هاشمی همان «دوستان»ی است که منتظری را به امام تحمیل کرد؟: ری شهری در صفحه ?? و ?? کتاب سنجه انصاف، می‌نویسد: «آقای محمدی گیلانی اضافه کرد که پس از این ماجرا، روزی آقای هاشمی در حضور جمعی گفت: من بعد از ظهر رفتم خدمت امام. امام فرمودند: موضوع قائم مقامی آقای منتظری را فردا مطرح نکن! گفتم چرا؟ ما در اجلاسیه قبل، به آقایان گفته‌ایم که ایشان را به عنوان قائم مقام، مطرح کنیم. امام فرمود: نه! یکی از دوستان آمده و چنین گفته! گفتم: ما اعلام کرده‌ایم. نمی‌شود

ترور شاخص‌ها؛ ترور مردم داری: نائب امام زمان عج، ‏ ?? آذر ??: "انحراف در هدفها، در آرمانها را باید مراقبت کرد که پیش نیاید. و این چیزى است که ما در طول این سالهاى طولانی، بخصوص بعد از جنگ و بعد از رحلت امام، درگیرش بودیم.

نظام، مردم را "نعمت معجزه‌آسای الهی و مخدوم حقیقی خود می‌داند: امام خامنه ای، ??دی ??: "هرچه کردند و هرچه شد، مردم کردند. امام بزرگوار هم متکى به همین آحاد و نفوس مؤمنه مردم بود. اتصال نظام، دولت، حکومت و مسؤولان با مردم، یکى از همان نعمتهاى معجزه‌آساى الهى است. و الّا شما تصور مى‌کنید که شیاطین حاضرند یک حکومت و یک پرچم اسلامى را این‌طور برافراشته در عالم تحمل کنند؟"

تشکیک در اسلام له‌کنندگان مردم لای چرخ توسعه و کارگزاران سازندگی "بنای بی اعتمادی"؛ ولیّ امر مسلمین، ?? اسفند ?? در زمان هاشمی: آن اسلامى هم که طبقات مستضعف و محروم به آن امیدوار نشوند و دل ندهند، اسلام نیست. اسلامى که نتواند آرزوهاى خفته و فروکشته قشرهاى مظلوم را در سطح دنیا - نه فقط در سطح کشور خودمان - زنده و احیا کند، شک کنید در این‌که این دین، اسلام باشد.

رهبر فرزانه در دیدار مسؤولان‌ نظام،‌?? مرداد ???? در زمان هاشمی: نمى‌شود ما در زندگى مادّى مثل حیوان بچریم و بغلتیم و بخواهیم مردم به ما به شکل یک اسوه نگاه کنند؛

کمترین مشارکت مردم و بیشترین بی اعتمادی آنان، در واکنش به مدیریت هاشمی بوده است: به گزارش خبرگزاری فارس در ?? اردیبهشت ??: کمترین ضریب مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری با ??.?? مربوط به دور دوم ریاست جمهوری رفسنجانی بوده است. براستی چرا؟ با مردم چه کردند که مردم با آنان اینگونه برخورد کردند؟ جواب را از امام خامنه ای بشنویم:

امام خامنه ای در دیدار مسؤولان‌ نظام،‌ ??مرداد? ??? ؛ در زمان هاشمی: "شما چگونه مى‌خواهید محبت و اطمینان مردم را جلب کنید؟ مردم باید به من و شما اعتماد داشته باشند. اگر ما دنبال تجملات و تشریفاتمان رفتیم، در خرج کردن بیت‌المال هیچ حدى براى خودمان قایل نشدیم ...، مگر اعتماد مردم باقى مى‌ماند؟! مگر مردم کورند؟! ایرانیان همیشه جزو هوشیارترین ملتها بوده‌اند؛ امروز هم به برکت انقلاب، از هوشیارها هم هوشیارترند!"

چه کسی با تکرار حرف دشمن، برای دروغگو از آب در آوردن ولیّ امر الهی می کوشد؟ امام خامنه ای در نماز جمعه ?? رمضان ??: "بنده عرض کردم نشانه اعتماد مردم به این نظام، حضور ??میلیونى در انتخابات بود. حالا در رادیوهاى بیگانه و متأسفانه بعضى هم در داخل همنواى با آنها، هى اصرار و تکرار که بله، اعتماد مردم از نظام سلب شده! این، جواب آن حرف است؛ آنجا ما گفتیم این که 85 درصد مردم مى‏آیند رأى می‌دهند، چهل میلیون پاى صندوقها مى‏آیند، به هر کسى که رأى می دهند، خود آمدن پاى صندوق، نشانه اعتماد مردم به نظام است - که حقیقت قضیه هم همین است - اینها براى اینکه این حرف را دروغ از آب در بیاورند، مکرر در مکرر تبلیغات کردند که اعتماد مردم از دست رفته؛ چه کار کنیم؟ حالا بعضى در لباس دلسوزى گفتند چه کار کنیم که اعتماد برگردد!

هاشمی در آخرین نماز جمعه، گزارشی از خبر فارس، ?? تیر ??؛ هاشمی در این نماز جمعه با اصرار و مکرر در مکرر حدود ?? بار بر اعتماد از دست رفته مردم و راه بازگشت آن اشاراتی داشت: "مسئله مهم ما این است که آن اعتمادی که مردم را با آن وسعت وارد میدان کرد و امروز مقداری مخدوش شده است را برگردانیم و این هدف مقدس ما باید باشد که این اعتماد باید برگردد و اینکه چگونه برگردانیم را در ادامه عرض می‌کنم". "وی با تأکید مجدد بر لزوم برگردان اعتماد مردم، گفت: البته این امر یک روزه و یک‌شبه نمی‌شود و یک جریان طولانی است که باید انجام شود ... و در هر صورت یک جوری باید عمل شود که این اعتماد برگردد.... متأسفانه از این فرصت ? روزه‌ای که رهبری انقلاب به شورای نگهبان دادند تا اعتماد مردم را جلب کنیم استفاده خوبی نشد".

هاشمی و تکرار مجدد حرف دشمن پسند در بی اتکایی نظام به اعتماد مردم در خرداد ??: «فداکاری‌های مردم در دوران جنگ ناشی از اعتماد آن‌ها به نظام بود که با عشق و اعتماد به قتلگاه رفتند. ما از این سرمایه و اعتماد در همه مبارزات استفاده کردیم و تا این اواخر از آن استفاده می‌نمودیم. روزنامه جمهوری ? خرداد ??. منبع



  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :سادات علوی::نظرات دیگران [ نظر]
    کلیه ی حقوق این وبلاگ متعلق به نویسندگان آن می باشد
    گروه فناوری اطلاعات آن لاین تکنولوژی