سفارش تبلیغ
صبا ویژن







انا لله و انا الیه راجعون

ایت الله تو سلی یکی ازیاران دیرینه امام وعضوی از بیت امام درگذشت 

آیت الله محمدرضا توسلی رئیس دفتر حضرت امام خمینی (ره) صبح دیروز در هنگام حضور در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام دچار عارضه قلبی شده و پس از انتقال به بیمارستان درگذشت.

آیت الله محمدرضا توسلی رئیس دفتر حضرت امام خمینی (ره) و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح دیروزدر هنگام حضور در جلسه هفتگی مجمع تشخیص دچار عارضه قلبی شده و بعد از انتقال به بیمارستان درگذشت.

 وی امام جماعت مسجد جامع قلهک تهران و مسئول پاسخگویی به استفتائات دفتر امام(ره) نیز بود و سالها پیش از اذان ظهر از رادیو به بیان احکام می پرداخت.

آیت الله توسلی عضو حلقه اولیه انشعاب از جامعه روحانیت مبارز تهران و هیئت موسس مجمع روحانیون مبارز بود. او عضو مجلس اول خبرگان نیز بود و برای انتخابات میاندوره ای مجلس سوم خبرگان نیز کاندیدا شده بود.

وی صبح دیروز در حال اظهارنظر پیرامون اهانت به سید حسن خمینی و انتقاد نسبت به این عمل در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام بود که دچار حمله قلبی شد و با وجود آنکه بلافاصله به بیمارستان منتقل شد، درگذشت.

همچنین حضرت آیت‌الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی ارتحال عالم مکرم جناب حجت‌الاسلام و المسلمین حاج شیخ محمد رضا توسلی (ره) را تسلیت گفتند.

متن پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

با تاثر و تاسف از ارتحال جناب حجت الاسلام والمسلمین آقای حاج شیخ محمد رضا توسلی (ره) اطلاع یافتم ، این عالم محترم از شاگردان امام راحل رضوان الله علیه و از نخستین پیوستگان به نهضت عظیم آن بزرگوار بودند و پس از انقلاب تا آخرین لحظات حیات مبارک آن قائد عظیم الشان درخدمت ایشان حضور داشتند.

 امید است در نشاه ی آخرت هم با آن بزرگوار محشور باشند انشا الله.

 اینجانب مصیب وفات آن عالم مکرم را به همسر و فرزندان معزز و دیگر بازماندگان و نیز به دوستان و ارادتمندان ایشان تسلیت می گویم و رحمت و مغفرت الهی را برای آن مرحوم و صبر و اجر برای خانواده ی مصاب مسئلت می کنم.

سید علی خامنه ای
27 بهمن ماه 1386

گفتنی است مرحوم توسلی از اعضاء دفتر امام راحل بود که از رهبر کبیر انقلاب برای دریافت وجوهات شرعی، سرپرستی حجاج ایرانی، پاسخگویی به استفتائات و تشکیل نهادی برای تشخیص مصلحت نظام اسلامی حکم کتبی داشت.

متن اجازه نامه امام خمینی به مرحوم توسلی در امور شرعیه

بسمه تعالی

جناب حجت الاسلام آقای حاج شیخ محمدرضا توسلی-  دامت افاضاته

با سلام و دعا. جنابعالی سالیان دراز مشغول درس و بحث  بوده و از شروع انقلاب اسلامی تا پیروزی و پس از پیروزی  انقلاب تا کنون زحماتی کشیده و از افراد صالح و مورد علاقه این  جانب می‌باشید. شما از دوستان متدین، با صفا و پاک این جانب  می‌باشید جنابعالی از طرف این جانب وکیل بوده تا تمامی امور  شرعیه را بدان صورت که دستور شرع است انجام دهید. از  خداوند می‌خواهم تا به شما توفیق دهد تا هرچه بیشتر و بهتر  بتوانید به اسلام و انقلاب خدمت کنید. و السلام علیکم و رحمه  الله.

21 / 9 / 67

روح‌الله الموسوی الخمینی

 
 
پیام تسلیت رئیس جمهور به مناسبت درگذشت حجت الاسلام و المسلمین توسلى
بسم الله الرحمن الرحیم
انالله و انا الیه راجعون
درگذشت عالم نام آشنا حضرت حجت الاسلام والمسلمین جناب آقاى توسلى موجب تأثر و تألم گردید. ایشان سال ها مفتخر به خدمتگزارى در دفتر و در محضر حضرت امام خمینى(ره) و همواره در خدمت اسلام و انقلاب بودند. ملت عزیز ایران هنوز کلام دلنواز ایشان در بیان احادیث اهل بیت علیهم صلوات الله و احکام فقهى حضرت امام (رض) را در ذهن و اندیشه خود دارند. درگذشت این عالم بزرگوار را به ملت ایران و بیت شریف و فرزندان ایشان تسلیت مى گویم و از خداوند متعال صبر و اجر براى بازماندگان و مغفرت و رضوان الهى براى آن مرحوم مغفور مسألت دارم. 
تسلیت رئیس مجلس
رئیس مجلس شوراى اسلامى نیز درگذشت تأسف بار آیت الله محمدرضا توسلى را تسلیت گفت. متن اطلاعیه غلامعلى حداد عادل به این شرح است:درگذشت تأسف بار آیت الله محمدرضا توسلى را که عمر شریف خود را در خدمت امام راحل و خدمت به انقلاب اسلامى سپرى کردند به رهبر معظم انقلاب، روحانیت معظم و خانواده آن مرحوم تسلیت مى گویم و براى ایشان علو درجات و براى بازماندگان محترمشان صبر و اجر مسألت مى کنم.همچنین آیت الله «محمود هاشمى شاهرودى» رئیس قوه قضائیه درگذشت آیت الله شیخ «محمدرضا توسلى» رئیس دفتر بنیانگذار جمهورى اسلامى ایران را تسلیت گفت. به گزارش روابط عمومى قوه قضائیه، «هاشمى شاهرودى» در این پیام ارتحال ملکوتى حضرت آیت الله حاج شیخ «محمدرضا توسلى» عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام که عمر پربرکتش را در خدمت مخلصانه به امام(ره)، انقلاب اسلامى و حوزه هاى علمیه سپرى کرد، به امام زمان(عج)، رهبر فرزانه انقلاب اسلامى، حوزه هاى علوم دینى و بیت و دفتر مکرم حضرت امام(ره) و بازماندگان آن مرحوم تسلیت گفت. 
پیام تسلیت سیدحسن خمینى
درگذشت عالم ربانى، یار دیرین و امین امام، حضرت آیت الله توسلى رضوان الله تعالى علیه داغى است که دل هاى همه دوستداران امام را مى گدازد. این عالم مجاهد، عمرى را در پارسایى و شرافت و وفاى صادقانه به مقتداى خویش سپرى کرد و در لحظه لحظه زندگى خود، پایبند ارادت خالصانه به امام و راه امام بود. هرگز نمى توان حضور مؤثر ایشان را در دفتر امام، چه در قبل و چه بعد از پیروزى انقلاب اسلامى و چه در زمان حیات و چه پس از رحلت امام عظیم الشأن از یاد برد و هرگز نمى توان فراموش کرد روزهایى را که وى در مقابل پیشنهاد مسئولیت هاى مختلف با وفادارى مثال زدنى، اتاق کوچک و محقر دفتر امام را بر هر امر دیگرى ترجیح داد و به حق زندگى و مرگ او در دفاع از امام و راه امام و در کمال غیرتمندى و مسئولیت شناسى سپرى شد. همچنین اعضاى مجمع تشخیص مصلحت نظام و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درگذشت آیت الله محمدرضا توسلى را به روحانیت کشور و خانواده محترم وى تسلیت گفتند.
 وزیر ارشاد درگذشت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ محمدرضا توسلى را تسلیت گفت
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامى در پیامى درگذشت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ محمدرضا توسلى رئیس دفتر حضرت امام (ره) را تسلیت گفت.به گزارش روابط عمومى وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامى، در این پیام آمده است: ارتحال عالم و فاضل ارجمند، حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ محمدرضا توسلى که سال هاى متمادى از زندگى خود را در همنشینى و همراهى با امام راحل (ره) به سر برد، موجب تأسف و تأثر گردید.
* دعوت شوراى هماهنگى تبلیغات اسلامى براى شرکت در مراسم درگذشت آیت الله توسلى
شوراى هماهنگى تبلیغات اسلامى با صدور بیانیه اى از مردم خواست با حضور گسترده و معنوى خود در مراسم تشییع و تدفین پیکر پاک آن مرحوم و در مراسم بزرگداشت ضمن تجلیل از مقام شامخ ایشان با آرمان هاى والاى رهروان حقیقت و فجرآفرینان ایران اسلامى تجدید میثاق نمایند.
سپاه پاسداران نیز با صدور اطلاعیه اى درگذشت آیت الله توسلى را تسلیت گفت.
زندگینامه و مسئولیت هاى آیت الله توسلى
آیت الله محمدرضا توسلى، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، صبح دیروز در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام دچار عارضه قلبى شد و بعد از انتقال به بیمارستان درگذشت.
آیت الله توسلى متولد سال ???? هجرى شمسى در شهر «محلات» است و در سال ???? وارد حوزه علمیه این شهر شد و ازسال ???? هجرى شمسى در حوزه علمیه قم به تحصیل علوم دینى پرداخت. آیت الله توسلى پس از ورود امام (ره) به قم مسئول ملاقات هاى ایشان و از اعضاى ارشد دفتر امام (ره) بود و مسائل فقهى مقلدان حضرت امام را پاسخ مى گفت. وى چند دوره عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام، شوراى بازنگرى قانون اساسى و مجلس خبرگان را در کارنامه کارى خود داشت و اخیراً نیز براى انتخابات میان دوره اى مجلس خبرگان از تهران ثبت نام کرده بود. مراسم تشییع پیکر آیت الله محمد توسلى ساعت ? صبح امروز از مقابل حسینیه شماره یک جماران برگزار مى شود. احتمالاً پیکر مسئول دفتر حضرت امام (ره) در کنار مزار مرحوم سلطانى به خاک سپرده مى شود.



  • کلمات کلیدی : سیاست

  • نوشته شده توسط :سادات علوی::نظرات دیگران [ نظر]
    کلیه ی حقوق این وبلاگ متعلق به نویسندگان آن می باشد
    گروه فناوری اطلاعات آن لاین تکنولوژی