سفارش تبلیغ
صبا ویژن







جلسه چهارشنبه»
90/6/21 12:47 ع

مدتها بود که حرف‌هایی در زمینه‌ی عقود اسلامی و بانکداری داشتم که فرصتی برای بیانشون نبود. به خصوص وقتی رهبر انقلاب به دولت تاکید کردند که طرح تحول اقتصادی در نقدی شدن یارانه‌ها محدود نشه، و وقتی روی اصلاح بانکداری تاکید کردند، خیلی سعی کردم ببینم کجا دارن روی این موضوع کار می‌کنن تا باهاشون همکاری کنم، اما موفق نشدم.

تا اینکه چند روز پیش یکی از دوستان بهم اطلاع داد که جلسه‌ای برای نقد بخشی از کتاب آقای سید عباس موسویان قرار است در پژوهشکده‌ی پولی و بانکی بانک مرکزی برگزار بشه. آقای موسویان که جزو روحانیون برجسته‌ی مسائل مربوط به عقود اسلامی هستند، و در شورای فقهی بانک‌ها، بورس، و بیمه‌ها بسیار تاثیرگذار بوده‌اند، در این بخش از کتابشون از برخی از حیله‌های ربا حمایت کرده‌اند.من هم مطالبی که در این زمینه داشتم رو نوشتم و برای دوستان ارسال کردم. امیدوارم تونسته باشم حرف حق رو بزنم. دوستان متن نقد من رو خوندند و طبق پیش‌بینی‌های ایشان، بحث احتمالاً بسیار چالش‌برانگیز خواهد بود. البته اگر فرصت ارائه به من بدهند!


از دوستانی که به اقتصاد اسلامی علاقه‌مندند دعوت می‌کنم حتماً در این جلسه حضور داشته باشند. حتی پژوهشکده اعلام کرده اگر چهار نفر از بچه‌های یک دانشگاه با هم بیان و برای آمدن دربست بگیرن، هزینه خودروشون پرداخت میشه!

این روزها دائماً این آیه 12 سوره‌ی شعراء است که در ذهنم تکرار می‌شود:

قَالَ رَبِّ إِنِّی أَخَافُ أَنْ یکَذِّبُونِ

موسی گفت: پروردگارا، می‌ترسم که تکذیبم کنند

و باز به خود جواب می‌دهم:

قَالَ کَلَّا فَاذْهَبَا بِآیاتِنَا إِنَّا مَعَکُمْ مُسْتَمِعُونَ

فرمود: «چنین نیست، شما هر دو با آیات ما بروید؛ ما با شما هستیم و می‌شنویم...

پ.ن.:

1- محل و زمان جلسه، چهارشنبه 23 شهریور ساعت 16 ساختمان بانک سپه واقع در میدان آرژانتین است.

2- متنی بلند بالا راجع به آقای میر حسین موسوی نوشتم که اگرچه طولانی شده، اما وظیفه می‌دیدیم اتمام حجت کنم. اگر حوصله داشتید بخونید و بازنشرش بدین.



  • کلمات کلیدی :
  • کلیه ی حقوق این وبلاگ متعلق به نویسندگان آن می باشد
    گروه فناوری اطلاعات آن لاین تکنولوژی