سفارش تبلیغ
صبا ویژن







آیا در دیدار رییس حج و زیارت و مسئول بعثه رهبری به عراق مشکلات زائرین پیگیری خواهد شد؟
روز سه شنبه 12/7/1390 مسئول بعثه مقام معظم رهبری حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسگر و علی لیالی رییس سازماان حج و زیارت ، برای اولین بار پس از انتصاب خود به عنوان مسئولین حج و زیارت و بعثه رهبری به عراق سفر خواهند نمود و در روز چهارشنبه 13/7/1390دیداری با نوری مالکی خواهند داشت و پیرامون مسائل مربوط به زائرین گفتگو خواهند نمود.
اما مساله اصلی در اینجاست که چقدر این سفر برای زائرین مفید خواهد بود، هم اکنون زائرین ایرانی در عراق با مشکلات عدیده ای مواجه هستند که می توان به مسائلی چون رفتار تبعیض آمیز و توهین آمیز عراقی ها،چهره نگاری،انگشت نگاری زائرین ایرانی در مرزهای زمینی و هوایی عراق و درخواست رشوه،پایین بودن کیفیت هتل های عراقی، فقدان خدمات و بهداشت مناسب در آنها، کیفیت پایین غذا ، اتوبوس های نامناسب و فاقد کولر، مدیران و روحانیون ضعیف، چشم چرانی و رفتار بد عوامل هتل های عراقی ، تعویض مکرر اتوبوس های زائرین، کیفیت پایین حمل و نقل درون شهری در شهرهای عراق و  گشتن ساک ها و گم شدن بار زائرین و ... اشاره نمود.
این مطلب از این حیث نیز حائز اهمیت است که رهبر معظم انقلاب در دیدار خود با کارگزارن حج مورخ 15/9/1390 بر حل مشکلات زائرین در مرزها و تامین مسکن مناسب برای ایشان اهتمام ورزیده شود.
مساله ای که سبب نگرانی است اینجاست که تا کنون مسئول حج و زیارت چندین مرتبه با مسئولین عراقی دیدار داشته است اما مشکلات زائرین به رغم قول های مسئولین عراقی حل نشده است ، حتی در سفر رحیمی معاون اول رییس جمهور به عراق نیز عراقی ها قول های مساعدی برای همکاری بیشتر با ایرانی ها دادند اما مسائل مرتفع نشد.
یکی از سوالات مطرح این است که آیا مسئولین حج و زیارت حاضر خواهند شد در این سفر خود سری هم به مرزهای زمینی  زده و مشکلات مردم در مرزها را از نزدیک پیگیری کنند؟ آیا کمیته مشترکی بین ایران و عراق برای حل مشکلات زائرین ایجاد خواهد شد؟
آیا مسئولین قادر خواهند بود حقوق ایرانیانی که سالانه بیش از یک میلیارد دلار (بیش از 1000 میلیارد تومان) کالا و خدمات از عراق خریداری می کنند را احیا کنند؟



  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :سادات علوی::نظرات دیگران [ نظر]
    کلیه ی حقوق این وبلاگ متعلق به نویسندگان آن می باشد
    گروه فناوری اطلاعات آن لاین تکنولوژی