سفارش تبلیغ
صبا ویژن







بسم الله

تقدیم به روح مصطفی احمدی روشن

اگر چنانچه به مجموعه‌ى دشمن به چشم یک جبهه‌ى مستمرى که وظائف را تقسیم کردند، نگاه کنیم، آن وقت احساس مسئولیت ما در هر قضیه‌اى شکل تازه‌اى به خودش میگیرد. حالا در همین قضیه‌ى این ترورها، من عقیده‌ام این است که بچه‌هاى تشکلهاى دانشجوئى در این قضیه کوتاه آمدند؛ یعنى کم‌عملى نشان دادند. باید این قضیه را بزرگ میکردید. البته نه اینکه بزرگ کنید - چون خودش بزرگ است - همان جور که هست، منعکس میکردید. ما حتّى ندیدیم تشکلهاى ما پوستر این شهدا را هم چاپ کنند، منتشر کنند، پخش کنند، یادمان اینها را نگه دارند. نه، این موضوع اصلاً نباید فراموش شود؛ این کار کوچکى نیست. 19/5/90

مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان

بعد از وقوع تهدیدات علنی و رسمی مقامات اروپایی و آمریکایی بر ضد مردم ایران سطح جدیدی از تقابل استکبار و اذنابش رونمایی شده است. در راهکار جدید دشمنی راهبردی به سطوح کاملاً غیرنظامی کشانده و حذف فیزیکی نخبگان علمی و دانشگاهی ایرانی کشیده شده است. در سال های بعد و حتی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی دسترسی دانشجویان ایرانی به سطوح عالی علمی غربی غیرممکن بوده است. اما کامیابی ملت ایران در فتح قله های علمی جهان خصوصا در فن آوری های صلح آمیز هسته ای موجب کنارزدن پرده انسان دوستی و بشرنوازی آنان در ترور دانشمندان برجسته ایرانی شد. به عنوان نمونه اظهارات علنی جان ساورز مسئول سازمان جاسوسی انگلیس در آغاز اقدامات جاسوسی و غیردیپلماتیک برای متوقف کردن پروژه هسته ای ایران و شهادت شهید دکتر مجیدشهریاری بود. 

شهادت مهندس مصطفی احمدی روشن، مجددا دغدغه جمع های دانشجویی را برای انجام اقدام مقتضی برانگیخته است. احساس وظیفه جنبش دانشجویی و عموم جوانان مومن و متدین دانشگاهی برای واکنش نشان دادن نسبت به این تجاوزگری ها امری ضروری و واجب است. لذا این واجب نیازمند دانستن مقدماتی است که آنها نیز به تبع واجب می شوند.

1.    ظرفیت مظلومیت برای افشای ظلم و ظالم بیش از انتقام است. جنایتی که بر علیه یک فرد غیرمسلح و بی گناه انجام می شود، در نظر همه اقوام و مذاهب و ملیت ها، زشت و شایسته سرزنش است. چه رسد به آنکه مظلوم یک انسان دانشمند و فرهیخته باشد. بنابراین مخاطب پیام شهادت شهیدان دانشمند ایرانی اقشار مختلف مردم و دانشجویان ایرانی –بدون توجه به گرایش های سیاسی و سلیقه ای- است. بر همین سیاق گستراندن تنفر از کینه ورزی افسارگسیخته غربی ها را در کشورهای مسلمان و حتی کشورهای اروپایی هم ممکن است.

 2.    عداوت و شقاوت دشمن در حق ملت ایران امری عینی و و جاری در این سی سال و حتی پیش از آن بوده است. انسجام و اجماع هر ملتی در برابر دشمن اولین شرط استقامت و پایداری است. پس هر اقدامی که بتواند این واقعی بودن این دشمنی را برای جوانان دانشگاهی ایرانی ملموس کند حکم کیمیا را دارد.

3.    راهکارهایی که برای بزرگداشت یک مظلومیت به کار گرفته می شود نباید نافی و یا کاهنده مظلومیت باشند. سال هاست، تعظیم و تبلیغ راه و نام سیدالشهداء مبتنی بر بساط روضه و گریه و ناله  برپابوده است. اما دشمن سعی کرد برای منحرف کردن این جشنواره شور و شعور، انواعی از روش های غیرمرتبط و موهن را شایع کند. قمه زنی، قفل زنی، تیغ زنی و امثال آن بیش از آن که جنبه اقامه عزا و یاد مظلومین را داشته باشد، باعث تشفی خاطر و تخلیه هیجانات و احساسات می شود.

 قدرت اصلی جمهوری اسلامی، که باعث وحشت کیان غرب شده است، توان نرم انقلاب اسلامی ایران است نه جنگ افزارها و تسلیحات و یا قدرت اقتصادی سیاسی آن. ناتوانی غرب در صحنه نظامی در هشت سال دفاع مقدس و «تقابل سخت» با ملت ایران آن ها را مجبور به ورود به حوزه جنگ فرهنگی کرده است. این چرخش راهبردی هم فرصت است و هم تهدید. جمهوری اسلامی در طول این سی سال توانسته است صرفا با استقامت خود در برابر مشکلات غرب ساخته، حقانیت و کارآمدی مکتب امام خمینی(ره) را برای مردم خاورمیانه اسلامی و اقصی نقاط جهان به اثبات برساند. لذا به یقین هر اقدامی که به صورت اوّلی، عرصه تقابل نرم را به عرصه تقابل سخت بکشاند، وانهادن اصلی ترین مزیت نسبی جمهوری اسلامی است. 

 وقتی مقام معظم رهبری در دیدار مرداد ماه 1390 با دانشگاهیان از عملکرد تشکل های دانشجویی در قبال شهادت شهدای علمی کشور گلایه کردند در اقل کار فرمودند: حتی پوستر این شهدا هم تهیه نشد...  بعد از این پیام به تدریج طراحی و تنظیم پوسترهایی از این شهدای قبلی و شهدای بعدی در دستور کار قرار گرفت. ولی بسنده کردن در عین این فرمایش کم بصیرتی و کوته فکری است. اگر به قول علمای علم اصول فقه دست به تنقیح مناط فرمایش مقام معظم رهبری زد. باید گفت زدن پوستر این شهدا یک مصداق بزرگداشت شمرده شده است. این عنوان ویژگی هایی دارد که آن ویژگی ها اصالت دارند و نه عین اقدام. 

1.    پوستر زدن کاری تبلیغی و ترویجی است.

2.    پوستر زدن برای مخاطب عام انجام می شود.

3.    پوستر زدن خلاصه کردن پیام های زیاد در یک تصویر محدود است.

4.    پوستر زدن کاری است که نیازی به عِدّه و عُدّه ندارد و از جمع های محدود هم برمی آید.

5.    پوستر زدن در استفاده سازندگان محصور نمی ماند و قابلیت تکثیر و تکرار از سوی دیگران را دارد.

6.    پوستر زدن برای موفقیت باید هنرمندانه و عالمانه انجام شود.

7.    این اقدام کمترین هزینه و بیشترین فایده را خواهد داشت.

8.    پوستر زدن کار با احساسات همزمان با توجه به مفاهیم و مبانی است.

بر این فهرست می توان نکات دیگری را افزود اما به صورت خلاصه باید گفت، انتقام گیری از روش های سخت هر چند باعث تشفّی خاطر بازماندگان مظلوم خواهد شد اما در افزودن بر صاحبان عزا و هم دردان و هم سرایان صلای مظلومیت شهدای علمی کشور نخواهد افزود. کشاندن تقابل هجومی جمهوری اسلامی به کیان و مبانی فکری-فرهنگی غرب به عرصه سخت، اشتباهی راهبردی است. 

چند پیشنهاد برای بزرگداشت یاد و خاطره شهید مصطفی احمدی روشن:

1.    برگزاری اربعین این شهید به همراه بزرگداشت شهدای دانشکده های شیمی در دانشکده های مربوطه، به همراه تجلیل از نخبگان علمی این دانشکده ها با نام و نشان شهید بزرگوار

2.    برگزاری و نشست بین المللی محکومیت ترور شهید احمدی روشن توسط دانشجویان دانشکده های شیمی کشورهای عراق، افغانستان، ترکیه و پاکستان در استان های هم جوار با این کشورها و یا در تهران (پشتیبانی چنین کاری با توجه به وضعیت دیپلماتیک و توان اقتصادی تشکل ها کاملاً ممکن و میسور است)

3.    برگزاری شب شعر دانشجویی در یادکرد شهدای علمی کشور خصوصا شهید احمدی روشن

4.    تداوم درخواست برای تغییر رشته از سوی دانشجویان دانشکده های مختلف به رشته های مرتبط با پروژه هسته ای و اعلام رسانه ای آن 

5. برای بازرسانی که وارد ایران می شوند، عکس هایی از فرزندان شهدای هسته ای با پدرانشان تأمین شود و در پوسترهایی با زبان خارجی به آن ها یادآور شد که «این نتیجه بازرسی شماست»، « شما بازرس نیستید شما قاتل هستید»

اسناد افتخارات علمی این شهدا با عکس آنها پوستر شود و در برابر چشم بازرسان و خبرنگاران برجسته شود. 

عکس اجساد و ماشین شهدا در کنار اظهارات و عکس جان ساورز و مقامات دیگر رسمی غربی پوستر شده و برای استفاده به دست تجمع کنندگان داده شود.

البته این پوسترها باید در قطع 1*2 نیز بنر شود تا خبرنگارانی که در محل تجمع به حضور بازرسان آمده اند تصاویر آن را بازتاب دهند. چنین حرکتی با 20 نفر هم قابل اجراست. هر چقدر تصاویر و پوسترها هر چقدر مظلوم نمایانه تر باشند ارزش بیشتری دارند.

قطعاً و یقیناً هر گونه درگیری یا کشمکش با این بازرسان فقط و فقط ایران را از موضع طلبکاری خارج و بدهکار خواهد کرد.



  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :تاملات::نظرات دیگران [ نظر]
    کلیه ی حقوق این وبلاگ متعلق به نویسندگان آن می باشد
    گروه فناوری اطلاعات آن لاین تکنولوژی