سفارش تبلیغ
صبا ویژن







مبادا کسانی وارد مجلس شوند که آنتن‌هایشان را به آن سمت تنظیم کرده باشند؛ هر چه از آن‌جا می‌آید، بگیرند و در داخل به زبان دیگری منتشر و منعکس کنند! همه نگرانی من از این است

مشروعیت مجلس به داشتن تفکر اسلامی

مشروعیت این نظام به تفکّر اسلامی و به استواری بر پایه ی اسلام است؛ مشروعیت مجلس و رهبری هم بر همین اساس است. امام یک وقت فرمود: «اگر من هم از اسلام روی برگردانم، مردم مرا کنار می گذارند.» راست هم می گفت. مردم امام را به اسلام شناختند؛ به خاطر فداکاری و عظمت او در راه اسلام دنبالش راه افتادند، که همه ی ما، بنده و شما هم همین طور هستیم. اگر ما از این راه منصرف و منحرف شویم، خودمان ضرر می کنیم؛ اما این حرکت و جریان راه افتاده و متوقّف شدنی نیست. حقیقتاً نظام اسلامی به ما و امثال من و شما وابسته نیست.

(بیانات در دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی 7/3/82)

اگر مسئولی آرمانهای نظام جمهوری اسلامی را قبول ندارد اشغال آن پست برای او حرام است

اگر کسى در نظام جمهورى اسلامى در مسئولیتى مشغول کار است، ولى آرمان‏هاى نظام جمهورى اسلامى را آن‏گونه که امام بزرگوار ترسیم کرده است و در قانون‏ اساسى تجسّم پیدا کرده، در دلش قبول ندارد، اشغال آن پست براى او حرام شرعى است. آنجایى که صحبت از مسائل اساسى نظام اسلامى است، آنجایى که وحدت دین و سیاست مطرح است، آنجایى که اصول قانون‏ اساسى مورد نظر است، آنجایى که الزام به تبعیّت از دین و شریعت مطرح است، اگر یک مسئول عقیده‏اى غیر از این دارد، مى‏تواند شهروند جمهورى اسلامى باشد- مانعى ندارد- اما نمى‏تواند مسئول باشد؛ بخصوص در مسئولیتهاى بالا. مدیران ارشد، نمایندگان مجلس و مسئولان عالى‏مقام قوّه‏ى قضائی، درعین‏حال که مسئولیت مهمّى در نظام جمهورى اسلامى دارند، نمى‏توانند به آرمان‏هاى نظام جمهورى اسلامى و اصول قانون‏ اساسى اعتقادى نداشته باشند؛ چون اعتقاد انسان در عمل و گفتار او اثر مى‏گذارد.

(بیانات در اجتماع بزرگ مردم اصفهان‏ 08/08/1380)

قانونى که پول‏داران را پول‏دارتر کند، قانون‏ مملکت اسلامى نیست

نماینده باید شجاع و باشرف و امین و طرف‏دار ضعفا و قشر ضعیف باشد. قانون‏ باید بتواند از حقوق ضعفا دفاع کند، و الّا قانونى که پول‏داران را پول‏دارتر کند، قانون‏ مملکت اسلامى نیست. قانون‏ باید بتواند گره‏ها را باز کند و به دردِ دل قشرهاى محروم برسد.

(بیانات مقام معظم رهبرى در دیدار اقشار مختلف مردم‏13/ 11/ 1378)

 



  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :سادات علوی::نظرات دیگران [ نظر]
    کلیه ی حقوق این وبلاگ متعلق به نویسندگان آن می باشد
    گروه فناوری اطلاعات آن لاین تکنولوژی