سفارش تبلیغ
صبا ویژن







همانگونه که در خبرها شنیدید شب گذشته انفجاری در محل کانون رهپویان وصال شیراز به وقوع پیوست و جان (تا این لحظه) حدود 12 نفر از عزیزان و عاشقان حسینی را گرفت و به در جه رفیع شهادت رسانید(انشاء الله) و حدود 202 نفر را زخمی و راهی بیمارستان نمود که تا این لحظه حال 20 نفر از این عزیزان وخیم است و محتاج دعای خیر همه عزیزان هستند تا به آغوش گرم خانواده خود بر گردند ...

نظرها در مورد این انفجار متفاوت است . تا این لحظه هیچ گروه یا دسته ای مسئولیت این انفجار را بر عهده نگرفته است .
کارشناسانی که صحنه را بررسی کرده اند اعلام کرده اند که عملیات بمب گذاری نبوده است و دلیل خود را وجود تعدادی از پوکه ها و مین های خنثی شده (و احیانا خنثی نشده) در یادمان شهدایی که درانتهای محل برگزاری مراسم قرار داشته است و منفجر شده است ، می دادند . اما مسئولین کانون اعلام کرده اند که این ادوات فقط پوکه و یا ادوات خنثی شده بوده است و در لحظه ی انفجار و بمب گذاری این ادوات نیز منفجر شده و شائبه انفجار خود این ادوات را بوجود آورده است .

به همین دلیل باز هم گروهی متخصص در حال بررسی فیلم انفجار و ذرات و آثار بجا مانده از  محل انفجار هستند تا بتوانند مشخص نمایند که اصل قضیه چه بوده است والله اعلم 
اما باید بگویم شهیدانی  که در این حادثه به ملکوت اعلا پیوستند و راهی دیار باقی شدند سینه زنان و عاشقان حسین (ع) بودند که مقام آنها بسی والاست چرا که در مجلس حسینی و با چشمانی اشکبار و دلی خاشع و خاضع به یاد ارباب بی کفنشان سینه میزدند و دعواهای سیاسی عده ای نمی تواند از ارزش و بزرگی انها بکاهد . انفجار چه از بابت بمب گذاری بوده و چه بر اثر انفجار مین های زمان دفاع مقدس ، پنجره ای بود برای شهادت آنها و خوشا به سعادتشان ...
البته در صورتی که واقعا بمبی در کار بوده است و کسانی بخواهند برای پنهان کردن سوء مدیریت شان در اداره  شهر و جامعه آن را پنهان کنند مطمئنا توسط خون والای همان شهدا رسوا خواهند شد و انشاءالله که چنین نباشد...

در میان کسانی که در این حادثه به ملکوت اعلا پیوستند کودک و نوجوانانی بودند که هنوز به سن تکلیف نرسیده بودند و همانند ارباب بی کفنشان بی سر و دست شدند و با این روش ثابت کردند که عزادار و محب واقعی حسین (ع) و اباالفضل (ع) علمدار با وفایش بوده اند ...

سردار حاج نبی رودکی نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی چنین گفته است :
((در انتهای این حسینیه یک نمایشگاه دائمی مربوط به دوران دفاع مقدس قرار داشت که در آن ادوات و مهمات جنگی، خمپاره 81 و مهمات جنگی نگهداری می شد .
وی با بیان اینکه این نمایشگاه حدود 5 سال قدمت داشت، گفته است: بررسی های تخصصی در این مورد ادامه پیداخواهد کرد و هنوز هم احتمال خرابکاری و کار گذاشتن مواد محترقه یا بمب دستی به درون حسینیه منتفی نیست.
عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس گفته است : کارشناسان بخشهای مختلف احتمال انفجارمهمات را بیشتر ازخرابکاری می دانند.
رودکی تصریح کرده است : مسئولین تامین شورای استان تا ساعت یک بامداد جلسه داشتند و امیدواریم مسئولین مربوطه هر چه زودتر نتایج کار کارشناسی خود را در این مورد بگویند.
نماینده شیراز با درخواست از نهادهای مسئول خواستار جبران خسارت های مادی و تسریع در بهبود وضعیت مجروحان این حادثه شد.))


و اما حجت الاسلام سید محمد انجوی نژاد در اینباره گفته است :(( انفجار کانون رهپویان وصال بدون شک بمبگذاری بوده است.
حجت‏الاسلام انجوی نژاد  اظهار داشته است : بمب در زیر جایگاه معراج الشهدا منفجر شده است و جایگاه را از جای کنده، به سقف پرتاب کرده و بخشی از سقف در نتیجه این انفجار فروریخته است و علاوه براین دیوار حائل قسمت خواهران و برادران درنتیجه این انفجار فروریخته است.
انجوی نژاد افزوده : عده ای سعی می کنند ماجرا را حادثه جلوه بدهند تا به طور غیرواقعی شهر را امن جلوه بدهند در حالیکه این وظیفه آنهاست که امنیت ایجاد کنند.
وی اضافه کرده : این که گفته می شود حادثه بوده، هرگز این طور نیست و آنچه که روی میز معراج الشهدا بوده علاوه بر آثار و نامه های شهدا چند پوکه خالی منور بوده است و عکس های معراج الشهدا قبل از انفجار این را تایید می کند.
وی اضافه کرد: لحظاتی قبل از انفجار، اعضای کانون فرد ناشناسی را دیده اند که بسته ای را به محل آورده و خیلی سریع آنجا را ترک کرده است به طوریکه یکی از اعضا به وی مشکوک شده و او را تعقیب کرده است.
وی افزود: تعدادی از اعضای کانون آماده چهره نگاری از فرد مظنون هستند.))
اسامی شهدای این حادثه که تا بحال اعلام  شده است به شرح ذیل می باشد :
علی نوروزی، غلام موسوی، عرفان و علیرضا انتظاری، نجمه قاسم پور، محمد جواد یاقوت، مسعود رضایی و محمد مهدوی از جمله فوت شدگان این حادثه هستند ضمن اینکه بقایای یک جسد ناشناس نیز برجای مانده است.
                                                   فیلم کامل صحنه انفجار کلیک کنید
صحنه  های از مصدومان این حادثه  :


 

 

 

 

 

 



  • کلمات کلیدی : سیاست
  • کلیه ی حقوق این وبلاگ متعلق به نویسندگان آن می باشد
    گروه فناوری اطلاعات آن لاین تکنولوژی