سفارش تبلیغ
صبا ویژن







 

 

فضای مجازی به ابزاری در خدمت سیاستهای قدرتهایی قرار گرفته که جز تجاوز و استثمار به چیز دیگری نمی‌اندیشند، اما امروزه این سیاستها را با ظاهری مزین شده به نامهای پرطمطراقی چون دموکراسی، حقوق بشر و صلح و دوستی دنبال می‌کنند. آخرین نمونه از این اقدامات عوام فریبانه در دنیای مجازی، اخباری است که تحت عنوان راه اندازی کمپین "ایرانیان ما شما را دوست داریم" در آغاز سال جدید بطور گسترده ای منتشر شده است. ظاهر ماجرا چنین است که دو طراح گرافیک ساکن سرزمینهای اشغالی صفحه ای در فیس‌بوک به نام "اسرائیل، ایران را دوست دارد"، به راه انداخته اند و در آن مدعی شده اند که «ایرانیان عزیز! ما شما را دوست داریم و کشور شما را بمباران نخواهیم کرد»!

این بازی جدید بلافاصله فاز دوم و اصلی خود را آغاز نمود و در مقابل کمپینی با عنوان "از ایران برای صلح و دموکراسی" توسط مخالفین نظام اسلامی راه اندازی شد که مدعی هستند "ما ایرانیان نیز عاشق مردم اسرائیل هستیم"!؟ در صفحه‌ی فیسبوکی این کمپین نیز عکس‌هایی از فعالان ضدانقلاب به اشتراک گذاشته شده که در ذیل آن خطاب به ساکنین مناطق اشغالی آمده که «ما بمب هسته‌ای نمی‌خواهیم؛ ما دموکراسی و صلح می‌خواهیم؛ ما دوست شما هستیم»!

در این میان فردی به نام "امیرحسین اعتمادی" که خود را مسئول روابط عمومی دانشجویان و دانش آموختگان لیبرال دانشگاه‌های ایران! معرفی می‌کند، در مصاحبه ای اهداف این کمپین را اعلام می‌دارد که به خوبی اغراض دستهای پشت پرده این قبیل اقدامات را مشخص ساخته است. وی با صراحت از به رسمیت شناختن رژیمی به نام اسرائیل حمایت کرده و در اظهاراتی خائنانه جمهوری اسلامی را به عنوان یکی از عوامل اصلی بی ثبات سازی منطقه معرفی می‌کند!

این سوژه بلافاصله رسانه مورد استقبال رسانه های غربی قرار گرفت و به فرصتی تبدیل شد تا به این بهانه اتهاماتی را علیه جمهوری اسلامی مطرح نمایند! از جمله سیاستهای جمهوری اسلامی در موضوع انرژی هسته ای را جنگ طلبانه قلمداد کرده و آن را مورد هجمه قرار دهند. سایت بی.بی.سی فارسی نیز وارد معرکه شده و به تحلیل سوژه پرداخت و در داستان سرایی خیال‌پردازانه از پیوند عمیق تاریخی ملت ایران و اسرائیل سخن گفت!؟ این سایت در نهایت مدعی می شود که «برای اکثریت مطلق مردم اسرائیل مشکل، اظهارات و سیاست های تندروانه دولت کنونی ایران است، نه مردم آن کشور»!

در تحلیل این بازی سیاسی جدید در فضای مجازی باید به نکات زیر توجه داشت:

1- ملت ایران مبتنی برآموزه های انسانی - اسلامی خود هیچگاه به سوی هیچ مردم اشغالگری دست دوستی دراز نخواهد کرد! به واقع رژیم صهیونیستی نه تنها از رکن اساسی شکل گیری یک کشور که داشتن سرزمین باشد، رنج می‌برد، بلکه از رکن دوم و کلیدی داشتن یک ملت نیز بی بهره است، چرا که اغلب ساکنین امروزین سرزمینهای اشغالی، مهاجرانی هستند که از دیگر مناطق جهان با تطمیع به این منطقه آورده شده اند! به واقع این افراد خود بخشی از بازیگرانی هستند که در قبال دریافت پول، در شکل گیری و قدرت یافتن این غده سرطانی سهیم بوده اند، لذا نمی‌توان از نقش خائنانه آنها گذشت و آنها را افرادی بی‌گناه و صلح طلب خواند که به دیگر انسانها عشق می‌ورزند! اگر چنین است بهتراست که برای بازگشت صلح به خاورمیانه این افراد به سرزمینهای پدری خود بازگردند!

2- این حرکت تبلیغاتی بیش از آنکه به دنبال ایجاد صلح واقعی در منطقه و حمایت از حقوق مردم مظلوم فلسطین باشد، در تلاش است تا از ساکنین غاصب مناطق اشغالی و به تبع آن رژیم سیاسی برخاسته از اراده این افراد! چهره‌ای صلح طلب و مظلوم ارائه دهد که نه تنها به فلسطینی‌ها بلکه حتی به ملت ایران نیز عشق می‌ورزند! این در حالی است که روزانه تعدادی از کودکان فلسطینی یا بر اثر گلوله های مستقیم اشغالگران به شهادت می‌رسند و یا بر اثر کمبود دارو و امکانات اولیه زندگی، جان خود را از دست می‌دهند! و این افراد با حمایت همه جانبه سیاسی و اقتصادی از دولتمردانشان در این جنایت سهمیم‌اند!

3- نکته دیگر آنکه این قبیل فضاسازیهای سیاسی نه به قصد ایجاد صلح در منطقه، بلکه با هدف افزایش فشار تبلیغاتی علیه جمهوری اسلامی راه اندازی می شود. صحنه گردانان این نمایشنامه‌ها! اغلب کسانی هستند که توسط دستگاههای امنیتی غرب حمایت مالی شده و علیه نظام اسلامی تبلیغ می‌کنند. به واقع این ادعاها و شعارها بهانه ای است برای آنکه جمهوری اسلامی را به جنگ طلبی و اتخاذ سیاستهای تجاوزطلبانه متهم سازند! این درحالی است که رژیم صهیونیستی به عنوان مهمترین عامل بی‌ثبات سازی منطقه، از دهها کلاهک هسته ای برخوردار است و این مدعیان صلح طلبی در برابر آن سکوت کرده‌اند!

4 - سخن آخر آنکه ادعای احتمال حمله نظامی رژیم صهیونیستی به جمهوری اسلامی بیشتر به طنزی سیاسی شبیه است، چرا که این رژیم از توان همه جانبه نظام اسلامی آگاه است و به خوبی می‌داند که کمترین خطایی در این زمینه با آنچنان واکنشی از جانب جمهوری اسلامی مواجه خواهد شد که بنیان این غده سرطانی را برای همیشه نابود خواهد کرد.



  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :مهدی سعیدی::نظرات دیگران [ نظر]
    کلیه ی حقوق این وبلاگ متعلق به نویسندگان آن می باشد
    گروه فناوری اطلاعات آن لاین تکنولوژی