سفارش تبلیغ
صبا ویژن







با آغاز به کار مجلس نهم در روز 7 خرداد که با صدور پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی و حضور شخصیتهای کشوری و لشکری همراه بود، قوه مقننه کشور فصل جدیدی از فعالیت خود را آغاز نمود. این حرکت با تعیین هیات رئیسه و تائید اعتبارنامه‌ها جدی تر شده و با شکل گیری کمیسیونهای مجلس، کلید فعالیت تمام عیار نمایندگان تازه نفس مجلس نهم برای انجام وظایف خود در نظام تصمیم‌گیری کشور زده خواهد شد, مجلس تحول یافته‌ای که 196 نفر از اعضای آن جدید بوده و از این میان 169 نفر برای اولین بار به نمایندگی در مجلس شورای اسلامی برگزیده شده‌اند. این تغییر و تحول که با شادابی و پویایی و جوان‌گرایی همراه است، انتظارات ملت را از مجلس نهم دو چندان کرده که به برخی از آنها اشاره می‌شود:

1- توجه به مشکلات اساسی مردم از جمله مشکلات معیشتی و تلاش برای رفع آن، مهمترین انتظار آنی است که رای دهندگان از منتخبین خود در بهارستان نهم دارند. هرچند حل یک شبه مشکلات انتظار نامعقولی است، اما مردم انتظار دارند تا نمایندگان در جایگاهی که قرار دارند بدون توجه به مسایل حاشیه‌ای و با اهم و مهم کردن مسایل معطوف به شرایط ملت، تمام هم خود را برای حل مشکلات گذاشته و در صدر آن به مشکلات معیشتی آنان بپردازند که در این میان تسریع در تصمیمی گیری بااهمیت است. مجلس جوان و پر انرژی باید بتواند با درایت به کمک دولت آمده و با تصمیم گیری صحیح، آرامش و ثبات را به بازار بازگرداند و شرایط را به نفع ملت تثبیت نماید.


2- فرا رفتن از تعصبات و تعلقات محلی و قومی و نگاه ملی و کلان به کشور و خود را نماینده تمام ملت ایران دیدن، انتظاری است که ملت از نمایندگان مجلس نهمی دارند که طبق آمار و ارقام اعلام شده از سطح تخصص و تحصیلات بالاتری نسبت به ادوار پیشین برخوردارند. به واقع درست است که یک نماینده ممکن است با ده هزار رای از شهرستانی کوچک به عنوان نماینده انتخاب شده باشد، اما با حضور در بهارستان قرار نیست او تنها خود را نماینده آن جمع محدود و محله کوچک ببیند. بلکه انتظار آن است که نمایندگان در عین نگاه به مشکلات حوزه نمایندگی خود، در نگاهی کلانتر مصالح کلان کشور و تمامی ملت را مدنظر داشته باشند.

3- واقعیت دیگر در مورد مجلس نهم آن است که این مجلس را باید مجلس اصولگرایان خواند، چرا که اکثریت مطلق منتخبین آن با تابلو یکی از گروههای اصولگرا (همچون جبهه متحد، جبهه پایداریو جبهه ایستادگی) وارد رقابت انتخاباتی شده و اعتماد ملت را جلب کرده اند. به واقع بخش قابل ملاحظه‌ای از رای این نمایندگان به دلیل در دست داشتن پرچم اصولگرایی بوده و بی‌شک با زمین گذاشتن آن نمی‌توانستند امروز بر کرسی‌های بهارستان تکیه زنند. لذا انتظار ملت آن است که این عنوان و آرمانها و برنامه‌های گفتمان اصولگرایی به تابلو اصلی مجلس نهم مبدل شود و تمامی مناسبات آن مبتنی بر ارزشها و آرمانهای اصولگرایی تعریف و تعیین گردد.

طرح هرگونه شعار و معیارهای غیراصولگرایانه و گاه فرصت طلبانه! همچون تهرانی - شهرستانی کردن نمایندگان و ایجاد دودستگی‌های ناصواب و بی‌خاصیت، و یا برافراشتن پرچمها و تابلوهای جدید بی‌مسما، نه تنها مشکلی از مشکلات کشورحل نخواهد کرد، بلکه از آنجا که موجب تضعیف و تخریب گفتمان اصولگرایی خواهد شد، در تعارض با خواست ملتی است که نمایندگان مجلس نهم وکالت آنان را برعهده دارند!

4- همکاری با دیگر قوا و پرهیز از چالش‌های ناموجه، یکی دیگر از انتظاراتی است که از مجلس نهم می‌رود. به واقع ملت انتظار دارند تا مجلس آغازگر چالشی جدید نباشد که بر اختلافات بیفزاید و حاصل آن اتلاف وقت و انرژی و تیره و تار شدن روابط قوا بالاخص میان مجلس و دولت و بر زمین ماندن امورکشور شده و دود آن به چشم ملت رود! البته این به معنای انفعال و عدم پایبندی به وظایف خطیر نمایندگی نیست، که اگر نتیجه ایستادگی و تاکید بر این وظایف احیانا ایجاد تنش و چالشی نیز باشد، بی‌شک مشکل را نه در مجلس بلکه در دیگر قوا باید جستجو کرد که در این میان ملت هوشیار به خوبی عامل ایجاد اختلاف و تنش را تشخیص خواهد داد!

5- مجلس نهم؛ مجلسی است که تمام عمر خود را در دهه پیشرفت و عدالت خواهد گذراند، دهه‌ای که تلاش و پشتکار ملت و مسئولین در آن خواهد توانست افق‌های جدیدی را پیش روی نظام اسلامی نمایان کند. در این شرایط حرکت صحیح کشور در مسیر دستیابی به اهداف بلندی چون پیشرفت و عدالت جز از طریق وضع قوانینی دقیق و کارآمد حاصل نخواهد شد. به واقع در مسیر حرکت قطار انقلاب به سوی آرمان‌ها، این مجموعه‌های تقنیینی و در راس آن مجلس شورای اسلامی است که با ریل گذاری صحیح، سلامت حرکت این قطار را تضمین و مسیر درست و کوتاه رسیدن به مقصد را تعیین خواهد کرد.

6- ایستادگی در برابر زیاده خواهی دشمنان انقلاب اسلامی و مقابله با ترفندهای مختلف غرب برای به تسلیم کشاندن نظام مقدس جمهوری اسلامی، انتظار دیگری است که با شدت یافتن تقابل اردوگاه استکبارجهانی علیه اردوگاه اسلام و انقلاب اسلامی از نمایندگان اصولگرای منتخب مردم می‌رود. ملت خواهان آنند که نمایندگان آنقدر شجاعت و تدبیر از خود نشان دهند که ضمن بر هم زدن نقشه‌های دشمن، حتی خواب تجاوز و تعدی به کشور مقتدر ایران نیز از تخیلات و توهماتشان رخت بربندد و آنان را به تسلیم و برسمیت شناختن حقوق ملت ایران وادار نماید.

بی‌شک نمایندگان مجلس نهم با استعانت از حضرت حق، پیروی از رهنمودهای حکیم بزرگ انقلاب اسلامی، عمل به وظایف قانونی و به کارگیری تدبیر و درایت و شجاعت خواهند توانست مجلس نهم را به مجلس طراز انقلاب اسلامی تبدیل نمایند



  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :مهدی سعیدی::نظرات دیگران [ نظر]
    کلیه ی حقوق این وبلاگ متعلق به نویسندگان آن می باشد
    گروه فناوری اطلاعات آن لاین تکنولوژی