سفارش تبلیغ
صبا ویژن







خرداد پرحادثه و فتنه‌ای طرحریزه شده

 

 

خردادماه در تاریخ تحولات سیاسی نظام جمهوری اسلامی، یکی از پر حادثه ترین هاست. از فتح بزرگ خرمشهر تا ارتحال حضرت امام، تا برگزاری چندین دوره از انتخابات ریاست جمهوری در سال‌های اخیر همگی فرصتهایی برای خودنمایی بزرگترین انقلاب مردمی دوران معاصر در عرصه حضور ملت در صحنه بوده است.

در این میان حدود 3 سال پیش بود که جریانی منحرف، با سناریویی از قبل تعیین شده برآن شد تا نماد بزرگترین حضور حداکثری ملت ایران را به فرصتی برای تهدید نظامی قرار دهد که ملت برای حفظ و صیانت آن با جمعیتی 40میلیونی به میدان آمده بودند.

جریان منحرف در اولین گام متوهم از تجربیات پیشین کودتاهای مخملین در جهان گمان داشت خواهد توانست ایران را نیز به سرنوشت اوکراین و قزقیزستان و گرجستان تبدیل نماید! اما طراحان پشت صحنه این کودتا خیلی زود فهمید که نظام اسلامی به عنوان یکی از باثبات‌ترین کشورهای منطقه، در برابر این حرکت‌ها به مصونیت کامل رسیده است. این سخن حکیمانه رهبر معظم انقلاب در 29/3/88 که فرمودند: «بنده زیر بار بدعت‌های غیرقانونی نخواهم رفت!» کافی بود تا دشمنان بیگانه و ضدانقلاب با شناختی که از قاطعیت رهبری داشتند به این نتیجه برسند که سناریوی کودتای مخملی دیگر به پایان خط رسیده است و امکان تغییر نتایج انتخابات وجود ندارد.


ضدانقلاب عصبانی از ملت و رهبری، در این شرایط فاز جدیدی از توطئه ها را آغاز نمود که از آن تحت عنوان "فتنه عمیق" یاد شده است. در این فاز تلاش شد تا با حاشیه سازی برای مراسماتی ملی و مذهبی چون روز قدس، روز 13 آبان، ماه محرم و ...، فتنه گران تداوم حیات خود را عبان ساخته و نظام را مشغول حاشیه‌های امنیتی سازند. این حرکت‌ها نیز تا ماجرای عاشورا سال 88 فرصت تداوم یافت و با اهانت به ساحت مقدس اباعبدالله(ع) توسط ضدانقلاب و حضور پرشور ملت دوستدار اهل بیت(ع) در روز 9 دی رسوا و ناکام گردید.

وجه نرم افزاری فتنه با هجمه همه جانبه به آرمانها و ارزشهای ملت ایران توسط قلم بدستان مزدور و استحاله شده و با استفاده همه جانبه از رسانه‌های تصویری و مجازی، آغاز شد. حمله به جایگاه رهبری نظام اسلامی و ولایت مطلقه فقیه، تخریب حضرت امام(ره) و زیر سوال بردن دوران حاکمیت ایشان، توهین به رهبر معظم انقلاب اسلامی، هجمه به حاکمیت دینی و حکومت اسلامی، حمله به نظام مقدس جمهوری و متهم ساختن آن به ناپاکی و ناکارآمدی، زیر سوال بردن نهادهای قانونی نظام اسلامی از جمله شورای نگهبان, وزارت کشور, قوه قضائیه, نیروی انتظامی, وزارت اطلاعات، سپاه و بسیج و ...، تکرار دروغ بزرگ "تقلب در انتخابات"، هتک حرمت بزرگان نظام اسلامی و توده‌های ملت حزب اللهی حاضر در صحنه جزئی از این سیاستهای تخریبی بود.

در فهرست اسامی این افراد وابسته و معلوم الحال می‌توان نامهای زیر را مشاهده نمود: اکبر گنجی، محسن سازگارا، عطالله مهاجرانی، محسن کدیور، عبدالکریم سروش, علی افشاری، محسن مخملباف، محمدرضا شجریان، محمد نوری‌زاد، شیرین عبادی, حسین بشیریه, حسن یوسفی اشکوری، موسوی خوئینی‌ها، عبدالعلی بازرگان، ابراهیم نبوی و ... که با قلمها و زبان‌هایشان به استخدام دشمنان انقلاب اسلامی درآمده‌اند‌. اما این مسیر علی‌رغم القاء شبهات و تخریب‌های نظری که کرد، امروز آنچنان دچار تکرار و بی‌رمقی شد که افت شدید خوانندگان این سایتها آنها را تا مرز ورشکستی و تعطیلی کشانده است.

بعد از این ناکامی های پی در پی جریان فتنه بعد از ناکام ماندن در 9 دی تلاش فراوانی برای احیای خود نمود که اوج آن پس از آغاز نهضتهای اسلامی مردم منطقه خاورمبانه و آفریقا در 25 بهمن سال 89 اتفاق افتاد که این حرکت نیز خیلی زود مهار گردید و سران فتنه بیش از پیش منزوی گردیدند.

فتنه گران آخرین تلاش خود را برای ناکام گذاشتن نظام اسلامی در انتخابات مجلس نهم خرج کردند و با اتخاذ سیاست "تحریم انتخابات" در حالی که توسط سیاست "تحریم اقتصادی" کشورهای غربی همراهی می‌شد، به میدان آمدند تا با کاستن از رای ملت، فریاد نامشروعیت بودن نظام اسلامی را سر دهند. اما آنچه حاصل شد نه تنها کاهش مشارکت نبود، بلکه حضور 65 درصدی مردم در پای صندوق‌های رای، همه تحلیل‌های ضدانقلاب را به هم ریخت. و  آنچنان جریان فتنه را دچار اضمحلال و افول کرده است که دیگر رمقی برای یادآوری از فتنه باقی نگذاشته است و جمعی از اصحاب فتنه را به تغییر رفتار و تلاش برای بازگشت به درون نظام اسلامی و فاصله گرفتن از افراطیون وادار کرده است. این ماجرا به خوبی نشان می‌دهد که بخشی از فتنه گران همه تلاش‌هایش را ناکام یافته و چاره‌ای جز تغییر روند و کنارگذاشتن شیوه‌های فتنه‌گری نیافته‌اند.

البته باید توجه داشت که شاید برخی شیوه های اتخاذ شده توسط ضدانقلاب به بن بست رسیده باشد، اما فتنه و فتنه گری مقوله‌ای نیست که از نظام اسلامی ریشه دوانده و برای همیشه پایان یابد. فتنه همزاد انقلاب اسلامی و تا سرآغاز شکل گیری دولت کریمه حق ادامه خواهد یافت. مهم آن است که بصیرت ملت آنچنان باشد که به فتنه گران مجال جولان و خودنمایی ندهد که به لطف حضرت حق، ملت غیور ایران تاکنون چنین بوده است



  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :مهدی سعیدی::نظرات دیگران [ نظر]
    کلیه ی حقوق این وبلاگ متعلق به نویسندگان آن می باشد
    گروه فناوری اطلاعات آن لاین تکنولوژی