سفارش تبلیغ
صبا ویژن







دشمنان نظام اسلامی بعد از آنکه همه تلاش‌هایشان برای ممانعت از برگزاری باشکوه اجلاس تهران بی‌ثمر ماند و چهره‌های مهم و تاثیرگذار کشورهای عدم تعهد جملگی به ایران آمدند، مترصد آن شدند تا شاید از لابلای سخنان و اظهارات حاضرین و یا حواشی اجلاس، فرصتی برای تبلیغات علیه جمهوری اسلامی و بهره‌برداری تبلیغاتی - سیاسی خود با هدف ناکام جلوه دادن اجلاس تهران بدست آورده و خوشه‌ای برچینند.

در این میان رئیس جمهور کم تجربه مصر که به تازگی تجربه سیاست‌ورزی در سطح ریاست جمهوری را می‌آموزد، نظراتی را در مورد سوریه مطرح نمود که موجب مسرت و شادی استکبار جهانی گردید. بلافاصله این بخش از اظهارات مرسی که کمتر از یک دقیقه از سخنرانی نیم ساعته وی بدان اختصاص یافته بود، آنچنان بزرگنمایی گردید که گویا تمام سخنان وی در محکومیت رژیم بشار اسد بوده است!؟ همچنین تلاش فراوانی شد تا از لابلای اظهارات دبیرکل سازمان ملل نیز نکته‌ای علیه جمهوری اسلامی گزینش شود که مورد قابل ملاحظه‌ای دستگیرشان نشد

در مورد این حاشیه‌های پررنگتر از متن شده رسانه های غربی و ضدانقلاب باید به ملاحظات زیرتوجه نمود:

1- همانطور که بدیهی بنظر می‌رسد 120 کشور دنیا در مسایل بسیاری می‌توانند دارای اتفاق نظر و در مسائل بسیاری نیز اختلاف نظر خواهند داشت. تصور آنکه این تعداد کشور با فرهنگ‌ها، پیشینه‌ها، ساختارها و منافع و اهداف مختلف و متکثر دارای هیچگونه اختلاف نظری نباشند، برداشت مضحکی است که گویا دشمنان جمهوری اسلامی اصل را بر آن گذاشته و اینچنین از اظهار نظر متفاوت یکی از اعضای جنبش عدم تعهد به وجد آمده‌اند! وگرنه بزرگنمایی نظر متفاوت مرسی از لحاظ منطقی توجیه‌ای نخواهد داشت.

2- فارغ از درستی یا نادرستی مواضع رئیس جمهوری مصر، پیش از این هم معلوم بود که جریان اخوان‌المسلمین مصر مواضع متفاوتی با جمهوری اسلامی در قبال مساله سوریه داشته و در طول چندماه گذشته بارها این مواضع اعلام و تکرار شده بود، لذا انتظار نمی‌رفت که مرسی مواضع متفاوتی نسبت به گذشته اتخاذ نماید. همین مساله کاملا آشکار می‌سازد که خوشحالی رسانه‌های غربی بی‌بنیاد بوده و تنها برای فریب افکارعمومی و تحت الشعاع قرار مابقی اظهارات مرسی و دیگران سخنرانان اجلاس بوده است که همگی بالاتفاق بر علیه استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی اتخاذ شده است.


اتفاقا اگر مرض و غرضی نبود کافی است مروری بر محورهای سخنان مرسی داشته باشیم تا مشخص گردد که بیش از هشتاد درصد سخنان وی با ادبیاتی متفاوت همان چیزی بود که در سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی و دکتراحمدی نژاد مطرح گردید! این مساله آنقدر آشکار بود که حتی رسانه های غربی نیز علی‌رغم غرض ورزی نتوانستند از کنار آن به سادگی بگذرند، به نحوی که نشریه نیویورک تایمز که تلاش زیادی کرده تا بخش‌های مربوط به سوریه در سخنرانی محمد مرسی را نشانه افتراق میان ایران و مصر جلوه دهد اما در بخش پایانی مجبور گردیده تا به مواضع مشترک بیان شده در سخنرانی مقام معظم رهبری و سخنرانی محمد مرسی نیز اشاره کند!

3- اظهاراتی از قبیل آنچه مرسی در بخش مختصری از سخنانش بدان اشاره نمود اظهاراتی است که به هیچ وجه نمی‌توان آن را نظر اجلاس چنبش عدم تعهد دانست. به واقع نظر اجماع 120 عضو جنبش را باید در بیانیه نهایی اجلاس که توسط تیم‌های کارشناسی همه کشورهای عضو تنظیم و به تائید نهایی سران رسیده است مشاهده نمود. خوب است رسانه‌های غربی و ضدانقلاب به جای بزرگنمایی حواشی، نگاهی بر متن این بیانیه بیندازند تا اگر توانستند بند و عباراتی را به نفع خود مصادره نمایند آنگاه وارد میدان تبلیغات و رجزخوانی شوند!

مروری بر بندهای یازده‌گانه بیانیه پایانی به خوبی نشان می دهد که تا چه اندازه خواسته ها و مطالبات جمهوری اسلامی با همراهی همه کشورهای عضو همراه شده است، به نحوی که تردیدی باقی نمیس گذارد که جمهوری اسلامی را باید فاتح بزرگ اجلاس تهران نام نهاد.

تاکید بر ضرروت شکل گیری نظامی منصفانه، جامع، شفاف و موثر برای مدیریت مشترک جهانی و تجدیدنظر در ساختار شورای امنیت، غاصب خواندن رژیم صهیونیستی و به رسمیت شمردن حق تعیین سرنوشت ملت فلسطین و ایجاد کشوری پایدار و مستقل در فلسطین با پایتختی قدس شریف به عنوان تنها راه حل مساله فلسطین، محکومیت و مقابله عمومی با نژادپرستی و تبعیض نژاد و اسلام هراسی، موضع گیری علیه کشورهای دارای سلاح هسته‌ای، به رسمیت شناختن فعالیتهای صلح آمیز هسته‌ای جمهوری اسلامی و محکومیت تهدیدهای نظامی استکبارجهانی علیه مراکز هسته‌ای ایران، مخالفت و محکومیت اقدامات قهرآمیز یکجانبه یا فرامرزی استکبار جهانی از قبیل تحریم‌های یکجانبه اقتصادی و دیگر اقدامات تهدید آمیز علیه کشورها و عدم همراهی با این گونه اقدامات، محکومیت تروریسم و به طور خاص ترور دانشمندان هسته‌ای ایران، مخالفت با تحمیل فرهنگ غربی و تلاش برای ایجاد سازوکاری مستحکم برای پیگیری اهداف و اجرای مصوبات جنبش عدم تعهد، همگی دغدغه هایی است که جمهوری اسلامی سالهای متمادی بدنبال تحقق آن بوده و امروز به تائید بیش از دو سوم کشورهای عضو جامعه جهانی رسیده است.

جالب آنکه همه این مصوبات در حالی مصوب گردیده که جمهوری اسلامی بر کرسی ریاست جنبش عدم تعهد تکیه زده و فرصتی تاریخی برای دنبال کردن و به کرسی نشاندن این مصوبات مهم را در اختیار دارد و این همان چیزی است که استکبارجهانی و ایادی داخلی آن را به شدت به خشم آورده و البته راهی برای خروج از این وضعیت و پذیرش جمهوری اسلامی به عنوان بازیگر مقتدر منطقه و فرامنطقه‌ای پیش روی خود نمی‌بیند!



  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :مهدی سعیدی::نظرات دیگران [ نظر]
    کلیه ی حقوق این وبلاگ متعلق به نویسندگان آن می باشد
    گروه فناوری اطلاعات آن لاین تکنولوژی