سفارش تبلیغ
صبا ویژن







 ماجرای ساخت فیلم موهون علیه ساحت مقدس پیامبر اعظم(ص) با آنچنان واکنشی در جهان اسلام مواجه گردیده که خواب را از سفارتخانه‌های آمریکا در تمامی کشورهای اسلامی و سراسر جهان ربوده و دشمنان اسلام را هراسناک به اتخاذ تدابیر امنیتی شدید وا داشته است.

در این بین یکی از سوالات و دغدغه ها، چگونگی ارزیابی اقدام و واکنشهای انجام شده مسلمانان در کشورهای اسلامی چون لیبی و تونس و مصر و یمن و سودان و ... در قبال این هتک حرمت بی‌شرمانه است که آیا چنین واکنشهایی از جمله قتل سفیر آمریکا در لیبی، آتش کشیدن سفارت آمریکا و ... می‌تواند راه صحیح مقابله با چنین اقداماتی باشد یا خیر؟

در این بین واکنشهای برخی جریانهای روشنفکرمآب داخلی که تلاش دارند تا واکنش‌های مسلمانان جهان را بی‌تدبیرانه جلوه دهند! قابل تامل است. به عنوان نمونه سایت "بازتاب امروز" متعلق به بخشی از حامیان فتنه در مقاله ای می‌نویسد: «در حالی که برخی تحلیلگران رسمی، ساخت و انتشار فیلم موهن علیه پیامبر اکرم(ص) را توطئه آمریکا برای تداوم توطئه اسلام هراسی در سالگرد یازده سپتامبر ارزیابی می‌کنند، دامن زدن به این موضوع، می‌تواند بازی در زمین آمریکا محسوب شود و باید مراقب بود ضمن نشان دادن ارادت و محبت مسلمانان به نبی رحمت(ص)، از دادن هرگونه بهانه به دشمنان مسلمانان پرهیز نمود»

نویسنده مقاله این سایت همچنان معتقد است که مقابله چندماهه پیش حزب الله با اقدام بیشرمانه خواننده هتاک فراری - شاهین نجفی - نیز نه تنها بازدارندگی نداشته بلکه تنها موجب شهرت و حمایت غرب از وی شده است!


در جواب این ادعای مطروحه باید گفت، هرچند بنظر می‌رسد این بازی جدید آمریکایی‌ها با هدف ایجاد فرصت‌های جدید برای تخریب چهره مسلمانان و بیداری اسلامی نوپای منطقه صورت گرفته است، اما نباید فراموش کرد که سکوت و عدم اعتراض به این قبیل اقدامات نیز خود بازی در زمین بزرگتر دشمن است که برای تخریب و تضعیف اسلام ناب محمدی(ص) طراحی کرده‌اند. آنان قصد دارند تا هر از گاهی با چنین اقداماتی غیرت، شجاعت و هوشیاری مسلمانان جهان را مورد ارزیابی قرار دهند و مطمئن باشیم که اگر واکنش‌های مقتدرانه مسلمان در برابر چنین بی‌احترامی‌هایی نبود، امروز شاهد هجمه بسیار گسترده‌تری به مقدسات و ارزشهای اسلامی می‌بودیم.

به واقع با اتخاذ چنین رویکردهایی منفعلانه پیشنهادی گردانندگان سایت "بازتاب امروز"، نباید از میزان بازدارندگی راهپیمایی‌ها و تجمعات اعتراضی مسلمانان به خشم آمده جهان چشم پوشی کرد و آن را بی‌تاثیر و کم‌اهمیت جلوه داد  و به این بهانه که چنین واکنش‌هایی مورد سوء‌استفاده غرب و صهیونیست‌ها قرار گرفته و موجب ارائه چهره‌ای خشونت طلب و تروریست از اسلام و مسلمان در سطح جهان خواهد شد، عاشقان پیامبراعظم(ص) را به سکوت و عدم واکنش واداشت!

ضمن آنکه باید به این مساله توجه کرد که این قبیل اقدامات با حمایت کامل دولت‌های غربی و رژیم صهیونیستی صورت گرفته و آنها آگاهانه وارد این جنگ فرهنگی - اعتقادی با اسلام شده‌اند و اینگونه نیست که واکنشهای مسلمانان باشد که بخواهد به عنوان عامل و سرآغاز تحریک دشمن و مخاصمه با غرب مطرح گردد. به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی: «اگر (صهیونیسم و دولت امریکا) از حلقه های قبلی این زنجیره ی پلید یعنی سلمان رشدی و کاریکاتوریست دانمارکی و کشیش‌های آمریکایی آتش زننده قرآن حمایت نمی‌کردند و دهها فیلم ضد اسلام را در بنگاههای وابسته به سرمایه‌داران صهیونیست سفارش نمی‌دادند، امروز کار به این گناه عظیم و غیرقابل بخشش نمی‌رسید»

البته در مورد شیوه‌های مقابله صحیح و اعتراضات موثر به چنین اقداماتی که هر چند مدت یکبار شاهد بهره‌گیری از آن توسط غرب و جریان صهیونیستی علیه اسلام و مسلمانان هستیم باید تدبیری اندیشید و ضمن آنکه از تکرار اقدامات مشابه آن جلوگیری نمود،‌ راههای سوء استفاده و بهره برداری تبلیغاتی رسانه‌های صهیونیستی در راستای سیاست "اسلام هراسی" را نیز کنترل نمود اما این بدان معنا نیست که با رویکردهای منفعلانه و با ترس از دشمن در مقابله این هجمه‌های مخرب و هتاکانه سرخم نمود و کوتاه آمد.

متن منتشر شده پیام چند تن از کارگردانان سینما در محکومیت این اقدام هتاکان نیز مبتنی بر همین رویکرد تدوین شده است که در بخشی از آن آمده است: «گمراهانی دیگر امروز او(پیامبر اعظم(ص)) را آماج تصاویر موهن خود قرار داده‌اند و از هیبت توفان خشم مسلمانان در پستوهای خود خزیده‌اند. باشد که انوار تابناک رسول مهربانی در آن مغاک تنهایی بر آنها بتابد و بیدارشان کند، برای گمراهان نه مرگ که هدایت آرزو می‌کنیم»

البته این مساله که جمعی از اصحاب هنر و سینما نسبت به این ساخت این فیلم واکنش نشان داده‌اند امر مبارکی است، اما ادبیات روشنفکرانه و منفعلانه آن به نحوی که حتی از "آرزوی مرگ" برای دشمنان اسلام هم دریغ می‌ورزد! معلوم نیست که چه چیزی را می‌خواهد ثابت کرده و چه نوع الگو "تبری و تولی" را به عنوان فرهنگ به جامعه تزریق نماید! خطاب به این آقایان هنرمند! نیز باید گفت که آرزوی هدایت برای کسی معنا دارد که از روی جهل و غافلانه دست به اقدامی زده باشد، اما کسی که عامدانه و مغرضانه با مقدسات صدها میلیون مسلمان عالم بازی می‌کند، جز لعن و مرگ و هلاکت برای آن نمی‌توان آرزویی داشت!

الهم العن اول ظالم ظلم حق محمد ‌آل محمد ‌آخر تابع له علی ذلک

 



  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :مهدی سعیدی::نظرات دیگران [ نظر]
    کلیه ی حقوق این وبلاگ متعلق به نویسندگان آن می باشد
    گروه فناوری اطلاعات آن لاین تکنولوژی